خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی طرح حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه

   تعدادبرگ: 66 برگ pdf حجم فایل: 7315 kb   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 26 kb  تعدادمشاهده  3


مقدمه  1
-2 سيستم اتوبوسران ي موجود شهر اروم يه  2
-1 انواع خطوط حمل و نقل همگان ي و ويژگيهاي آن 3 -2
-1 خطوط شعاع ي و قطر ي 3 -1 -2
-2 معيارهاي ارزيابي اندازه و ش كل شبكه اتوبوسران ي شهر اروميه  6 -2
-3 وضعيت جغرافيايي شبكه  7 -2
-4-2 مق ايسه شاخص هاي عملكرد ي سامانه اتوبوسران ي شهر اروم ي ه با تهران و سا ير شهرها ي
جهان  10
-1 نسبت اتوبوس هاي فعال به كل اتوبوس ه ا 10 -4 -2
-2 نسبت جمعيت شهري به ازاء هر دستگاه اتوبوس فعال  11 -4 -2
-3 متوسط سرعت سفر اتوبوس  11 -4 -2
-4 متوسط فاصله زمان ي بين سرو يسدهي اتوبوس ها 12 -4 -2
-5 متوسط تعداد ناوگان به ازاء هر مس ير 13 -4 -2
-3 مشكلات سيستم اتوبوسراني شهر اروم يه 14
-4 سيستم اتوبوسران ي پي شنهادي در سال پا يه 21
-1 مسيريابي 22 -4
-1 انتخاب مسيرهاي جديد اتوبوس برا ي شبكه شهر اروم يه 22 -1 -4
-2 تخصي ص ناوگان  26 -4
-3 تعيين محل پايانههاي پيشنهادي  28 -4
-4 خطوط اتوبوس شبانه  29 -4
-5 مقايسه سامانه اتوبوسران ي موجود و پ يشنهادي  30 -4
-5 سيستم اتوبوسران ي پيشنهادي در افق هاي طرح 31
-1 سناريوي يك  32
سناريوي دو  35 -5
-3 سناريوي سه 38 -5
-4 سناريوي چهار 43 -5
-5 سناريوي پنج  47 -5
-6 مقايسه سناريوهاي پيشنهادي براي افق طرح  65 -5
مراجع  66
 
 
شاخص هاي عملكردي سيستم اتوبوسران ي شهر اروميه  8 - جدول 2
15  1- سيستم حمل و نقل همگا ني شهر اروميه در يك ساعت اوج صبح سال 1386 - جدول 3
16 2- عملكرد خطوط س يستم حمل و نقل همگا ني در يك ساعت اوج صبح سال 1386 - جدول 3
1- سرفاصله و تعداد اتوبوس مورد ن ياز پيشنهادي براي شهر اروم يه در سال پ ايه  27 - جدول 4
2- مقايسه شاخص هاي عملكردي سيستم اتوبوسران ي در وضع موج ود و گزينه هاي پيشنهادي - جدول 4
براي يك ساعت اوج صبح سال پا يه  31
1- اطلاعات س يستم حمل و نقل همگان ي شهر اروميه در يك ساعت اوج صبح در سنار يوي 1 - جدول 5
33  در سال 1405
2- عملكرد خطوط س يستم حمل و نقل همگان ي در ي ك ساعت اوج صبح در سنار يوي 1 در - جدول 5
33  سال 1405
3- اطلاعات س يستم حمل و نقل همگان ي شهر اروميه در يك ساعت اوج صبح در سنار يوي 2 - جدول 5
37  در سال 1405
4- عملكرد خطوط س يستم حمل و نقل همگان ي در ي ك ساعت اوج صبح در سنار يوي 2 در - جدول 5
37  سال 1405
5- اطلاعات س يستم حمل و نقل همگان ي شهر اروم يه در يك ساعت اوج صبح در سنار يوي 3 - جدول 5
42  در سال 1405
6- عملكرد خطوط س يستم حمل و نقل همگان ي در يك ساعت اوج صبح در سناريوي 3 در سال - جدول 5
42 1405
7- اطلاعات س يستم حمل و نقل همگان ي شهر اروميه در يك ساعت اوج صبح در سنار يوي 4 - جدول 5
46 در سال 1405
8- عملكرد خطوط س يستم حمل و نقل هم گا ني در ي ك ساعت اوج صبح در سنار يوي 4 در - جدول 5
46 سال 1405
9- اطلاعات س يستم حمل و نقل همگان ي شهر اروميه در يك ساعت اوج صبح در سنار يوي 5
در سال 1405
10 - عملكرد خطوط س يستم حمل و نقل همگان ي در يك ساعت اوج صبح در سنار يوي 5 در - جدول 5
49  سال 1405
50  11 - تواتر پيشنهاد ي براي شبكه اتوبوسران ي شهر اروم يه در سناريوي پنج براي سال 1405 - جدول 5
65 12 - مقايسه شاخص هاي عملكردي سيستم اتوبوسران ي در سنار يوهاي مختلف سال 1405
 
 
 
فهرست اشكال
1- نقشه خطوط اتوبوسران ي شهر اروم يه 5 - شكل 2
2- نسبت اتوبوس هاي فعال به كل اتوبوس ها 10 - شكل 2
3- ميزان جمعيت شهر ي به ازاء هر دستگاه اتوبوس فعال  11 - شكل 2
4- متوسط سرعت اتوبوس  12 - شكل 2
5- متوسط فاصله زما ني بين سرو يسدهي اتوبوس ها 13 - شكل 2
6- متوسط تعداد ناوگان به ازاء هر مس ير  13 - شكل 2
ش هر (CBD) 1- حجم مسافر سوار شده به اتوبوس ها در ا يستگاهه اي اتوبوس منطقه مركز ي - شكل 3
18  اروميه در يك روز آبان سال 1386
2- حجم مسافران سوار شده به اتوبوس در ا يستگاههاي اتوبوس شهر اروم يه در يك روز آبان سال - شكل 3
19 1386
20  3- مسافران انتقا لي در شبكه اتوسران ي شهر اروم يه در يك روز آبان سال 1386 - شكل 3
1- نمودار توزيع شاخص - شكل 4
c
t
t
برا J ي كل شبكه شهر اروم يه 23
2- نمودار نرمالا يز شده تجمع ي توز ي ع شاخص - شكل 4
c
t
t
ب ين زوج مبدا - مقصدها ي مختلف در J
شبكه 23
3- تغييرات پيشنهادي براي شبكه اتو بوسرا ني شهر اروم يه در سال پ ايه  24 - شكل 4
4- خطوط 60 و 61 پيشنهادي بر اي شبكه اتوبوسران ي شهر اروم يه در سال پايه 25 - شكل 4
5- محل پيشنهاد ي دپوهاي اتوبوسران ي  29 - شكل 4
1- تغييرات اعمال شده در سنار يوي دوم  36 - شكل 5
در سناريوي سه  40 BRT 2- مس ير كريدورهاي پيشنهادي - شكل 5
3- تغييرات شبكه حمل و نقل همگاني شهر اروم يه مطابق سنار يوي سه 41 - شكل 5
در سناريو شماره چهار  44 BRT 4- مس ير كريدورهاي پيشنهادي - شكل 5
5- تغييرات شبكه حمل و نقل همگاني شهر اروم يه مطابق سنار يو چهار 45
 
خط 1 شبكه نه ايي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروم يه در سناريوي پنج  51 BRT 7- خط 2 شبكه نه ايي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروم يه در سناريوي پنج  52 BRT 8- خط 6 شبكه نه ايي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروم يه در سناريوي پنج  52 BRT 9- خط 7 شبكه نه ايي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروم يه در سناريوي پنج 53 BRT 10 - خط 9 شبكه نه ايي اتو بوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  53 BRT 11 - خط 10 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  54 BRT 12 - خط 14 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  54 BRT 13 - خط 15 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  55 BRT 14 - خط 16 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  55 BRT 15 - خط 17 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  56 BRT 16 - خط 18 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  56 BRT 17 - خط 19 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  57 BRT 18 - خط 20 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  57 BRT 19 - خط 21 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  58 BRT 20 - خط 25 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  58 BRT 21 - خط 30 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  59 BRT 22 - خط 33 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  59 BRT 23 - خط 35 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  60 BRT 24 - خط 36 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  60 BRT 25 - خط 37 شبكه نه ايي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  61 BRT 26 - خط 38 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  61 BRT 27 - خط 39 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  62 BRT 28 - خط 41 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  62 BRT 29 - خط 43 شبكه نها يي اتوبوسران ي و - شكل 5
شهر اروميه در سناريوي پنج  63 BRT 30 - خط 46 شبكه نها يي اتوبوسران ي و
 
 
 
 
 
بخشی از مطلب
يكي از راه حلهاي موثر و مفيد براي كاهش مشكلات ترافيك و مسائل ناشي از آن كه مورد تاييد
مديران شهري قرار گرفته، گسترش استفاده از سيستم هاي حمل و نقل همگاني به جاي خودروي
شخصي است  ترغيب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگاني به جاي استفاده از خودروي شخصي،
مستلزم ايجاد سيستم هاي حمل و نقل همگاني مناسب قابل رقابت با حمل و نقل شخصي است كه بتواند
نيازهاي استفادهكنندگان را تامين و رضايتشان را جلب نمايد
يكي از مهمترين و در عين حال سادهترين انواع حمل و نقل همگاني در دسترس ، كه به كمترين
زيرساختها و در نتيجه كمترين هزينه و وقت احتياج دارد و از قابليت هاي شايان توجهي نيز برخوردار
است، اتوبوس است اتوبوس به علت انعطاف پذيري قابل توجه كه آن را از اين لحاظ نزديك ترين وسيله به
خودروي شخصي كرده ، در همه شهرها با هر نوع ويژگي و ساختاري قابل استفاده است  از آنجا كه در
ايران نيز مانند بسياري از كشورها، اين سيستم در اغلب شهرها وجود دارد ، بايد به عنوان يك روش موثر
براي كاهش ترافيك مورد توجه قرار گيرد
در كنار مزاياي ذكر شده، بايد به برخي از معايب سيستمهاي اتوبوسراني هم اشاره كرد:
-1 با توجه به اينكه حركت اتوبوس در مسيرهاي شهري غالباً به صورت مختلط با ساير وسايل
نقليه صورت مي گيرد، زمان بندي دقيقي براي آن نمي توان در نظر گرفت
-2 ظرفيت جابجايي مسافر توسط اتوبوس نسبت به وسايل حمل و نقل عمومي انبوه بر مانند قطار
شهري و مترو كمتر است
-3 اتوبوس بيشتر باعث آلودگي هوا مي شود زيرا اغلب از انواع سوخت هاي فسيلي براي حركت
استفاده مينمايد
-4 به دليل مختلط بودن مسير حركتي آن با جر يان ترافيك در اغلب مسيرها سرعت آن نسبت به
كمتر است (LRT) ديگر وسايل حمل و نقل عمومي مثل مترو و قطار سبك شهري
با توجه به مواردي كه ذكر شد، بايد براي بهبود وضعيت تردد در شهر اروميه نيز مانند بسياري از
شهرهاي كشور، به ارتقاء سيستم حمل و نقل همگاني موجود در آن پرداختارتقاي سيستم حمل و نقل همگاني، از دو روش قابل اجرا است  يكي تغيير تكنولوژي حمل و نقل
همگاني و استفاده از سيستم هاي همگاني سريع تر با حجم جابجايي م سافر بيشتر مانند قطار سبك
و ديگري بهبود روش هاي مديريتي سيستم حمل و نقل همگاني و BRT شهري، مترو و اتوبوس سريع
استفاده بهتر از امكانات موجود و زيرساختها
براي بهبود وضعيت سيستم اتوبوسر اني موجود شهر اروميه مي توان به دو روش عمل كرد؛ يكي بهبود
سيستم از طريق تغيير شبكه اتوبوسر اني از نظر تعداد ناوگان، مسير خطوط، طراحي يك شبكه جديد ،
بهبود عملكرد خطوط از طريق تخصيص مناسب ناوگان به خطوط، تهيه جدو ل هاي زمان بندي مناسب
براي حركت وسايل نقليه در خطوط و نيز انتخا ب محل هاي مناسب براي ايستگاه ها و ديگري احداث
BRT سامانههاي اتوبوس سريع
در اين گزارش ابتدا سيستم اتوبوسر اني موجود در شهر اروميه مورد تحليل قرار مي گيرد و م شكلات و
كاستيهاي آن شناسايي مي شود سپس به ارائه پيشنهاداتي براي برطرف كردن بخشي از اين مشكلات و
بهبود سيستم حمل و نقل همگاني موجود تا حد ممكن، پرداخته خواهد شد  علاوه بر آن، پيشنهاداتي
براي افقهاي طرح ارائه و ارزيابي ميگردد و در نهايت، بهترين طرح ارائه شده براي اجرا، توصيه ميشود
لازم به ذكر است به دليل هم زماني گزارش حاضر با مطالعات ساماندهي اتوبوسراني شهر اروميه كه
توسط مهندسين مشاور محترم ديگري در دست انجام است، بايد هماهنگي و سازگاري مناسبي در
طرحها فراهم شود تا از بروز دوگانگي و احتمالاً تضاد در طرحهاي پيشنهادي پرهيز شود
-2 سيستم اتوبوسراني موجود شهر اروميه
پيش از اعمال هرگونه تغيير در سيستم اتوبوسراني موجود، لازم است به تشريح اجمالي اين سامانه
پرداخته و اهداف مورد نظر از اين تغييرات را تعيين نمود  به اين منظور شاخص هايي كه بيانگر وضعيت
فيزيكي و عملياتي يك سامانه اتوبوسراني هستند با استفاده از مراجع معتبر تعيين و مقدار اين شاخص ها
براي وضعيت كنوني شهر اروميه محاسبه گرديد
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مقدمه 1 ,-2 سيستم اتوبوسران ي موجود شهر اروم يه 2 ,-1 انواع خطوط حمل و نقل همگان ي و ويژگيهاي آن 3 -2 ,-1 خطوط شعاع ي و قطر ي 3 -1 -2 ,-2 معيارهاي ارزيابي اندازه و ش كل شبكه اتوبوسران ي شهر اروميه 6 -2 ,-3 وضعيت جغرافيايي شبكه 7 -2 ,-4-2 مق ايسه شاخص هاي عملكرد ي سامانه اتوبوسران ي شهر اروم ي ه ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد