خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی الگوبرداری معماري از طبيعت

   تعدادبرگ: 70 اسلاید   قیمت: 17000 تومان     تعدادمشاهده  9


پاورپوینت بررسی الگوبرداری معماري از طبيعت
 
بخشی از مطلب
 توسعه سریع تکنولوژی و صنعت سبب رشد سریع بی رویه شهرها و توسعه حومه سازی و تخریب فضای سبز گردید. امروز بیشتر جمعیت ما در شهرها زندگی می کنند. این امر سبب از بین رفتن طبیعت بکر و محیط های روستایی و جایگزینی آن با شهرهای با کیفیت متوسط شده است. در نتیجه زیبایی این جوامع روستایی به ناموزونی و زشتی جوامع صنعتی بدل شده است.
در بین موجودات زنده بشر مهم ترین عامل موثر در وضع محیط زیست خود است. انسان به کمک عقل و هوش خود محیط را مطابق نیاز خود تغییر داده و بر آن مسلط می شود.
در طی تاریخ و مسیر تدریجی تمدن، ارتباط انسان با طبیعت را می توان به سه مرحله تقسیم نمود:
- اجتماعات بدوی همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت داشته اند. در این مرحله بشر از میوه درختان تغذیه کرده و از شاخ و برگ و الیاف گیاهی برای ساختن پناهگاهها و پوشاک خود استفاده می کرده است.
- انسان تسلط بیشتری بر طبیعت پیدا می کند. برای رفع گرسنگی حیوانات را شکار کرده و ماهیگیری می کند.
- شامل مدت زمانی است که اجتماعات بشری با پیشرفت تکنولوژی و صنعت به تخریب محیط زیست پرداخته و از منابع طبیعی سو استفاده کرده است.
نیازهای بشر را به طور کلی به دو دسته احتیاجات فیزیولوژیکی و احتیاجات روانی تقسیم کرده اند. نیازهای فیزیولوژیکی انسان را می توان به سهولت تأمین نمود. هر فرد برای سلامت جسم و روح به مقداری فضای سبز یا فضای باز نیاز دارد که مقدار آن به تناسب شرایط سنی، طبقه اجتماعی و فرهنگ و تجربیات و هدف های افراد بستگی دارد.
واقعیت این است که مساله گذران فراغت امروزه به دلیل شیوه جدید زندگی، رشد شهرنشینی و آپارتمان نشینی،گسترش استفاده از ماشین و وسایل سمعی و بصری به پدیده ای جهانی تبدیل شده است. مطالعات شهری نشان می دهد با پیدایش کانونهای جمعیتی خیلی بزرگ یا کلانشهرنشینی نیازهای فراغتی انسان دیگر مثل گذشته به طور طبیعی و خودبخودی ارضا نمی شود یعنی امور ساده ای مثل قدم زدن، در قهوه خانه نشستن و با دیگران صحبت کردن شنیدن صدای آب رودخانه، گشتی در باغ زدن، میوه ای را به درخت دیدن و نظایر اینها به طور غیرعادی برای شهرنشینان در دسترس نیست.
هر چه میزان شهرنشینی بالاتر می رود فاصله بین محل کار و مسکن و همچنین فاصله بین انسان و محیط طبیعی نیز افزایش می یابد و ضرورتا موجب تنش و ناآرامی می شود.
ممکن است برخی فکر کنند که ایجاد فضای سبز فقط هزینه می برد بنابراین ترجیح می دهند دنبال ساختن مجتمعهای تجاری بروند یا اینکه خیابانی را ساماندهی کنند در حالی که ممکن است ساماندهی خیابان یا فضای شهری با هدف فراغتی در ابتدا نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد اما باعث جذب جمعیت و تحرک اقتصادی نیز می شود و درآمدهای پیش بینی نشده ای با خود به همراه می آورد.
تجربه جدید در جهان می گوید مسئولین وظیفه دارند که فضاهای پیرامونی خود را محوطه سازی و تجهیز کنند تا مراجعان بتوانند اوقات خود را با آرامش سپری کنند. به همین دلیل امروزه در دنیا یکی از بهترین فضاهای تفرج عمومی، محوطه سازمانهای خدماتی عمومی و همچنین مراکز تجاری است. در این صورت هم کیفیت محیط ارتقا می یابد و هم باعث ایجاد اشتغال و افزایش بازدهی اقتصادی خواهد شد. بنابراین نباید به فکر ساختن پارک های عجیب و غریب بود.
 
 
طبیعت در آثار گذشتگان
از دیرباز انسانها، پاره ای اشیا و مظاهر طبیعی همانند درختان، نمادها، سنگ های استوار و یا تپه ای مخروطی را ارج گذاشته اند. آنها توده های خاکی ساخته و برفراز سنگ ها و یا تنه درختان را برافراشته اند تا به آنها مفاهیمی مذهبی و جادویی بدهند و آنها به ساختن معابدی مبادرت کرده اند که نه تنها به هویت و آمال رفیع خود بلکه به نیرو و مسند وجود یک روح و یا یک وجود خداگونه نیز معنا بدهند.
مذهب در شکل بسیار اولیه اش حالتی کاربردی داشته و طالب دستاوردهای انتفاعی مانند باروری، باران، آفتاب و گردش فصول بوده است.
در اطراف یک بنای معماری عوامل بسیاری هستند که معمار به عنوان سرچشمه بیان احساسات خود از آنها استفاده می کند. در این میان طبیعت به مثابه یک عامل موثر نقشی مهم دارد. اشکال طبیعت در هر سرزمینی و در میان هر ملت و جامعه ای شاخص ها و ارج های متفاوت دارد، نور آفتاب، شاکله خورشید، درختان، باد، دریا، جنگل، کویر، کوه و... همگی نمادهایی هستند در تمدنها و فرهنگ های مختلف که بیان فلسفی آن و به شکل و حجم درآوردن آن البته به فرمی مستقیم و یا انتزاعی برای معمار سرمشق است.
آثاری که از هزاره های پیش و عهد باستان به جا مانده عموما بناهایی هستند که کمتر مشخصه ای از معماری بومی و مردمی دارند و غالبا بناها، قصرها و کاخ های حاکمان، پادشاهان و امپراطوران است. بنابراین اولین جنبه دیداری این آثار عظمت، بزرگی و وسعت بناهای مذکور است. اما نقش طبیعت در این آثار و از دید فرمال، بیشتر نقش و اشکال درختان، حیوانات و... است که در ظاهر بنا و در ابتدا به صورت رنگی یا برجسته بوده است.
در بنای بازسازی شده ایشتارگیت بابل که در موزه برلین قرار دارد این نقوش به وضوح و زیبایی نقش گرایش طبیعت در آثار معماری را بیان می کند. از قدیمی ترین نمونه های معماری باستان که به طور شخص با الهام از طبیعت و با اعتقاد به رب النوع ها و خدایان شکل گرفته اهرام مصر و مجسمه هایی همچون ابوالهول است. اهرام سه گانه مصر به طور مشخص و در کنار آنها اهرام کوچک تر همچون سلسله کوههای مختلفی را بیان می کندکه در نظر زیردستان آن زمان این القا را برساند که پادشاه عظمتی همچون کوه داشت. ترکیب انسان- حیوان را نیز در مجسمه ابوالهول می توان نشانه ای از باورهای ورای این جهان و ملهم از نشانه های طبیعت دانست.
 
طبیعت در آثار معماری ایران
در معماری ایران چه در دوران باستان و چه در دوران اسلامی نمادگرایی و از جمله نمادگرایی که اشکالی از طبیعت را به همراه داشته پیوسته در آثار تاریخی و فرهنگی به چشم می خورد. در این میان چشم اندازها، کوههای عظیم پربرف، دره هایی به پهنای یک ایالت، جلگه های وسیع درخشان مستلزم ایجاد بناهایی متناسب با آن شکوه و عظمت بوده است. در یک چنین مجموعه های گنجینه ای، تمایل به استفاده جسورانه از مقیاس و تناسب اجتناب ناپذیر می نماید.
خصلت حیرت انگیز جهان طبیعی باز هم دلالت های دیگری عرضه کرد جهان آسمانی و برین برای این مردم واقعیتی والا داشت. باران زندگی بخش و نیروی سودمند خورشید از آسمان ناشی می شد. نظم خدشه ناپذیر صورت های فلکی حاکی از جهان برنامه داری با حرک منظم و نقاط ثابت بود که وقت را نشان می داد. خصلت نمادین کوه و نقش قاطعش در پاسداری از محصولات زراعی و حیات در سراسر تاریخ معماری ایران ادامه یافته، گاه به صورت نمادهای خاص و گاه به شکل های دقیق تر و عموماً با استفاده از آرایش هایی که خواستار رویش است، ظاهر شد. درختان انبوه کاخ را احاطه می کرد و از لحاظ معماری به صورت بخشی از آن در نظر گرفته می شد به صورتی که باغ های وسیع، تمام جوانب اصلی بنا را به صور قرینه فرا می گرفت. در این صحنه های پیوند طبیعت و معماری همه نوع درخت کاشته شده بود و می توان یقین داشت که کاشت و خاصیت هر درختی دقیقاً و به صورت هماهنگ سازمان داده می شد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,الگوبرداری معماري از طبيعت ,پاورپوینت بررسی , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طبیعت در معماری
پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز
پاورپوینت بررسی نور طبیعی در معماری
پاورپوینت بررسی انسان و معماری
پاورپوینت بررسی رنگ در گياهان بهمراه تصاویر مربوط
پاورپوینت بررسی هشت مبحث در خصوص انسان طبیعت معماری
پاورپوینت بررسی الگوبرداري سازه اي از طبيعت درس انسان ، طبيعت ، معماري
پاورپوینت بررسی گیاهان آبزی
پاورپوینت زندگی شیرها
پاورپوینت بررسی لانه عنکبوت موریانه مرغ مگس خوار در معماری درس انسان طبیعت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی اتین کابه
پاورپوینت بررسی عنکبوت و معماری
پاورپوینت بررسی تقارن تعادل و تناسب در معماری پروژه انسان طبیعت معماری
پاورپوینت بررسی رنگها در گياهان ، پروژه انسان طبیعت بهمراه تصاویر مربوط
پاورپوینت بررسی الگوبرداری از صدف در معماری
پاورپوینت بررسی انسان و معماري و سبکهای اثر گذار تاریخی معماري
پاورپوینت بررسی مفهوم انسان طبیعت معماری در بافت روستای ابیانه
پاورپوینت بررسی معماری بیونیک
پاورپوینت بررسی معماري و موسيقي، انسان، طبیعت، معماری
پاورپوینت بررسی معماري لانه مورچه ، انسان طبیعت معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد