خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       10 مطلبی که باید درباره حق نسخه برداری معماری بدانید؟       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)      
نقش برتر پارس
 

روش و توضیحات خرید
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما می توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روی سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد برای این منظور می بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهای هر صفحه کليک نموده و برای خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خرید را انجام و بلا فاصله فایل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودی موارد پس از خرید بدلیل سنگینی فایل و يا نرسيدن نوبت آپلود فايل آن را در ايميل خود دریافت نمایید - در غیر این صورت جهت تهیه پروژه و نقشه با فهرست مندرج و مبلغ ذکر شده را از طريق دستگاه هاي خودپرداز یا سایتهای بانکی به شماره کارت بانک ملی  6037-9971-8264-1424 به نام صالحی پرداخت و عنوان فایل ، ايميل و مبلغ پرداختی خود را به همراه  09128380245  با پيامک ارسال نماييد . در این روش كليه فایل ها و نقشه های مورد نظر سريعا به ايميلتان ارسال میشود و ارسال آن از طريق پيامك به شما اعلام خواهد شد. ساعت کاری و پاسخگويی تلفنی يکسره از 9 صبح الی 17 بعد الظهر و جوابگويی پيامکی و تلگرام و واتس آپ از 9 تا 24 شب-.حتی ایام تعطیل با تشکر از اعتماد شما

   

 


بنر سمت جپ
 


پشتيبانی آنلاين

تلگرام-پيامک


LiveZilla Live Help


تحقیق کامل تربیت بدنی
 
فهرست مطالب: روانشناسی ورزش

تاریخ ایجاد 01/10/1392 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 229   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 615 kb  تعدادمشاهده  2


 
1-    روانشناسی ورزش    1
35-    روانشناسی ورزش    4
36-    مقدمه:    4
37-    روانشناسي ورزشي:    6
ورزش    13
روانشناسي بهداشت و تمرين                                        روانشناسي رشد    14
روانشناسي شخصيت                                           روانشناسي فيزيولوژي    14
38-    روانشناسي ورزشي    15
39-    مفهوم روانشناسي ورزشي:    16
40-    مهارت‎هاي رواني:    19
تنظيم‎انرژي رواني    22
تنظيم فشار رواني    22
تدوين اهداف    22
مهارت‎هاي توجه    22
41-    مقدمه :    26
آيا ورزش مي تواند چنين محيطي را فراهم سازد ؟    33
ضرورت و اهميت تحقيق    33
43-    هدف هاي پژوهش    37
44-    الف ) هدف کلي :‌    38
45-    ب )  هدف هاي ويژه  :    38
46-    مباني نظري پژوهش    46
47-    ابراز وجود و کاربرد آن    46
48-    2- مفهوم خود    50
49-    بررسي روابط اجتماعي  :    59
50-    ارتباط هاي اجتماعي سالم :    60
51-    ارتباط اجتماعي ناسالم :    61
52-    خصوصيات  رفتاري  افراد پرخاشگر و سلطه جو در ارتباط هاي اجتماعي :    64
53-    خصوصيات رفتاري افراد منفعل در ارتباط هاي اجتماعي :    66
54-    ارتباط کلامي در افراد منفعل :    69
55-    خصوصيات رفتاري  افراد منفعل  – پرخاشگر در ارتباط هاي اجتماعي :    71
56-    زير بناي نظري پژوهش    123
57-    مباني نظري پژوهش    125
58-    ابراز وجود و کاربرد آن    125
59-    2- مفهوم خود    129
60-    فاصله طبقاتي    136
61-    بررسي روابط اجتماعي  :    138
62-    ارتباط هاي اجتماعي سالم :    139
63-    ارتباط اجتماعي ناسالم :    140
64-    خصوصيات  رفتاري  افراد پرخاشگر و سلطه جو در ارتباط هاي اجتماعي :    143
65-    خصوصيات رفتاري افراد منفعل در ارتباط هاي اجتماعي :    144
66-    ارتباط کلامي در افراد منفعل :    148
67-    خصوصيات رفتاري  افراد منفعل  – پرخاشگر در ارتباط هاي اجتماعي :    150
68-    اهميت ورزش در اصلاح جوامع و رفع محروميت‌هاي اجتماعي    158
69-    يافته هاي پژوهش :    204
70-    پيشنهادهاي  برخاسته از نتايج  پژوهش :    215
فهرست منابع فارسي :    218
71-    فهرست منابع لاتين :    225
72-    46-Beecroft pc . 1993 . social skills training and cognitive yestructuring     for  adoleents on hemodialysis . Clin Nurs Res . 1993 May;2(2): 188-211.    225
2-     
 
روانشناسی ورزش 
3-    مقدمه:
روان‎شناسي ورزشي  شاخه‎اي از علم ورزش است که در جستجوي فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمينه‎هاي رفتار انساني در حيطه ورزش است. از آنجايي که روان‎شناسي به مطالعه رفتار مي‎پردازد، بالطبع موضوع روان‎شناسي ورزشي نيز مطالعه حرکات و فعاليت‎هاي ورزشي در تمام ابعاد از فعاليت حرکتي يک کودک دبستاني تا مسابقات جهاني و المپيک مي‎باشد. 
اگر چه اهميّت مسائل رواني در ورزش از چندين سال پيش شناخته شده است با اين حال روان‎شناسي ورزشي هنوز دانشي بسيار جوان مي‎باشد و در خلال دهه‎هاي اخير علاقه و توجه به «روان‎شناسي ورزشي شناختي » افزايش چشم‎گيري يافته است. ابتدا تمام تلاش‎ها در اين حيطه معطوف به مردان قهرمان بود اما در سال‎هاي اخير اين روند متحول شده است و روان‎شناسي ورزشي قهرمانان زن و مرد حرفه‎اي و برجسته افراد شرکت کننده در فعاليت‎هاي غير حرفه‏اي را نيز مورد توجه قرار مي‎دهد. به عبارتي هدف روان‎شناسي ورزشي کمک به ورزشکاران در تمام رده‎هاي سني از نوجوانان تا بزرگسالان است. 
امروزه متخصصان فيزيولوژي ورزش از دانش روان‎شناسي ورزشي براي کمک به شرکت‎کنندگان در برنامه‎هاي باز پروري قلبي استفاده مي‎کنند تا آنها بر ترس خود نسبت به از سرگيري و شروع تمرين غلبه کنند. معلمان همچنين با استفاده از دانش روانشناختي ورزشي شيوه توجه به تأثيرات محيطي را که باعث بهبود اجرا مي‎شوند، به متعلمان خود مي‎آموزانند. دست اندر کاران تيمهاي جوانان براي اطمينان از کسب تجارب مثبت از سوي ورزشکاران جوان، از روان‎شناسي ورزشي بهره مي‎گيرند. و نهايتاً مربيان در تمام سطوح از تکنيکهاي روان‎شناسي ورزشي همچون کنترل هيجان، تصوير سازي ذهني، هدف گزيني و انگيزش کمک مي‎گيرند تا ورزشکاران را در تکامل بخشيدن اجراهايشان ياري دهند. اکنون با پيشرفت علم روان‎شناسي ورزشي، بحث مهارت‎هاي رواني در اجراي عملکردهاي ورزشي از اهمييت بسزايي برخوردار شده است و در حالي که قبلاً به اهميت آماده سازي جسماني تأکيد مي‎شد امروزه قهرمانان هرچه بيشتر بر آماده سازي رواني توجه و تأکيد مي‎کنند. تجارب کسب شده آنان حاکي از آنست که وقتي در ميدانهاي بزرگ با قهرماناني همتراز به لحاظ جسمي‎به رقابت مي‎پردازند، سرانجام آمادگي رواني پيروزي را به نفع يکي از طرفين رقم خواهد زد. 
مربيان برتر نيز به جنبه‎هاي آماده سازي رواني ورزشکاران و ضرورت تدارک آن در طول تمرينات واقفند. و بخشي از برنامه آماده‎گي را به آماده سازي رواني اختصاص مي‎دهند. با وجود اين، آماده سازي رواني تا حدود زيادي مورد غفلت قرار گرفته است که به نظر مي‎رسد عمده‎ترين علت اين غفلت فقدان آگاهي مربيان در چگونگي آماده سازي رواني ورزشکاران مي‎باشد. صاحبنظران ورزش چنين مي‎پندارند که ورزش مي‎تواند به بازيکنان جوان قدرت اراده‎گري، اعتماد به نفس، نحوه سلوک، برقراري ارتباط با ديگران و تجربه رسيدن به هدفهاي مشکل را بياموزد ولي امروزه مي‎دانيم که اين قابليتها به طور خود بخودي به حداکثر نرسيده و رشد نمي‎يابند مگر اينکه ورزشکار تحت آموزش و تمرين مهارت‎هاي رواني1 قرار گيرد. 
اکنون مهارت‎هاي رواني در همان نقطه‎اي قرار دارند که پنجاه سال پيش مهارت‎هاي جسماني قرار داشتند مربيان بايد به اين اعتقاد دست يابند که مهارت‎هاي رواني هم چون مهارت‎هاي جسماني قابل کسب‎اند و بايد به طور اصولي و علمي آموزش داده شوند. 
 
 
4-    روانشناسي ورزشي:
پيدايش علم روانشناسي ورزشي به قرن بيستم باز مي گردد اما اولين مطالعات در اين زمينه در سال‎هاي آخر قرن نوزدهم انجام شد. در واقع به صراحت نمي توان بيان کرد که روانشناسي ورزشي دقيقاً در چه زماني بصورت علم مطرح شد, به همين جهت برخي ادعا مي‎کنند علم روانشناسي ورزشي همچون نوزادي است که به تازگي متولد شده است. بطور کلي در ابتدا مطالعه رفتار ورزشي در جهت تشريح اصول و موضوعات روانشناسي عمومي بود و جهت‎گيري مشخصي بعنوان روانشناسي ورزشي ديده نمي شد. دکتر نورمن تريپلت  روانشناس دانشگاه اينديانا, در اوايل سالهاي 1897, در مجله‎ آمريکايي روانشناسي مطلبي را منتشر کرد که به گونه‎اي مستقيم به روانشناسي ورزشي ارتباط داشت. تريپلت پديده‎اي را بررسي کرد که اکنون «‎سهولت اجتماعي»  مي‎ناميم, و آن اثر مساعد مشاهده کنندگان برعملکرد شخص است. او پي برد دوچرخه‎سواراني که گروهي فعاليت مي‎کنند نسبت به زماني که فردي دوچرخه‎سواري مي‎کنند, نيز سريع‎تر حرکت مي کنند. دکتر اي. دبليو. اسکريپچر  روانشناس دانشگاه ييل از مطالعه خود چنين نتيجه گرفت که شرکت در ورزش به دارا شدن ويژگي‎هاي شخصيتي مطلوب مي‎انجامد (مارک، اچ انشل،1380). 
ديدگاه جديد مبني بر اينکه ورزش رقابتي شخصيت ساز است, ريشه در پژوهش‎هاي اسکرپيچر دارد, اما پيشگام شناخته شده‏‎ روانشناس ورزش دکتر کلمن رابرتز گريفيت  است. گريفيت که به عنوان پدر روانشناسي ورزش از او نام برده مي‎شود, بعنوان اولين شخصي است که سال‎هاي زيادي را صرف آزمايش‎هاي منظم روانشناسي ورزشي کرده است(مارک، اچ انشل،1380).
 گريفيت اولين آزمايشگاه روانشناسي ورزش را, به نام آزمايشگاه پژوهش ورزشي در سال 1925 در دانشگاه ايلينوي تأسيس کرد. اگرچه پژوهش درباره اثر عوامل رواني بر عملکرد ورزشي را, در سال 1918 آغاز کرده‎بود. علايق اوليه او شامل اثرهاي عوامل رواني و محيطي بر يادگيري و اجراي مهارت‎هاي حرکتي و شخصيت در ورزش بود. او براي آزمايشگاه خود وسايلي را تهيه کرد که آگاهي از جنبش‎هاي مهارتي, هوشياري ذهني, واکنش‎هاي زماني نسبت به بينايي, شنوايي، فشار, ثبات, هماهنگي عصبي ـ عضلاني, تنش‎ها و رهاسازي عضلاني و توانايي‎ عضلاني را اندازه‎گيري مي‎کردند. او بر اساس مصاحبه با بازيکن فوتبال ردگرنگ پي برد که ورزش‎کاران برتر مهارت‎هاي ورزشي را خودبه‎خود, بدون هيچ يا کمترين انديشه‎اي, انجام‎مي‎دهند.او اولين‎کتاب‎هاي‎روانشناسي ورزشي را به‎ نام‎هاي «روانشناسي مربيگري» در سال 1926 و «روانشناسي‎ورزشکاران» در سال 1928 نوشت و اولين درس روانشناسي ورزش را در سال 1923 در دانشگاه ايلينوي تدريس کرد. گريفيت, در تکليفي که روانشناسان ورزش امروزي واقعاً بر آن رشک مي‎برند, توسط باشگاه شيکاگو‎کانبر  استخدام شد تا در فصل مسابقه‎هاي سال 1938 مشاور روانشناس ورزش تيم باشد. او آزمون‎هاي حرکتي و پرسشنامه‎هاي رواني گوناگون را اجرا کرد تا توانايي حالت رواني و توانايي بالقوه کنوني ورزشکاران رقابتي را از آغاز آموزش (فصل بهار) تا پايان فصل تعيين کند(مارک، اچ انشل،1380).
 پژوهش روانشناسي ورزشي در دهه‎هاي 1940 نمود واقعي داشت بجز پايان‎نامه‎هاي دکترا که گه‎گاهي نوشته مي‎شدند. در اين زمان بيش از هر چيز, تأسيس آزمايشگاه‎هاي ياد‎گيري حرکتي رواج يافت که ار جمله مي‎توان آزمايشگاهي را نام برد که توسط جان لاتر  در دانشگاه پنسيلوانيا,کلارنس رگزويل در دانشگاه ويسکاسنين, سي. اچ مک‎لوي در دانشگاه آ‎يوا, و شايد از همه معروف‎تر فرانکلين هنري در دانشگاه کاليفرنيا در برکلي, تأسيس شد (مارک، اچ انشل،1380).
اين جنبش زمينه را براي حضور، رشد و ... تربيت بدني فراهم ساخت که داراي پيچيده‎ترين رهيافت علمي در پژوهش براي رفتار حرکتي بود. همة دانشمندان ورزش به نوبه‎ي خود از بهينه‎بودن طرح, تجهيزات و فنون آماري پژوهشي انتشار بيشتر داده‎هاي مربوط به فرايندهايي که زيربناي مهارت‎آميز عملي و آموختني بودند, سود جستند. با وجود «خلأ شايان توجه بين سال‎هاي مولد گريفيت و کارهاي پژوهشگران معاصر در روانشناسي ورزش», زمينه روانشناسي ورزش از اين تلاش‎هاي اوليه در پژوهش حرکتي, سود برده است (مارک، اچ انشل،1380). 
 سرانجام, در دهه‎ي 1960 بود که روانشناسي ورزش گام‎هاي بزرگي را برداشت و زمينه علمي کنوني را فراهم آورد. چندين عامل به گسترش اين زمينه علمي کمک کردند. کتاب‎هاي درسي بيشتر از هر زمان ديگر چاپ شدند. از جمله مي‎توان به کتاب‎هاي زير اشاره کرده:
«رفتار جنبشي و يادگيري حرکتي» بريانت‎گرتي , «مشکل ورزشکاران و چگونگي مقابله با آنها» بروس اجيلو و توماس تاتکو , «ياد‎گيري حرکتي و عملکرد انساني» رابرت ان سينگر  و «روانشناسي و رفتار حرکتي» جوزف اکسندين . کتاب ديگري به‎نام «مربي‎گري, ورزشکاري, روانشناسي» سينگر  اولين کتاب درسي در روانشناسي ورزش بود. اين کتاب‎ها محرکي براي پژوهش و انتشار فراوان در نشريه‎هاي علمي بودند. از همه مهم‎تر «فصلنامه‎ي پژوهش» که اکنون «فصلنامه‎ي پژوهش براي تمرين و ورزش» ناميده مي‎شود, از انتشارات پژوهشي رسمي تربيت‎بدني حرفه‎اي در ايالات‎متحده بود. اما مهم‎تر از پيشرفت پژوهش در روانشناسي ورزشي و رفتار حرکتي, کلاس‎ها و برنامه‎هاي دانشگاهي بود که منجر به پيدايش بارزترين دانشمندان, در روانشناسي ورزش شد (مارک، اچ انشل،1380).
 عنصر نهايي در رشد روانشناسي ورزش تأسيس چند انجمن حرفه‎اي بود. اولين نشست ساليانه انجمن امريکايي روانشناسي ورزش و فعاليت بدني در سال 1967 برگزار شد. انجمن کانادايي ياد‎گيري رواني ـ ‎حرکتي و روانشناسي ورزش, در سال 1969 آغاز به کار کرد (مارک، اچ انشل،1380). 
 اين سازمان در آغاز به انجمن کانادايي بهداشت, تربيت‎بدني, تفريحات سالم و رقص وابسته بود. اما در سال‎هاي 1977 مستقل شد. در سال 1975, بخشي به اتحاديه امريکايي بهداشت, تربيت‎بدني, تفريحات سالم و رقص, اضافه شد تا روانشناسي ورزش را در چهارچوب علمي تربيت‎بدني تقويت کند. آن را آکادمي(فرهنگستان) روانشناسي ورزش ناميدند. هدف فرهنگستان تقويت نگره و پژوهش بود به گونه‎اي که بتوان در تربيت‎بدني يا موقعيت ورزشي به کار برد. بعلاوه در سال 1986, پيدايش انجمن پيشرفت روانشناسي‎ورزشي کاربردي بود که براي پيشبرد رهيافتي اکتشافي‎تر در روانشناسي ورزش آغاز به کار کرد. اين انجمن, که در بر دارنده بزرگترين عضويت روانشناسي حرفه‎اي و دانشجويان در سرتاسر جهان است, داراي سه بخش است:
 روانشناسي بهداشت (که براي نمونه اثرهاي رواني فعاليت‎هاي بدني را بررسي مي‎کند)روان شناسي درمان (که مشاورة ورزشي و مطالعة اثر فنون رفتاري و رواني بر عملکرد ورزشي را بررسي مي‎کند), و روانشناسي اجتماعي(که عوامل محيطي بر عواطف و رفتارهاي ورزشکاران و مربيان ورزش را مورد مطالعه قرار مي‎دهد). اگرچه شاخه روانشناسي ورزش ريشه در علم تربيت‎بدني دارد, در سال‎هاي أخير از سوي روانشناسي مورد پذيرش قرار گرفته است. اين موضوع به سبب استفادة قانوني از اصطلاح«روانشناس» است که نشانگر آموزش دانشگاهي در روانشناسي است. قابل درک است که, در بين دانشمندان و دست‎اندرکاران, بحث‎هاي شايان توجهي در اين باره وجود دارند مبني بر اينکه کدام علم- تربيت‎بدني, علم ورزش يا روانشناسي- بايد برنامه‎هاي آموزشي روانشناسان ورزش را هماهنگ کند. به احتمال, در استراليا, ارتباط بين روانشناسي ورزش و روانشناسي از همه قوي‎تر است, زيرا که در سال 1992 جامعة روانشناسي استراليا اولين هيأت روانشناسان ورزش را در سازمان روانشناسي ملي پذيرفت. اهميت اين هيأت در تعيين معيارهايي است که براي دادن پروانه‎ي کار به روانشناسان ورزش مورد استفاده قرار مي‎گيرند. انجمن روانشناسي امريکا داراي بخشي به‎نام بخش روانشناسي ورزش و تمرين است که گروه علاقمندي مرکب از پژوهشگران را تشکيل مي‎دهد که عوامل رواني مرتبط با عملکرد انساني را مورد مطالعه قرار مي‎دهند. اما هدف اين گروه اين است که زمينة مطالعه را گسترش دهند نه اينکه معياري براي پروانه يا مدرک تعيين کند (مارک، اچ انشل،1380). 


کلمات کلیدی مرتبط:
روانشناسی ,ورزش , تحقیق دانشجویی ,پاورپوینت ,پایان نامه ,پروپوزال ,مقاله ,گزارش ,تربیت بدنی , ورزش ,پروژه ,مطلب ,تحقیق آماده ,power point, word ,روانشناسي بهداشت و تمرين روانشناسي رشد ,شخصيت روانشناسي فيزيولوژي , ورزشي,
مقالات مرتبط در این دسته
مقایسه انگیزه مشارکت زنان و مردان مشهد به ورزش همگانی
توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ
ارتباط موثر مربی در فوتبال
تیراندازی
دانلود تحقیق کامل بررسی سطح مربیگری
کوهنوردی
ارتباط ورزش با ماساژ
مجموعه ورزشی تفریحی بانوان
تاثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال
انعطاف پذیری و تمرینات کششی
تاثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال
ایروبیک
حرکات اصلاحی
مکانیک مقدماتی
کوهنوردی
بیومکانیک‌ دوچرخه‌ سواری‌
بررسی ورزش حرفه ای و آماتور
اصول عمومی آسیب های ورزشی
الگوهای برنامه‌ریزی درسی
مقایسه تاثیر تمرین های پلایومتریکی در آب و خشکی بر توان بی هوازی ناجیان غریق

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد