خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت اصول نورپردازی در ساختمان,pptx

   تعدادبرگ: 74   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 638 b  تعدادمشاهده  2


دانلود,بررسی پاورپوینت اصول نورپردازی در ساختمان,pptx
  مطلب مفید  
 
اصول نورپردازی ساختمان : همان طور;که می دانید نورپردازی;از عوامل بسیار تاثیر گذار;و چشمگیر و موثر در نمای;ساختمان ها به شمار می اید .
 
حتما تا کنون;تحت تاثیر نورپردازی برخی;از ساختمان ها قرار گرفته اید;در واقع نور پردازی زیبایی و عظمت;ساختمان های اداری;یا تجاری و یا;مسکونی را چندین برابر;می کند .
 
نورپردازی خارجی ساختمان;بسیار حائز اهمیت است از;این جهت که در روز به;دلیل روشنایی و نور کافی;مصالح و همینطور نمای;ساختمان ها به خوبی قابل مشاهده;هستند و ساختمان ها از;لحاظ زیبایی قابل قیاس;و قابل مقایسه هستند اما در شب همه ی آن ها مشابه هم هستند و حتی زیباترین نماها نیز قابل تشخیص نیستند از این رو بیشتر مالکان برای ساختمان های خود از نورپردازی خارجی استفاده می کنند .
 
 
  بخشی از مطلب  
 
 
 
مسلم است که نورها تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسانها دارد.مهمترین و اولین منبع نوری شناخته شده برای بشر خورشید است که تاثیر بسیار مهمی بر سلامت انسانها داشته و کاملا بر فرم عدسی و میزان روشنایی چشم موثر است.
نمای ساختمان اولین مولفه ظاهری ساختمان است که میتواند تاثیر زیادی بر ساکنین و حتی منطقه داشته باشد.
شناخت نور و شناخت انواع سایه ها از عوامل مهم نورپردازی است.در این مورد باید به توازن نور توجه نمود.زیرا وجود سایه های نا خوشایند منظر ساختمان را به هم میریزد و حتی طراحی سایه ها برای نور طبیعی روز هم اهمیت بسزایی دارد.
    در گذشته نورپردازی صرفا مختص به مکان های اداری و تجاری و تفریحی و بطور کلی بناهای شاخص می شد،در صورتی که امروزه مبحث نورپردازی به قدری گسترش یافته که شامل نورپردازی نمای ساختمان مسکونی, تجاری ,هتل ,محوطه ,تالار, رستوران ,بانک ,پاساژ و …. می گردد.
 
    نورپردازی باید حس آرامش در بیننده بوجود آورد و لزوما نباید برای جلب توجه  بیننده بکار رود بلکه  باید برای ساکنین و عابرین منظری زیبا و آرامش بخش بسازد.
    نورپردازی  لزوما لازم  نیست تمام  نمای یک ساختمان را روشن کند بلکه باید بروی نقاط مهمی از نما تاکید کند.نقاطی مثل تغییر حجم,تغییر مصالح و یا در حد فاصل تغییر بعد ها.در واقع نورپردازی باید احجام نوع کاربری و فرم یک ساختمان را مورد توجه قرار دهد.
    یک نورپردازی مناسب ازنظرانتخاب منابع نوری درست وبجا و جای گذاری صحیح آن در نما میتواند نمای شب یک ساختمان را حتی زیباتر از نمای روز جلوه دهد.
 
نورها نباید پدیده شلوغی و آلودگی نوری ایجاد کنند .بلکه رعایت زیبایی و اصول قوانین بصری باید در نظر گرفته شود.مثلا در نمای رومی یا نمای کلاسیک, تقارن باید کاملا واضح باشد.
اگر نور با شدت زیاد و آمپر بالا به کار رود این بار نور بر مصالح غلبه کرده و ناهماهنگی در نما بوجود می آورد.نباید فراموش کرد که واژه نورپردازی,به معنی استفاده از نورهای با شدت بالا نیست, بلکه به معنی استفاده مناسب و به جا از بهترین منبع نوری در زمان مناسب است.یعنی باید نور مناسب در مکان مناسب به کار رود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
اصول نورپردازی در ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت اصول نورپردازی در ساختمان,pptx , مطلب مفید , ,اصول نورپردازی ساختمان : همان طور;که می دانید نورپردازی;از عوامل بسیار تاثیر گذار;و چشمگیر و موثر در نمای;ساختمان ها به شمار می اید . , ,حتما تا کنون;تحت تاثیر نورپردازی برخی;از ساختمان ها قرار گ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی با سبک اسکاندیناوی
پاورپوینت بررسی سبک دکوراسیون شابی شیک
پاورپوینت بررسی انواع مدل های آشپزخانه جزیره ای
پاورپوینت بررسی پوشش سقف تراس در آپارتمان و ویلا
پاورپوینت بررسی نورپردازی آشپزخانه
پاورپوینت بررسی اصول و مبانی نورپردازی داخلی
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی داخلی رستوران مدرن و سنتی
پاورپوینت بررسی ضوابط و معیارها و برنامه فیزیکی مجتمع مسکونی
پاورپوینت بررسی ابعاد و اندازه و مبلمان فضاهای یک واحد مسکونی
پاورپوینت بررسی عناصر و مولفه‌های طراحی داخلی
پاورپوینت بررسی پروسه و روند طراحی صندلی تحریر برای دانشگاه
پاورپوینت بررسی طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی
پاورپوینت بررسی سبک لافت در طراحی داخلی بهمراه نمونه های موردی
پاورپوینت بررسی معماری خلاقانه یک پلکان مارپیچ
پاورپوینت بررسی اصول طراحی داخلی فضاهای آشپزخانه
پاورپوینت بررسی خصوصیات و ویژگیهای سبک معماری مدرن
پاورپوینت بررسی سبک معماری خانه صنعتگر
پاورپوینت بررسی سبک معماری Art Deco
پاورپوینت بررسی سبک معماری هاوسمن Haussmann
پاورپوینت بررسی سبک ایتالیایی توسکانی در معماری آشپزخانه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد