خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,نقشه اتوکد مهمانسرای جهانگردی نایین ,dwg

   تعدادبرگ: فایل اتوکد طبق تصویر نمونه   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 161 kb  تعدادمشاهده  1


ميهمانسراي جهانگردي نائين ساختماني است يك طبقه كه فضاهاي بستة آن در بخش شماليِ بستر طرح گسترده شده‎اند و حياطي نيز در بخش جنوبي دارد. دو حياط كوچك نيز در درون فضاهاي بستة فوق‎الذكر وجود دارد. بخش‎هاي مختلف اين ميهمانسرا عبارتند از ورودي و پذيرش،‌ رستوران،‌ اتاق‎هاي اقامتِ ميهمانان،‌ و بخش‎هاي خدماتي.
ساختمان از طريق يك ورودي در شرق با بيرون ارتباط دارد.
اين ساختمانْ تماماً با سيستم سنتيِ ديوار باربرِ آجري وسقف‎هاي استوانه‎اي، گنبدي و طاق و تويزه ساخته شده است.
سيستم خنك كنندة فضاها كولر آبي است و براي گرمايش آن از بخاري استفاده مي‎شود.
 
ب ـ سيماي بيروني
 
– ميهمانسراي جهانگردي نائين ساختماني است يك طبقه. جداره‎هاي بيرونيِ بنا اغلب بسته است و پوشش نماي آن كاهگلي است. تراش‎هاي مختصر روي ديوارهاي بخش جنوبي (اطراف حياط)، مشبك‎هاي آجري با طرح‎هاي ساده و قديميْ سايه روشن‎هاي مختصري بر سطح يكنواخت و يكرنگ ديوارها پديد آورده است.
– سر درِ ورودي اصلي واقع در شرق ساختمان به شكل حجم بيرون زده‎اي است كه با اختلاف ارتفاع مختصري از ديوارهاي يكدست جوانبِ خود متمايز شده است. به اين ترتيب اين سردر با قوسِ مياني‎اش و درگاهِ كوچك ميانِ آن سطح تراش خورده‎اي است كه همانند سردرِ خانه‎هاي سنتي شهرهاي كويري در ميانِ جداره‎هاي يكنواخت و بستة بنا جلوه مي‎كند.
– رديف‎‎ِ قوس‎هاي تيزه‎دارِ ايوانچه‎هاي نماي جنوبيِ ساختمان كه از خارجِ بنا نيز تا حدودي ديده مي‎شوند هيئت سنتي براي ساختمان بوجود آورده‎اند.
 پوششِ كاهگلِ نما، كنج‎هاي گچيِ جرزها و لبه‎هاي قوس‎ها، مشبك‎هاي آجري روي ديوار،‌ درهاي چوبي،‌ شبكه‎هاي چوبي نورگيرها، ناودان‎هاي چوبي پشت‎بام‎ها، هرة آجريِ دست انداز بام،‌ و شكل و تناسبات قوس‎ها از نماهاي بناهاي سنتي به وام گرفته شده‎اند تا ساختمان به شكل بنايي قديمي ديده شود.
 سقف‎هاي گنبدي، خرپُشته‎هاي بام، دودكش‎ها با جداره‎هاي ناصاف و سطوحِ منحني، عناصر آشناي بام‎هاي ساختمان‎ها و خانه‎هاي قديمي در مناطق كويري‎اند كه در اين بنا نيز به چشم مي‎خورند. (تصوير شماره ۱)
– به اين ترتيب با وجود عناصر و اجزايي كه ذكر شد مخاطب با بنايي مواجه مي‎شود كه به نظر قديمي مي‎آيد. ارتفاعِ يك طبقة بنا و رنگ و جنسيت‎ِ آن، به علاوة اَشكال و احجامِ ساده و ساخت‎ و اجراي تقريباً خشنِ روستاييِ بنا كمك كرده است تا ميهمانسراي جهانگردي با بافت‎ِ تاريخي شهر نائين پيوند بخورد و معماريِ آن با معماريِ خانگي اين شهر حاشية كويري قرابتي بيابد.
– از طرفي با دقت بيشتر در وضعِ نماها طرح آنها را قدري “خام” احساس مي‎كنيم. در واقع در اين نماها آن “آراستگيِ” نماهاي سنتي ديده نمي‎شود. عناصر و اجزاي نما كه همگي از معماري سنتي شكل گرفته‎اند، در تكراري يكنواخت در كنار هم چيده شده‎اند و قصه‎گويي و اوج و حضيضِ نماهاي اصيل و رسمي معماري اسلامي را ندارند. اين نوع سادگي و خلاصه‎گويي در نماها شباهتي ميان اين بنا با مصاديق روستايي و غيررسمي معماري سنتي ايران پديد آورده است.
– شباهت اين بناي معاصر با بناهاي سنتي به حدي است كه حتي مخاطبِ آشنا با معماري سنتي نيز در برخورد سريع اوليه به سختي باور مي‎كند كه با ساختماني با قدمت كمتر از ۴۰ سال رو به رو شده است. اگر چه كه شكل نماها، طرز قرارگيري ديوارهاي جوانب حياط و استقرار سردرِ ورودي در كنارِ خياباني نسبتاً عريض ساختمانِ ميهمانسرا را به بناي قديمي شبيه كرده است كه مرور زمان و يا خيابان‎كشي‏‎هاي جديدِ شهرْ بخش‎هايي از آن را تخريب كرده و ما تنها شاهدِ بخشِ باقيمانده و البته تعمير و نگهداري شدة آنها هستيم.
 
ج ـ درونِ بنا
 
– با گذر از ورودي به دالاني در امتداد شمال و جنوب مي‎رسيم كه از يك سو به بخش‎هاي خدماتي و اداريِ ميهمانسرا در شمالِ بنا مي‎رسد، و از سوي ديگر شخص را از گوشة حياطِ جنوبي به سمت رديف‎ِ اتاق‎هاي اقامت‎ِ ميهمانان ـ كه به شكل حجره‎هايي در پسِ ايوانچه‎هاي نماي جنوبي قرار گرفته‎اند ـ هدايت مي‎كند.
– در درونِ ساختمان نيز همان كيفيت و حس و حالِ بيرونِ بنا تكرار مي‎شود. جنسيت ديوار و كف و سقف،‌ قرنيزها،‌ در و پنجره‎ها و نورگيرها همگي مشابهِ آنچيزي است كه در بناهاي قديمي نيز بارها ديده‎ايم. تركيب كاهگل و گچ در ديوارها با آجر فرش كف و قرنيزهاي تيره رنگ كاشي، و در و پنجره‎هاي چوبي كيفيتي قديمي در فضاهاي داخلي به وجود آورده‎اند.
– در اينجا نيز طراح،‌ با وام گرفتن عناصر و يا حتي تركيباتي از معماري قديم موفق شده است حس و حال بناهاي قديمي را به طرح بيافزايد. طرح به تعبيري مجموعه‎اي است از قطعاتي آشنا از معماري سنتي كه در كنار هم چيده شده‎اند.
– دالان ورودي با فضاي نيمه تاريك و كمي نمور كه كورانِ هوا فضاي آن را خنك نگاه مي‎دارد يادآور دالان‎هاي وروديِ خانه‎هاي سنتي است. جنسيت كف و ديوارها و ابعاد و تناسبات اين دالان نيز شباهت ميان اين موجود جديد و نمونه‎هاي سنتيِ آن را بيشتر مي‎كند.
– حياطهاي شماليِ بنا، فضاهاي بازِ كاملاً محصوري هستند كه به واسطة ابعاد و تناسبات و عناصري كه در نماهاي اطراف آنها چيده شده است و همچنين تركيب بندي ساده و تا حدودي بي‎نظم نماها يادآور حياطهاي كوچك مياني در خانه‎هاي روستايي قديمي هستند. طراح با قرار دادن عناصري بر نما شبيه به افساربندها و آبشخورهاي اسبان از اين هم فراتر رفته و هيئت حياطهاي اصطبل را به اين فضاهاي بازِ كوچك بخشيده است.
– حياطِ جنوبي نيز كه طرحِ رسمي‎تري نسبت به حياطهاي كوچك‎ِ شمالي دارد،‌ با باغچه‎هاي اطراف و آبنمايي در ميان، نسبتي با حياطهاي مياني خانه‎هاي قديمي پيدا مي‎كند. اگر چه كه طرح باغچه‎ها و خيابان كشي‎هاي آن كاملاً از الگوي سنتي تبعيت نمي‎كند. (تصوير شمارة ۲)
– ايوانچه‎هاي نماي جنوبي كه واحدهاي تكرار شوندة اين نما را مي‎سازند نيز عناصري هستند كه از نمونه‎هاي سنتي به عاريت گرفته شده‎اند. شكل و تناسبات قوس‎ها، تركيب درها و نورگير در نماي پشتي ايوانچه‎ها ـ كه ورودي حجرات اقامت ميهمانان را مي‎سازند ـ اگر چه اختلاف مختصري با الگوي اصيل خود دارند، اما كاملاً آشنا مي‎نمايند.
– طراح براي ايجاد محيطي قديمي و سنتي حتي در استفاده از عناصري مانند پلكان خانه‎هاي سنتي نيز ترديد نكرده است. براي نمونه پلكاني كه از يكي از حياطهاي شمالي به بام مي‎رود همان پلكان تنگ و باريك با كف پله‎هاي بلند و بي‎نظم است. بر روي بام نيز منظرة سقف‎هاي گنبدي و هواكش‎ها و خرپشته‎ها و ناودان‎ها، براي مخاطبي كه پيش از اين بر بام خانه‎هاي سنتي كويري گذر كرده است منظرة آشنايي است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود, ,رایگان ,نقشه اتوکد ,مهمانسرای ,جهانگردی , نایین ,dwg,
مقالات مرتبط در این دسته
پروژه اتوکد طراحی هتل در یک فایل dwg در 3 سطح
پروژه اتوکد طراحی و معماری هتل کوهستانی لاکچری با سقف شیبدار
پروژه اتوکد طراحی و معماری درمانگاه و مرکز نگهداری سگ ها ، هتل سگ ها
پروژه اتوکد طراحی و معماری هتل با فرم دایره ایی
پروژه اتوکد طراحی و معماری هتل گردشگری
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل 4 ستاره کلاسیک شهری با نمای مدرن
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل کازینو با نمای مدرن
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل 3 ستاره به سبک معاصر
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل مدرن
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل مدرن توریستی گردشگری
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل کلاسیک
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل آپارتمان
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل پایدار با حیاط مرکزی
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل مکعب
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل گردشگری دو طبقه با سقف طاق تیزه دار
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل کوبیک مینیمال
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل در جزیره
طرح تری دی اسکچاپ طراحی هتل ساحلی مدرن 5 ستاره گردشگری
نقشه های اتوکد معماری هتل 5 ستاره مدرن
پلانهای اتوکد معماری هتل مدینه الرضا مشهد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد