خانه
روش و توضيحات خريد جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان آيگپ همه روزه از ساعت 10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل
کمی ثواب ذخیره کنید
گزیده ای از مطالعه : کودک در سال ۱۹۸۹ میلادی ، نمایندگان کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیمان حقوق کودک را تأیید و امضا نمودند و متعهد شدند تا برای تصویب و اجرای آن در کشورهای خود تلاش نمایند . عهدنامه جهانی حقوق کودک ، کودک را به کلیه افراد زیر هجده سال تعمیم مىدهد و آنان را مورد حمایت این عهدنامه قرار مىدهد (ماده ۱ ، عهدنامه حقوق کودک ، ۱۳۷۶) . تاریخچه توجه به کودک و تعلیم و تربیت وی تاریخ توجه به آموزش و پرورش کودک همان تاریخ تغییرات اجتماعی است ، یعنی همزمان با پدید آمدن شرایط سیاسی و اقتصادی در زندگی بشر ، شرایط کودکی و طرز تلقی نسبت به کودک نیز تحت تأثیر قرار گرفته است . کودکان تا قبل از قرن هفدهم محرومیتهای بسیار و ضرب و جرحهای عذابآوری را متحمل گردیدهاند . آنها حتی ترور شده و یا از نظر جنسی مورد سوءاستفاده قرار میگرفتهاند . در دورانهای قدیم کودککشی ، بهخصوص در مورد کودکانی که دارای مشکلات جسمی بوده و یا از ناتواناییهائی رنج میبردهاند امری عادی و پذیرفتهشده تلقی شده است . دورة کودکی مورد علاقه و اهمیت این دوره نبوده است . به علت غفلت از کودک و علت اساسی اینکه جامعة قرون وسطی از طبیعت ویژه دوران کودکی که در حقیقت متمایز کنندة کودک از بزرگسال است آگاهی و اطلاع صحیح نداشته است …………… منابع مورد استفاده بشرح ذیل می باشد : ۱- روانشناسی کودک ، دکتر سیروس عظیمی ، انتشارات صفار ۲- امیل ، ژان ژاک روسو ، ترجمه غلامحسین زیرک زاده ، انتشارات ناهید ،۱۳۸۰ ۳- مقدمه ای بر پیاژه ، کودک چگونه فکر می کند ، دروتی.جی.سینگر ، تریسی آ.رونس ، ترجمه مصطفی کریمی ۴- جامعه و تعلیم و تربیت ( مبانی تربیت جدید ) ، دکتر علی شریعتمداری ۵- روانشناسی هنر برای کودکان عادی و استثنائی ، حمیده مقدسی ۶- روانشناسی کودک ، دروتی راجرز ، ترجمه غلامعلی سرمد ۷- تفکر درباره تحولات آینده آموزش و پرورش ، ترجمه محمد علی امیری ، سازمان بین المللی برای آموزش و پرورش و علوم و فرهنگ ( یونسکو ) ،انتشارات مدرسه ،۱۹۸۴ ۸- اصول و معیارهای طراحی فضای آموزشی ، بهرام قاضی زاده ، سازمان نوسازی و توسعه مدارس کشور ۹- مبانی طراحی فضاهای باز مسکونی در تناسب با شرایط جسمی و روانی کودکان ، مهندس فریبرز بهروزفر ، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ۱۰- طراحی معماری مهدکودک ، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ، مهندس ژاله طالبی ، مهندس مهتا میر مقتدایی ، زمستان ۱۳۷۹ ۱۱- زبان و ذهن کودک ، آ.ار.لوریا ، اف.یا.یودوویچ ،ترجمه دکتر بهروز غرب دفتری ۱۲- وسایل بازی کودکان ، مهندس رویا مطلق زاده ، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ، سازمان زیبا سازی ۱۳- رنگ ، نوآوری بهره وری ، مهندس ف.کارکیا ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۴- دنیای کودک ، شماره اول ، اردیبهشت ۱۳۸۰ ، تاریخچه توجه به کودک و تعلیم و تربیت وی ، مهرنوش کشاورز ۱۵- دنیای کودک ، شماره سوم و چهارم ، بهار ۱۳۸۱ ، شناخت کودکان از راه تفسیر نقاشیهایشان ۱۶- دنیای کودک ، شماره اول ، اردیبهشت ۱۳۸۰ ، نقش کامپیوتر در آموزش کودکان ، رسول رشیدی ۱۷- دنیای کودک شماره دوم ، پائیز ۱۳۸۰ ،شکوفا کردن خلاقیت کودکان ۱۸- ایران آذین ، آذرماه ۱۳۷۹ ۱۹- مدرسه نو ، شماره ۱۱ ، زمستان ۱۳۷۷ ، کودکان چگونه فضاهایی را دوست دارند . ۲۰- مدرسه نو ، شماره ۲۱ ، پائیز ۱۳۷۹ ، کاربرد رنگ در فضاهای کالبدی و وسایل آموزشی مدارس ، محمد نقی مرتاض هجری ۲۱- موزه کودک ، لیلا اسحاق زاده ، بهارک رئوفی ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، دانشکده هنر و معماری ، سال تحصیلی ۷۷- ۱۳۷۶ ۲۲- طرح مجموعه بازآفرینی استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان ، میترا ملتی ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، دانشکده هنر و معماری، سال تحصیلی ۷۸-۱۳۷۷ ۲۳- موزه کودک ، رعنا دلو تاج بخش ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، دانشکده هنر و معماری ، سال تحصیلی ۷۸-۱۳۷۷ ۲۴- فضای آروین های کودکان ، حامد شریف ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، دانشکده هنر و معماری ، سال تحصیلی ۷۷-۱۳۷۶ ۲۵- آموزش و پرورش نوین ، پریوش نراقی ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه تهران ، دانشکده هنرهای زیبا ۲۶- شهر کودکان ، شیوا دلیلی ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ،دانشگاه علم و صنعت ، دانشکده معماری و شهرسازی ، ۱۳۷۶ ۲۷- پارک علمی تفریحی کودکان و نوجوانان ، مریم پاک بین ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ،دانشگاه علم و صنعت ، دانشکده معماری و شهرسازی ، ۱۳۸۰ ۲۸- مرکز آموزش و فرهنگستان کودکان و نوجوانان ( واقع در شهر همدان ) ، رویل ساعتیان ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه علم و صنعت ، دانشکده معماری و شهرسازی ، ۱۳۸۰ ۲۹- مقدمه ای بر طرح جامع فرهنگی تهران ، جلد دوم ، دفتر پژوهشهای فرهنگی تهران ، ۱۳۷۳ ۳۰- سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، نتایج تفصیلی ، استان تهران ، مناطق ۲۲گانه ، سازمان برنامه و بودجه ، مرکز آمار ایران ، ۱۳۷۵ ۳۱- تأثیر محیط بر نقاشی کودکان ، حسن ظریف خیاط مشهدی ، پایان نامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر ، دانشگاه تربیت مدرس ۳۲- کودک ، اوغات فراغت و فضای شهری ، آید ایزدپناه جهرمی ، پایان نامه کارشناسی ارشد شهرسازی ، دانشگاه تهران ، دانشکده هنرهای زیبا ۳۳- موزه کودک و مرکز نگهداری روز مره ، پریا توکلی تهرانی ، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، دانشکده هنر و معماری ، دانشکده هنر و معماری ، سال تحصیلی۸۱-۱۳۸۰ ۳۴- بررسیهای جغرافیایی اقلیمی تهران ، طرح حفظ و ساماندهی تهران ، معاونت معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی , مهندسین مشاور آتک , شهریور ۱۳۶۷ ۳۵- اقلیم و معماری , مرتضی کسمائی , انتشارات شرکت خانه سازی ایران بهمن ۱۳۷۲ ۳۶- مهندسین مشاور پارسکاو ۳۷- Museum & Amusement Parks ۳۸- ABITARE , NO. 351 , May 1996 39- Japan Architecture , NO. 02 , 1995 40- Techniques & Architecture , NO. 415 , 1994 41- Architectural Record , NO. 12 , 1997 42- L’ARCA , NO. 93 , May 1995 43- L’ARCA , NO. 92 , April 1995 44- EL CROQUIS , NO. 58 , 1989/1992 توضیحات فایل : این رساله بسیار جامع و کامل می باشد و تمام موضوعات مربوط به کودک و …. را مورد بررسی قرار داده است فهرست مطالب مقدمه
تاریخچه توجه به کودک و تعلیم و تربیت وی فصل اول 14 « اهداف و ضرورت ایجاد موضوع » 14 1-1-خلاقیت 14 1-1-1-اصول اولیه خلاقیت 14 2-1-1-خلاقیت در کودکان 15 3-1-1-ویژگیهای کودکان خلاق 18 4-1-1-رابطه انگیزه وخلاقیت 19 5-1-1-راهکار افزایش خلاقيت كودكان درکودکان 19 الف-وقت 21 ب-ترغیب و تشویق 21 د-محیط محرک 21 .3-1-روشهای پرورش کودک 22 4-1-فرصت کسب معلومات 22 5-1-جلوههای خلاقیت در کودکان 22 1-5-1-جاندار پنداری 22 2-5-1-بازی سازنده 23 3-5-1-دوستان خیالی 23 4-5-1-رویای بیداری 23 5-5-1-دروغهای مصلحت آمیز کودک 24 6-5-1-شوخی سازی 24 7-5-1-داستانگویی 24 8-5-1-مفهوم خود آرمانی 24 6-1-منابع خود پنداری آرمانی 25 منابــــع: 26 فصل دوم 27 « مبانی نظری معماری » 27 1-2رنگ 28 تصویرشماره1- طیف رنگ-2مأخذ نگارنده 29 2-2-واقیت رنگ واثررنگی آن 29 3-2-هماهنگی رنگها 29 4-2-مطابقت ذهنی رنگها 30 5-2-هفت تضاد رنگ 30 1-5-2-تضاد ته رنگ 31 2-5-2-تضاد تاریک وروشن 31 3-5-2تضاد سرد وگرم 31 4-5-2تضاد رنگهای مکمل 32 5-5-2-تضاد هم زمان 32 7-5-2-تضاد سطوح(کمیت رنگ) 33 6-2رنگهای اصلی 33 7-2-رنگهای مکمل 34 8-2-رنگهای مجاور 34 تصویرشماره2-2مسجدشیخ لطف الله مأخذنگارندهwww.naghsh negar.com 35 9-2-رنگ ونقش آن در هنر: 36 تصویرشماره3-2 رنگ وهنر مأخذ2مسجدشیخ لطف الله مأخذنگارندهwww.naghsh negar.com 36 تصویرشماره4-2 استفاده ازیک رنگ مشخص برای نشان دادن عمق مأخذمجله معماری 37 10-2-رنگ هاي گرم 38 تصویرشماره5-2 ترکیب رنگهای گرم مأخذمجله معماری 38 تصویرشماره6-2 آلاسکا ترکیب رنگهای سرد مأخذهمان 39 11-2رنگ هاي سرد 39 تصویرشماره7-2 رنگهای ملایم مأخذهمان 39 12-2رنگ هاي تيره 40 تصویرشماره8-2طیف رنگهای تیره مأخذهمان 40 13-2رنگ هاي زنده 41 تصویرشماره9-2 رنگهای پایه مأخذکتاب رنگ-اثرایتن 41 14-2رنگ هاي مرده كدر و يا گلي 42 تصویرشماره11-2ترکیب رنگهای مرده مأخذنگارنده 43 15-2تركيب هاي خون گرم و مهيج: 43 تصویرشماره12-2 رنگهای گرم در فضا مأخذنگا رنده 43 16-2-روانشناسی کودک ونوجوان: 44 تصویرشماره13-2مأخذwww.koodak.org 45 17-2-کودک وهنر 45 تصویرشماره14-2مأخذwww.koodak.org 46 18-2کودک ورنگ 46 19-2کودک ونقاشی 47 تصویرشماره15-2مأخذنگارنده 48 تصویرشماره16-2مأخذwww.koodak.org 48 تصویرشماره17-2رنگ در نقاشی کودکان مأخذنگارنده 48 20-2شناخت کودک 49 21-2پیمان نامه ی جهانی حقوق کودک 49 1-21-2 تعریف کودک 50 22-2-نیازهای اساسی کودکان 53 2-22-2-نیازهای روانی : 53 3-22-2- کودک و نیار به محبت : 54 4-22-2- کودک و نیاز به تعلق و وابستگی به گروه : 54 5-22-2- کودک و نیاز 54 23-2-مراحل رشد کودک: 55 1-23-2 مرحله درک شهودی از 4 تا 7 سالگی 56 2-23-2- مرحله عملکرد عینی از 7 تا 11 سالگی 58 3-23-2- مرحله عملکرد صوری ( قیاسی ) از 11 تا 15 سالگی 59 تصویرشماره18-2مأخذwww.koodak.orgتصویرشماره19-2کودک وبازی مأخذنگارنده 60 24-2- کودک وبازی 60 1-24-2-بازی تمرینی: 61 2-24-2بازی سمبولیک : 62 3-24-2بازی برنامه ریزی شده : 62 تصویرشماره20-2کودک وخانه سازی مأخذwww.koodak.org 63 25-2- کودک و معماری 63 26-2- کودک و فضا 64 27-2-محیط های مناسب برای کودکان 65 28-2ویژگیهای معماری کودکان 68 تصویرشماره21-2مأخذwww.koodak.org 69 29-2نتیجه گیری: 70 تصویرشماره22-معماری سبز2مأخذwww.koodak.org 71 29-2بررسی ساختار خانه 71 1-29-2تعریف باغ کودک 71 2-29-2کلیات باغ کودک 72 3-29-2مسکن امروزی واصول معماری خانه های سنتی 72 4-29-2فضائی خانه های سنتی 73 5-29-2ویژگی های فضاهای سکونتی معاصر 74 6-29-2بررسی ساختار حانه در معماری سنتی: 74 1-6-29-2سر در 75 2-6-29-2هشتی 75 3-6-29-2راهر 75 4-6-29-2-حیاط میانسرا 76 5-6-29-2اتاق 76 6-6-29-2سه دری 76 7-6-29-2پنج دری 77 8-6-29-2تالار 77 9-6-29-2تختگاه 77 10-6-29-2بالاخانه 77 11-6-29-2طنبی 77 12-6-29-2تهرانی 78 13-6-29-2-شکم دریده 78 14-6-29-2کرسی خانه 78 15-6-29-2-آشپزخانه 78 16-6-29-2باره بند 78 17-6-29-2پایاب 79 30-2بررسی ساختار خانه درمعماری مدرن 79 تصویرشماره23-2 عرصه زندگی خانوادگی -مأخذپایان نامه مسعود مهابتی دانشگاه آزاد تبریز 80 1-30-2عرصه زندگی خانوادگی 80 تصویرشماره24-2عرصه زندگی خصوصی مأخذپایان نامه مسعود مهابتی دانشگاه آزاد تبریز 80 2-30-2عرصه زندگی خصوصی وفردی 80 تصویرشماره25-2 عرصه پذیرایی -مأخذپایان نامه مسعود مهابتی دانشگاه آزاد تبریز 81 3-30-2-عرصه پذیرایی ومراسم 81 تصویرشماره26-2 عرصه خدمات-مأخذپایان نامه مسعود مهابتی دانشگاه آزاد تبری 82 4-30-2-عرصه خدمات 82 تصویرشماره27-2 عرصه فضاهای باز-مأخذپایان نامه مسعود مهابتی دانشگاه آزاد تبریز 82 منابع 82 فصل سوم 84 « مباني مطالعات طرح » 84 (مطالعات فيزيكي و استانداردهاي طراحي) 85 1-1-3-ورودی و سردر و نگهبانی 86 2-1-3-لابی و زیر مجموعه های آن 86 3-1-3سالن فعالیتهای گروه 87 1-3-1-3-طراحی ساختمان در سالن های گروهی 87 تصویر1-3-نمونه پلان سالن فعالیت های گروهی 89 4-3 کلاس ها و آتلیه های آموزشی 89 2-4-3--تعداد کودکان در هر کلاس متناسب با سن کودک: 89 جدول (1-3)تعداد کودکان درهرکلاس 90 3-4-3- شرایط کلاس هنر: 90 5-3 سمعی و بصری 93 6- 3نمازخانه 93 7-3 اتاق کامپیوتر 94 8-3کتابخانه 94 1-8-3نورپردازی کتابخانه: 95 2-8-3-آکوستیک کتابخانه: 95 3-8-3-سالن مطالعه: 95 4-8-3-قفسه های کتاب: 96 5-8-3- جستجوی کامپیوتر: 96 9-3-رختکن ورزشی و زمین ورزشی و بازی کودکان 96 10-3-تاسیسات و انبار و پارکینگ 97 1-10-3-تاسیسات: 97 2-10-3-قسمتهای اصلی دستگاه فن کوئل : 97 4-10-3-موتورخانه وبرق اضطراری : 98 11-3-تناسبات انسانی در تعیین مبلمان داخلی 98 تصویرشماره(2-3)مأخذنویفرت 100 1-11-3-داده های مربوط به قامت انسان هاوتوزیع اندازه های میزوصندلی 100 تصویر شماره 3-3-فاصله بین سطح نشیمن صندلی وسطح زیرین ورویه میز مأخذ نویفرت 102 تصویرشماره4-3اندازه میز وصندلی براساس قامت مأخذ نویفرت 102 تصویر شماره5-3 انبار کردن متعلقات شاگردان مأخذنویفرت پیتر1381 104 تصویر شماره6-3-طول کمد مناسب برای شاگردان 105 2-11-3-اطلاعات ابعادی: 105 تصویر شماره7-3اطلاعات ابعادی اندازه دانش آموزان ومیز وصندلی برای کودکان 3تا 8سال 107 تصویر شماره9-3اطلاعات ابعادی اندازه دانش آموزان ومیز وصندلی برای کودکان 11تا 18سال 108 3-11-3ابعادواندازه های وسایل کلاس 109 تصویر شماره 10-3چگونگی حرکت در کتابخانه مأخذ نویفرت 110 منابع 110 فصل چهارم 111 « تحلیل نمونه های مشابه » 111 1-4 باغ کودک مونته سوري 112 1-1-4- نكات ويژه و مورد توجه در شيوه آموزشي مونته سوري 113 2-1-4 دوره پيش دبستاني (باغ کودک مونته سوري ) 115 3-1-4- اصول دوره پيش دبستاني : 116 4-1-4- برنامه و روش آموزش پيش دبستاني : 117 تصویرشماره 1-4باغ کودک مونته سوری مأخذنگارنده 117 4-1-4رياضيات پايه : 117 تصویر شماره2-4مأخذ نگارنده 118 5-1-4-زبان آموزي : 118 تصویر شماره3-4 پرورش حواس -مأخذ نگارنده 119 6-1-4-پرورش حواس : 119 تصویر شماره4-4 آموزش موسیقی-مأخذ نگارنده 120 2-4 باغ کودک مهر 120 4-4 باغ کودک فرهنگسراي شهيد شهريار خور موج : 122 5-4 تاريخچه 125 تصویر5-4 موزه بوستون 1930 پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 125 1=5-4 مكان سايت 126 تصویر6-4 سایت پلان پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 126 2=5-4 ورودي ها و خروجي ها 127 تصویر7-4 كاربري هاي هم جوار باغ کودک بوستون پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 127 3=5-4 معرفي فضاها 127 تصویر8-4 ساختمان جديد / پلان طبقه اول پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 128 تصویر9-4 ساختمان جديد موزه / پلان طبقه همكف پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 129 تصویر10-4 ساختمان جديد / پلان طبقه زيرزمين پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 129 تصویر11-4 ساختمان قديم / پلان همكف پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 130 تصویر12-4 ساختمان قديم / پلان طبقه اول پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 130 تصویر13-4 مان قديم/ پلان طبقه دوم پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 130 تصویر14-4 ساختمان قديم/ پلان طبقه سوم پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 130 تصویر15-4 ديد و منظر مجموعه در سايت پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 131 تصویر16-4 نسبت سطوح اختصاص يافته به فضاها در ساختمان جديد پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 133 تصویر17-4 نسبت سطوح اختصاص يافته به فضاها در ساختمان قديمي پابان نامه کارشناسی معماری، باغ کودک ،ایمان افق منش-1390 135 منابع 135 « اقلیم » 136 (خصوصیات جغرافیایی و موقعیت شهرستان دلفان) 137 تصویرشماره 1-5استان لرستان مأخذ سازمان میراث فرهنگی استان 137 1-5-استان لرستان 137 تصویرشماره 2-5استان لرستانقلعه فلک الافلاک (خرم آباد)مأخذ نگارنده 138 2-5- موقعیت جغرافیایی استان 138 1-2-5- طول و عرض جغرافیایی: 138 3-2-5- ارتفاع از سطح دریا: 138 4-2-5-اقلیم: 139 تصویرشماره 3-5موقعیت قرارگیری شهرستان دلفان سازمان میراث فرهنگی استان لرستان 140 3-5موقعیت جغرافیای شهرستان نورآباد(دلفان) 140 1-3-5-جمعیت: 140 این شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن صورت گرفته در سال 1390 برابر 147385 نفر بوده است که حدود 70371 نفر آنها را مردان و 67014 نفر را زنان شامل می شود. 140 تصویرشماره 4-5موقعیت قرارگیری شهرستان دلفان مأخذ آرشیو میراث فرهنگی استان لرستان 141 2-3-5-اقلیم منطقه دلفان: 141 4-3-5- نوع خاک: 142 5-3-5-منابع آبی: 142 6-3-5-بارندگی: 143 7-3-5-درجه حرارت: 143 8-3-5-باد: 144 4-5-استان لرستان از نظر زمين شناسي 144 شکل5- 5- نقشه زمین شناسی شهرستان دلفانمأخذ میراث فرهنگی استان 145 6-5-پیشینه تاریخی و پژوهشهای باستان شناختی 146 منابع: 147 فصل ششم 148 « تحلیل سایت » 148 تصویرشماره1-6موقعیت شهرستان نورآبادمأخذسازمان میراث فرهنگی 151 تصویرشماره2-6موقعیت شهرستان نورآبادمأخذطرح تفضیلی والگوی توسعه منطقه 151 تصویر شماره 3-6محدوده ی سایت مورد نظرمأخذ شهرداری شهرستان 152 تصویر شماره 4-6دسترسی های سایت مورد نظر 153 تصویر شماره 6-6تابش نوربه سایت مورد نظر 154 تصویر شماره 7-6جهت وزش باد مطلوب وباد مزاحم سایت 155 تصویر شماره 8-6تابش نوربه سایت مورد نظر 157 1-6هدف معماری 157 2-6دلایل انتخاب سایت: 158 2-6- طراحی دسترسی سواره و پیاده به مجموعه 158 3-6-سایت مجموعه 159 4-6-فرم ساختمان درمناطق سردسیر 159 5-6-بهره گیری از انرژی خورشید درگرمایش ساختمان: 159 6-6-محافظت ساختمان دربرابر هوای سرد: 160 7-6-محافظت ساختمان دربرابر تابش افتاب: 160 8-6-نتیجه گیری : 161 فصل هفتم 162 « مطالعات سازه ای طرح و تاسیسات » 163 1-7سازه: 163 منابع: 166 فصل هشتم 168 روند طراحی 168 « نقشه ها و مدارک » 168 1-8 مقدمه 168 2-8 فضای پرورشی: 170 3-8 فضاهای اداری: 170 3-8 آغاز طراحی: 173 منابع 177