خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی آسايش حرارتي در فضاهای باز و محيط هاي مسکونی

   تعدادبرگ: 52 اسلاید   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 324 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی آسايش حرارتي در فضاهای باز و محيط هاي مسکونی
 
بخشی از مطلب
 
با نگاهي به مسکن درمناطق گوناگون جغرافيايي مي توان دريافت که از طريق التفات به شرايط اقليمي مي توان تا حدود زيادي از ميزان هدر رفت انرژي کاست. علاوه بر اين برخورداري از ويژگي هاي اقليمي مناطق شهري درتأمين انرژي ساختمان با توجه به تنوع آب و هوايي و پتانسيل هاي طبيعي مناطق شهري در ايران لازم به نظر مي رسد، آنهم در عصري که بحران انرژي و ضرورت نگهداشت منابع انرژي در قالب رويکرد توسعه پايدار لازم به نظر مي رسد تا از اين طريق امکان بيشينه هماهنگي و همسازي طراحي مسکن و ساختمان با شرايط اقليمي فراهم شود. طبق جدول نيازهاي انساني مازلو ، وجود شرايطي که در آن بدن انسان از لحاظ فيزيکي احساس آسايش داشته باشد، از نيازهاي اوليه افراد است. برخي شرايط محيطي مانند گرما و سرماي شديد، وزش بادهاي تند و یا بارندگي هاي سنگين از مواردي هستند که انسان ها را از حضور در فضاهاي باز و نيمه باز بازداشته و آنها را در درون خانه و فضاهاي بسته نگه مي دارند. بنابراين در اين فصل به بررسي تعريف آسايش حرارتي و تفاوت هاي فيزيولوژيکي آسايش حرارتي در محيط داخلي و خارجي، جنبه هاي روانشناختي در ايجاد اين احساس و در ادامه اهداف عمده طراحي اقليمي که مي تواند در دستيابي به آسايش حرارتي بسيار تأثيرگذار باشد، پرداخته مي شود. در نهايت متغيرهاي اقليمي-محيطي مؤثر بر آسايش حرارتي فضاهاي باز و نيمه باز به طور خاص تحليل و بررسي شده اند.
آسايش حرارتي
آسايش، از نياز هاي مورد توجه انسان در همه دوره هاي زندگي او بوده است. اين آسايش از راه هاي گوناگون براي انسانها بوجود آمده يا از آنها صلب مي شد. اما آسايش در بنا، مهمترين مسئله در اين رابطه مي باشد. فضايي داراي آسايش است که از طريق ايجاد محيطي مناسب از نظر دما و تهويه، قابل دسترسي است. ايجاد جريان هوا در منطقه زندگي، سهم مهمي در ايجاد آسايش خواهد داشت.
به شرايط اقليمي که انسان در آن از نظر فيزيکي و رواني احساس راحتي مي کند، محدوده آسايش اطلاق مي شود،  که به عوامل اقليمي و انساني بستگي دارد. شرايطي که 80درصد انسان ها در آن احساس آسايش مي کنند و بر طبق استانداردهاي پذيرفته شده بين المللي 22 تا 25 درجه سانتيگراد و فشاربخار سطح بدن بين 37تا 47 ميليمتر جيوه است. 
در کشورهاي صنعتي، به طور متوسط، افراد بيش از 90% از زمان خود را در فضاهاي سرپوشيده داخلي سپري مي کنند.leech et.Al در تحقيق ميداني گسترده اي که بيش از 10000 شرکت کننده در آمريکا و کاندا داشت، به اين نتيجه رسيدند که افراد به طور ميانگين حدود 15% از زمان خود را در طول تابستان در فضاهاي بيروني، و تنها 2-4 درصد از زمان خود را در طول زمستان در محيط هاي خارجي، براي تمامي کشورهاي صنعتي متداول است، به خصوص براي فصولي که شرايط حرارتي بسيار سردتر و يا گرمتر از حد آسايش است. اين بدان معني است که عموما براي شرايط داخلي که پارامترهاي آن ثابت اند مدل هاي دائمي ، براي ارزيابي آسايش حرارتي مناسب مي باشند. در حالي که تحقيقات زيادي بر روي آسايش انسان ها در فضاهاي داخلي صورت گرفته ، نسبتا تعداد کمي ازتحقيقات هم روي آسايش حرارتي و عوامل تعيين کننده آن انجام شده. استانداردهاي آسايش حرارتي در محيط هاي داخلي براي فضاهاي خارجي مناسب نمي باشد. 
آسايش حرارتي را از سه بعد مي توان مورد بحث قرار داد : روان شناسي ، فيزيولوژي حرارتي و يکي بر مبناي تعادل حرارتي بدن انسان.از بعد روانشناسي ، يک حالت روحي که در آن فرد از محيط حرارتي که در آن قرار گرفته است، احساس رضايت مي کند. فاکتور تأثيرگذار در اين تعريف، ويژگي فردي و دروني افراد است که منعکس کننده تغييرات دروني آنهاست. جنبه هاي فيزيولوژيکي از جمله فاکتورهاي تأثير گذار در فضاهاي بيروني هستند. از نظر فيزيولوژيکي حرارتي، بر مبناي بيرون کردن حرارت از گيرنده هاي موجود در سطح پوست مي باشد. از بعد تعادل حرارتي ، احساس آسايش زماني به دست مي آيد که گرماي خارج شده از بدن و گرماي وارد شده به آن به تعادل برسند و دماي پوست و ميزان تعرق در حالت تعادل قرار گيرد که اين امر به متابوليزم بستگي دارد. (خلیلی،1387)
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
آسايش حرارتي در فضاهای باز ,محيط هاي مسکونی ,پاورپوینت بررسی ,آسايش حرارتي ,شرايط اقليمي ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بهترين نسبت مساحت پنجره به ديوار در اقليم سرد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری بومي بوشهر
پاورپوینت بررسی كنترل باد يا جريان هوا و عناصر معماری سنتی ایران
پاورپوینت بررسی اقليمی و معماري روستای حصارساتی و روستای سقرچين شهریار
پاورپوینت بررسی ملاحضات و مشخصات اقلیمی در معماری همساز با اقلیم
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی ، جغرافیایی ، طبیعی و تاریخی تهران
پاورپوینت بررسی دیوار ترومب ( Trombe)
پاورپوینت بررسی تأثیر اقلیم بر معماری فضای مسکونی ایرانی
پاورپوینت بررسی آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با اینورژن
پاورپوینت بررسی عناصر و مولفه های تنظیم شرایط اقلیمی محیطی
پاورپوینت بررسی اقلیمی ،جغرافیایی و معماری منطقه یک تهران
پاورپوینت بررسی راهکارها و جزییات اجرایی بهروری انرژی در ساختمان
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان انرژی صفر
پاورپوینت بررسی معماری ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی اصول طراحی ساختمان با انرژی صفر و معرفی نمونه های برجسته جهانی
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی مناطق گرم و خشک
پاورپوینت بررسی معماری اقلیم گرم و خشک در جهان
پاورپوینت بررسی معماری پایدار و تاثیر اقلیم بر معماری بومی شمال مازندران
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری اقلیم سرد کوهستان های غربی ایران
پاورپوینت بررسی نمونه کاربرد عوامل اقلیمی توسط ایرانیان در معماری سنتی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد