خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی محور جنوبی راستۀ وزیر در بازار قزوین ، مرمت و ساماندهی محور جنوبی راستۀ وزیر بر اساس الگو های سنتی

   تعدادبرگ: 79 اسلاید   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 2125 kb  تعدادمشاهده  1


 
به طور خلاصه بنای تاریخی عبارتست از بنایی که ما را به شگفتی وا می دارد بیشتر بیندیشیم و بدانیم . این شی دارای ارزشهای معمارانه ،زیبا شناختی ،اقتصادی ،اجتماعی و حتی معنوی و نمادین است:ولی تأثیر ان در وهلهء نخست همواره عاطفی است ، زیرا نمادی است از هویت فرهنگی و بقای ما در واقع بخشی از میراث ما به شمار می آید. واجد پیام هایی انسانیاست که با مطالعهء تاریخ و پیشینه اش امکان دستیابی به آن میسر می شود . هاله ای از عقاید و فرهنگ ها آن رافراگرفته و در آن انعکاس یافته است.
مطالعه چنین بنایی باید شناختن سازنده یا بانی آن و پی بردن به دلیل پدید آوردن آن را شامل می شود ؛مراحل پیدایش آن نیز باید مدنظر قرار گیرد؛مسائل  سیاسی،اجتماعی،اقتصادی که این بنا در شرایط آن پدید آمده است، باید شناخته شود ،اصول زیبا شناختی و تفکرات ترکیب ساختار و تناسب های آن باید تجزیه و تحلیل شود . سازه و مصالح اش باید برسی شود مراحل مختلف ساختمان ،مداخله های بعدی ،بستر محیطی(داخلی و یا خارجی )مرتبط با آن شناسایی شود. اگر محوطه تاریخی است امکان دارد معاینه های باستان شناختی یا انجام کاووش ضرورت یابد.
حفاظت چیست؟ 
حفاظت اقدامی است که از زوال جلوگیری می کند . تمام اعمالی که میراث طبیعی وفرهنگی ما را دوام ببخشند وطولانی کنند در مقوله حفاظت می گنجند .در این راه هر چه کوتاهتر ،کم دامنه تر ومؤثرتر عمل شود بهتر است.در صورت امکان، این اقدام باید برگشت پذیر باشد،وبه مداخله های محتمل بعدی نینجامد .
مبنا و اصول اقدام های حفاظتی را قوانین مشخصمی کنند که از طریق ثبت آن در فهرست آثار ،انجام معاینه های مرتب،مستند سازی ،و نیز برنامه ریزی شهری و اقدامات حفاظتی معین می شود.
-حفاظت،تقویت ومرمت میراث معمارانه نیازمند برخوردی چند دانشی است.
ارزش واصالت میراث معمارانه را نمی توان با معیارهائی  ثابت تعیین کرد زیرا احترام شایسته به هر فرهنگ نیازمندآن است که میراث کالبدی آن در بستر فرهنگی متعلق به آن دیده شود.
-ارزش هر بنای تاریخی نه تنها در تجلی عناصر منفرد آن است،بلکه در تمامیت کلیه اجزاءآن به عنوان فراورده ای منحصر به فرد از آن تکنولوژی خاص ساختمانی زمان و مکان آن است. از اینرو حذف سازه های داخلی بنا و نگهداری صرف نمای آن پاسخگوی معیارهای حفاظت نمی تواند باشد.
 
تغيير بالقوه استفادهاز بنا باید تمام ضرورتهای ایمنی و حفاظت را مد نظر قرار دهد .
هر گونه مداخله در سازه ای تاریخی می باید در چهار چوب بستر مرمت و حفاظت کلیت بنا قرار گیرد.
ویژگی سازه های دارای ارزش میراثی، با توجه به پیچیدگی آنها، نیازمند سازماندهی مطالعات و تحلیل هائی است مشابه مراحلی که در طب به کار میرود: سابقه بیماری تشخیص،معالجه و کنترلها ،که به ترتیب در ارتباط با شرائط بررسی ،شناسائی علل خرابی و فرسایش ،انتخاب راه های معالجه و کنترل کارآئی مداخلات میباشد . برای حصول اطمینان از مؤثر بودن هزینه ها ونیز تأثیر منفی حداقل بر میراث معمارانه غالبالازمست که با یک روند تکراری این مراحل بازنگری شود 
  هیچ اقدامی نمی تواند بدون معین کردن نفع و ضرر احتمالی به میراث معمارانه نمی باید به مرحله اجرا درآید. هر جا که تدبیری فوری پاسداری  براي جلو گیری عاجل از فرو ریختن بنا ضرورت پیدا می کند این اقدامات می باید با حداقل تغییر دائمی در بافت ساختار انجام پذیرد. 
   درمان بیشتر به ریشه عوامل توجه داشته باشد تا نشانه های بیماری 
   نگهداری مناسب از بنا می تواند نیازبه مداخله بعدی را محدود ویا به عقب بیندازد.
   ارزیابی ایمنی و درک ارزش و اعتبار تاریخی وفرهنگی ساختار می باید پایه اقدامات حفاظتی و تقویتی گردد.
    هیچ عملیاتی را نمی توان بدون اثبات اجتناب ناپذیری آن به اجرا در آورد.
    هر مداخله ای در ساختار می باید متناسب با اهداف ایمنی باشد .و برای تضمین ایمنی و بقای ساختار باید آنرا در حداقل لازم وبا کمترین احتمال خسارت به ارزشهای میراثی آن نگهداشت. 
   طرح هر مداخله ای می باید مبتنی بر درکی کامل از انواع کنش هائی(نیرو ها ،شتابها ،تغییر شکلها و غیره)که موجب خرابی یا فرسایش شده است وآنهائی که در آینده عمل خواهد کردباشد.
    گزینش بین تکنیکهای سنتی ونو بر حسب مورد به مورد معین گردد و سازگارترین با آنها باشد.
     گاه مشکل ارزیابی سطوح مختلف ایمنی ونیز مزایای مداخلات مناسب هردو ممکن است که ”یک روش مشاهده ای“ را به ذهن متبادر کند، یعنی اینکه برخوردی افزایشی پیش گرفت،تا بدین سان که از یک سطح حداقل مداخله را شروع کرد که با اتخاذ اقدامات انجام احتمالی تکمیلی و یا اصصلاحی بعدی همراه باشد .
    هر جا که میسر باشد باید اقدامات انجام یافته ”بازگشت پذیر ” بوده تا امکان حذف و جایگزین کردن آن با اقدامات مناسب تری که با دستیابی به دانش جدید کسب می گردد وجود داشته باشد،مداخلات نمی باید مداخلات بعدی را به مخاطره بیندازد.
        
و....
 


فهرست

مبانی نظری مرمت

بازار

فصل اول مطالعه و شناخت

موقعیت جغرافیایی

اقلیم

تاریخچه

بازار قزوین

راسته وزیر

فصل دوم:کارگاه مرمت راسته وزیر

گزارش روزانه کارگاه


کلمات کلیدی مرتبط:

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد