خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       10 مطلبی که باید درباره حق نسخه برداری معماری بدانید؟       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین       
نقش برتر پارس
 

روش و توضیحات خرید
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما می توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روی سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد برای این منظور می بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهای هر صفحه کليک نموده و برای خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خرید را انجام و بلا فاصله فایل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودی موارد پس از خرید بدلیل سنگینی فایل و يا نرسيدن نوبت آپلود فايل آن را در ايميل خود دریافت نمایید - ساعت کاری و پاسخگويی تلفنی يکسره از 9 صبح الی 17 بعد الظهر و جوابگويی پيامک و واتس آپ از 9 تا 17 -.حتی ایام تعطیل   با تشکر از اعتماد شما

    


بنر سمت جپ
 

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پروژه اتوکد طراحی معماری خانه معمار

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: پلانها نماها و مقاطع طبق تصاویر نمونه   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 27 kb  تعدادمشاهده  18


پروژه اتوکد طراحی معماری خانه معمار
 
پلانها نماها و مقاطع طبق تصاویر نمونه
 
هر نظام آموزشی دارای شش رکن است که عبارت است از: استاد ، شاگرد ، روشها ، ملاک های ارزیابی ، محتوی و محیط. در این بخش بطور خلاصه به کیفیت و چگونگی این ارکان در نظام آموزشی حاکم پرداخته می شود.
استاد: تحرک و پویایی نیز از ویژگی های مهم و لازم برای یک معلم است. معلم برای آنکه بتواند دانشجویان را در حین کار کردن مورد مشاهده قرار دهد و نیز برای کمک و مشاوره به آنان، باید در میان آنها حرکت و گردش کند، نه آنکه در بالای کلاس در جای ثابت بنشیند. 
تحرک و پویایی استاد در کلاس؛ «نه تنها جنبه اساسی در تسهیل کار گروهی و فردی دارد، بلکه نقشی بنیادین در چگونگی روح کلاس درس دارد».1
این امر روحیه ای سرشار از همکاری و تشریک مساعی و فضایی آزاد بوجود می آورد که با ایجاد اعتماد بنفس در دانشجویان، محیطی آماده کسب تجربه های شخصی و کشف توانایی ها و استعدادهای آنان فراهم می گردد.
شاگرد : آنچه که در همه این نظریات و عقاید در باب شرایط و ویژگیهای شاگرد به انحاء مختلف بر آن تاکید شده است را میتوان در یک شرط کلی خلاصه کرد و آن همان «اهلیت شاگرد» است.
شاگردان در نظام آموزشی فعلی همچون طلبه ای جستجوگر، زمینه های دریافت را در خویش مهیا نموده با حضور دایم و معماریست پی گیر که به تلمذ پرداخته، اهلیت لازم را برای دخول در موضوع و دریافت مفاهیم پیدا می نماید. بطور کلی دانشجوی معماری لااقل واجد سه ویژگی باید باشد: اول ذهن تحلیل گر و منطقی، دوم اندیشه ای عمیق با تصوری قوی و تصویرگر، سوم قدرت ارائه یافته ذهنی در قالب کالبدی را داشته باشد.دانشجوی هنر و معماری، دانشجویست که با احساس خود فکر می کند و با فکر خود احساس، یعنی از منظر وحدت عقل و احساس به محیط اطراف خود نگاه می کند. 
روشها : در آموزش معماری دریافت مقدم بر درک عقلی است، لذا روش آموزش چه در محدوده عمومی دوره و چه در زمینه موارد خاص، حرکت از محسوس به سوی معقول می باشد. «در آموزش معماری باید جنبه های القائی را تا حد امکان کاهش داده و به زمینه های استنتاجی افزود و در نهایت به ارائه بینش و روشهای مناسب سیر از سئوال به جواب پرداخت. در آموزش می توان از روشهای تعلیم و تحقیق و تجربه استفاده نمود. این روشها حتی الامکان باید با رویارویی با نیازهای صالح جامعه اتصال با واقعیت را حفظ نمایند.»2
 
1-منصور، 1375 ص87
2-آشوری، 1377 ص92
از طرفی روشهای آموزش معماری و هنر بایستی رویکرد عملگرایانه داشته باشند به این معنا که با ایجاد فضاهای کار و کارگاههای ساختمانی در یک خانه هنر معماری  معماری و هنر می توان به این هدف تحقق بخشید همچنین آموزشهای مستمر و غیررسمی می تواند و باید توسط محیط اطراف صورت پذیرد. 
ملاکهای ارزیابی : در آموزش معماری طی کردن مدارج و گذر از مراحل مختلف با تعرفی کیفی همراه است در این روند، دانشجو برای دستیابی به حد مطلوب در مراحل گوناگون به تناسب استعداد و دانایی و ذوق خویش به ممارست و تمرین و زمان احتیاج دارد. ملاکهای ارزیابی، تابع میزان رشد و قابلیت ها و یافتن پختگی می باشد.
پیاژه در بحث ارزیابی و آزمون، دو نقص اساسی برای اینگونه آزمون و ارزیابی می شمرد: «یکی آن که عموماً نتایجش عینی نیست و دیگر آنکه به ناچار، خود، هدف می شود» 1   
در حقیقت، ارزیابی رشد باید جریانی پیوسته و مستمر باشد که به کمک آن، کار واقعی دانشجو در طی یک دوره زمانی ثبت و بایگانی می شود. بدین ترتیب می توان رشد و پیشرفت وی را در این دوره مشاهده نمود. چرا که مجموعه ای از کارهای یک فرد در طول یک دوره، به مراتب از یک نمره با معنی تر است.
محتوی: محتوی آموزش را در سه مرحله زمانی متوالی می توان بشرح زیر بیان نمود: در مرحله اول یا دوره پایه ای از یک سو شناخت ویژگیهای طبیعت عام و خصلت های درونی انسان مورد توجه قرار می گیرد و از طرفی دیگر رسیدن به ذهنی تحلیل گر، تقویت بیانی و شیوه های بکارگیری وسایل کار مطرح می باشند. 
در مرحله میانی همراه با تلاش در شناسایی قانونمندیها و نیز غنی تر ساختن ملاکهای ارزشی به گونه ای نظری و عملی، چون چرائی و رازهای ترکیب و طراحی مورد جستجو قرار می گیرد. در مرحله جمع بندی موضوع آموزش به سوی احراز ورزیدگی با طرح مبناهای متعددو با کیفیت پیچیده تر درطراحی، جهت می گیرد.2
 
 
1-    شریعتمداری، 1385 ص105
2-    قرائتی، 1380-ص 85
محیط : محیط خانه هنر معماری  هنر و معماری بعنوان یکی از ارکان آموزش، نقش مهمی در پرورش خلاقیت و تخیل دانشجویان، که در واقع هدف اصلی آموزش هنر و معماری هست، دارد. نقش و اهمیت شرایط محیطی در امر آموزش به قدری مهم است که امروزه در بسیاری از دانشگاههای دنیا، به طراحی محیط از منظر روانشناختی پرداخته شده است.حال سؤال این است که محیط یک فضای آکادمیک مانند دانشکدۀ هنر و معماری، باید واجد چه خصوصیاتی باشد؟ ویژگیهایی که محیط خانه هنر معماری  هنر و معماری برای ایفای نقش در پرورش خلاقیت دانشجویان، باید دارا باشد عبارت است از: نقش دادن به دانشجو برای شکوفایی خلاقیتش از طریق ایجاد فضاهای انعطاف پذیر؛ خلق محیط سه بعدی با پرسپکتیوهای متنوع و با تجارب بصری متفاوت؛ حتی الامکان به خدمت گرفتن حواس پنجگانه دانشجو برای ظهور خلاقیتش به کمک تکنیهای طراحی؛ ایجاد امکانات فضایی و محیطی لازم برای کسب تجربه آزاد فردی و جمعی و تخلیه انرژی جوانی؛ استفاده از فرمهای بصری جذاب و متنوع و پویا، بطوری که مغرورانه و با قدرت در سایت پروژه ابراز وجود کند؛ آموزش غیرمستقیم از طریق کالبد خانه هنر معماری ؛ خلق فضاهای پر نور، باز و دلگشا، با دیدهای وسیع و عمیق به فضاهای داخل و خارج.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه خانه معمار ,اتوکد خانه معمار ,طراحی خانه معمار ,معماری خانه معمار ,پلانها خانه معمار. ,نماها خانه معمار ,مقاطع خانه معمار ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد