خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       10 مطلبی که باید درباره حق نسخه برداری معماری بدانید؟       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)      
نقش برتر پارس
 

روش و توضیحات خرید
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما می توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روی سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد برای این منظور می بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهای هر صفحه کليک نموده و برای خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خرید را انجام و بلا فاصله فایل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودی موارد پس از خرید بدلیل سنگینی فایل و يا نرسيدن نوبت آپلود فايل آن را در ايميل خود دریافت نمایید - در غیر این صورت جهت تهیه پروژه و نقشه با فهرست مندرج و مبلغ ذکر شده را از طريق دستگاه هاي خودپرداز یا سایتهای بانکی به شماره کارت بانک ملی  6037-9971-8264-1424 به نام صالحی پرداخت و عنوان فایل ، ايميل و مبلغ پرداختی خود را به همراه  09128380245  با پيامک ارسال نماييد . در این روش كليه فایل ها و نقشه های مورد نظر سريعا به ايميلتان ارسال میشود و ارسال آن از طريق پيامك به شما اعلام خواهد شد. ساعت کاری و پاسخگويی تلفنی يکسره از 9 صبح الی 17 بعد الظهر و جوابگويی پيامکی و تلگرام و واتس آپ از 9 تا 24 شب-.حتی ایام تعطیل با تشکر از اعتماد شما

   

 


بنر سمت جپ
 


پشتيبانی آنلاين

تلگرام-پيامک


LiveZilla Live Help


تحقیق کامل تربیت بدنی
 
فهرست مطالب: الگوهای برنامه‌ریزی درسی

تاریخ ایجاد 01/10/1392 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 53   قیمت: 5700 تومان   حجم فایل: 53 kb  تعدادمشاهده  3


الگوهاي برنامه‌ريزي درسي 1
الگوهاي برنامه‌ريزي درسي 3
الگوي برنامه‌ريزي مبتني بر هدف 3
الگوي برنامه‌ريزي درسي تعاملي 5
آموزش حركات بنيادي 7
آموزش آمادگي جسماني 9
آموزش رشد 10
آموزش رشد اجتماعي و انساني 13
آموزش معني‌داري شخصيتي 15
آموزش مبتني بر مفاهيم 18
آموزش فعاليت محوري 20
آموزش از طريق بازي 21
شكل 1-3 سلسله مراحل رشد كودك از طريق بازي 22
آموزش ورزشي 23
الگوي تركيبي 25
كاربرد الگوهاي برنامه‌ريزي تربيت بدني 27
اصول بهداشتي در ورزش 29
بهداشت جسماني و رواني 31
موازين بهداشتي مكان‌هاي ورزشي 34
عوارض دخانيات 38
دوپينگ در ورزش 39
كراتين و قدرت عضله 42
تأثير مصرف كراتين در سوخت و ساز 42
نكته‌هاي بهداشتي در زمينه مصرف مكمل‌هاي كراتين 43
پارادوپينگ 47
افزايش حالت تهاجمي 52
 
 
 
الگوهاي برنامه‌ريزي درسي
برنامه‌ريزان درسي به منظور تدوين برنامه‌هاي درسي از الگوهاي مختلفي استفاده مي‌كنند كه در اين ميان، آدامز (Adams, 1988) دو الگوي اصلي براي برنامه‌ريزي درسي نام برده است كه كاريرد بيشتري دارد: الگوي مبتني بر هدف و الگوي تعاملي (محسن پور، 1377)
 
الگوي برنامه‌ريزي مبتني بر هدف
الگوي برنامه‌ريزي درسي مبتني بر هدف (The Objective Based Model) يا الگوي عقلايي (Rational Model) عبارت است از مجموعه‌اي از اصول يا فنون استراتژيك براي رسيدن به هدف معين. در اين الگو، برنامه‌ريزي درسي شامل مجموعه‌اي از روشها تلقي مي‌شود و در برنامه‌ريزي تلاش مي‌شود تا مشكلات و نيازها و اهداف را شناسايي و سپس برنامه‌اي مناسب براي آن تدوين شود. تعيين اهداف آموزشي و درسي محور برنامه‌ريزي در اين الگو است كه توسط رفتارگرايان در يادگيري حمايت مي‌شود.
اين الگو معمولاً بر اساس پيشنهاد تايلر انجام مي‌گيرد. طبق پيشنهاد تايلر برنامه‌ريزان درسي براي تدوين هدفها بايد از سه منبع مهم به نام ماهيت فراگيران، جامعه و ماده درسي (ساختار دانش) استفاده كنند. آنگاه هدفهاي تدوين شده بايد از دو صافي فلسفه مسلط اجتماعي و روانشناسي يادگيري براي گزينش دقيق هدفها عبور كنند. گام بعدي كه انتخاب تجربيات يادگيري يا به عبارت ديگر محتواي برنامه درسي است بايد بر اساس اهداف انتخاب شده و در نظر گرفتن تجربيات گذشته فراگيران تهيه و تدوين گردد. علاوه بر آن، محتواي انتخاب شده و تجربيات يادگيري بايد سازماندهي شود، به گونه‌اي كه مفاهيم، ارزشها و مهارت‌ها مانند حلقه‌هاي زنجير كنار هم قرار گيرند. در مرحله بعدي روش تدريس و بقيه اجزاي برنامه درسي انتخاب مي‌شود. تعيين ارزشيابي در فرايند برنامه‌ريزي درسي گام بسيار مهمي است كه در آخرين مرحله انجام مي‌شود. تايلر عنوان مي‌كند كه معلمان براي پي بردن به اينكه آيا فراگيران به تجربه‌هاي يادگيري رسيده‌اند يا خير و برنامه‌ريزان درسي دريابند كه آيا تجربه‌ها سازمان‌دهي شده باعث تحصيل هدف‌ها شده‌اند يا خير بايد از شيوه‌هاي مختلف ارزشيابي استفاده نمايند. (ابراهيمي 1377، ص 20)
طرفداران اين الگو معتقدند كه تعيين هدفها اولين گام اساسي در برنامه‌ريزي درسي به شمار مي‌رود و تدوين آنها كار آساني نيز نيست. دشواري اين كار در اين است كه ساير مراحل برنامه‌ريزي درسي وابسته به آن است و از طريق آن تعيين و تعريف مي‌شود. آنان معتقدند تنها زماني كه هدفها به روشني و با دقت تعيين شده باشد، مي‌توان محتوا و روش تدريس را تهيه و تعيين و سازماندهي نمود. ارزشيابي، نيز فرايندي است كه مشخص مي‌سازد چه مقدار از هدفها به وسيله محتوا و روشها تحصيل شده‌اند. برنامه‌هاي درسي بابيت، چرترز، تايلر، تابا، سيلور و الكساندر، هاكينز از جمله الگوهاي مبتني بر هدف تلقي مي‌شود.
يك مثال براي برنامه‌ريزي درسي از طريق الگوي مبتني بر هدف ارائه مي‌شود. اگر هدف آموزشي در جلسه اول كلاس تربيت بدني آموزشي گرم كردن و توضيح ضرورت آن (در حيطه شناختي و رواني حركتي) باشد، هدف رفتاري زير را مي‌توان براي آن در نظر گرفت:
گام اول: تعيين هدف
هدف رفتاري: فراگيران در پايان درس حركات ويژه گرم كردن را به طور صحيح و كامل در زمان مناسب انجام دهند.
 
گام دوم: انتخاب محتوا و سازماندهي آن
محتوا يا تجربيات يادگيري با توجه به هدف است، كه در اين مثال شامل حركات ويژه گرم كردن است.
 
گام سوم: تعيين روش تدريس
در اين مرحله روش تدريس براي مثال روش پرسش و پاسخ انتخاب مي‌شود.
 
گام چهارم: تعيين بقيه اجزاي برنامه درسي
در اين مرحله ديگر اجزاي برنامه درسي در نظرگرفته مي‌شود.
 
گام پنجم: تعيين روش ارزشيابي
آخرين جزء برنامه درسي تعيين روش ارزشيابي است. در اين مرحله تعيين مي‌شود، براي مثال (.............) دانش‌آموز در حين تمرين.
 
الگوي برنامه‌ريزي درسي تعاملي
در الگوي برنامه‌ريزي درسي تعاملي (Interactional) فرايند تدريس در الگوي برنامه‌ريزي درسي تعاملي به صورت  قالبي و از پيش تعيين شده نيست، بلكه به صورت يك جريان پويا در نظر گرفته مي‌شود. شناخت‌گرايان در يادگيري از اين الگوي برنامه‌ريزي درسي حمايت مي‌كنند.
تفسير و عمل و مبادله اطلاعات و تعامل بين افراد و نظام و محيط در اين الگو مورد تأكيد مي‌باشد. طبق اين الگو، برنامه‌ريزي كوششي است به منظور وساطت بين عمل و نظر. برنامه‌ريزي به مجموعه‌اي روشهاي منطقي و داراي توالي منظم گفته نمي‌شود، بلكه عبارت است از تعامل، تفسير، تصميم‌گيري درباره اجزاي برنامه درسي و باز هم تعامل، تفسير، تصميم‌گيري.
طرفداران الگوي تعاملي معتقدند برنامه درسي يك جريان پويا است و ارتباط بين عناصر درسي يك ارتباط خطي نيست. نقطه آغاز برنامه‌ريزي در اين الگو با توجه به ويژگي هاي فراگيران آغاز مي‌شود  و به عبارت ديگر، دنبال كردن شيوه خطي و سيستماتيك در اين الگو مورد نظر نيست. الگوي تعاملي در جريان برنامه‌هاي درسي بين برنامه‌ريزان درسي، معلمان و فراگيرام، نوعي تبادل و ارتباط متقابل فراهم مي‌كند. برنامه‌ريزان و متخصصان آموزشي كه از اين الگو استفاده مي‌كنند ممكن است به جاي هدف‌ها، نقطه آغازين كار خود را انتخاب محتوا و سازمان‌دهي آن قرار دهئد.
در الگوي مبتني بر هدف، تأكيد بر موضوع و ساختار دانش است، اما در الگوي تعااملي بيشتر به جريان يادگيري و فراگيران اهميت داده مي‌شود.
توالي نيز در الگوي تعاملي رعايت مي‌گردد. يعني چنانچه تغييري در سازمان‌دهي تجربيات يادگيري صورت گيرد اين تغيير و دگرگوني در ساير عناصر برنامه‌ريزي درسي صورت خواهد گرفت.
يك مثال براي برنامه‌ريزي درسي از طريق الگوي تعاملي ارايه مي شود. اگر «مطالعات اجتماعي» موضوع درس باشد، برنامه‌ريزي درسي ممكن است مطابق الگوي تعاملي برنامه درسي با روش تدريس و سازماندهاي تجربيات يادگيري قرار گيرد و تأكيد شود كه تمامي دانش‌آموزان به استفاده از روش «ايفاي نقش» بپردازند.
گام بعدي تعيين هدف رفتاري است كه ممكن است به صورت زير بيان شود: دانش‌آموزان بتوانند از طريق ايفاي نقش ارزشها و پنداشتهاي خود را بيان كنند.
برنامه‌ريز در الگوي تعاملي مي‌تواند تصميمات خود را تغيير دهد. براي مثال اگر متوجه شود كه روش ايفاي نقش براي دانش‌آموزان نتيجه مؤثري نداشته است، از روشهاي ديگر استفاده مي‌كند. بنابراين مراحل برنامه‌ريزي درسي در الگوي تعاملي ممكن است به صورت زنجيري با حلقه‌هاي تكراري باشد.
 برنامه‌هاي تربيت بدني در سير تكاملي خود الگوهاي متعددي را تجربه كرده است. هر الگوي ارائه شده با چهارچوب خاص خود تأثيراتي بر برنامه‌ريزي تربيت بدني بر جاي گذاشته است. برنامه‌ريزي در تربيت بدني امروز نتيجه بكارگيري و تلفيق مناسب اين الگوها مي‌باشد. هدف كلي اين الگو تسهيل در برنامه‌ريزي درس تربيت بدني در مدارس است. هر كدام از الگوها با ديدگاهي ويژه هدف خاصي را دنبال مي‌كند. در الگوي خاص رشد و تكامل حيطه‌هاي رفتاري است. در الگوي ديگر هدف خودشناسي و رشد شخصيت فرد مطرح مي‌گردد و الگو بيشترين تأكيد را بر يادگيري چگونگي حركت با  بهره‌مندي از فضا و بدن در كودكان دارد. آنچه در اين الگوها حائز اهميت است استفاده كاربردي از اين الگوها مي‌باشد.
كلي و ملوگرانو (Kelly & Melograno, 2004) ده الگوي برنامه‌ريزي درسي  براي تربيت بدني را از منابع مختلف و از نظر متخصصان تربيت بدني نام برده‌اند.
 
آموزش حركات بنيادي
آموزش حركات بنيادي (Movement Education) يكي از متداول‌ترين الگوهاي سنتي در برنامه‌ريزي تربيت بدني است. اين الگو، محتواي تربيت بدني را در مجموعه حركاتي تعريف مي‌كند كه استفاده از اين حركات يادگيري را سرعت مي‌بخشد. هدف آن تمرين حركات روزمره و نيز كسب مهارت براي حفظ اين حركات است. (استانلي، 1963)
انسان چگونه حركت مي كند؟ انسان چرا حركت مي‌كند؟ در جستجو براي اينكه چطور مي‌توان محتواي  تربيت بدني را طراحي كرد، پاسخ به دو سؤال فوق محتواي الگوي حركات بنيادي را تشكيل مي‌دهد. در اين الگو، سطوح مرتب شده حركات به ويژه در دوره ابتدايي در نظر گرفته مي‌شود. موضوعاتي شامل نقش بدن و رابطه آن با فضا، زمان، نيرو و حركت براي طراحي اين الگو استفاده مي‌شود. تأكيد در...


کلمات کلیدی مرتبط:
الگوهای ,برنامه‌ریزی ,درسی , تحقیق دانشجویی ,پاورپوینت ,پایان نامه ,پروپوزال ,مقاله ,گزارش ,تربیت بدنی , ورزش ,پروژه ,مطلب ,تحقیق آماده ,power point, word ,آموزش آمادگي جسماني ,رشد ,رشد اجتماعي و انساني ,معني‌داري شخصيتي ,مبتني بر مفاهيم ,فعاليت محوري ,از طريق بازي , سلسله مراحل رشد كودك ,
مقالات مرتبط در این دسته
مقایسه انگیزه مشارکت زنان و مردان مشهد به ورزش همگانی
توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ
ارتباط موثر مربی در فوتبال
تیراندازی
دانلود تحقیق کامل بررسی سطح مربیگری
کوهنوردی
ارتباط ورزش با ماساژ
مجموعه ورزشی تفریحی بانوان
تاثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال
انعطاف پذیری و تمرینات کششی
تاثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال
ایروبیک
حرکات اصلاحی
مکانیک مقدماتی
کوهنوردی
بیومکانیک‌ دوچرخه‌ سواری‌
بررسی ورزش حرفه ای و آماتور
اصول عمومی آسیب های ورزشی
روانشناسی ورزش
مقایسه تاثیر تمرین های پلایومتریکی در آب و خشکی بر توان بی هوازی ناجیان غریق

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد