خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ضوابط معماری کلاس ، آتلیه و کارگاه معماری

   تعدادبرگ: 92 اسلاید .   قیمت: 13000 تومان   حجم فایل: 3197 kb  تعدادمشاهده  10


پاورپوینت بررسی ضوابط معماری کلاس ، آتلیه و کارگاه معماری

هر يك از رشته هاي آموزشي براي دروس عملي داراي آتليه ها و كارگاه هايي با عملكردهاي مختلف و مخصوصي هستند كه برخي از آنها نيز بين دو يا چند رشته مشترك است . در طراحي كارگاه ها بهتر است ضوابط زير رعايت گردد :
- كارگاه ها مي بايست قابل انعطاف با تغييرات و روش هاي آموزشي و تكنولوژي باشد . به نحوي طراحي شوند كه اين تغييرات را پذيرا باشند .
- با توجه به افزايش عده ي دانشجويان ، درصدي متناسب و اضافه بر احتياجات در نظر گرفته شود تا توسعه ي آن در آينده به آساني امكان پذير باشند .
- فقط قسمت هاي اصلي بصورت دائمي طراحي و اجرا شوند و بقيه فضاها به گونه اي طراحي شوند كه انعطاف پذير باشند .
- براي كارگاه هايي كه در آنها فعاليت هاي عملي با دستگاه ها و ابزار بخصوص انجام مي گردد، مانند كارگاه چوب و .... فضايي مخصوص مسئول كارگاه در نظر گرفته شود .  
- كارگاه و اتاق پروژه طبق نياز هر گروه آموزشي بايد پيش بيني شود .
- هر دانشجو داراي ميز جداگانه اي براي انجام تمرينات خواهد بود . اين ميزها در كارگاه هاي مختلف آرايش خواهد داشت . همچنين براي هر كارگاه تعدادي ميز كار گروهي در نظر گرفته مي شود كه مربي كارگاه آموزش هاي لازم را بصورت نظري و با استفاده از تخته سياه به دانشجويان ارائه مي دهد .
- تأمين نور طبيعي در معدودي از آزمايشگاه ها و كارگاه ها اساسي شمرده مي شود . نور طبيعي را در كارگاه هاي كوچك مي توان از پنجره تأمين كرد ولي در كارگاه هاي بزرگ تأمين نور از سقف اقتصادي تر است و قابليت انعطاف فضاها و تغييرات را بيشتر مي كند .
- در كارگاه هايي كه از عناصر سنگين جهت آموزش استفاده مي شود ، معمولاً داراي ارتفاعي بيش از 3 متر (تا 6 متر) با بار بيش از 700 كيلوگرم بر مترمربع يا دهانه ساختماني بزرگ با وسعت فضاي بيش از 100 مترمربع مي باشد . به همين دليل گاهي مناسب تر است كه خارج از قالب اصلي ساختمان (پيوسته يا منفصل از آن ايجاد گردند) . سطوح سرانه پيشنهاد شده براي اين قيبل از فضاها به طور متوسط 10 مترمربع و دامنه آن از 5 تا 20 مترمربع متغير است .
- در هر كارگاه متناسب با نياز تجهيزات و دستگاه هاي لازم قرار داده مي شود و براي هر يك محدوده ي كاري در نظر گرفته مي شود .
- بهتر است كه استقرار كارگاه ها متناسب با عملكرد و فعاليت داخلي صورت پذيرد و كارگاه هايي كه داراي سر و صداي بيشتري هستند و همچنين كارگاه هايي كه مي توانند مكمل يكديگر باشند در جوار هم قرار گيرند ، در آتليه هاي طراحي نيز براي هر دانشجو يك ميز عملياتي در نظر گرفته مي شود و ابعاد هر ميز كه 100×80 سانتي متر مي باشد به همراه صندلي سطحي برابر با 150×100 سانتي متر را اشغال مي كند.
در يك بررسي كلي مي توان گفت كه كارگاه ها از سه بخش تشكيل شده اند :
الف – فضاي كار با مكان هايي جهت بحث و گفتگو
ب – فضاهاي خدماتي پشتيباني از قبيل انبار ، سرويس هاي بهداشتي و ...
ج – فضاهايي با عملكرد مديريت آموزشي شامل اتاق اساتيد ، اتاق سرپرست و محلي جهت نگهداري نمونه كارهاي انجام شده .
در طراحي كارگاه ها بهتر است ضوابط زير رعايت گردد :
-    كارگاه ها مي بايست قابل انعطاف با تغييرات در روشهاي آموزشي و تكنولوژي باشد و به نحوي طراحي شوند كه اين تغييرات را پذيرا باشند .
-    با توجه به افزايش عده دانشجويان ، درصدي متناسب و اضافه بر احتياجات در نظر گرفته شود تا توسعه آن در آينده به آساني امكان پذير باشد .
-    فقط قسمت هاي اصلي به صورت دائمي طراحي و اجراء شوند و بقيه فضاها به گونه اي طراحي شوند كه انعطاف پذير باشند .
-    براي كارگاه هايي كه در آنها فعاليتهاي علمي با دستگاه ها و ابزار بخصوص انجام مي گيرد ، مانند كارگاه چوب و ..... فضايي مخصوص مسئول كارگاه در نظر گرفته شود .
-    گنجايش كارگاه ها بطور متوسط بري 40 تا 30 نفر پيش بيني گردد .
-    تأمين نور طبيعي جزء در معدودي از آزمايشگاه ها و كارگاه ها ، اساسي شمرده مي شود (در عين حال كارگاه ها بايد براي آزمايشات قابل تاريك شدن باشد .)
-    كارگاه هايي كه از عناصر جهت آموزش استفاده مي شوند ، معمولاً داراي ارتفاعي بيش از 3 متر (تا 6 متر) با بار زنده بيش از 700 كيلوگرم بر مترمربع يا دهانه ساختماني بزرگ با وسعت فضاي بيش از 100 مترمربع مي باشد . به همين دليل گاهي مناسب تر است كه خارج از قالب اصلي ساختمان (پيوسته يا منفصل از آن ايجاد گردند) . سطح سرانه پيشنهاد شده براي اين قبيل فضاها بطور متوسط 10 متر مربع و دامنه آن 5 تا 20 مترمربع متغير است.
-    نور طبيعي را در كارگاه هاي كوچك مي توان از پنجره تأمين كرد ولي در كارگاه هاي بزرگ تأمين نور از سقف اقتصادي تر است و قابليت انعطاف فضاها و تغييرات را بيشتر مي كند.
در يك بررسي كلي مي توان گفت كه كارگاه ها از سه بخش تشكيل شده اند :
الف – فضاي كار با مكان هايي جهت بحث و گفتگو
ب – فضاهاي خدمات پشتيباني از قبيل انبار ، سرويس بهداشتي و ...
ج – فضاهايي با عملكرد مديريت آموزشي شامل اتاق اساتيد ، اتاق سرپرست و محلي جهت نگهداري نمونه كارهاي انجام شده .
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,معماری آتلیه ,ضوابط معماری کلاس ، آتلیه ,کارگاه معماری ,پاورپوینت معماری آتلیه ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی پیشینه بازارهای ایرانی و مبانی نظری طراحی مراکز تجاری امروزی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی بانک
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریزفضاها و استانداردهای فرهنگسرای کودک
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحی دانشکده هنر و معماری
پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری
پاورپوینت بررسی عايق‌بندي صوتي در معماری ، آكوستيك فضاي داخلي
بررسی ضوابط ، استانداردها و برنامه فیزیکی طراحی ساختمان پزشکان
بررسی برنامه فضايي در طراحی مدرسه ابتدايي دخترانه
بررسی برنامه ریزی فیزیکی و ریز فضاهای طراحی مجتمع سينمائي ،فرهنگي
بررسی برنامه ریزی فیزیکی ، سرانه و ریز فضاهای طراحی موزه آب
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و مبانی طراحی مجموعه اختصاصی ورزش های آبی
برنامه فیزیکی نمایشگاه معماری
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندرادهای طراحی موزه ، فضاهای موزه ، اصول طراحی موزه
برنامه فیزیکی سرانه ها و ابعاد فضاهای مرکز و خانه هنر
دانلود پاورپوینت, ضوابط مکان یابی ایستگاههای آتش نشانی شهری
دانلود پاورپوینت برنامه فیزیکی مجتمع تجاری
پاورپوینت برنامه فیزیکی دانشکده هنر و معماری
برنامه فیزیکی و ریز فضاها و توضیحات فضایی فرودگاه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد