خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استاندارد و ضوابط معماری کتابخانه

   تعدادبرگ: 70اسلاید   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 692 b  تعدادمشاهده  14


پاورپوینت بررسی استاندارد و ضوابط معماری کتابخانه

بخشی از مطلب
كتابخانه‌ها مجموعه‌اي از عملكردها را در جامعه ما برعهده دارند. كتابخانه‌هاي آكادميك، به عنوان مثال وظيفه اكتساب، جمع‌آوري و ذخيره نوشته‌ها را براي مقاصد آموزشي و پژوهشي برعهده دارند و معمولاً براي ورود عموم مردم آزاد و قابل استفاده است. كتابخانه‌هاي عمومي با گزينش گسترده‌اي از نوشته‌هاي كلي‌تر و ساير رسانه‌هاي اطلاعاتي را تا حد ممكن در قفسه‌هاي باز براي جامعه مهيا مي‌سازند. وظايف كتابخانه‌هاي آكادميك و عمومي، اغلب در يك كتابخانه واحد در شهره‌هاي بزرگتر درهم مي‌آميزند. كتابخانه‌هاي ملي به عنوان مثال، مجموعه‌هايي از نوشته‌ها و اسناد تاريخي را در خود جاي مي‌دهند كه در يك كشور و ناحيه به دست آمده‌اند و اغلب در معرض عموم مردم قرار مي‌گيرند. در حالي كه كتابخانه‌هاي اختصاصي براي جمع‌آوري نوشته‌ها و رسانه‌هاي موضوعي محدود بوده و به طور معمول در دسترسي به آنها مشكل است.
در كتابخانه‌هاي آكادميك، اتاق‌هاي مراجعه‌اي تدارك ديده شده و ممكن است براي قرض گرفتن كتاب از قفسه‌هاي بسته، پيشخوان‌هايي وجود داشته باشند. امكان دسترسي آزاد به قفسه‌هاي باز مجلات، كتاب‌ها يا مواد آموزشسي ارائه شده در اتاق‌هاي مطالعه وجود دارد. به غير از كتاب‌ها و ژورنال‌ها، تقريباً تمامي رسانه‌هاي اطلاعاتي متفاوت براي استفاده به روشي قابل دسترس و جمع‌آوري مي‌باشند. تعداد محل‌هاي مطالعه به تعداد دانشجويان دروس متفاوت بستگي دارد. اطلاعات، به گونه‌اي سيستماتيك سازماندهي مي‌شوند، يعني بر حسب نوع درس، خدماتي كه ارائه مي‌شوند، شامل قرض دادن كتاب در داخل خود كتابخانه، همچنين فتوكپي كردن، خواندن و چاپ گرفتن از ميكروفيلم‌ها و ميكروفيش‌ها هستند. علاوه بر اين‌ها، امكان جستجوي نوشته‌ها به صورت on-line و يا از طريق داده‌هاي ذخيره شده روي CD نيز وجود دارد.
كتابخانه‌هاي دانشگاهي، در يك يا دو سازمان داده مي‌شوند. سيستم تك‌لايه به طور متمركز اداره مي‌شود (پردازش كتاب و خدمات) و به طور طبيعي، داراي كتابخانه‌هاي شعبه‌اي جداگانه يا موضوعي بسيار معدودي است. سيستم دولايه شامل يك كتابخانه مركزي و معمولاً شمار زيادي از كتابخانه‌هاي دانشكده‌اي، موضوعي و انستيتويي است. كتاب‌ها در قفسه‌هاي باز در اتاق‌هاي مطالعه يا قفسه‌هاي بسته و با دسترسي محدود نگهداشته مي‌شوند. چنين نظم و ترتيب‌هايي، به شكل متنوع تقريباً در تمامي كتابخانه‌هاي آكادميك ديده مي‌شود. نسبت قرض دادن كتاب (دسترسي باز و بسته) به نوع سازمان يعني اهداف كتابخانه بستگي دارد و نيز به شكل ساختمان‌ها، اغلب داراي اثري با اهميت است. تعداد قفسه‌ كتاب‌ها به نوع سازمان،  دسترسي كاربران، نوع قفسه‌بندي (ثابت يا متحرك)، سيستم سفارش و روش نصب، تفكيكم صورت متفاوت و نيز مختصات ساختاري بستگي دارد.
قسمت‌هاي اتاق مطالعه، با فضايي براي خواندن و كار كردن، بايد به آساني قابل دسترسي باشند. پس بايد تا سرحد امكان در اختلاف سطح كمتري قرار گيرند. اين امر به حمل و نقل كتاب كمك مي‌كند. براي خدمات و نشان دادن قفسه‌هاي كتاب، وجود يك سيستم راهنمايي روشن و واضح با علائمي كه به راحتي خوانده مي‌شوند، الزامي است. دسترسي به قسمت‌هاي عملياتي و اتاق‌هاي مطالعه در طبقات متفاوت بايد با راه پله صورت پذيرد، اما آسانسور نيز بايد براي استفاده معلولين و حمل كتاب مهيا باشد. بار طبقات در قسمت‌هاي عملياتي و مطالعاتي، بايد 5/0 KN/m2≥ باشد .
پهناي مسيرهاي رفت و آمد بايد 1.2m< و فضاي ميان قفسه‌ها بايد حداقل 4/1-3/1 متر عرض داشته باشد (يا مطابق با مقررات محلي تعيين شود).
و.....
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری کتابخانه ,استاندارد کتابخانه ,ضوابط معماری کتابخانه ,پاورپوینت کتابخانه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سرانه ها و برنامه فیزیکی طراحي فضاهای کتابخانه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد