خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی روشهاي مختلف جوشكاري با برق

   تعدادبرگ: 57 برگ ورد/   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 167 kb  تعدادمشاهده  3


بررسی روشهاي مختلف جوشكاري با برق

بخشی از مطلب
تجربه نشان داده كه الكترون ها پس از عبور از قطب منفي ( گاتد ) ماشين به طرف الكترود مي روند . سپس الكترونها ادامه مسير داده و از طريق قوس و قطعه كار بطرف قطب مثبت ماشين ( آتد ) مي روند .
تقريبا در حدود     حرارت ايجاد شده در اين طريقه ، در فلز اصلي و    آن در الكترود توزيع ميگردد . انتخاب اين طريقه جوشكاري به عوامل متعددي بستگي دارد .
جنس فلز اصلي ، وضعيت جوشكاري ، جنس الكترود و مواد پوششي آن از عوامل اين انتخاب هستند . اطلاعات اضافي در مورد چگونگي انتخاب جوشكاري با قطب مستقيم در فصل دوم داده خواهد شد .
اصول جوشكار با قطب معكوس (DCRP) :
 گاهي اوقات ناچاريم كه مسير حركت الكترونها را در مدارد جوشكاري معكوس كنيم .در جوشكاري باقطب معكوس ، الكترونها از قطب منفي ( كاتد) دستگاه شروع به حركت كرده و به طرف قطعه گاز مي روند. الكترونها از طريق  الكترود جوش به قطب مثبت باز مي گردند . در اين حالت  يك سوم حرارت ايجاد شده از قوس در قطعه گاز  و آن در  الكترود  توزيع مي گردد.
 به اين ترتيب با توجه به اين كه    گرماي حاصله در الكترود توزيع مي شود ، فلز الكترود و گازهاي محافظ بسيار گرم مي شوند. اين گرماي زياد ، سرعت عبور فلز ذوب شده را افزايش داده و فلز مزبور با سرعت بسيار زيادي از منطقه قوس الكتريكي عبور مي كند. نيروي ناشي از ازدياد سرعت سقوط فلز مذاب باعث ايجاد گودي در منطقه مذاب مي گردد. در نتيجه اين عمل ، فلز  ذوب شده از نوك الكترود با ضربه  محكمي به منطقه مذاب برخورد مي كند. انتخاب اين طريقه جوشكاري نيز به عوامل متعددي از قبيل جنس قطعه كار ، وضعيت جوش ، جنس الكترود و پوشش آن بستگي دارد .
اطلاعات اضافي در مورد چگونگي انتخاب اين طريقه جوشكاري در فصل دوم داده ميشود.
ايمني ، لباس هاي حفاظتي و وسائل ديگر :
قبل از شروع آموزش عمليات جوشكاري با قوس الكتريكي مطالب اين قسمت را بايد با دقت كافي مطالعه كرد . در موقع جوشكاري با قوس الكتريكي اگر لوازم و دستگاه هاي ايمني مناسبي بكار برده شوند ، خطر جدي جوشكار را تهديد نخواهدكرد. اگر چه بايد افراد مبتدي را آگاه كرده و مراحل صحيحج جوشكاري را به آنها آموخت تا در صورت مشاهده يا بروز حوادث احتمالي ، نحوه پيشگيري از آنها را بدانند . خطرات اصلي به شرح زير هستند:
1-    تشعشع اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز
2-    پاشيدن جرقه از منطقه مذاب
3-    بروز شوك الكتريكي
4-    ايجاد و استشمام دود و گازهاي مختلف
5-    آتش سوزي
تشعشع اشعه از منطقه قوس الكتريكي خطرات زيادي به دنبال دارد . در موقع جوشكاري ، چشم هاي كارگر حتما بايد در پشت يك ماسك جوشكاري با شيشه مناسب قرار داشته باشند .تكراي مي شود كه از هيچ فاصله اي نبايد به منطقه قوس الكتريكي نگاه كرد مگر آن كه چشم ها به ماسك جوشكاري مسلح شده باشند . صورت ، دست ها ، بازوها و ساير نقاط بدن نيز بايد به توسط تجهيزات مناسب پوشانده شوند .
دست ها بايد به توسط دستكش مناسب محافظت شوند و ساير نقاط بدن نيز بايد به توسط لباس هاي سبك پوشيده شوند چون سوختگي ناشي از جوشكاري چيزي در رديف آفتاب سوختگي است . هرگاه جوشكاري در محلي انجام شود كه در نزديكي آن كارگران ديگري نيز مشغول كار باشند منطقه جوشكاري حتما بايستي به توسط حفاظ هاي مناسب محاط شود تا حتي از فاصله دور نيز امكان برق زده در چشم ساير كارگران از بين برود.
هرگاه تصادفا چشم كارگري دچار برق زدگي شد بلافاصله بايد وي را به بهداري منتقل و تحت مداوا قرار داد .
جوشكاري با قوس الكتريكي معمولا" با پرتاب جرقه به اطراف همراه است . برخورد اين جرقه ها به لباس هاي قابل اشتعال ، پوست بدن و مواد قابل اشتعال ديگر ميتواند توليد خطر كند . در مجموع بهتر است از لباس هاي سبك استفاده كرد . در صورتي كه از لباس هاي جيب دار استفاده مي كنيد درزهاي آنها را بپوشانيد و از قرار دادن اشياُء قابل اشتعال مانند شانه كائوچوئي ، خودنويس و كبريت در آنها خودداري كنيد . پوشيدن كفش ايمني با كف كلفت نيز توصيه ميشود . براي جلوگيري از شوك الكتريكي احتمالي بايد در روي زمين خشك جوشكاري كرده و از الكترودگير  عايق استفاده نمود . دستكش هاي ايمني نيز بايد كاملا" خشك باشند .
بطور كلي در مناطق خيس نبايد با دستگاه هاي جوشكاري كار كرد .
با استفاده از كارهاي بخصوص ، اطراف ماسك جوشكاري بايد بخوبي تهويه شود . گازهاي ناشي از جوشكاري ممكن است حاوي اكسيدهاي فلزي سمي باشند .
هيچوقت نبايد در محلهائي كه تهويه مناسب ندارد جوشكاري نمود . فلزي كه تازه جوشكاري شده باشد بسيار داغ بوده و ميتواند باعث سوختگي شود . براي رعايت ايمني توصيه ميشود كه از دستكش هاي چرمي يا پنبه نسوز كه دقيقا اندازه دست باشند استفاده نمود . دستكش بايد طوري انتخاب شود كه سرآستين لباس كار كارگر را بپوشاند . بسياري از جوشكارها از لباس چرمي و سنگين استفاده مي كنند كه لباس هاي آنها را از خطر جرقه ها در امان نگه ميدارد.
فلز داغ را بايد به توسط انبردستي يا انبر قفلي برداشت .در كارگاه هاي جوشكاري قبل از آنكه كارگر قطعه جوشكاري شده را با دست لخت حمل و نقل كند ، حتما بايد آن را از مخزن خنك كن عبور داد .
سوار كردن و بازديد كردن وسايل جوشكاري با قوس الكتريكي :
وسائل معمولي جوشكاري با قوس الكتريكي ( برق مستقيم ) به شرح زير هستند :
.A تامين انرژي الكتريكي
1-    دستگاه ژنراتور جوشكاري
2-    دستگاه يكسو كننده (ركتيفاير)
.B كابل زمين و كابل الكترود كه از سيم هاي تاييده شده قابل انعطاف با روپوش مطمئن ساخته ميشوند .
.C الكترودگير يا انبر
.D ميز كار فولادي با ارتفاع تقريبي 30 اينچ
.E چهار پايه فلزي
.F گيره مناسب
.G الكترودها
.H يك قلاب عايق براي نگهداري الكترودگير
.I يك كابين يا اتاقك مناسب
اتاقك جوشكاري بايد داراي نور و تهويه مناسبي باشد . تمام كابل ها بايد در جاي مناسب و امني قرار داشته باشند . دستگاه جوشكاري بايد در نزديكي اطاقك قرار داشته باشد تا علاوه بر كوتاه بودن كابل ها ، تنظيم دستگاه نيز آسان باشد .
قبل از شروع كار بايد قسمت هاي لازم را بازديد كرد تا از آماده بكار بودن دستگاه اطمينان حاصل نمود . هميشه قبل از شروع جوشكاري موارد و نكات زير را بازديد كرده و مرور نمائيد :
الف – جوشكار :
1-    دستكش ها بايد در شرايط خوبي باشند .
2-    ماسك با طلق هاي مناسب .
3-    پيش بند و ساير لباس هاي محافظ بايد سالم باشند .
4-    پاچه شلوار نبايد زياد گشاد باشد .
5-    جيب ها بايد خالي باشند .
6-    آستين لباس بايد مناسب باشد .
7-    لباس ها بايد خشك بوده و هيچگونه آثار روغن بر روي آنها نباشد .
8-    از آويزان كردن وسائل زينتي بايد جدا خودداري كرد .
ب- كارگاه :
1-    اتصال كابل هاي الكترود و زمين بايد مطمئن و محكم باشند.
2-    پرده هاي اتاقك بايد در وضعيت مناسبي قرار داشته باشند .
3-    در سر راه كليد اصلي دستگاه بايد فيوزهاي سالم و با قدرت مناسب قرار داده شود.
4-    آمپر دستگاه بر روي حداقل ممكن گذارده شود .
5-    دستگاه تهويه بايد در وضعيت مناسب قرار داشته باشد .
ج_ تامين احتياجات :
1-    الكترود با قطر مناسب .
2-    ساير وسائل جوشكاري بايد تميز و آماده باشند .
دستگاه بايد بر طبق دستورات كارخانه سازنده بازديد شود و در مواقع لازم تميز و روغنكاري گردد . معمولا ياتاقان هاي موتور در دستگاه را با روغن موتور متوسط اتومبيل روغنكاري مي كنند . بلبرينگ ها معمولا به گريس مخصوصي نياز دارند . اغلب ، تعميركارها ، بازديد و كارهاي لازم جهت روغنكاري و گريس كاري دستگاه را انجام ميدهند .
بنابراين روغنكاري و گريس كاري دستگاه به عهده كارگر جوشكار نمي باشد . قبل از شروع كار بهتر است كابل هاي زمين و الكترود را بازديد كرد . الكترودگير بايد دور از قطعه كار و بر روي يك آويز يا قلاب فيبري يا چوبي قرار داده شود . اگر ماشين مورد استفاده از نوع موتور ژنراتور است ، بعد از روشن شدن آن ، وضعيت كموتاتور دستگاه را بازديد نمائيد . اگر جاروبك هاي زغالي دستگه در حين دوران موتور جرقه بزنند ، تا رفع عيب كامل نبايد با آن كار كرد . تمام دستگاه هاي جوشكاري بايد در اتاقك مخصوص يا در پشت پرده هاي مناسب قرار داده شوند تا از ايجاد برق زدگي در چشم ساير كارگران ممانعت بعمل آيد .
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی روشهاي مختلف , جوشكاري با برق , ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی خاکبرداري
دانلود نحوه عملیات اجرایی در ساختمان,doc
اصول بتن ریزی زیر آب
مراحل اجرای یک ساختمان ( از ابتدا تا انتها )
ساختار،‌ عملكرد و تأثيرات محيطي الكيل بنزن سولفونات خطي
خصوصيات و كاربردهاي انواع مختلف ,فوم (تحقیق )
سازه‌های ,فولادی,
سازه‌های پیش ساخته ( پاورپوینت)
سقف‌های پس کشیده (CCL) و پیش تنیده (پاورپوینت)
تاريخچه صنعت آسانسور در ايران
دانلود , نکات ایمنی در داربست‌بندی -پاورپوینت
دانلود , مدیریت بر فرایند حوادث -پاورپوینت
ترك در بتن
دانلود ,تعمیر و نگهداری کاشی -پاورپوینت
دانلود , مدیریت ماشین آلات ساخت با موضوع بیل مکانیکی -pdf
دانلود ,مدیریت ماشین آلات ساخت با موضوع لودر-pdf
تحقیق برقگیر
دانلود ,تیپ شناسی و سازه در ساباط -pdf
دانلود ,تیپ شناسی و سازه در ساباط -pdf
تحقیق نانو سيمان و نانو بتون

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد