خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی جغرافیایی طبیعی و جمعیتی شهر شیراز

   تعدادبرگ: 46 اسلاید   قیمت: 5000 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی جغرافیایی طبیعی و جمعیتی شهر شیراز 
 
بخشی از مطلب
شهرستان شیراز با مختصات جغرافیایی 33/52 طول شرقی و 36/29عرض شمالی در ارتفاع بیش از 1500 متر از سطح دریا با وسعتی معادل 8/10688 کیلومتر مربع تقریباً در مرکز استان فارس قرار دارد. در شمال شهرستان شیراز شهرستان های مرودشت و سپیدان واقعند و درجنوب آن شهرستان های فیروزآباد و جهرم قرار گرفته اند. شهرستان های نی ریز و استهبان و فسا در شرق شیراز و کازرون در غرب آن قرار دارد. شهرستان شیراز شامل 6 بخش، 5 شهر و 21 دهستان است وجمعیت آن بالغ بر 331/627/1 نفر طبق سرشماری سال 1385 است. بخش های شهرستان شیراز عبارتند از: بخش مرکزی، بخش زرقان، بخش کربال، بخش کوار و بخش ارژن. بخش مرکزی شامل شهر  قدیمی شیراز و حومۀ آن است. دست خضر، قصر ابونصر، برم دلک و گویم از مهمترین حومه های شیراز هستند دریاچۀ مهارلو نیز به فاصلۀ کمی از این شهر قرار گرفته است. جلگۀ خرم و باصفای شیراز به شکل مستطیلی با طول تقریبی 40 کیلومتر و عرض نزدیک به 5 کیلومتر است و امتداد آن شرقی ـ غربی است. شیب این جلگه از طرف مغرب به سمت مشرق است و به همین جهت در قسمت غربی آن منابع، چشمه ها و قنات های متعددی است که این جلگه را سیراب می سازند. آب های زاید و سیلاب های کوه های اطراف شیراز در آخرین قسمت شرقی جلگه جمع شده و به صورت دریاچه ای درآمده است که دریاچۀ مهارلو یا نمک نامیده می شود. این دریاچه به ابعاد تقریبی Km 6×10 در 24 کیلومتری مشرق شیراز واقع است و آب آن فوق العاده شور است. در کتاب های جغرافیایی قدیمی نام این دریاچه را «جنکال» ذکر کرده اند و در کتاب فارسنامۀ ابن بلخی «ماهلویه» خوانده شده است. شیراز را کوه های نسبتاً بلندی به شکل حصار دربر گرفته که از نظر جغرافیایی نظامی موقعیت مطلوبی به آن ها داده است. همچنین از زمان های دور مناظر و دورنماهای دل انگیز وغارهای ساکت و سحرانگیز کوه ها برای صاحبدلان و عرفا محلی بسیار مناسب بوده است. کوه های پیرامون شیراز عبارتند از: کوه شمالی (از کنار دریاچۀ مهارلو در مشرق تا کوه قلات در مغرب). کوه جنوبی (از نزدیک کوه دراک تا حوالی خفر)، کوه شرقی (مشرف بر دریاچۀ مهارلو) ، کوه غربی (در مغرب جلگۀ شیراز).
آب آشامیدنی و زراعتی جلگۀ شیراز از رودهایی مانند کوه شش پیر، قره باغ و قنات های مثل خیرات، میری، رضا آباد، نهر اعظم (شامل چشمۀ جوشک و قنات های کریمخانی و...) قنات رکن آباد، زنگی، چشمه سعدی و چشمۀ برم دلک و نیز چاه های عمیق تأمین می گردد. در میان شهر شیراز بستر رودخانه ای قرار دارد که در تابستان ها خشک است اما در زمستان و اوایل بهار سیلاب جاری از کوه های شمال غربی و قلات و دراک را به دریاچۀ مهارلو می ریزد. نظر به اینکه در طرفین بستر این رودخانه به ویژه در قسمت بالا و غربی آن از قدیم باغ ها و تاکستان های زیادی ایجاد شده این رودخانه را «خرم دره» نیز نامیده اند. شیراز در منطقۀ معتدل شمالی قرار دارد و آب و هوای آن بری است ولی به سبب ارتفاع زیاد از سطح دریا از نقاط هم عرض خود مانند کازرون و گناوه بسیار خنک تر است. بارندگی آن در فصول پاییز و زمستان و اوایل بهار است. از قدیم جغرافیدانان فارس را به دو بخش گرمسیر و سردسیر تقسیم کرده اند. ناحیۀ میان این دو بخش که شامل شیراز، فسا، استهبان و نی ریز است از اعتدال کامل برخوردار است و دارای گیاهان و محصولات متنوعی است. 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
ویژگی های اقلیمی , جغرافیایی طبیعی ,جمعیتی شهر شیراز ,پاورپوینت بررسی ,شهرستان شیراز ,مختصات جغرافیایی 33/,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مرجع کامل ضوابط احداث بنا در شهر مشهد ، ضوابط و مقررات شهرداری
پاورپوینت بررسی پیشینه تاریخی گسترش و رشد فضایی شهر بانه
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی تاريخي شهر مشهد
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی شهرستان قزوين
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی ، تاریخی و شهرسازی شهر ملایر
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی جغرافیایی طبیعی و اثرات آن بر معماری شهر اراک
پاورپوینت بررسی شناخت کلی ، پیشینه و آثار تاریخی شهر تبریز
پاورپوینت بررسی معرفی کلی و بناهای مهم شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی ویژگیهای اقلیمی، جغرافیایی و منطقه ای معماری شهر یزد
پاورپوینت بررسی بررسی آثار تاریخی معماری و سنتی شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری شهر یزد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری شهر بابلسر
پاورپوینت بررسی شناخت بافت قدیم نیشابور ،ابرشهر
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری رشت
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری مازندران
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری خرم آباد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری قزوین
پاورپوینت ویژگی های اقلیمی جغرافیایی و تاریخی شهرستان لاهیجان
مطالعات اقلیم بوشهر
مطالعات اقلیم گرگان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد