خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       با آرزوی ریشه کنی ویروس کرونا از کشور عزیزمان ایران        جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین       
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی و معماری سرای دوستی ، مرکز نگهداری از کودکان خیابانی

تاریخ ایجاد 27/10/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: ۱۹۲ صفحه ورد   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  8


بدون تردید شتاخت ویژگیها و خصیصه های زیستی ، روانی کودکان ، اساسی ترین گام در فرایند تعلیم و تربیت محسوب می شود . هر قدر والدین ، مربیان و پرورشکاران شناخت بیشتر و عمیقتری از روند رشد و تحول کودکان داشته باشند ، بالطبع از آمادگی افزونتری برای درک نیازها و حسن تامین
آنها و پرورش توانمندیهای کودکان برخوردار خواهند بود .(افروز ، 1372)
روانشناسان ، آموزگاران ، والدین  و کلیه کسانی که علاقه به سعادت خود و جامعه خود دارند بیش از پیش به اهمیت سالهای کودکی در تشکیل شخصیت هر فردی پی برده اند . جملاتی که میان اکثر جوامع رایج است گواه بر توجه روز افزون افراد بشر به تاثیر مهم دوران کودکی در حیات هر فردی است .
غالبا اختلالات و نواقص بی شماری که در کردار و رفتار جوانان و روحیات کودک نیز همانند جسم او رشد می کند و هر کودکی بنابر محیط و شرایط خویش این رفتار را به نحو خاصی بروز خواهد داد . در این مراحل اخلاق و رفتار کودکان شبیه به هم است و کودک برای تکامل بای این مسیر را مرحله
به مرحله و پله پله طی کند و برای رسیدن به بالای پله کان رشد و ترقی ، باید از پله اول شروع کند و اگرچه پله های این نردبان برای همه یکسان درست
شده اند ، ولی طرز بالا رفتن از نردبان برای همه یکسان نیست . بنابراین طرز عبور کودک از این مراحل رشد ونمو و اخلاق و رفتار او در سنین مختلف ، معرف شخصیت انفرادی او خواهد بود .( خادم حسینی و کلامی ، 1379)
 
 
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول :
مطالعات اقلیمی و جغرافیائی منطقه
خلاصه روند دویست ساله توسعه و گسترش شهرتهران
تاریخچه هسته تاریخی شهر تهران و مراحل توسعه فیزیکی شهر تهران
ساختار جمعیتی شهر تهران
موقعیت جغرافیائی
موقعیت طبیعی
پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه در تهران
ویژگی‌های اقلیمی:
دما
میزان بارش
رطوبت نسبی
روزهای یخبندان
روزهای بارانی
باد
تأثیر جهات وزش باد درساختمان
تأثیر جهات تابش خورشید در استقرار ساختمان
ارتفاع بناها
بررسی و نتیجه‌گیری از آمارهای موجود جغرافیائی و اقلیمی منطقه
احکام و ضوابط طراحی معماری
منابع و ماخذ فصل اول
فصل دوم:
تعریف و تبیین موضوع پروژه و نتیجه‌گیری برای انتخاب موضوع
تعریف و تبیین موضوع
تعریف کودک
تعریف کودکان خیابانی
تاریخچه کودکان خیابانی
وضعیت کودکان خیابانی درجهان
وضعیت کودکان خیابانی در ایران
«کودک درخیابان» و «کودک خیابان»
عوامل موثر بر خیابانی شدن کودکان
بزهکاری و بزهدیدگی کودکان خیابانی
وضعیت بهداشتی کودکان خیابانی
وضعیت روانی اجتماعی کودکان خیابانی
مدرسه (اجتماع)
وضعیت روانی
مشکلات رفتاری
اقدامات ملی انجام شده در مورد این کودکان
سازمان بهزیستی
شهرداری
سازمان بین‌المللی
آمار کودکان خیابانی
نتایج بدست آمده از تحقیق دکتر رسول روشن در رابطه با وضعیت زیستی، روانی و اجتماعی کودکان خیابانی ایران
مقالات برخی از جرائد در مورد وضعیت نابسامان کودکان خیابانی
نتیجه‌گیری برای انتخاب موضوع فوق
پیوست مقالات جرائد در مورد وضعیت نابسامان کودکان خیابانی  
منابع و ماخذ فصل دوم
فصل سوم:
مباحث عمومی مرتبط با پروژه
مصاحبه با آقای دکتر اقلیما (عضو هیئت علمی دانشکده بهزیستی و توانبخشی کشور)
مصاحبه با خانم کاووسی (کارشناس قسمت آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران)
مصاحبه با خانم قلی‌زاده و آقای نریمانی (افراد فعال در رابطه با کمک به این کودکان)
مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک
راهکارهائی برای جلوگیری از بوجود آمدن یا کاهش کودکان خیابانی
    روانشناسی دوران نوجوانی
حالات روانی و عاطفی در نوجوانان
شناخت خصوصیات فیزیکی کودکان و نوجوانان
کودک، معماری و فضا
دریافت حسی و هوشی فضای معماری
معماری برای کودکان
طراحی فضا با توجه به مشکلات رفتاری و روانی کودکان و نوجوانان
منابع و ماخذ فصل سوم
فصل چهارم:
بررسی مراکز کودکان خیابانی متناظر با طرح مجموعه مورد نظر خارجی و نقد و بررسی بازدیدهای انجام شده از مراکز داخلی
مراکز خارجی:
مراکز کودکان خیابانی ترکیه
مراکز کودکان خیابانی کنیا
مراکز کودکان خیابانی برزیل (شهر مارینگا)
پروژه ملی کودکان خیابانی فیلیپین
مراکز کودکان خیابانی هندوستان
مراکز کودکان خیابانی آفریقای جنوبی
مراکز کودکان خیابانی کانادا
مراکز داخلی:
مجتمع خدمات رفاهی بهزیستی سبزوار
موقعیت
اجزاء طرح
معرفی کم و کیف معماری طرح
بازدید و تحلیل مرکز کودکان خیابانی قرنطینه یاسر
بازدید از مراکز بعثت و شبانه‌روزی عاصف
بازدید از مراکز کودکان خیابانی اسماعیل محمدی
منابع و ماخذ فصل چهارم
فصل پنجم:
معرفی سایت پروژه
موقعیت شهری منطقه  تهران
تراکم جمعیت و کمبود امکانات رفاهی
بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های ساکن منطقه تهران
کاربری پیشنهادی در طرح تفضیلی
زمین پروژه و قابلیت‌های آن
جنسیت خاک سایت
آب در منطقه طرح
کوه‌های متصرف در منطقه طرح
موقعیت گسل زلزله نسبت به منطقه طرح
بررسی معیارهای مربوط به محیط طبیعی و جغرافیا
دسترسی‌های سایت
چکیده
منابع و ماخذ فصل پنجم
فصل ششم:
بررسی ابعاد، استانداردها و چگونگی تعیین برنامه‌ریزی فیزیکی
تعیین برنامه‌ریزی کالبدی سایت
ساختمان اداری
ساختمان خوابگاه
قسمت خوابگاه‌ها
آشپزخانه
محل ذخیره مواد و سردخانه
محل تهیه غذا
محل طبخ
محل غذاخوری
سرو غذا
سرویس‌ها
رختکن و سرویس‌ها
محل پارک ماشین و بارانداز
رختشویخانه
منطقه یا آماده‌سازی
قسمت شستشو
قسمت خشک کن
محل اتوکشی
ساختمان اجتماعات
سالن اجتماعات چند منظوره (آمفی تئاتر سرپوشیده)
نمازخانه
کتابخانه
جا برای گذاشتن وسائل
مخزن کتاب
سالن مطالعه
ساختمان آموزشی
گالری
کلاس‌های آموزشی
آتلیه‌ها (کلاس‌های هنری)
سمعی و بصری
کارگاه‌های تخصصی
نکاتی در زمینه طراحی و برنامه‌ریزی کارگاه‌ها
محوطه انبار و نگهداری
محوطه تدریس
ماشین‌آلات
غرفه‌های فروش و تریا
فضاهای سبز و ورزشی
نگهبانی   
سازه
تاسیسات
گرمایش  
حرارت مرکزی
تهویه
خنک‌سازی مکانیکی
تهویه مطبوع
نتیجه‌گیری جهت ریختن برنامه فیزیکی طرح 
منابع و ماخذ فصل ششم
فصل هفتم:
توضیح روند طراحی و شکل‌گیری احجام در سایت
فصل هشتم:
نقشه‌های طراحی شده در مورد سایت سازمان بهزیستی کشور برای استفاده کودکان خیابانی (برای دوستی)
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات کودکان خیابانی ,طراحی کودکان خیابانی ,طرح کودکان خیابانی ,نمونه کودکان خیابانی ,نمونه موردی کودکان خیابانی ,معماری سرای دوستی ، مرکز نگهداری از کودکان خیابانی ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد