خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مرمت و احیا خانه موتمن الاطبا تهران به همراه پلان ها

   تعدادبرگ: 145 اسلاید .   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 8981 kb  تعدادمشاهده  22


پاورپوینت بررسی مرمت و احیا خانه موتمن الاطبا تهران به همراه پلان ها

145 اسلاید غیر قابل ویرایش

خانه موتمن الاطباء در محله عودلاجان واقع در مرکز شهر تهران از خانه‌های مربوط به دوره قاجار است. خیابان پامنار، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران که در محله تاریخی عودلاجان قرار دارد این خانه تاریخی متعلق به میرزا زین‌العابدین‌خان دنبلی‌ ضرابی ملقب به موتمن‌الاطبا فرزند میرزا محمدخان و نواده میرزا احمدخان صبور، پزشک دربار ناصرالدین‌شاه بوده است. یکی از پنج محله اصلی تهران قدیم)، از محبوب‌ترین خیابان‌های تهران برای تاریخ‌دوستان است. در این خیابان تاریخی بناهای مختلفی مربوط به دوران گذشته وجود دارد موتمن‌الاطبا، از پزشکان نامی ایران در زمان قاجار، اولین فارغ‌التحصیل دارالفنون و از شاگردان دکتر تلوزان فرانسوی بوده است. او از بزرگ‌ترین جراحان زمان خود بود. همچنین به شعر و ادبیات علاقه فراوانی داشت و به حکیم ابوالقاسم فردوسی بسیار علاقه‌مند بود. میرزا زین‌العابدین‌خان در سال ۱۲۸۷ خورشیدی در تهران درگذشت.
خانه موتمن الاطبا از خانه‌های مربوط به دوره قاجار است. این خانه تاریخی متعلق به میرزا زین‌العابدین‌خان دنبلی‌ ضرابی ملقب به موتمن‌الاطبا فرزند میرزا محمدخان و نواده میرزا احمدخان صبور، پزشک دربار ناصرالدین‌شاه بوده است. موتمن‌الاطبا، از پزشکان نامی ایران در زمان قاجار، اولین فارغ‌التحصیل دارالفنون و از شاگردان دکتر تلوزان فرانسوی بوده است. او از بزرگ‌ترین جراحان زمان خود بود. همچنین به شعر و ادبیات علاقه فراوانی داشت و به حکیم ابوالقاسم فردوسی بسیار علاقه‌مند بود. میرزا زین‌العابدین‌خان در سال 1287 خورشیدی در تهران درگذشت.
عمارت موتمن‌الاطبا، اولین خانه سه‌طبقه در ایران است که در سال ۱۲۶۲ خورشیدی ساخته شده است. این خانه تاریخی ۸۰۰ مترمربع مساحت دارد و مانند همه خانه‌های دوره قاجاریان بخش‌های مانند اندرونی و بیرونی دارد. البته در طی زمان بخش‌هایی از آن دچار تغییر شده است. حمام اختصاصی خانه نیز در حال حاضر دیگر وجود ندارد و به ساختمانی دیگر بدل شده است همچنین باغی که زمانی بخشی از این عمارت بود، از آن جدا شده و در آن ساخت‌وساز انجام شده است. از زبان مالک این خانه، آقای موتمن‌زاده، در زمان ثبت ملی آن نقل شده است که این خانه در زمان خود یکی از بهترین ساختمان‌های شهر تهران بوده است؛ به‌طوری‌که وقتی ناصرالدین‌شاه از وجود آن مطلع می‌شود، از حکیم خود می‌پرسد چطور او خانه‌ای سه‌اشکوبه (سه‌طبقه) ساخته و حتی از این خانه بازدید می‌کند.

البته شهرت این خانه فقط به‌خاطر قدمت تاریخی آن نیست. در همه‌جای دنیا محل فیلم‌برداری فیلم‌ها و سریال‌های محبوب از جاذبه‌های دیدنی محسوب می‌شوند و مردم دوست دارند از آن‌ها دیدن کنند. این عمارت نیز از این موضوع مستثنا نیست. این خانه تاریخی یکی از محل‌های فیلم‌برداری سریال خانگی شهرزاد بوده است: خانه پدری فرهاد در سریال شهرزاد، جایی که عاشقانه‌های فرهاد و شهرزاد در آن رقم خورده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مرمت خانه موتمن الاطبا ,احیا خانه موتمن الاطبا ,خانه موتمن الاطبا تهران به همراه پلان ها ,پاورپوینت خانه موتمن الاطبا ,بررسی خانه موتمن الاطبا ,پروژه خانه موتمن الاطبا ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی برداشت خانه فرپور طالبان
پاورپوینت بررسی مرمت آثار تاریخی بازسازی مرمت بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی سردر تكيه ابوالفضلي نیشابور بهمراه نقشه اتوكد
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد فرح آباد ساری
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه حاج ملک صادقیان شهرستان میبد
پاورپوینت بررسی طرح مرمت حمام ابراهیم خان کرمان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه عباس بهشتیان اصفهان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت برج خلعت پوشان تبریز
پاورپوینت بررسی شناخت آسیب شناسی و مرمت ساختمان گمرگ کوهستک
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیای سرای کاشانی بازار اراک
مرمت و احیای حمام گلشن یزد به همراه پلان ها
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد دو مناره سقز
پاورپوینت بررسی و شناخت آسیب شناسی پل دختر قافلانکوه میانه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت کافه و هتل نادری تهران
پاورپوینت بررسی حفاظت و احیای اموال غیرمنقول فرهنگی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه صارم الدوله کرمانشاه ، زرشکیان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت قلعه رودخان فومن استان گیلان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت عمارت نجف خان بهبهان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت تكيه معاون الملك كرمانشاه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه سرهنگ عضدی در شهر سیاهکل

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد