خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       10 مطلبی که باید درباره حق نسخه برداری معماری بدانید؟       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین       
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معماران ارمنی ایرانی تبار

تاریخ ایجاد 20/06/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 4237 kb  تعدادمشاهده  71


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معماران ارمنی ایرانی تبار
زندگینامه وارطان هوانسیان
وارطان هوانسیان
 
وارطان هوانسیان
 
وارطان هوانسیان (۱۲۷۴-۱۳۶۱) معمار ایرانی ارمنی‌تبار بود. او از مدافعان سرسخت معماری مدرن در ایران به شمار می‌آمد.وارطان در سال ۱۲۷۴ خورشیدی در یک خانواده ارمنی در تبریز متولد شد.. پس از اتمام تحصیلات دوره دبیرستان در یک کارخانه قالی‌بافی در تبریز به عنوان طراح نقش قالی مشغول به کار شد. سپس به تهران مهاجرت کرد و در این شهر به تدریس در مدارس ارمنیان پرداخت . در اواخر جنگ جهانی اول به قصد ادامه تحصیل راهی فرانسه شد.
اندیشه و سبک وارطان هوانسیان
ساختمان‌های هوانسیان از معماری مدرن پیش از جنگ جهانی دوم، آرت نوو، دیدگاه‌های باوهاوس و آثار آدلف لوس و لوکوربوزیه متأثر بود. او مخالف التقاط‌گرایی و تقلید از شکل‌های معماری سنتی ایرانی بود. با این وجود توجه زیادی به رسوم اجتماعی داشت و سعی می‌کرد در ساختمان‌های مدرن به آن پاسخ گوید.[۲]
 
میراث سبک هوانسیان را می‌توان در عدم استفاده از تقارن، رعایت اصول عقلانی و عملی، خالص‌گرایی فرم‌ها، پنجره‌های افقی به سبک لوکوربوزیه، ایجاد خم در نبش ساختمان‌های دو نبش، روکار سازی‌های سیمانی با رنگ‌های مختلف، پلکان‌های معلق، لبه‌های سیمانی بالای پنجره‌ها، دور ساده سقف یا به اصطلاح «چفته وارطان» یافت.[۳] 
وارتان اولین مدرنیست معماری ایران،نخستین شخصی بود که نهضت باستان‌گرایی دوره پهلوی را مورد حمله قرار داد با این اندیشه که:
آیا باید از گذشته تقلید و آثار ذیقیمت قدیمی را تجدید کرد؟
یا اینکه به آینده نگریست و معماری را با طرز زندگی جدید وفق داد؟
وارتان با این اندیشه و در طی دو دهه ۲۰ و ۳۰ از پیشروترین معماران مدرن و نیز از پرکارترین آرشیتکت‌های ایران بود. به گونه‌ای که شیوه و تعدد کارهای او به “سبک وارتان” معروف شد.
اثار وارطان هوانسیان
 
1. طرح هنرستان دختران (بین سال های 1314 تا 1317 خورشیدی)
2. تکمیل طرح باشگاه افسران وزارت جنگ(طرح اصلی ساختمان از گابریل گورکیان بود)
3. طرح هتل دربند (بین سال های 1314 تا 1317 خورشیدی)
4. طرح کاخ اختصاصی (کاخ شهناز پهلوی در سعد اباد)
5. طرح سینما متروپل و سینما دیانا
6. طرح مهمانخانه ی ایستگاه راه اهن به سال1319خورشیدی(واقع در جبهه ی شمال شرقی میدان راه اهن)
7. طرح هتل فردوسی (نبش خیابان مصطفی خمینی و فردمسی)
8. طرح عمارت اصلی بانک سپه بین سال های1329تا1332 خورشیدی(اول خیابان امام خمینی)
9. طرح بانک سپه شعبه ی بازار تهران و اکثر مراکز بانک سپه در شهرستان ها
10. طرح ساختمان جیپ در خیابان اکباتان
11. طرح مجتمع اپارتمان های شاهرضا
گابریل گورکیان در30 ابان ماه سال 1279 خورشیدی(21 نوامبر سال 1900 میلادی)در شهر استامبول به دنیا امد.در همان سال نیز خانواده وی به ایران مهاجرت کرد.وی پس از طی تحصیلات ابتدایی در تهران در سن ده سالگی برای ادامه تحصیل به وین فرستاده شد و پس از چندی به مدرسه معماری اکادمی هنرهای کاربردی وین وارد شد. او بعد از اتمام تحصیلات خود در سال 1301 خورشیدی در پاریس اقامت گزیدوبه حرفه معماری پرداخت. او در پاریس با لوکوربوزیه در تاسیس کنگره سیام همکاری نزدیک داشت به طوری که در نخستین کنگره سمت دبیری جلسات به عهده او بود.
اندیشه و سبک گابریل گورکیان
 
گابریل گورکیان معمار مدرنیستی در سطح بین الملل بود.معماری او ریشه در کارها و اندیشه های سبک بین المللی کارهای یوزف هوفمان ولوکوربزیه وادولف لوس داشت وبه جرات می توان گفت که معماری مدرن او تفاوت بنیادی با معماری همکاران مدرنیست خود در ایران داشته است.روح مدرنیستی گورکیان را می توان در طرح خانه های مسکونی او دید.این خانه ها کاملا با اهداف مدرن وسبک بین المللی طراحی شده اند.ازطرفی می توان مشخصات عمومی خانه های او را چنین بیان نمود: تمام این خانه ها به منظور استفاده از اشعه خورشید در زمستان مطابق محور شمالی_جنوبی قرار گرفته اند.این خانه ها عموما بین یک حیاط ورودی در شمال ویک حیاط بزرگ در جنوب واقعند وبه دلیل بادهای گرم وخشک“نماها ازسمت شرق به غرب مسدود شده اند.انتخاب جهت شمالی_جنوبی گاهی به دلیل دسترسی“قرار دادن دو ورودی در دو طرف بنا را الزامی می کند.
اثار گابریل گورکیان
 
– طرح کاخ وزارت دادگستری(شروع ساخت1316وافتتاح در18اذرماه1325خورشیدی)
– طرح ساختمان وزارت امورخارجه(شروع ساخت اسفند ماه سال1312خورشیدی واتمام در اردیبهشت ماه سال1318 خورشیدی)
– طرح ساختمان وزارت صنایع(1315 خورشیدی)
– طرح آمفی تآتر مدرسه نظام (1312خورشیدی)
– طرح ساختمان باشگاه افسران (شروع ساخت درسال1310واتمام ان درسوم اسفندماه سال1316خودشیدی“این طرح توسط وارطان هوانسیان به اتمام رسیدو هم اکنون به عنوان ساختمان شماره7وزارت امورخارجه نامگذاری شده است)
ویلای آقای ملک اصلانی (1312 خورشیدی)
ویلای اقای پناهی (1313 خورشیدی)
ویلای اقای سیاسی (1314 خورشیدی)
ویلای اقای خسروانی (1315 خورشیدی)
ویلای اقای نظام مافی (1316خورشیدی)
ویلای اقای فیروز (1316 خورشیدی)
 
زندگینامه پل ابکار
پل ابکار
 
پل ابکار
 
پل ابکار درسال 1287 خورشیدی( 1908 میلادی)در تهران به دنیا امد.تحصیلات ابتدایی را در تهران“متوسطه را در فرانسه وتحصیلات دانشگاهی خود را در سن لوک(st.lucke) بروکسل به پایان برد.اودرسال1317خورشیدی به ایران بازگشت وبه استخدام دولت درامد.درمدت 30 سال خدمت دولتی“مسئولیت های مهمی ازجمله:ریاست دفترهای فنی وزارت دارایی“اداره ی گمرکات و شهربانی کل کشور را به عهده داشت.اودرسال1348خورشیدی بادرجه سرهنگی بازنشسته شدویک سال بعد درسال1349خورشیدی در گذشت.
اندیشه و سبک پل ابکار
 
پل ابکار معمار مدرنیست بود که همچون همه ی همکاران خود“درصدد اشتی دادن تاریخ و فرهنگ ایران با مباحث مدرنیسم برامد.ابکارقائل به بوم گرایی بود“وبه معماران جوان توصیه می کند که بی تفاوت با اجتماع طراحی نکنند.از مهم ترین کارهای ابکارکه می توان روح مدرنیسم را در ان دید“طراحی خانه های مسکونی اوست که به خوبی با شرایط محلی انطباق داشت.اکثریت خانه ها براساس اهداف مدرنیسم طراحی شده اند.انچه طرح خانه های ابکار را شاخص می کند برخورد معمارباساماندهی فضاها و ترکیب احجام وانتخاب خوب مقیاس احجام و فضاها ست.
اثار پل ابکار
 
_ طرح ساختمان سینما نیاگارا
_ طرح ساختمان رادیو
_ طرح ساختمان کلیسای ارامنه ی کاتولیک (واقع در خیابان شمالی سفارت روسیه)
_ طرح مدرسه ی کر و لال های باغچه بان
_ کلیه ی ساختمان های پیشکاری و ادارات دارایی استان ها و ساختمان های گمرک


کلمات کلیدی مرتبط:
بیوگرافی و آثار معماران , ارمنی ایرانی تبار ,زندگینامه وارطان هوانسیان ,وارطان هوانسیان ,پاورپوینت بررسی ,زندگینامه پل ابکار ,پل ابکار ,اثار گابریل گورکیان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار دکتر پرویز موید عهد
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار سيد علی علوی راد
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار وانديشه های مهرداد ایروانیان
پاورپوینت بررسی نام و اثر معماران مطرح ایران بر اساس تاریخ فعالیت
پاورپوینت بررسی زندگینامه و آثار معماری حسن فتحی
پاورپوینت زندگینامه و آثار وارطان هوانسیان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار مهندس فیروز فیروز
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار دکتر پرویز موید عهد
پاورپوینت بررسی معماری تهران - وارطان هوانسیان
پاورپوینت بررسی خلاقیت در معماری زنان و مردان معمار ایرانی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی زندگینامه ، معرفی و نقد آثار نادر اردلان
پاورپوینت بررسی زندگینامه تحلیل آثار رستم وسکانیان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد