خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       با آرزوی ریشه کنی ویروس کرونا از کشور عزیزمان ایران        جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین       
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی عناصر طراحی و معماری فضاهاي فرهنگی كودکان

تاریخ ایجاد 02/03/1399 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  7


پاورپوینت بررسی عناصر طراحی و معماری فضاهاي فرهنگی كودکان

فهرست مطالب
مقدمه
فضا
هويت فضا
فضاي كودك
محيط‌هاي مناسب براي كودك
كودك ،‌معماري ،‌فضا
ايجاد محيط مناسب براي كتابخانه كودكان
پيشگفتاري از فضاي داخل
فضا سازي كودك، ‌هيجان و تنوع
نشانه‌هاي فضايي
عوامل انعطاف پذيري در فضاي كودك
مالكيت
ارتباط و پيوستگي
عناصر طراحي داخلي در فضاي كودك
عناصر اصلي
ديوار
ستون
كف
سقف
تزئينات فضاي كودك و عناصر فرعي طراحي داخلي
تزيين كتابخانه
مبلمان
قفسه
پنجره
درها
پله
ساختار و فرم فضا
فضا و فعاليت
فعاليت و چيدمان
انعطاف پذيري در فضا
درك بصري
آسايش بصري
رنگ
طبيعت و معماري
منابع
 

دنیای کودکی - بخشی جدایی ناپذیر در جامعه بشری است. جامعه بدون درک الگوهای نمی تواند خودش را بشناسد توسعه آن ، و در همان زمان - شما نمی توانید دنیای کودکی را بدون اطلاع از آن درک کنید
ویژگی های فرهنگ اولاً ، رشد فردی کودک صورت می گیرد نه در یک خلاء اجتماعی بلکه در یک گفتگوی چند جانبه با دنیای بزرگسالان و همسالان ثانیا ، یک کودک انیمیشن می کند

فضا چيست و چگونه بايد آن را ايجاد كرد. در واقع‌، در هر طرحي به دنبال فضاي مناسب براي پروژه هستيم و اينك به دنبال طراحي فضاي معماري كودك كه حساسيت‌هاي ويژه خود را دارد. در اين راستا بايد بدانيم فضا يعني چه؟ و چه برخودرهايي با اين واژه مي‌شود؟ چه انتظاراتي از آن داريم؟ چه كيفياتي آن را مي‌سازد؟ تا اينكه براي طراحي فضاي كودك راه‌حلي بيابيم.
فضا:
در فرهنگ انگليسي آكسفورد 19 معني براي فضا ارائه شده مانند:
گسترده پيوسته‌اي كه در آن اشياء وجود دارند و حركت مي‌كنند.
منطقه‌اي كه چيزي خاص آن را اشغال كرده يا براي هدف خاصي در اختيار گرفته شده.
نظام موجود بين اشيايي كه همزمان‌اند.
فارغ از ذهن فضا به هر شكل معنايي ندارد.
فضا و زمان قائم به ذات نيستند و تنها در ما وجود دارند.
انيشتن مي‌گويد تعريف فضا از زاويه ديدهاي مختلف آفريده‌هاي آزاد تخيل انسان هستند، ابزارهايي براي فهم آسان‌تر تجارب حسي ما
(نيوتن) فضاي مطلق: يا فضاي زمينه‌اي بعدي است معطوف به ويژگي‌هاي اشيا
(انيشتن) فضاي نسبي: رابطه‌اي است ميان رويدادها بنابراين وابسته به زمان و فرآيند چيزي است كه فرد آن را احساس مي‌كند.
فضاي نسبي يا خلق شده فضايي ادراكي است و محصول جامعه،‌ بافت و زمينه‌اي كه به مكان گرايش دارد.
فضا  هم مانند هر چيز ديگر در اين دنيا زنده است و جان دارد و متوجه ميزان علاقه‌ها به خود مي‌شود و متناسب آن به ما پاسخ مي‌دهد. بايد به آن احترام بگذاريم و ناراحتش نكنيم.
فضا يك محيط عادي نيست،‌ بلكه يك واقعيت روانشناختي زنده و پوياست اين فضا نبايد خود را بر ما تحميل كند بلكه بايد متناسب با شخصيت ما شكل گيرد.
درك فضا براي آدمي معمولاً‌ به واسطه يك نمونه مادي انجام مي‌شود،‌ اما در عين حال ذهن مي‌تواند تا اعماق فضا بدون مانع پيش برود،‌ فضا را بشناسد و حد آن را تجسم كند.
امتداد فضا،‌ انتهاي تجسم و تصور ذهن انسان است.
احساس فضا،‌ هميشه با زمان و مكان در ارتباط است.
مفهوم فضا  در موارد متعددي كارآيي دارد،‌ از جمله گفته مي‌شود: فضاي خالي، فضاي آزاد،‌ فضاي پر(كه اشاره به مكان دارد) همچين فضاي سبز،‌ فضاي ساختمانها،‌ محله‌هاي قديمي، فضاي آسمان،‌ فضاي زنده، فضاي مرده،‌ فضاي بين ساختمانها،‌ فضاي باز‌، فضاي گرفته،‌ فضاي ما بين ذره‌ها، ‌فضاي بين ستارگان آسمان و كهكشانها،‌ فضاي بين دو خط،‌فضاي بين دو سطر نوشته،‌ فضاي بين دو كلمه و غيره
تفاوتهاي   بين غرب و ژاپن به تجربيات فضايي آنها مربوط مي‌شود. منظور غربي‌ها در مورد فضا،‌ فاصله بين اشياء است،‌ ياد گرفته‌اند تا تركيب اشياء را درك كرده و نسبت به آنها واكنش نشان بدهند و فضا را به عنوان پديده‌هايي «خالي» در نظر بگيرند.
اين مفهوم در مقابل مفهوم ژاپني‌ آن قرار مي‌گيرد: ژاپني‌ها ياد گرفته‌اند كه فضاها با معني هستند براي درك شكل و فضاها،‌ لغت ما (Ma) را به كار مي‌برند. ما يا فاصله زير بناي اصلي تمام تجربيات فضاي ژاپني‌ها مي‌باشد.
كمال استادي دربه كار‌گيري فضاها در باغ ديرزن (Zen) دي وانجي كه در قرن پانزدهم خارج پايتخت قديمي كيوتو قرار دارد. در يك جا گرد آمده است. خود باغ باعث تعجب فرد مي‌شود. با قدم زدن از ميان ساختمان اصلي كه پانل بندي و تاريك شده،‌ انسان با گذشتن از يك پيچ به ناگاه درحضور يك نيروي خلاق و قدرتمند است. پانزده قطعه سنگ بزرگ كه از دريايي از سنگ ريزه‌ها سر بر مي‌آورد. ديدن باغ ديوانجي يك تجربه حسي و عاطفي است. شخص توسط نوع تركيب،‌ سكوت و نظمي بي‌نهايت ساده احاطه مي‌شود. پيامي فلسفي در ارتباط با رابطه انسان با طبيعت وجود دارد. گروه بندي باغ به گونه‌اي مي‌باشد كه مكان نشستن نظاره گرنماها اهميت ندارد.در هر وضعيت يكي از تخته سنگهاي عنصر سازنده باغ همواره پنهان است. ژاپني‌ها اعتقاد دارند كه حافظه و تصور همواره در ادراك آدمي دخالت دارد.
اگر نيك بينديشيم، فضا و خلاء عامل اساسي در معماري هستند و در اصل‌، مسئله‌اي طبيعي به شمار مي‌رود. زيرا معماري فقط هنر نيست، تنها تصويري از زندگي تاريخي يا از زندگي‌اي كه ما گذرانده ايم و يا ديگران گذرانده‌اند نيست،‌ بلكه بيش از هر چيز ديگر،‌ نوعي محيط است،‌نوعي صحنه است. جايي است كه زندگي ما در آن جريان مي‌يابد.
هويت فضا:
و هويت   هر فضا حاصل از رويدادهايي است كه در آن اتفاق مي‌افتد رويدادهايي كه غالباً‌ و مكرراً‌ در آن اتفاق مي‌افتد. آن عده از ما كه به بنا تعلق خاطري دارند مايل‌اند خيلي راحت‌ فراموش كنند كه همه حيات و روح هر فضا و همه ادراك ما در آن فضا‌، نه صرفاً‌ به محيط كالبدي آن،‌ بلكه به الگوي رويداد‌هايي بستگي دارد كه در آنجا اتفاق مي‌افتد.
افرادي كه در پياده رو هستند،‌ در چارچوب فرهنگ خود‌، مي‌دانند كه فضايي كه درآن‌اند  پياده‌رو است و بنابر فرهنگشان الگويي از پياده رو در ذهن دارند. همين الگوي ذهن آنهاست كه سبب مي‌شود در پياده روهمانطور رفتار كنند كه مردم مي‌كنند‌، نه جنبه فضايي ضعيف بتن و ديوارها و جدول‌ها.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013-2016 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد