خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری کاخ سبز سعدآباد

   تعدادبرگ: 42 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 11837 kb  تعدادمشاهده  7


پاورپوینت بررسی معماری کاخ سبز سعدآباد
 

کاخ سعدآباد کاخی است که توسط سلسله پهلوی ایران در منطقه شمیران تهران ساخته شده و در حال حاضر اقامتگاه رسمی رئیس جمهور ایران است.
این مجموعه نخستین بار در قرن 19 توسط پادشاهان قاجار و خانواده سلطنتی سکونت داشته است. پس از گسترش ترکیبات ، رضا شاه در دهه 1920 در آنجا زندگی کرد. و پسرش محمدرضا پهلوی در دهه 70 به آنجا نقل مکان کرد. پس از انقلاب ایران ، این مجموعه به موزه تبدیل شد. اما کاخ ریاست جمهوری فعلی در مجاورت مجموعه سعدآباد قرار دارد.

هم اکنون بخش هایی از مجموعه کاخ سعدآباد موزه هایی است که بازدید کنندگان می توانند در آن گردش کرده و به تاریخ غنی ایران بنگرند و برخی از قسمت های این مجموعه توسط سازمان میراث فرهنگی ایران استفاده می شود که مسئولیت بیشتر آثار باستانی ، مکان ها را دارد. و جنبه های فرهنگی ایران. همچنین کاخ به نام "مدرک کاکه ملکیه" هم اکنون متعلق به سازمان ریاست جمهوری است و میزبان میهمانان خارجی رئیس جمهور است.

در اواخر مجتمع موزه سعدآباد ، کاخ سبز به سبک کلاسیک (کاخ شاهوند) در اواخر دوره قاجار ساخته شد و توسط پهلوی ها بازسازی گسترده ای شد. رضا شاه تنها یک سال در اینجا زندگی کرد و ظاهراً تختخواب را استالاکتیت های آینه روی سقف ، کمی بیش از حد نرم بود - او به جای خوابیدن روی تخت روی زمین خوابید. بعداً به عنوان سالن پذیرایی خصوصی (طبقه بالا) و اقامتگاه (طبقه پایین) برای میهمانان ویژه مورد استفاده قرار گرفت. این زیباتر از دو کاخ مجتمع است ، شاید به دلیل احساس ایرانی بودن. طرح بسیار شفاف است و آینه های دیواری به دیوار مناسب در سالن Mirror Hall و اتاق خواب موجود است.


فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه

مجموعه سعدآباد

معماری مجموعه کاخ سعدآباد

پلان مجموعه کاخ سعدآباد

کاخ سبز سعدآباد

نمای شمالی ورودی کاخ سبز سعدآباد

پلان طبقه همکف

نمای اطاق آینه کاخ سبز

سرستونهای نما کاخ سبز

سرستون های نمای کاخ سبز

طرفین ورودی کاخ 

برش شمالی جنوبی عمارت کاخ سبز

برش شرقی غربی عمارت کاخ سبز

تصویر نمای شمالی

نقشه معماری نمای شمالی

تصویر نمای جنوبی

نقشه معماری نمای جنوبی

تصویر نمای شرقی

نقشه معماری نمای شرقی

تصویر نمای غربی

نقشه معماری  نمای غربی

شیرهای سنگی دو سمت ورودی

نقش گروه نوازندگان بر سمت راست سردر ورودی

 منبت کاری ونقشهای روی درب نمای شرقی

منابع و ماخذ


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری کاخ سبز سعدآباد ,پاورپوینت کاخ سبز سعدآباد ,تاریخچه کاخ سبز سعدآباد ,مجموعه سعدآباد ,معماری مجموعه کاخ سعدآباد ,پلان مجموعه کاخ سعدآباد ,کاخ سبز سعدآباد ,نمای شمالی ورودی کاخ سبز سعدآباد ,پلان طبقه همکف ,نمای اطاق آینه کاخ سبز ,سرستونهای نما کاخ سبز ,سرستون های نمای کا,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد