خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پروژه مرمت،کاروانسرای،افضل،شوشتر،پاورپوینت

   تعدادبرگ:    قیمت: 19000 تومان   حجم فایل: 4621 kb  تعدادمشاهده  8


بخشی از مطلب
دانلود پروژه مرمت کاروانسرای افضل-شوشتر
 پروژه مرمت،کاروانسرای،افضل،شوشتر،پاورپوینت
بنا کاروانسرای افضل
شهر شوشتر به واسطه قدمت و پيشينه كهن تاريخي وبه دليل قرار گيري در مسير جاده شاهي به طور حتم در دوره هاي مختلف تاريخي داراي چاپار خانه و كار وانسراهاي زيادي بوده تا مکانی  براي استراحت كاروانيان باشند . اگر چه در حال حاضر چيزي به نام كاروانسرا از نوع كاروانسراهايي كه در بين راه ها وجود دارد ويا حتي كاروانسرا هاي داخل شهري كه محل بار انداز كاروانيان واستراحت آنها بوده در شهر شوشتر واطراف وجود ندارد ، اما بناهايي با همان نام در داخل بافت وكنار بازار وجود دارد كه عملكردي شبيه تيمچه دارند و محل انبار غله و خريد وفروش گندم ، جو ، وبعضاً حبوبات بوده است . اگر بخواهيم نام چند نمونه از اين كاروانسرا ها را در شوشتر ذكر كنيم مي توانيم به كاروانسراي افضل ، امين زاده ، ابريشم كار ، دورقي ، حاج خدايي ، آب گنده ومقدم در محله عبو نو اشاره كرد البته نا گفته نماند كه تعداد زيادي ازاين كاروانسرا در دوره هاي مختلف توسط خيابان كشي ها ، مردم ويا شهرداري تخريب شده اند مانند كاروانسراي زرگركه در كنار بقعه برابن مالك بود وسقاخانه اي با تزيينات بسيار زيباي آجري و كاشي كار شده به آن چسبيده بودكه توسط شهرداري فعال در امر تخريب يادمانهاي تاريخي شوشتر متاسفانه تخريب شد . اززيبا ترين و معروف ترين اين كاروانسرا ها در شوشتر كاروانسراي افضل مي باشدكه در گذشته با همین نام تثبيت ، معروف مي باشد .
بافت کهن شوشتر :با مساحت ۱۴۴ هکتار در ساحل رود کارون قرار دارد و با ارزش ترین عناصر تاریخی و فرهنگی شهر را در خود جای داده است .خانه های این بافت به دوران صفوی و قاجار تعلق دارد . (بناهای تاریخی خوزستان : معمار؛۶۱)
 
کاروانسرا علاوه بر اتاق و ایوان دارای باره بند و طویله و انبار است و اغلب ورودی آنرا بازار کوچکی بنام غلافخانه تشکیل می دهد و بر روی سر در آن چند اتاق پاکیزه قرار گرفته که به کاروانسالار اختصاص دارد (پیرنیا، ۱۳۸۹)
گاهی در دو سوی در کاوانسرا و رباط  برجهایی جای گرفته که در مواقع ناامنی مورد استفاده مدافعان و راهداران قرار می گرفته است (پیرنیا ، ۱۳۸۹)
 
اهمیت معماریکاروانسرای افضل:
اهمیت اصلی این بنا در معماری و به نوعی می توان گفت در شهرسازی این است که اولین کاروانسرایی به حساب می آید که در داخل شهر بنا شده به نوعی دیگر می توان آن را به عنوان اولین مهمانسرا و یا هتل در شهرسازی ایران به شمار آورد.این بنا در شهر شوشتر و در ضلع غربی خیابان طالقانی–کوچه (سپه )سنگ فرش، واقع است. این کاروانسرا در دوره قاجاریه ساخته شده است. در گذشته مرکز توزیع غله بوده است.
این کاروانسرا به سبک معماری سنتی بصورت دوره ساز بنا شده و شامل یک طبقه یا شبستان (زیر زمین) می‌باشد. مساحت کل بنا ۱۰۰۰ متر مربع و بخش آجری نوساز در ضلع جنوبی ۳۵۰ متر است.
کاروانسرای افضل یکی از سالمترین کاروانسراهای شوشتر بوده و تا حد زیادی از دخل و تصرفات مصون مانده است. این بنا با شماره ۷۹۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و دارای مالکیت خصوصی است.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,پروژه مرمت،کاروانسرای،افضل،شوشتر،پاورپوینت ,مرمت کاروانسرای ,افضل شوشتر, پروژه کامل ,مرمت کاروانسرای افضل شوشتر, پروژه مرمت کاروانسرای افضل شوشتر, دانلود پاورپوینت کاروانسرای افضل شوشتر, دانلود پروژه کامل مرمت کاروانسرای افضل شوشتر, دانلود پروژه مرمت کاروانسرای افضل-شوشتر, دانلود رایگان,
مقالات مرتبط در این دسته
پروژه مرمت خانه طبیب زاده اصفهان،پاورپوینت
پروژه مرمت خانه صادقی لاهیجان ،پاورپوینت خانه صادقی
پاورپوینت مرمت و احیای خانه حاج حسن غفوری
پروژه،مرمت،خانه جبرئیل شوشتر،
پاورپوینت مرمت خانه ناصرالدین میرزا در تهران
دانلود تحقیق کامل طرح مرمت مسجد میدان مقصودیه (تبریز) (پروژه درس آشنایی با مرمت ابنیه). doc & ppt
طرح مرمت مسجد و مدرسه خان جهرم
دانلود تحقیق کامل آشنایی با مرمت و ابنیه بنای قدیمی و تاریخی منزل شهردار زاهدان
دانلود تحقیق کامل مرمت عمارت مسعودیه تهران
دانلود تحقیق کامل مرمت مسجد جامع اصفهان
دانلود تحقیق کامل مرمت مسجد جامع اصفهان
دانلود تحقیق کامل مرمت ابنیه سرای عجم
دانلود تحقیق کامل درس مرمت ابنیه _تحلیل خانه قیافه
دانلود تحقیق کامل مرمت کاخ هشت بهشت اصفهان
دانلود تحقیق کامل مطالعات بهسازی بافت قدیم
دانلود تحقیق کامل تعمیر و نگهداری ساختمان خانه کرمانی
دانلود تحقیق کامل معماری احيا و حفاظت از بافت‌هاي باارزش تاريخي
دانلود تحقیق کامل سرای حاج علی قلی
معماری ایران به قلم 33 پژوهشگر ایرانی
دانلود تحقیق کامل مرمت خانه ی مدنی یا شیخ حاج ابراهیم در آمل

Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد