خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معبد آرتمیس شهر افسوس

   تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 6212 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی معبد آرتمیس شهر افسوس
 
بخشی از مطلب
این معبد با زیر بنای چهارگوش خود، برخلاف نمونه‌های دیگر از مرمر ساخته شده و یک ورودی زیبا و تزئینی به حیاط بزرگ ساختمان داشته‌است. پلکان مرمری طبقه همکف را به بالکن‌های بلند و عظیمی متصل می‌کردند که کف آن در حدود ۸ متر در ۱۳۰ متر بوده‌است. ۱۲۷ ستون در این بنا به کار رفته که ارتفاع آنها ۲۰ متر و با سرستونهای ایونی و کناره‌های کنده کاری شده بوده‌است. گچکاری این بنا به شکل دورج‌ستونی است. ستونها در ردیفهای منظم در کل محوطه به جز منطقه مرکزی - که محل قرارگیری خانه الهه بود - قرار گرفته بودند.
 
این معبد تعداد فراوانی از آثار هنری را درخود جا داده بود. از جمله ۴ مجسمه برنزی باستانی از قبیله آمازون که توسط بهترین هنرمندان دوران ساخته شده بودند. هنگامی که سنت پل به دیدن شهر آمده بود، معبد با ستونهای طلایی و مجسمه‌های کوچک نقره‌ای و نقاشی‌های متعدد تزئین شده بود. هیچ شاهدی مبنی بر وجود مجسمه آرتمیس در مرکز معبد وجود ندارد اما دلیلی هم برای وجود نداشتن آن در دست نیست.
تاریخچه
 
در شب ۲۱ ژوئیه سال ۳۶۵ پیش از میلاد، مردی به نام هروستراتوس (Herostratus) برای جاودانه کردن نام خود در تاریخ، معبد را آتش زد و در واقع به هدف خود دست یافت. اسکندر مقدونی هم در همین شب متولد شد. بنا به گفته پلوتارک تاریخ نگار، درآن شب آرتمیس چنان درگیر مراقبت از زاده شدن اسکندر بود که نتوانست از معبد خود محافظت کند.
 
اسکندر پس از فتح آسیای کوچک اقدام به ساخت مجدد معبد کرد که تا بعد از مرگ وی در سال ۳۲۳ پیش از میلاد، همچنان در دست ساختمان بود. در قرن اول پس از میلاد، هنگامی که سنت‌پل برای تبلیغ مسیحیت به افسس سفر کرد، با شمار زیادی از پیروان آرتمیس روبه‌رو شد که به هیچ وجه قصد ترک ایزدبانوی خود را نداشتند. در سال ۲۶۲ میلادی معبد توسط قبیله گوت ازنو ویران شد. اهالی شهر سوگند خوردند تا آنرا مجدداً بنا کنند. در قرن چهارم میلادی، بیشتر اهالی افه‌سوس به مسیحیت گرویده بودند و معبد شکوه و جلال خود را از دست داده بود. اهالی افه‌سوس پس از آخرین تهاجم منجر به ویرانی معبد در سال ۴۰۱ میلادی، کم کم شهر را ترک کردند و این شهر متروک در اواخر سده ۱۹ میلادی کشف و کندوکاو شد. این اکتشاف زیربنای معبد را نمایان ساخت.و...


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,معبد آرتمیس شهر افسوس , , , , , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کاخ های ایران
پاورپوینت بررسی معماری کاخ عالی قاپو میدان نقش جهان اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کاخ عالی قاپو اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کاخ فرهنگ و علم (PKiN)، ساختمان بلند مدرنیستی در ورشو، لهستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری قلعه دختر فیروزآباد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بنای چارقاپی قصرشیرین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه شیخ حیدر مشکین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گنبد سلطانیه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری گنبد سلطانیه زنجان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری قلعه الموت قزوین
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه گور امیر در ازبکستان ( مقبره تیمور لنگ )
پاورپوینت بررسی معماری خانقاه شیخ ابوالحسن پوشنجی داراب
پاورپوینت بررسی معماری قلعه خلیل اسفندیاری فرخ‌شهر چهارمحال و بختیاری
پاورپوینت بررسی معماری و تزیینات قلعه دزک در استان چهارمحال و بختیاری
پاورپوینت بررسی هنر هخامنشی
پاورپوینت بررسی معماری و دیوارنگاره های کاخ چهلستون اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری کاخ امارات در ابوظبی
پاورپوینت بررسی معماری بنای یادبود لینکلن هنری بیکن واشنگتن دی.سی،
پاورپوینت بررسی معماری کاخ‌ها و عمارات باغشمال تبریز
پاورپوینت بررسی معماری قلعه ناریکالا تفلیس گرجستان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد