خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       با آرزوی ریشه کنی ویروس کرونا از کشور عزیزمان ایران        جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین       
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی عايق‌بندي صوتي در معماری ، آكوستيك فضاي داخلي

تاریخ ایجاد 05/02/1399 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  19


پاورپوینت بررسی عايق‌بندي صوتي در معماری

در صورت لزوم، حتي اگر از صوت جلوگيري شود، حذف كامل صدا غيرممكن است. اگر منبع صوتي و شنونده هر دو در يك اتاق باشند، مقداري كاهش، توسط جذب صوت اتفاق مي‌افتد و اگر آنها در اتاق‌هاي جداگانه‌اي باشند، آنگاه عايق‌بندي صوتي چاره‌كار خواهد بود.
بين عايق‌بندي صوتي از صداي وارد بر هوا و عايق‌بندي صوتي از صداي وارد بر سازه، تفاوتي وجود دارد. منبع صداي وارد به هوا، ابتدا هواي اطراف را تحت تاثير قرار مي‌دهد، مثل راديو، فرياد زدن موسيقي بلند، اما در صداي وارد بر سازه، منبع صدا مستقيماً در خود سازه انتشار مي‌يابد، مثل حركت مردم در ساختمان و صداي توليد شده دستگاه و ماشين‌آلات صداي پيانو مثالي براي هر دو صداي وارد بر هوا و صداي وارد بر سازه است.
صدا توسط ارتعاش مكانيكي و امواج فشاري، افزايش‌ها و كاهش‌هاي خيلي كوچك در فشار نسبت به فشار اتسمفر بر حسب تعداد اندكي ميكروبار انتشار مي‌يابد (تغييرات فشاري كه بوسيله صحبت كردن با صداي بلند ايجاد مي‌شود، چيزي حدود يك ميليونيوم فشار اتمسفر است). صداها و ارتعاشاتي كه براي انسان قابل شنيدن هستند، در محدود فركانسي بين 20-20000 هرتز (1=1 هرتز دور در ثانيه) قرار دارد. به هرحال تا آنجايي كه به سازه مربوط است، محدوده طيف بين 3200-100 هرتز است كه در آن محدوده، انسان بسيار حساس مي‌باشد. در محدوده شنوايي انسان، فشار هوا از آستانه شنوايي تا آستانه درد گسترش دارد.
اين محدوده شنوايي به 12 بخش كه بل (يا 1 دسي‌بل) كوچكترين اختلاف قابل درك توسط انسان در فركانس معمولي 1000 هرتز توسط گوش انسان است. دسي‌بل، يك اندازه فيزيكي از شدت صوت، متناسب با واحد سطح است. معمولاً سطوح صدا تا 60 دسي‌بل بر حسب A و صداهايي كه بيش از 60 دسي‌بل مي‌باشند، B بيان مي‌شوند.
ديوارهاي جدا كننده خانه‌ها
ديوارهاي جداكننده خانه‌ها كه از ديوارهاي لايه‌اي با وزن هر لايه در واحد سطح kg/m3350 ساخته شده‌اند، بايد با يك فاصله در كل عمق خانه، از هم جدا شوند. وزن آنها بايد kg/m3<150 و در ساختمان‌هاي مسكوني چندطبقه kg/m3200 باشد. اگر ديوارهاي جداكننده از روي شالوده شروع شده باشند، هيچ احتياط اضافه‌اي ضرورت ندارد و اگر در سطح زمين شروع شده باشند (به عنوان ديوارهاي جدا كننده بين واحدهاي مسكوني مختلف) كف بالاي زيرزمين بايد يك كف معلق و يا پوشش نرم فنري داشته باشد. فاصله دو لايه بايد با مواد پر كننده (پانل‌ها، فرم و ...)، ترجيحاً با اتصال‌هاي تناوبي پر شده باشد. سطوح اتصال‌هاي كوچك مي‌تواند عايق‌بندي صوتي را كاهش دهد، زيرا سازه در برابر خمش مقاوم است.
آكوستيك فضاي داخلي
طراحي آكوستيك فضاي داخلي بايد به گونه‌اي باشد كه در فضاهايي كه سخنراني يا موسيقي اجرا مي‌شود، شرايط بهينه‌ شنوايي را براي شنوندگان فراهم آورد. در اين مورد، بايد عوامل متعددي درنظر گرفته شود كه دو تا از مهمترين آنها، زمان انعكاس و بازگشت (به عنوان نتايج اوليه و ثانويه سازه فضا) است.
زمان طنين:
زماني است كه براي از بين بردن سطح صداي 60 دسي‌بل، بعد از آنكه منبع صدا خاموش شد، بكار گرفته مي‌شود. ارزيابي در محدوده 5- تا 35- دسي‌بل انجام شده است.
سطح جدب:
سطح جذب، بوسيله مقدار مصالح جذب كننده تعيين شده و با مساحتي كه سطح جذب كامل دارد (پنجره باز) بيان مي‌شود. در آن as درجه جذب صدا از مقادير محفظه بازگشت و S نسبت مساحت است.
A=as*S
با توجه به سطح جذب، زمان طنين چنين بدست مي‌آيد:
t=0.163*V/ss*S
انعكاس‌ها:
وقتي كه حداكثرهاي قابل تشخيص منفرد، به منحني‌ زمان طنين در حال كم شدن وارد شوند، به عنوان انعكاس تعريف مي‌گردند. مقادير متعدد زمان و شدت، به عنوان مقادير انعكاس، براي سخنراني و موسيقي بكار مي‌رود. اتاق‌هاي اختصاص يافته به موسيقي، بايد زمان طنين طولاني‌تري داشته باشد، اما معمولاً از نظر انعكاس، آنها را كمتر بحراني مي‌دانند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
عايق‌بندي صوتي در معماری ,پاورپوینت بررسی ,ديوارهاي جدا كننده خانه‌ها ,آكوستيك فضاي داخلي , , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریز فضاهای مرکز ترک اعتیاد
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط معماری فضاها در موزه ها و گالریهای هنری
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحي خانه سالمندان
بررسی نمونه های موردی طراحی خانه سالمندان
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی سرای سالمندان
پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری
پاورپوینت بررسی استاندارد و ضوابط نورپردازی فضاها
پاورپوینت بررسی استاندارد و ضوابط معماری سيستم اطفاي حريق در بناها
پاورپوینت بررسی استانداردهاي عايق‌بندي حرارتي
پاورپوینت بررسی استاندارد و ضوابط معماری کتابخانه
بررسی ضوابط ، استانداردها و برنامه فیزیکی طراحی ساختمان پزشکان
پاورپوینت بررسی ضوابط و استانداردهای آمفی تئاتر
بررسی برنامه فضايي در طراحی مدرسه ابتدايي دخترانه
بررسی برنامه فیزیکی ، دیاگرام ، استانداردها و سرانه فضاهای مجتمع توریستی تفریحی
پاورپوینت بررسی برنامه ریزی فیزیکی ، سرانه و ریز فضاهای طراحی فرهنگسرای هنر
بررسی برنامه ریزی فیزیکی و ریز فضاهای طراحی مجتمع سينمائي ،فرهنگي
بررسی برنامه ریزی فیزیکی ، سرانه و ریز فضاهای طراحی موزه آب
دانلود,پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی بیمارستان,pptx
دانلود,پاورپوینت استانداردهای طراحی موزه,pptx
دانلود,پاورپوینت استانداردهای طراحی سینمابهمراه pdf

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد