خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری قزوین

   تعدادبرگ: 46 اسلاید   قیمت: 6800 تومان     تعدادمشاهده  2


استان قزوين از شمال به استان گيلان، از جنوب به استان مركزي، از مشرق به استان تهران و از مغرب به استان زنجان و همدان محدود است و 1304 متر از سطح دريا ارتفاع دارد.
استان قزوين با توجه به موقعيت جغرافيايي خود، مانند پلي، پايتخت كشور را به مناطق شمالي و غربي و كشورهاي قفقاز و اروپا متصل مي كند و به دليل موقعيت مناسب، ضمن توسعة كشاورزي، صنعتي و خدماتي به يكي از قطب هاي مهم توسعة كشور تبديل شده است.
شهر قزوين تا سال 1375 جزو محدودة سياسي – اداري استان تهران بود. در اين سال، اين شهر از استان تهران جدا شد و همراه با شهرستان تاكستان از استان زنجان، به عنوان استان قزوين در تقسيمات كشوري جاي گرفت. اين استان، بر اساس آخرين تقسيمات كشوري، داراي 2 شهرستان، 10 بخش، 12 شهر، 37 دهستان . 936 آبادي داراي سكنه است و شهرستان قزوين و تاكستان مجموع شهرستان هاي آن را تشكيل مي دهند.
عشاير استان به لحاظ وابستگي هاي قومي عبارت‌اند از:
لرها و كردها: اين گروه به احتمال زياد در زمان شاه عباس به اين منطقه كوچ داده شده اند. طايفه هاي كرد در نواحي طارم، قازقان، دودانگه، رودبار الموت، بشاريات و پشگلدره زندگي مي كنند و تا اين اواخر، زندگي چادرنشيني داشته و ييلاق و قشلاق مي كرده اند.
طايفه هاي معروف كرد ساكن در استان قزوين عبارت‌اند از: چگني، غياثوند، كاكاوند، رشوند، مافي، بهتوني، جليلوند، باجلان و كرماني.
شهسون ها: شاهسون ها از ايل هايي هستند كه در محدودة استان قزوين زندگي مي كنند. بر اساس نوشته هاي اغلب مورخان، ايل هاي شاهسون در زمان شاه عباس صفوي به منظور مقابله با شورش طايفه هاي قزلباش سازماندهي شده اند. طايفه هاي مختلف شاهسون در استان قزوين شامل بغدادي ها و اينانلوها مي باشند و بيش تر آن ها، در نواحي رامند، زهرا، خرقان و افشاريه يكجانشين شده اند و به كار دامپروري و كشاورزي اشتغال يافته اند. تعداد معدودي از شاهسون ها در محدوده اي ميان كوه هاي خرقان و نواحي بزينه رود و كوه شاه كولك خمسه از يك طرف، و دهستان هاي زهرا، رامند و نواحي ساوه در استان مركزي و استان قم ييلاق و قشلاق مي كنند.
مراغي ها يا كله بزي ها: علاوه بر طايفه هاي ياد شده، در استان قزوين، و به ويژه در منطقة رودبار، گروهي مشهور به «مراغي» يا «كله بزي» نيز زندگي مي كنند كه گويش، نوع پوشش، آداب و رسوم و وابستگي قومي آنان بسيار جالب توجه و درخور توجه ويژه است.
 
 
فهرست مطالب
موقعیت جغرافیایی قزوین
ویژگی های اقلیمی قزوین
جدول زیست اقلیمی ساختمانی
مشخصات اقلیمی قزوین
جهت ساختمان با توجه به اقلیم قزوین
موقعیت و زوایای تابش خورشید در قزوین
بارندگی استان قزوین
آب های زیرزمینی قزوین
بادهای استان قزوین
نمودار جهت و سرعت باد قزوین
عوارض جغرافیایی قزوین
محیط زیست و اکوسیستم قزوین
پوشش گیاهی قزوین
ویژگی های جمعیتی قزوین
معماری با توجه به اقلیم قزوین
فرم بنا در اقلیم قزوین
نوع مصالح در اقلیم قزوین
فرم ساختمان در اقلیم قزوین
سطح بازشوها در اقلیم قزوین
ویژگی های معماری بومی قزوین
تهویه مورد نیاز در اقلیم قزوین
خصوصیات کلی بنا در اقلیم قزوین
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
استان قزوين ,شرایط اقلیمی معماری قزوین ,پاورپوینت بررسی ,موقعیت جغرافیایی قزوین ,ویژگی های اقلیمی قزوین ,جدول زیست اقلیمی ساختمانی ,مشخصات اقلیمی قزوین ,جهت ساختمان با توجه به اقلیم قزوین ,موقعیت و زوایای تابش خورشید در قزوین ,بارندگی استان قزوین ,آب های زیرزمینی قزوین ,بادهای استان قزوین ,نمودار ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مرجع کامل ضوابط احداث بنا در شهر مشهد ، ضوابط و مقررات شهرداری
پاورپوینت بررسی پیشینه تاریخی گسترش و رشد فضایی شهر بانه
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی تاريخي شهر مشهد
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی شهرستان قزوين
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی ، تاریخی و شهرسازی شهر ملایر
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی جغرافیایی طبیعی و اثرات آن بر معماری شهر اراک
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی جغرافیایی طبیعی و جمعیتی شهر شیراز
پاورپوینت بررسی شناخت کلی ، پیشینه و آثار تاریخی شهر تبریز
پاورپوینت بررسی معرفی کلی و بناهای مهم شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی ویژگیهای اقلیمی، جغرافیایی و منطقه ای معماری شهر یزد
پاورپوینت بررسی بررسی آثار تاریخی معماری و سنتی شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری شهر یزد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری شهر بابلسر
پاورپوینت بررسی شناخت بافت قدیم نیشابور ،ابرشهر
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری رشت
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری مازندران
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری خرم آباد
پاورپوینت بررسي خصوصيات اقلیمی، معماری شهر سبزوار
بررسي خصوصيات اقلیمی، معماری شهر سنندج
بررسي خصوصيات اقلیمی، معماری شهر آستارا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد