خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
نقش برتر پارس
 

روش و توضیحات خرید
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد

شما می توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روی سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد برای این منظور می بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهای هر صفحه کليک نموده و برای خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم و کد کارت خرید را انجام و بلا فاصله فایل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودی موارد پس از خرید بدلیل سنگینی فایل و يا نرسيدن نوبت آپلود فايل آن را در ايميل خود دریافت نمایید - در غیر این صورت جهت تهیه پروژه با فهرست مندرج و مشخصات مشخص مبلغ ذکر شده را از طريق دستگاه هاي خودپرداز یا سایتهای بانکی به شماره کارت بانک ملی  6037-9971-8264-1424 به نام صالحی پرداخت و عنوان تحقيق ، ايميل و مبلغ پرداختی خود را به همراه  09128380245  با پيامک ارسال نماييد . در این روش كليه تحقیقات و پروژه ها و فايل مورد نظر سريعا به ايميلتان ارسال میشود و ارسال آن از طريق پيامك به شما اعلام خواهد شد. ساعت کاری و پاسخگويی يکسره از 8 صبح الی 19 بعد الظهر و جوابگويی پيامکی و تلگرام از 19 تا 24 شب-.حتی ایام تعطیل با تشکر از اعتماد شما
  
همراه : 09128380245 صالحی

   


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 


پشتيبانی آنلاين

تلگرام-پيامک


LiveZilla Live Help

 


Enter Title
 
مطالعات پایان نامه طراحی هنرستان هنر و معماري

تاریخ ایجاد 07/15/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 188 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  62  
 


پایان نامه هنرستان هنر و معماري
 
محور اصلي پيشرفت هر جامعه نيروي انساني آن است و مدرسه مهمترين پايگاه تربيت و آموزش نيروي انساني است.مدرسه زيربناي شخصيت عقلاني ، اعتقادي و فكري جوانان را پي ريزي مي كند.بخش تعليم و تربيت ما نسبت به ساير بخش ها محروميت بيشتري دارد.فراهم آوردن مكان آموزشي و امكانات آموزش و پرورش بهتر براي فرزندان اين مرزو بوم امريست لازم و ضروري و متضمن آموزش بهتر و كاراتروتخصصي تر با امكانات بيشترودر نتيجه آينده اي روشن تر براي اين كشور است.
 
درمان همه دردهاي فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي جامعه در آموزش و پرورش است.مهمترين نيازمندي نظام آموزشي كشور مدرسه و فضاي آموزشي و پرورشي است.تامين فضا،تجهيزات آموزشي،پرورشي كه به لحاظ كمي و كيفي متناسب با اهداف وشان نظام اسلامي باشد از زيربنائي ترين وضروري ترين نظام تعليم و تربيت كشور است.
 
تحصيل در رشته هاي هنري و حرفه اي وبالا رفتن مهارت و توانايي براي ورود به بازار كار به عنوان كاردان و همچنين ايجاد آمادگي براي ورود به دانشگاه در رشته هاي هنري و حرفه اي از اهداف تاسيس و طراحي اينگونه مراكز است.
 
هنرستان واحد آموزشي كه در آن كارهاي عملي با دانش نظري تلفيق شده و به هنرجو امكان جذب در بازاركارراميدهد.دوره آموزش متوسطه از نظر تاثيرات اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي در رشد و توسعه كشور اهميت بسياري دارد ، اما در شرايطي با اشكالات و نارسايي هاي فزونتر روبه رو بود. با درك اين حساسيت و ضرورت نظام جديد آموزشي از مهرماه ۱۳۷۷ به اجرا درآمد.
 
  فهرست مطالب
 
عنوان                                                                                                                            صفحه
 
۱ – فصل اول مطالعات مقدماتي
 
۱-۱ انتخاب و پذيرش موضوع                                                                                            ۲
 
۲-۱ اهداف كلي موضوع                                                                                                  ۲
 
۳-۱ دلايل ضرورت ايجاد طرح                                                                                              ۴
 
۴-۱ مشكلات نظام آموزشي كشور                                                                                    ۴
 
۱-۴-۱ مشكلات و تنگنا هاي آموزش در درون هنرستان ها                                                       ۴
 
۲ – فصل دوم مطالعات تكميلي
 
۱-۲   تاريخچه                                                                                                               ۷
 
۱-۱-۲    تاریخ آموزش و پرورش                                                                                         ۷
 
۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی                                                                                           ۷
 
۳-۱-۲ آموزش در قدیمی‌ترین تمدن‌ها                                                                                ۸
 
۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان                                                                                           ۹
 
۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام                                                                                         ۱۰
 
۲-۲        اهميت سازمان آموزش و پرورش                                                                         ۱۱
 
۳-۲ آموزش مدرن در ایران                                                                                              ۱۲
 
۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران                                                                                      ۱۲
 
۲-۳-۲ دوره هاي تحصيلي و تغييرات ساختاري تا سال ۱۳۴۵                                                      ۱۳
 
۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ايران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰                                               ۱۳
 
۴-۲ دوره متوسطه                                                                                                          ۱۳
 
۱-۴-۲   سيرتحول تاريخي آموزش متوسطه                                                                          ۱۳
 
۲-۴-۲ اهميت دوره متوسطه در ايران                                                                                   ۱۴
 
۳-۴-۲ نيازها و احتياجات اساسي جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه)                                            ۱۴
 
۴-۴-۲ ساختار نظام جديد آموزش متوسطه                                                                           ۱۵
 
۵-۴-۲ اهداف و برنامه هاي آموزش متوسطه :                                                                      ۱۶
 
۶-۴-۲ ساختار كلي                                                                                                        ۱۶
 
۱-۶-۴-۲  اهداف ، ساختار و برنامه درسي هر شاخه و دوره                                                    ۱۶
 
۵-۲ عوامل موثر در ايجاد مدارس فني و حرفه اي در ايران از دارالفنون تا امروز                                ۱۸
 
۶-۲ علل عدم گرايش لازم به شاخه آموزش متوسطه فني و حرفه اي                                      ۱۹
 
۷-۲ بررسي مسائل و آسيب شناسي آموزش فني و حرفه اي در كشور به وسيله
 
تحقيقات و گزارشات مستند                                                                                                 ۲۱
 
۱-۷-۲         دانش آموزان و آموزش هاي فني و حرفه اي                                                            ۲۱
 
۱-۱-۷-۲ آموزش فني و حرفه اي ؛ گرايش و طرز تلقي دانش آموزان ازآن در
 
آموزش وپرورش آذربايجان شرقي                                                                                           ۲۱
 
۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجويان پسر به آموزش هاي
 
فني و حرفه اي در شهرستان اصفهان                                                                                    ۲۱
 
۳-۱-۷-۲ بررسي نوع نگرش دانش آموزان نظام جديد آموزش
 
 متوسطه نسبت به شاخه فني و حرفه اي  وكاردانش در دبيرستان هاي اراك                                 ۲۲
 
۴-۱-۷-۲ راههاي ترغيب دانش آموزان به انتخاب رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش                      ۲۳
 
۲-۷-۲  اشتغال فارغ التحصيلان فني و حرفه اي                                                                      ۲۴
 
۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش هاي رسمي فني و حرفه اي با اشتغال فارغ التحصيلان                              ۲۴
 
فصل سوم مطالعات اقليمي
 
۱-۳ معرفي استان خراسان                                                                                                ۲۷
 
۲-۳ معرفي استان خراسان شمالي                                                                                      ۲۷
 
۱-۲-۳ حدود موقعيت استان خراسان شمالي                                                                           ۲۸
 
۲-۲-۳ جمعیت و مساحت                                                                                                    ۲۸
 
۳-۲-۳ تقسیمات سياسي                                                                                                   ۲۹
 
۳-۳ جغرافياي طبيعي                                                                                                        ۲۹
 
۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی                                                                                                   ۲۹
 
۲-۳-۳ آب و هوا                                                                                                               ۲۹
 
۳-۳-۳ منابع آب                                                                                                            ۲۹
 
۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها                                                                                        ۲۹
 
۴-۳ جغرافياي انساني استان                                                                                             ۳۰
 
۵-۳ معرفي شهرستان اسفراين                                                                                         ۳۰
 
۱-۵-۳ اطلاعات کلی                                                                                                       ۳۰
 
۲-۵-۳ موقعيت و حدود جغرافيايي شهرستان اسفراين                                                            ۳۱
 
۳-۵-۳ نقاط ديدني و مشاهير                                                                                            ۳۲
 
۴-۵-۳ قومیت‌ها                                                                                                             ۳۲
 
۵-۵-۳ وجه تسميه و پيشينه تاريخي                                                                                   ۳۲
 
۶-۵-۳ پیشینه تاریخی                                                                                                     ۳۳
 
۱-۶-۵-۳ اسفراين قبل از اسلام                                                                                        ۳۴
 
۲-۶-۵-۳ اسفراين پس از اسلام                                                                                       ۳۴
 
۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین                                                 ۳۶
 
۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین                                                                    ۳۶
 
۲-۷-۵-۳ بازمانده‌های شهر بلقیس اسفراین                                                                     ۳۶
 
۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی                                                                  ۳۶
 
۸-۵-۳ خصوصيات اقليمي شهرستان                                                                               ۳۷
 
۹-۵-۳ استقرار شهر                                                                                                     ۳۸
 
۱-۹-۵-۳ هسته اوليه شهر قديم                                                                                     ۳۸
 
۲-۹-۵-۳ هسته اوليه شهر جديد و محلات                                                                         ۳۸
 
۱۰-۵-۳ توسعه شهر                                                                                                    ۳۹
 
۱-۱۰-۵-۳ دسترسي ها (اصلي و فرعي)                                                                         ۴۰
 
۱۱-۵-۳ اقليم،آب و هوا                                                                                                 ۴۰
 
۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت                                                                                                ۴۰
 
۲-۱۱-۵-۳ بارش                                                                                                         ۴۱
 
۳-۱۱-۵-۳ باد                                                                                                           ۴۱
 
۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی                                                                                             ۴۲
 
۱۳-۵-۳ ناهمواري ها                                                                                                 ۴۲
 
۱۴-۵-۳ منابع آب                                                                                                      ۴۲
 
۱۵-۵-۳ زلزله                                                                                                           ۴۴
 
۱۶-۵-۳ حیات وحش                                                                                                  ۴۵
 
۱۷-۵-۳ جمعيت                                                                                                      ۴۵
 
۱۸-۵-۳ صنايع و اقتصاد شهرستان                                                                              ۴۶
 
۶-۳ برداشت بخش                                                                                                         ۴۶
 
۷-۳ تحليل سايت                                                                                                           ۴۷
 
۱-۷-۳ توصيف اجزائ بستر طرح                                                                                          ۴۷
 
۱-۱-۷-۳ شكل/زمين/ابعاد/جهت                                                                                         ۴۷
 
۲-۱-۷-۳ زمين و توپوگرافي                                                                                                ۴۷
 
۳-۱-۷-۳ زمين و دسترسي                                                                                               ۴۷
 
۴-۱-۷-۳ زمين و مقاومت                                                                                                  ۴۷
 
۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح                                                                                               ۴۸
 
۱-۲-۷-۳ اقليم و جهت هاي موثر                                                                                     ۴۸
 
۲-۲-۷-۳ ديدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل                                                     ۴۸
 
۳-۲-۷-۳ همجواري ها و همسايگي ها                                                                             ۴۹
 
۳-۷-۳ كليات بستر طرح مورد نظر                                                                                   ۴۹
 
۱-۳-۷-۳ موقعيت سايت در محدوده شهري                                                                       ۴۹
 
۴-۷-۳ توصيف اجزائ بستر طرح                                                                                     ۵۰
 
۱-۴-۷-۳ شكل زمين/ابعاد/جهت                                                                                     ۵۰
 
۴ – فصل چهارم اصول و مباني طراحي
 
۱-۴ اصول  و مباني طراحي در مقياس خرد وكلان                                                              ۵۴
 
۱-۱-۴ مسائل كلان در طراحي مدرسه                                                                             ۵۴
 
۲-۴ راهكارهاي كلي طراحي معماري مدرسه با هويت                                                        ۵۵
 
۳-۴ جزئيات معماري جهت طراحي اقليمي                                                                        ۵۶
 
۱-۳-۴ اقليم و معماري بومي                                                                                          ۵۷
 
۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق كوهستاني                                                                                  ۵۷
 
۳-۳-۴- نوع مصالح                                                                                                        ۵۹
 
۴-۳-۴ كالبد شهري و روستایی                                                                                        ۶۰
 
۴– مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراين                                                                            ۶۱
 
۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی                                                                                              ۶۱
 
۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی»                                                             ۶۱
 
۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی                                                            ۶۱
 
۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی                                                                                 ۶۱
 
۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها
 
۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی                                                       ۶۲
 
۶-۴ تاثير اقليم سرد بر معماري مدارس                                                                              ۶۴
 
۷-۴ اصول و مباني طراحي متناسب با اهداف كالبدي                                                            ۶۶
 
۱-۷-۴ سازماندهي فضايي                                                                                              ۶۶
 
۱-۱-۷-۴ ويژگي هاي حاكم بريك مجموعه واحد و سازمان يافته معماري                                      ۶۶
 
۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهي هاي فضايي                                                                              ۶۶
 
۲-۷-۴ انتظام فضاهاي پر و خالي يا فضاهاي بسته و باز                                                          ۶۷
 
۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضاي پر و خالي به نكات زير بايد توجه كرد                                             ۶۷
 
۳-۷-۴ اصول و احكام طراحي فضاهاي پروخالي                                                                ۶۹
 
۸-۴ اصول و ضوابط طراحي مدارس                                                                                 ۶۹
 
۱-۸-۴ اصول طراحي فضايي مدرسه در رابطه با سيما و بافت شهري                                     ۶۹
 
۲-۸-۴ سازه(استراكچر)                                                                                               ۷۰
 
۱-۲-۸-۴ الزامات سازه اي                                                                                           ۷۰
 
۲-۲-۸-۴ سازه هاي بهينه                                                                                          ۷۱
 
۹-۴ پايدارسازي ساختمان هاي آموزشي در برابر زلزله                                                    ۷۱
 
۱۰-۴ نور در فضاهاي آموزشي                                                                                    ۷۲
 
۱-۱۰-۴ روشنايي طبيعي                                                                                          ۷۲
 
۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنايي طبيعي (نور روز)                                                        ۷۳
 
۳-۱۰-۴ معرفي انواع پنجره ها                                                                                     ۷۴
 
۱۱-۴ آلودگي صوتي و راهكارهاي معمارانه مقابله با آن                                                      ۷۵
 
۱-۱۱-۴ راهكارهاي كنترل                                                                                            ۷۵
 
۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب براي فضاي آموزشي                                                                ۷۶
 
۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهاي آموزشي در دوره متوسطه                                       ۷۷
 
۱۳-۴ عرصه ها و حريمها                                                                                             ۷۹
 
۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومي و عرصه خصوصي                                                                ۷۹
 
۲-۱۳-۴ طراحي مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرميت و آسايش                            ۷۹
 
۳-۱۳-۴ محرميت در جنبه هاي مختلف بنا                                                                        ۸۰
 
۴-۱۳-۴ شيوه هاي اصلي ساماندهي شكلي توده ساختمان                                              ۸۱
 
۱۴-۴ اصول و مباني طراحي متناسب با اهداف اقتصادي                                                       ۸۶
 
۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس                                                                                      ۸۶
 
۱۵-۴ مفهوم و كاركرد فضاي باز در مدارس سنتي و جديد                                                    ۸۷
 
۱-۱۵-۴ نگره كلاسيك و الگوي عملكردي حياط در مدارس معاصر                                           ۸۷
 
۱۶-۴ روشهاي نوين در طراحي مدارس و فضاهاي آموزشي                                                 ۸۸
 
۱۷-۴ طراحي فضاي آموزشي با استفاده از فرم هاي انعطاف پذير                                         ۸۹
 
۱-۱۷-۴شعاع دسترسي                                                                                              ۸۹
 
۲-۱۷-۴ نحوه دسترسي به فضاهاي آموزشي                                                                  ۹۰
 
۳-۱۷-۴ تعداد طبقات                                                                                                   ۹۰
 
۴-۱۷-۴ سازماندهي فضاهي آموزشي و انعطاف پذير                                                        ۹۱
 
۵-۱۷-۴ ضوابط پيشنهادي فضاهاي آموزشي از ديد انعطاف پذيري در مقياس كلان                    ۹۳
 
۶-۱۷-۴ همجواري و مكان قرار گيري فضاهاي آموزشي                                                      ۹۴
 
۷-۱۷-۴ عرصه و حريم                                                                                               ۹۵
 
۸-۱۷-۴ ضوابط پيشنهادي فضاهاي آموزشي ازديد انعطاف پذير در مقياس خرد                      ۹۶
 
۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
 
۱-۵ مسئله جنسيت و تاثير آن بر طرح                                                                                ۱۰۱
 
۱-۱-۵ جنسيت در تربيت اسلامي                                                                                     ۱۰۱
 
۲-۱-۵ اعتبار تفاوت هاي جنسي                                                                                       ۱۰۱
 
۳-۱-۵ مشكلات ويژه دختران در آموزش و پرورش                                                                    ۱۰۳
 
۴-۱-۵ اهميت آموزش دختران                                                                                            ۱۰۴
 
۶-۱-۵ ويژگي ها ونيازها خاص مدارس دخترانه                                                                      ۱۰۶
 
۲-۵ عوامل روانشناسي محيط                                                                                          ۱۱۰
 
۳-۵ تعريف مدرسه مطلوب بر اساس اولويت دانش آموزان                                                       ۱۱۱
 
۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
 
۱-۶ نيازهاي فضايي رشته هاي آموزشي نظام جديد                                                              ۱۱۴
 
۲-۶ شاخه فني و حرفه اي                                                                                               ۱۱۴
 
۱-۲-۶ اهداف و ساختار                                                                                                  ۱۱۴
 
۱-۱-۲-۶ اهداف                                                                                                            ۱۱۴
 
۲-۱-۲-۶ ساختار                                                                                                           ۱۱۵
 
۲-۲-۶ عناوين رشته هاي هريك از زمينه ها به شرح زير است                                                ۱۱۵
 
۱-۲-۲-۶ زمينه صنعت                                                                                                    ۱۱۵
 
۲-۲-۲-۶ زمينه خدمات                                                                                                  ۱۱۵
 
۳-۲-۲-۶ زمينه كشاورزي                                                                                               ۱۱۵
 
۳-۶ معرفي هنرستان                                                                                                   ۱۱۵
 
۴-۶ اصول و استاندارد هاي تخصصي مربوط به ۸ رشته ارائه شده در اين هنرستان                   ۱۱۶
 
۵-۶ دروس اصلي و تخصصي رشته هاي هنرستان                                                             ۱۱۷
 
۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری                                                                   ۱۱۷
 
۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک                                                                ۱۱۸
 
۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی                                                     ۱۱۸
 
۶-۶ درصدها و مشخصات فضايي كارگاه ها                                                                     ۱۱۹
 
۷-۶ وضعيت شيميايي و بيولوژيكي كارگاه ها                                                                    ۱۲۰
 
۸- ظرفيت و سرانه فضاها                                                                                            ۱۲۰
 
۱-۸-۶  سرانه دانش آموزان به فضاهاي آموزشي                                                               ۱۲۱
 
۹-۶ معرفي فضاها و ضوابط آنها                                                                                      ۱۲۱
 
۱-۹-۶ انبار                                                                                                                ۱۲۱
 
۲-۹-۶ ورودي                                                                                                              ۱۲۱
 
۳-۹-۶ راهروهاي طبقات (ارتباط افقي)                                                                             ۱۲۱
 
۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطي عمودي)                                                                                 ۱۲۲
 
۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن                                                                          ۱۲۲
 
۶-۹-۶ فضاي سبز                                                                                                      ۱۲۳
 
۷-۹-۶ سرويسهاي بهداشتي                                                                                      ۱۲۳
 
۸-۹-۶ آبدارخانه                                                                                                        ۱۲۳
 
۹-۹-۶ نماز خانه                                                                                                       ۱۲۳
 
۱۰-۹-۶  فضاي مشاوره                                                                                             ۱۲۴
 
۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و كمكهاي اوليه                                                                          ۱۲۴
 
۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره                                                                                          ۱۲۵
 
۱۳-۹-۶ كارگاه هنر                                                                                                    ۱۲۵
 
۱۴-۹-۶ كتابخانه                                                                                                       ۱۲۶
 
۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازه‌هاي تجهيزات                                                                          ۱۲۶
 
۲-۱۴-۹-۶تجهيزات كتابخانه‌ها                                                                                      ۱۲۷
 
۱۰-۶ آيين كار ايمني درهاي مدارس                                                                                ۱۲۸
 
۱۱-۶  آيين كار ايمني پنجره‌هاي مدارس                                                                             ۱۲۹
 
۱۲-۶ آيين كار ايمني كريدورها و راهروهاي مدارس                                                              ۱۲۹
 
۱۳- ضوابط طراحي ايمني پلكان                                                                                     ۱۳۰
 
۱۴-۶ آيين كار مكان‌يابي , ساختمان , تجهيزات و بهداشت بوفه مدارس                                   ۱۳۰
 
۱۵-۶ بهداشت مدارس                                                                                                  ۱۳۱
 
۱۶-۶ ضوابط طراحي ساختمانهاي آموزشي»                                                                     ۱۳۲
 
۱۷-۶ ضوابط فضاهاي آموزشي                                                                                        ۱۳۳
 
۱۸-۶ كلاس درس                                                                                                         ۱۳۴
 
۱-۱۸-۶ مكان قرار گيري                                                                                                   ۱۳۴
 
۲-۱۸-۶ بررسي نور در كلاس                                                                                           ۱۳۴
 
۳-۱۸-۶ فرم كلاس                                                                                                        ۱۳۵
 
۴-۱۸-۶ انواع چيدمان در كلاس                                                                                          ۱۳۵
 
۵-۱۸-۶ چيدمان كلاسهاي مقاطع دبيرستان                                                                         ۱۳۶
 
۶-۱۸-۶ چيدمان ساير فضاهاي قابل استفاده در كليه مقاطع                                                  ۱۳۷
 
۷-۱۸-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهيزات ( ميز و صندلي)                                                       ۱۳۸
 
۸-۱۸-۶ نمونه‌هايي از استقراركلاسهاي درس و فضاهاي جانبي                                                 ۱۳۹
 
۹-۱۸-۶ نظم فضايي كلاس                                                                                             ۱۴۰
 
۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حريق                                                                            ۱۴۱
 
۲۰-۶ضوابط فضاهاي بهداشتي                                                                                         ۱۴۱
 
۲۱-۶ مبلمان‌هاي آموزشي بايد قابليت اين راداشته باشند                                                      ۱۴۲
 
۲۲-۶ انتخاب زمين مدرسه                                                                                               ۱۴۲
 
۲۳-۶ تعيين جهت ساختمان مدارس                                                                                  ۱۴۲
 
۲۴-۶ جدول برنامه فيزيكي هنرستان هنر                                                                            ۱۴۴
 
۷ – فصل هفتم مصاديق
 
۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور                                                                                                  ۱۴۹
 
Alpha high school 7-2                                                                                          ۱۵۳
 
Paschalis school  ۷-۳                                                                                            ۱۵۸
 
Zhangde Primary School 7-4                                                                                 ۱۶۱
 
High Tech High International School 7-5                                                                      ۱۶
 
۶-۷ مدرسه معماری کرنل Cornell                                                                         ۱۶۷
 
۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهيو Ohio                                                                                ۱۷۰
 
۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ                                                                                      ۱۷۲
 
۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام                                                                                   ۱۷۶
 
منابع و ماخذ
 
كتاب
 
۱-محمد تقي نديمي و محمدحسين بروج،آموزش و پرورش(ابتدايي،راهنمايي ومتوسطه)،انتشارات مهرداد،چاپ پنجم،زمستان ۱۳۸۰
 
۲-فصلنامه تعليم و تربيت،مقاله سيرتحول وشكل گيري برنامه آموزشي متوسطه در ايران،دكتر زهراگويا،سال پانزدهم،شماره۱،بهار ۱۳۷۸
 
۳-منيره رضايي،نقش آموزش وپرورش در توسعه سياسي_اجتماعي وآموزش وپرورش حساس به جنسيت،مجموعه مقالات همايش ملي مهندسي اصلاحات در آموزش وپرورش،انتشارات پژوهشكده تعليم وتربيت،۱۳۸۳
 
۴-شوراي تحقيقات سازمان آموزش وپروش خراسان شمالي،چكيده پايان نامه هاي فرهنگيان استان خراسان شمالي،انتشارات دانشگاه فردوسي،۱۳۸۵
 
۵-احمدنويدي،چكيده تحقيقات آموزش فني و حرفه اي،گروه پژوهشي آموزش هاي فني و حرفه اي پژوهشكده تعليم و ترببيت،۱۳۸۳
 
۶-آموزش هاي فني و حرفه اي در قرن بيست و يكم،ترجمه عبدالحسين نفيسي،انتشارات پژوهشكده تعليم و تربيت،۱۳۸۲
 
۷-فصلنامه مدرسه نو،بهار۷۵
 
۸-فصلنامه مدرسه نو،بهار۷۶
 
۹-مقررات ملي ساختمان،مبحث ۱۲ – ايمني و حفاظت
 
۱۰-احمدصافي،سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران،انتشارات سمت،۱۳۷۵
 
۱۱-معين الديني،ارسطو،ضوابط طراحي فضاهاي آموزشي
 
۱۲-مرتضي كسمايي،پهنه بندي اقليمي فضاهاي آموزشي،سازمان نوسازي مدارس كشور،۱۳۷۶
 
۱۳-مرتضي كسمايي،اقليم و معماري
 
۱۴-آمارنامه استان خراسان شمالي
 
۱۵-شهرناز مرتضوي،فضاهاي آموزشي از ديدگاه روانشناسي محيط،انتشارات سازمان نوسازي مدارس كشور،۱۳۷۶
 
۱۶-دكتر علي غفاري،اصول و مباني طراحي فضاهاي آموزشي
 
۱۷-موسويان،محمد رضا،اصول و مباني معماري و شهرسازي،۱۳۷۰
 
۱۸-دي.كي.چينگ،فرانسيس،معماري؛فرم،فضا،نظم،مترجم زهرا قراگوزلو،انتشارات دانشگاه تهران،۱۳۷۰
 
۱۹-گروهي از مولفان،جغرافياي استان خراسان،شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران،۱۳۸۰
 
۲۰-فدايي،احمد،جغرافياي شهرستان اسفراين،انتشارات آستان قدس رضوي
 
۲۱- چكيده از مقاله اي تحت عنوان هويت در مدارس،مركزتحقيقات سازمان توسعه،تجهيزونوسازي مدارس
 
۲۲- آنگوس جي مك دونالد- ترجمه محمد احمدي نژاد، سازه و معماري ،۱۳۸۴
 
۲۳- سميع آذر،عليرضا،(بهار۷۶)نقش محيط كالبدي در پويايي آموزش و پرورش نوين،دفتر تحقيقات و پژوهش سازمان توسعه و نوسازي مدارس،نشريه مدرسه نو
 
۲۴- ذو اشتياق،پرويز،مهندسي روشنايي،چاپ اول،دهخدا
 
۲۵- انديشه هاي كاربردي نور در فضاهاي آموزشي،علي اصغر اكبري،عضو هيات علمي دانشكده هنر دانشگاه الزهرا(س)
 
۲۶- معيارهاي طراحي روشنايي داخلي مدارس،مركز تحقيقات سازمان نوسازي مدارس ايران
 
۲۷- رستم گلمحمدي ،بررسي آلودگي صداي مدارس و راههاي رفع آن،جلد اول،۱۳۸۴،گزارش تفصيلي طرح
 
۲۸- انتخاب رنگ مناسب براي فضاي آموزشي،جهاد دانشگاهي ، ۱۳۷۷
 
۲۹- بوروشور رنگ مناسب فضاهاي آموزشي در دوره ابتدايي،راهنمايي و متوسطه،معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي واحد تهران،۱۳۸۲
 
۳۰- نگرشي تحليلي بر تحولات كيفي در طراحي و ساخت فضاهاي آموزشي و تربيتي ،فصلنامه مدرسه نو،بهار۷۶
 
۳۱- طراحي مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرميت و آسايش،گروه پژوهشي معماري و طراحي محيطي،جهاد دانشگاهي تهران ، بهمن ۱۳۸۴
 
۳۲-اداره كل شهرسازي و معماري شهرداري تهران،امور مهندسين ناظر:مجموعه ضوابط،مقررات و بخشنامه ها،انتشارات قلم،چاپ دوم،۱۳۸۱
 
۳۳-جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران،ويژگي ها و نيازهاي خاص مدارس دخترانه شهر تهران،سازمان نوسازي،توسعه و تجهيز مدازس،۱۳۷۸
 
۳۴-غفاري،علي،پيرجليلي،ناصر و زهره دانش مهر،اصول و مباني طراحي فضاهاي آموزشي،سازمان نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس،۱۳۷۷
 
۳۵-قانون مجازات اسلامي
 
۳۶-مهندسين مشاور آتك،طرح جامع ساماندهي تهران،مصوب ۲۰/۸/۱۳۷۰
 
۳۷- دكتر عليرضا سميع آذر- مجله صفه ،مفهوم و كاركرد فضاي باز در مدارس سنتي و جديد.
 
۳۸- چكيده اي از تحقيق روشهاي نوين در طراحي مدارس و فضاهاي آموزشي تابستان ۱۳۸۴-دفترفني و تحقيقات
 
۳۹-دكتر محمد مهدي محمودي،طراحي فضاهاي آموزشي با استفاده از فرم هاي انعطاف پذير،سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور،۱۳۸۴
 
۴۰-جهاد دانشگاهي،انتخاب رنگ مناسب براي فضاهاي آموزشي،سازمان نوسازي مدارس،۱۳۷۷
 
۴۱-ابراهيمي دستگردي،علي،طراحي فضاهاي آموزشي نظام جديد،سازمان نوسازي مدارس،۱۳۷۶
 
۴۲-فصلنامه مدرسه نو،مقاله ويژگي هاي يك مدرسه ايده آل،عاطفه پورزال،شماره ۹
 
۴۳-جهاد دانشگاهي،ويژگي ها و نيازهاي خاص مدارس دخترانه شهر تهران،سازمان نوسازي مدارس،۱۳۷۸
 
۴۴-كتابچه تحقيقاتي سازمان نوسازي مدارس،ضوابط و استانداردهاي فضاهاي آموزشي ،


کلمات کلیدی مرتبط:
پایان نامه هنرستان هنر و معماري , ,محور اصلي پيشرفت هر جامعه نيروي انساني آن است و مدرسه مهمترين پايگاه تربيت و آموزش نيروي انساني است.مدرسه زيربناي شخصيت عقلاني ، اعتقادي و فكري جوانان را پي ريزي مي كند.بخش تعليم و تربيت ما نسبت به ساير بخش ها محروميت بيشتري دارد.فراهم آوردن مكان آموزشي و امكانات آ,
مقالات مرتبط
مطالعات طراحی مسکن با رویکرد اقشار فقیر و کم در آمد
مطالعات طراحی مسکن ایده آل
مطالعات طراحی مسکن بهینه با رویکرد باز زنده سازی ارزشهای معماری گذشته در معماری امروز
مطالعات مسکن بهداشتی
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی به عنوان کالبد فیزیکی(با توجه به کلیه عوامل تاثیرگذار بر آن) ونیز فضایی،فرهنگی،اجتماعی، دفاعی و...
مطالعات مجتمع مسکونی با رویکرد معماری ارگانیک
مطالعات اجمالی مجموعه مسکونی
بررسی مسایل توسعه شهری مطالعات مسکن - با قابلیت کپی
طرح مجموعه شهري مشهد-مطالعات پايه مسكن
فایل کامل مطالعات طراحی شهرک مسکونی - رساله طراحی شهرک مسکونی
مطالعات طراحی مسکن
مطالعات طراحی مجموعه های مسکونی با نگرش بر تعاملات اجتماعی
دانلود مطالعات مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی برج مسکونی با رویکرد معماری سنتی
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با تاکید برافزایش تعاملات اجتماعی
مطالعات مجتمع مسکونی با رویکرد اجتماع پایدار
مطالعات طراحی واحد همسایگی - رساله طراحی واحد همسایگی
مطلعات مجتمع مسکونی بارویکرد معماری پایدار- رساله مجتمع مسکونی بارویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی در شیراز با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد پایداری اجتماعی
 
     
   
 
     
 
 

Text/HTML
 
مطالعات طراحی پایانه مسافربری (ترمینال اتوبوس بین شهری)

تاریخ ایجاد 04/07/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 212   قیمت: 13000 تومان   حجم فایل: 13258 kb  تعدادمشاهده  791  
 



پیشگفتار:    1
فصل اول. مقدمه    2
.      شرح تاریخچه موضوع پیشنهادی..    3
تاريخچه سفر در ايران    4
نگاهي به گذشته    4
وسايط نقليه در قديم    5
اهداف طرح    6
روش انجام کار    7
تعاریف پایه.    9
تعريف کاروانسرا    9
1-4-5- انواع كاروانسرا    9
- کاروانسراهاي مدور    10
- کاروانسراهاي هشت ضلعي :    10
- کاروانسرا با پلان ده ضلعي:    10
شيوه و نوع مسافران    11
- مسافرتهاي بين المللي و داخل کشور    11
- مسافرت هاي منطقه اي    11
- مسافرت هاي درون مرزي يا برون مرزي    11
کليات سيستم حمل و نقل    12
طبقه بندي شيوه هاي حمل و نقل زميني    13
تعاريف اصطلاحات سيستم حمل و نقل زميني    14
موقعيت استان گلستان.    16
ناحيه كوهستاني.    17
ناحيه كوهپايه و دامنه.    18
آبشار کبودوال    19
آب و هوا    19
گرگان‌رود    20
رود قره‌سو    20
وضعیت ناهمواری    20
جنگل و منابع طبیعی    21
عناصر آب و هوا    21
موقعیت اجتماعی و اقتصادی    22
جاذبه های طبیعی – گردشگری    24
جاذبه های تاریخی    27
جغرافياي انساني استان.    30
تاريخچه ي سكونت..    32
پوشاک مردان ترکمن    33
پوشاک زنان ترکمن    38
درآمد اقتصادي روستاييان.    50
تقسيمات سياسي استان.    52
-1. تركيب قومي، زباني و مذهبي    54
سوغاتيهاي استان گلستان    55
پيشينه تاريخي مردم گلستان    55
نام‌آوران استان    56
شهرها و روستاها    57
شهرستان گرگان    58
راه‌هاي ارتباطي    61
مهاجرت‌هاي داخلي استان.    62
گردشگري در استان.    64
پارک طبيعي ناهارخوران    65
جاذبه‌هاي جهانگردي در استان گلستان.    65
پايانه هاي مسافربري اتوبوسراني..    71
انواع فرم پايانه.    72
سازه‌هاي زيربنايي:    72
ناوگان حمل و نقل    73
استفاده‌كنندگان از سيستم    73
پرسنل اداره‌كننده    73
پايانه‌هاي متمركز    74
پايانه‌هاي نيمه متمركز    74
پايانه‌هاي غيرمتمركز    74
سيستم‌هاي قابل استفاده در ترمينال‌هاي بين شهري    74
الف) ترمينال تك بنائي:    75
ب) ترمينال‌هاي  سلولي:    75
ترمينال سلولي خطي:    76
ترمينال سلولي متمركز:    76
ترمينال سلولي شعاعي:    76
ترمينال‌هاي متمركز:    77
ترمينال‌هاي شعاعي:    77
ترمينال خطي:    77
با توجه به مطالعات انجام شده ترمينال تك‌بناي شعاعي با توجه به مزاياي ذيل پيشنهاد    79
مي‌شود:    79
بررسي ويژگي‌هاي ترمينال‌هاي بين شهري    79
دسترسي به ترمينال:    79
حركت در ترمينال:    80
ارتباطات بیروني:    81
اجزاء اصلي و روابط كلي بين آنها:    82
بررسی سیستم های ورود وخروج مسافر    84
در طراحي سيستم ورود و خروج مسافران، بايد به چند نكتة مهم توجه داشت:    84
ـ هرچه ساده‌تر بودن سيستم‌هاي ورودي و خروجي    84
جدا بودن سيستم ورود از سيستم خروج    85
ـ استقرار واحدهاي اطلاعاتي    85
-پيش‌بيني انبار توشه    85
ـ فضاهاي خدماتي و سرويسي    85
ـ در طراحي شيوة ورودي و خروجي بايد توجه داشت    86
فضايابي بر اساس مشخص نمودن نيازهاي مسافران :    88
نيازهاي كلي ترمينال مسافربري:    88
ب) نياز به سيستم مديريت و سرپرستي:    89
ج) نياز به امنيت و برقراري نظم:    89
1ـ ج) امنيت و نظم درون ترمينال:    89
امنيت و نظم در راههاي درون سايتي:    90
د) نياز به حريم:    90
1-گروه گيرندگان خدمات:    91
مسافران ورودي واستقبال كنندگان:    92
بررسي نيازهاي مسافرين ورودي واستقبال كنندگان:    92
مسافران خروجي و مشايعت‌كنندگان:    93
بررسي نيازهاي مسافرين خروجي و مشايعت كنندگان:    93
2ـ گروه ارائه كنندگان خدمات:    94
بخش سرپرستي و مديريت ترمينال:    94
نيازهاي بخش سرپرستي مديريت ترمينال:    94
تعاونيهاي مسافربري:    96
بخش نگهداري و سرويس اتوبوسهاي برون‌شهري:    97
ميهمانسراي رانندگان:    98
بخش غرفه‌هاي تجاري:    98
الف) نيازهاي اوليه غرفه‌هاي تجاري:    99
ب) فضاهاي مورد نياز غرفه‌هاي تجاري:    100
ـ رستوران و چايخانه    100
بخش بنيادها، نهادها و ارگانها:    100
فضاهاي مورد نياز بخش بنيادها، نهادها و ارگانها:    101
الف) نيازهاي عمومي مسافران:    101
ب) نياز به فضاي سبز و ايجاد حريم:    102
بخش دوم: بررسي چند نمونه از پايانه‌هاي موجود    103
پايانه در ايران    103
ترمينال جنوب تهران    104
طرح ترمينال اردبيل:    107
1) بررسي چگونگي ارائه خدمات در ترمينال مسافربري اردبيل:    107
الف: سيستم‌هاي سوار شدن و تخليه نمودن مسافرين    107
ب) سيستم‌هاي موجود در سالن اصلي ترمينال:    107
2) سايت و اجزاء آن در طرح ترمينال مسافربري اردبيل:    107
ترمينال غرب تهران    108
ترمينال كاوه اصفهان    110
ترمينال موقت شرق تهران    111
ترمينال اتوبوسراني شهر نيويورك:    113
ساختمان ترمينال:    113
سرويس‌هاي مخصوص مسافرين ترمينال:    114
ترمينال مسافربري در مراكش    115
ترمينال مسافربري در پارماي ايتاليا    117
نتايج استنتاجي:    118
    120
ابعاد اتوبوس و حداقل شعاع گردش اتوبوس    133
ابعاد و اندازة انواع سكوي پهلوگيري اتوبوسهاي برون‌شهري:    133
ـ سكوي پهلوگيري مدور:    134
قوانين، مقررات و استانداردها    135
انتخاب محل مناسب پاركينگهاي عمومي    135
قرارگيري و اندازه‌ها    136
طرز قرار دادن جاپاركها    136
ظرفیت فیزیکی پایانه:                                                                                                                 تعداد    138
مشکلات:    140
- مشکلات اداری:    140
مشکلات شهری:    141
مشکلات ترافیکی:    141
کمبود خدمات:    142
تأسیسات زیر بنایی:    142
مشکلات ساختمانی:    143
مشکلات زیست محیطی:    144
پایانه مسافربری شرق تهران    144
پایانه مسافربری غرب تهران    145
ترمینال کاوه:    146
مشخصات ویژه ترمینال مسافربری کاوه:    148
امکانات رفاهی تفریحی    151
پایانه مسافربری زاینده رود اصفهان    153
تحلیل های انجام گرفته بر روی ترمینال جنوب تهران    156
فصل شـــــــــشم    173
برنامه ریزی فیزیکی    173
ابعاد فضا های مورد نیاز    173
محاسبه سطح اختصاص يافته جهت سكوهاي ورودي و خروجي    174
ساختمان ترمينال    174
سالن انتظار اصلي    174
غرفه‌هاي فروش بليط    175
براي كاهش تعداد غرفه‌ها:    175
غرفه‌هاي تجاری    177
رستوران    177
غرفه مطبوعات        12    178
سوغات فروشي      2عدد     40    178
فضاهای خدماتی    179
غرفه اطلاعات    179
غرفه اطلاعات برنامه سفرها    179
غرفه نمايشگاه هنر دائمي    179
سالن تلويزيون    179
واحد پست و تلفن برون شهري    179
كيوسكهاي تلفن شهري    179
غرفه تاكسي‌هاي ويژه ترمينال وانتظار رانندگان    179
نمازخانه    180
وضوخانه    180
كفش‌كن    180
سرويس‌هاي بهداشتی    180
قسمت امانت‌ بار و توشه    181
بخش اداري    182
استاندارد های فضاي پاركينگ    183
خدمات اتوبوس ها    185
خدمات رانندگان    188
قهوه‌خانه رانندگان و غذاخوري    189
قسمت تعمير و نگهداري ترمينال    189
پاركينگ ها    191
پاركينگ تاكسي    191
پاركينگ وسايل نقليه شخصي    191
پاركينگ و متحدثات روباز    192
پاركينگ كاركنان ترمينال    192
پاركينگ اتوبوسهاي برون شهري    192
فراهم نمودن امكانات لازم جهت انباشتن كالاها    195
به حداقل رسانيدن ميزان مشكلات ترافيكي و عوارض محيط زيستي    200
فراهم آوردن امكانات دسترسي به وسايط نقليه درون شهري    202
منابع و مأخذ    212


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله پایانه مسافربری، اتوبوس بین شهری,مطالعات,پروژه,پروپوزال رساله , ppt ,pptx ,doc ,پایان نامه پایانه مسافربری، اتوبوس بین شهری,پلان,پاورپوینت,دانلود رایگان,طراحی پایانه مسافربری، اتوبوس بین شهری , مقاله ,ويژگيهاي, اصول, تاریخچه, مبانی پایانه مسافربری، اتوبوس بین شهری,نمونه موردی,دانلود رساله ,پای,
مقالات مرتبط
مطالعات طراحی ایستگاه قطار - رساله طراحی ایستگاه قطار - مطالعات معماری ایستگاه راه آهن
مطالعات طراحی ترمینال مسافربری - رساله طراحی ترمینال مسافربری
مطالعات کامل طراحی ترمینال -رساله پایان نامه معماری طراحی ترمینال مسافربری اتوبوس -پایانه بین شهری
دانلود مطالعات کامل طراحی فرودگاه - زساله طراحی فرودگاه
دانلود رساله فرودگاه
دانلود مطالعات ترمینال مسافربری برون شهری -دارای منابع متنی زیر صفحات - پایانه مسافربری بین شهری
دانلود مطالعات فرودگاه (پایان نامه)
دانلود مطالعات پایان نامه معماری فرودگاه
دانلود پایان نامه ایستگاه مترو+نقشه های کامل اتوکدی+مطالعات+پاورپوینت
مطالعات معماری طراحی فرودگاه با اقلیم کرمانشاه
دانلود رساله کامل ایستگاه راه آهن
رساله معماری پایانه دریایی
دانلود رساله کامل ترمینال مسافربری
مطالعات طراحی ترمینال مسافربری ۱۲۰ صفحه،به همراه نقشه های اتوکدی کامل
دانلود پایان نامه هتل تفریحی توریستی+مطالعات+تمامی نقشه های اتوکدی+رندر ها و شیت بندی
مطالعات طراحی ایستگاه راه آهن
فایل کامل مطالعات فرودگاه
مطالعات معماری ترمینال مسافربری -نمونه موردی-مبانی نظری -نمونه موردی -برنامه فیزیکی
مطالعات معماری مجتمع های خدماتی – رفاهی بین راهی ۱۱۸ صفحه – رساله مجتمع خدماتی رفاهی
مطالعات و برنامه فیزیکی مجتمع رفاهی بین راهی
 
     
   
 
     
 
 
 
 
 


 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد