خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی سيستمهاي جمع آوري فاضلاب

   تعدادبرگ: 22 برگ ورد   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 524 kb  تعدادمشاهده  0


بررسی سيستمهاي جمع آوري فاضلاب
 عبارت است از فاضلاب دستگاههاي بهداشتي خانه ها ماند توالتها، دستشويي ها، حمامها، ماشينهاي لباسشويي و ظرف شويي پساب آشپزخانه ها و يا فاضلاب حاصل از شستشوي قسمتهاي گوناگون خانه معمولاً خواص اين فاضلابها در سطح يک کشور يکسان است ولي غلظت آن به مقدار مصرف سرانه آب در شهرها بستگي دارد.
در شبکه هاي فاضلاب شهري آنچه که فاضلاب خانگي ناميده ميشود لاوه بر فاضلاب خانگي خاص داراي مقداري فاضلاب حاصل از مغازه ها فروشگاهها تعميرگاهها و رستورانها نيز هست که اجباراً از سطح شهر ه طور پراکنده وارد کانالهي فاضلاب ميشود.
فاضلابهاي صنعتي
خواص فاضلابهاي صنعتي و پساب کارخانه ها کاملً بستگي به نوع فراورده کارخانه دارد. با توجه به اين موضوع مهمترين تفاوتهاي فاضلاب صنعتي و فاضلاب خانگي عبارتند از:
الف) امکان وجود مواد و ترکيبات شيميايي سمي در فاضلاب صنعتي بيشتر است.
ب) فاضلاب صنعتي خاصيت خوردگي و درجه اسيدي بيشتري دارد.
ج) امکان وجود موجودات زنده در فاضلاب صنعتي کمتر است.
تنها بخشي از فاضلابهاي صنعتي وجود دارد که در اکثر کارخانه ها داراي خاصيتي کم و بيش يکسان است اين فاضلاب حاصل از تشکيلات خنک کننده کارخانه ها است. ميزان آلودگي اين فاضلاب به تعداد دفعات استفاده از آب در قستهاي خنک کننده بستگي دارد. معولاً آلودگي فاضلاب اين بخش کمتر از آلودگي فاضلاب ساير قسمتهاي کارخانه است و بيشتر آلودگي آن نيز به علت وجود واد نفتي و روغني است.
فضلابهاي سطحي
فاضلابهاي سطحي ناشي از بارندگي ذوب يخها و برفهاي نقط بلد است اين فاضلابها به علت جاري شدن در سطح زمين و تماس با آشغالهاي روي زمين و شست و شوي سطح خيابانها و پشت بامها آلوده شده و همچنين مقدار مواد آلي و معدني به آنها اضافه ميشود لذا در شروع بارندگي درجه آلودگي فاضلابهاي سطحي زد و پس از پاک شدن سطوح بارش از مقدار آلودگي آن کاسته ميشود.
خواص فاضلابها
رنگ فاضلاب
رنگ فاضلاب نشان دهنده عمر آن است. فاضلاب تازه رنگ خاکستري دارد پس از مدتي که فاضلاب کهنه شد رنگ آن تيره و سياه ميشود.
بوي فاضلاب: گازهاي حاصل از تلاشي شدن و تجزيه مواد آلي موجود در فاضلاب ايجاد بو و تعفن ميکنند. بوي فاضلاب تازه قابل ملتر از بوي فاضلاب کهنه است. بوي فاضلاب کهنه بيشتر ناشي از گاز هيدرژن سولفوره است که در اثر فعاليت باکتري هاي بيهوازي و در نتيجه احياء سولفاتها به سولفيتها ايجاد ميشود چنانچه به فاضلاب هوا و اکسيژن کافي برسد باکتري هاي بيهوازي از فعاليت باز ايستاده و به جاي آن باتري هاي هوازي مواد آلي فاضلاب را تجزيه ميکنند در نتيجه فاضلاب بي بو ميشود.
درجه اسيدي
فاضلابهاي تازه معمولاً حالت خنثي و يا متعادل به قليايي دارد و تنها بر اثر ماندن و گنديدگي گازهاي اسيدي توليد ميکنند.
گرماي فاضلاب
درجه گرمايي فاضلاب معولاً بيشتر از درجه گرمايي آب در همان محيط است. دماي فاضلاب در سرد ترين روزهاي زمستان غالباً از 10 درجه سنتي گرد کمتر نميشود در روزهاي معمولي دماي فاضلاب در حدود بيست درجه ساتي گراد است.
شبکه جمع آوري فضلاب
شبکه هاي جمع آوري فاضلاب به دو دسته فاضلابها، فاضلاب روها (لوله ها و کانالها) و ساختمانهاي ويژه شبکه (منقول يا آدم روها دهانه هاي ريزش دهانه هاي ورود سر ريزه هاي آب باران دهانه هاي ريزش برف) تقسيم ميشود.
 
 
فاضلاب روها
لوله ها يا کانااهايي هستند که فاضلاب را از محل توليد جمع آوري کردهو به محل دفع هايي هدايت ميکند اين محلها ممکن است چاه، اگو تصفيه خانه فاضلاب و يا سپتيک تانک باشد. 
 
لوله هاي فاضلاب رو 
مواد ساختماني لوله هاي فاضلاب رو موارد زير هستند.
سيمان آزبست
ين فاضلاب روها از ترکيب آزبست و سيمان ساخته ميشود. مخلوط آزبست سيمان را به دور يک استوانه استيل تحت فشار به صورت فشرده و همگن حالت ميدهند.
اين فاضلاب روها معولاً تا قطر 90سانتي متر تهيه ميشوند.
اين لوله ها از نظر وزني سبک بوده و حمل و نقل آنها به سهولت انجام ميشود سطح داخلي آنها کاملاً صاف و همواره داراي حداقل مقاومت در برابر جريان فاضلاب است اين لوله ها به راحتي بريده و قطع شده و در برابر فرسايش در اثر خاک مقاوم هستند لوله هاي آزبست سيمان بيشتر در فاضلاب روها خانه ها استفاده ميشوند به علت عدم تحمل بارهاي خيلي سنگين براي انتقال عمودي آب باران از پشت بامها نيز مناسب هستند.
اتصال در اين لوله ها از نوع آزبست سيماني يا چدني نتخاب ميشوند.
لوله هاي سفالي لعابدار 
اين لولهها براي هدان فاضلاب بسيار مناسبند همچنين داري مقاومت بسيار زياد در برابر مواد وسيدهاي خورنده فضلاب نفوذ پزيري بسيار کم در برابر آب سطح صاف و مقاومت استاتيکي خوب هستند اندود لعابي در اين لوله ها از درجه زبري ديواره لوله و ضريب نفوذ پزيري آن کاسته و به مقاومت آن در برابر خورندگي افزوده است.
عيب اين لوله ها شکنندگي و سنگيني آنها در حمل و نقل و از همه مهمتر اينکه کارخانه سازنده اي در ايران ندارد اتصالات اين لوله ها به وسيله بوشن و واشر لاستيکي ميباشد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی سيستمهاي جمع آوري فاضلاب,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد