خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی قصر الجعفریه در زاراگوزا اسپانیا

   تعدادبرگ: 68 اسلاید به همراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 5193 kb  تعدادمشاهده  4


دانلود پاورپوینت بررسی قصر الجعفریه در زاراگوزا اسپانیا
 
بخشی از مطلب
جالب توجه ترین مشخصهٔ کاخ الجعفریه را می‌توان در نظام‌های قوس‌های متداخل آن دیدکه در اینجا به مرتبه حیرت انگیزی از پیچیدگی می‌رسد. چنین می‌نماید که خود را از هر کارکرد پیش افتادهٔ جنبی رها ساخته و به نقوش تجریدی و به هم تنیده‌ای تحول یافته‌اند که به لحاظ ابعاد و تناسبات، از طاقگان‌های عریض تا عناصر تزیینی ریز نقش در سر ستون‌ها متغیرند. در اینجا نخستین بار قوس‌های مدور و چندپر و قوس‌های نعل اسبی سنتی توسط قوس‌های تیزه دار و قوس‌های مختلط خطی به هم متصل گشته‌اند. بر اثر تقاطع این قوس‌ها با یکدیگر، تنوع بی پایانی از نقوش شبکه‌ای پدید آمده است. در طول اضلاع کوتاه تر حیاط، رج‌های قوس‌ها فقدان عمق در نقشهٔ همکف را جبران کرده‌اند، و به مدد جلوه‌های ناشی از خطاهای باصره معماری بصری ای شبیه به نقاشی پس صحنهٔ نمایش پدید آورده‌اند. این خصوصیت نمایشی، به تعبیری بیانگر وضعیت ملوک الطوایف نیز بود که دعاوی گزافه آمیزشان برای قدرت هیچ مبنای راستینی در قدرت سیاسی حقیقی شان نداشتمسلمانان، این کاخ اسلامی قرون وسطایی را در قرن یازدهم در سواحل رود «ابرو» (Ebro) ساختند. ابوجعفر احمد، ملقب به المقتدر، پادشاه زاراگوزا دستور ساخت این بنا را داد و آن را «دارالسرور» به معنای کاخ شادی نامید. «آلفونسوی اول» (Alphonso I) آراگون در سال ۱۱۱۸ زاراگوزا را تسخیر کرد و این قصر مستحکم، اقامتگاه پادشاه شد. کاخ، باغ مسحورکننده‌ای دارد که به نام ایزابلای آراگون، دختر پیتر سوم آراگون که در آن به دنیا آمد، حیاط سنت ایزابلا نام گرفت. بعدها پادشاهان کاتولیک، ایزابلا و فردیناند، یک کاخ مدجّن شیک و به‌روز در الجعفریه ساختند. از طرف دیگر، سلول زندانی در طی تفتیش عقاید در این قلعه‌ قرون وسطایی وجود داشت و آنتونیو پرز وقتی فیلیپ دوم دستور بازداشت او را داد، در آن زندانی بود.
شما می‌توانید ساعت‌ها به حیاط سنت ایزابلا، تختگاه سلطنتی، مسجد، کلیسای سنت مارتین، کاخ مدجّن پیتر چهارم و برج «تروبادور» (Troubadour) که یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های ساخته شده کاخ در قرن دهم است، خیره شوید و به زیبایی و هنر نهفته در آن‌ها بیندیشید. قصر الجعفریه مجتمعی از بناهایی است که از دوره اسلامی تا دوران تغییرات مدرن مسیحیان در قرون وسطی اروپا، در کنار یکدیگر ساخته شدند. هنوز بخشی از دیوار خشتی اولیه در دیوارکشی چهارگوشه محوطه حفظ شده است که برج‌های نیم دایره‌ای و یک برج مستطیل شکل در سمت شمالی که برج تروبادور نام دارد، آن را مستحکم می‌سازند. این دیواره‌ی دور تا دور بسته و قلعه مانند، ساختمان‌های مسکونی کاخ را در خود دارد و مسیر دسترسی آن‌ها از سمت غربی و طاق نعل اسبی وجود دارد.
الجعفریه بهترین نمونه باقیمانده از دوره پادشاهان «تایفا» در شبه جزیره ایبری است و با مدل‌های سنتی در معماری اسلامی کلاسیک ساخته شده است؛ مثل حیاط مرکزی بزرگ روباز با دو استخر در سمت‌های شمالی و جنوبی که به اتاق‌های نشیمن راه دارد. اتاق‌های پذیرایی و خصوصی در انتهای شمالی و جنوبی ساختمان قرار گرفته‌اند و سرسرا با طاق‌ نماهای مختلط خطی (طاقی که از خطوط منحنی و محدب و مقعر ایجاد شده) و دالبُری باعث افزایش طول حیاط مرکزی شده و چشم‌انداز آن را زیباتر می‌کند.
 
بهترین بخش دست نخورده این مجموعه، قسمت شمالی است. در این محدوده، از سمت شرقی سرسرا و بعد از «تالار طلایی» یا «تالار مرمر» که به عنوان تالار سخنرانی المقتدر شناخته می‌شود، یک مسجد هشت ضلعی قرار دارد که به خاطر موقعیت قرارگیری، فضای صمیمی و کوچکش احتمال می‌رود برای استفاده مذهبی خصوصی پادشاه و خانواده‌اش ساخته شده باشد. در سمت جنوبی قصر، همانند سمت شمالی، یک سالن بزرگ به همراه اتاق‌های جانبی و یک سرسرا وجود دارد که نقش سالن انتظار را داشت. متاسفانه این سالن در قرن چهاردهم تخریب شد تا برای کلیسای سنت جورج راه ساخته شود؛ که آن هم در سال ۱۸۶۷ از بین رفت. با این حال قبل از تخریب، تعدادی از طاق‌‌ نماها، سرستون‌ها و سایر عناصر تزئینی از این محوطه نجات داده شد و در دوره‌های اخیر با استفاده از آن‌ها سرسرا و دو تا از اتاق‌های کناری آن بازسازی شد.
 
عناصر معماری و تزئینی کاخ از مدل‌های کوردوبایی (استانی در جنوب اسپانیا) الهام گرفته شده اما بنا به ویژگی‌های الجعفریه از نو آراسته شده است. ترکیب عجیب و جذاب طاق‌ نماهای مختلط خطی و تیزه‌دار و نقوش تزئینی درهم بافته گیاهی، نمایی پیچیده و بسیار زینتی به آن می‌بخشد. در مقابل ظاهر مستحکم و قلعه مانند قصر، فضای داخلی آن سرشار از زیبایی و آراستگی و پیراستگی است که دو جهان کاملاً متفاوت را بازتاب می‌دهد: ظاهر خارجی تدافعی همراه با باطنی پیراسته و با فرهنگ غنی که پادشاه و دربارش در آن می‌زیستند. این قصر با معماری اسلامی در طول سال‌ها با دگرگونی‌های مداوم آسیب دید اما با این حال امروزه از زیباترین و مهم‌ترین بناهای زاراگوزا است و پارلمان آراگون در آن جای دارد. یونسکو قصر را در سال ۲۰۰۱ به عنوان میراث جهانی بشریت و بهترین نمونه معماری مدجّن ثبت کرد. گفتنی است بازدید از قصر الجعفریه حدود سه ساعت زمان می‌برد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت ,بررسی قصر الجعفریه ,در زاراگوزا اسپانیا ,کاخ الجعفریه ,قوس‌های متداخل آن ,کاخهای اسپانیا ,پاورپوینت کاخ الجعفریه ,معماری کاخ الجعفریه ,کاخ الجعفریه خارجی ,طرح کاخ الجعفریه ,تحلیل کاخ الجعفریه ,نمونه کاخ الجعفریه ,نمونه موردی کاخ الجعفریه ,نمونه مشابه کاخ الجعفریه ,نقشه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری کاخ‌ها و عمارات باغشمال تبریز
پاورپوینت بررسی معماری كاخ ناصر الدين شاه در روستاي شهرستانك
پاورپوینت بررسی پیشینه معماری مجموعه کاخ گلستان" یا "قصر گلستان تهران
پاورپوینت بررسی معماری کوشک احمد شاهی در باغ نیاوران
پاورپوینت بررسی معماری قصر الحایر الشرقی در پالمیرا سوریه
پاورپوینت بررسی معماری عمارت چهل ستون قزوین
پاورپوینت بررسی معماری کاخ عالی قاپو اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری كاخ چهلستون كلاه فرنگي قزوين
بررسی معماری کاخ هشت بهشت اصفهان به همراه نقشه ها
پاورپوینت بررسی معماری ارگ کریم خان زند شیراز
پاورپوینت بررسی معماری کاخ باغچه جوق ماکو بهمراه پلانها
پاورپوینت بررسی موزه قلعه جلال الدین گرمه در جاجرم، جنوب بجنورد
پاورپوینت بررسی معماری عمارت هشت بهشت بهمراه نقشه ها
پاورپوینت بررسی معماری برج های دو قلو خرقان
پاورپوینت بررسی معماری ارگ راین کرمان
پاورپوینت بررسی معماری هتل قو اهواز
پاورپوینت بررسی معماری قصر موریتزبرگ ساکسونی
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ي گنجعلي خان كرمان
پاورپوینت بررسی معماری عمارت باغ هشت بهشت
پاورپوینت بررسی معماری كاخ عالي قاپو اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد