خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری بقعه و گنبد سر قبر آقا در تهران

   تعدادبرگ: 65 اسلاید دارای تصاویر پلانها برش و پرسپکتیو   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 2078 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی معماری بقعه و گنبد سر قبر آقا در تهران

بخشی از مطلب
سر قبر آقا، عنوان بقعه و گنبدی است که بر قبر میرزا ابوالقاسم تهرانی، معروف به میرزا ابوالقاسم امام جمعه که برای سالیان مدید در دوران قاجاریه، امام جمعه تهران بود، بنا شده بود. گرچه قبل از دفن وی نیز در این محل قبرستان کوچکی وجود داشت، اما به مرور زمان و بواسطه اعتقاد عوام به مقام و مرتبت این شخصیت، قبرستان بزرگی در مجاورت این آرامگاه شکل گرفت که به همین نام و با عنوان قبرستان سر قبر آقا معروف شد.این بقعه در ضلع جنوبى چهار راه مولوى انتهاى خیابان شهید مصطفى خمینى (خیبابان سیروس سابق) قرار دارد
حاج میرزا ابوالقاسم امام جمعه در سال۱۲۷۱ یا ۱۲۷۲ هجری قمری و در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار درگذشت و در محلی که هم اکنون بقعه سر قبر آقا نامیده می‌شود، به خاک سپرده شد. به امر شاه بر مزار وی، گنبد زیبا و باشکوهی ساخته شد. بعدها فرزند وی، یعنی میرزا زین العابدین امام جمعه که او نیز مدتی بعد از مرگ پدرش، امام جمعگی تهران را برعهده گرفت و تا مدتها امام جمعه این شهر بود نیز، در درون همین بقعه مدفون گردید. محل مزبور رفته رفته گسترش یافت و بواسطه دفن انبوهی از عوام و برخی مشاهیر دیگر در آن، با عنوان قبرستان سر قبر آقا، تبدیل به یکی از بزرگترین گورستانهای شهر تهران گردید.

محل مزبور یکی از محله های کثیف و ناامن شهر تهران محسوب می شد و در اطراف آن کاروانسراهایی قرار داشت که شترداران و قاطرچیان و همینطور بازرگانان خرده پای غربتی که برای فروش و ارائه اجناس خود، از راههای دور به میدان امین السلطان می آمدند، اقامت داشتند.

در دوران سلطنت رضاشاه پهلوی، به منظور توسعه و گسترش شهر تهران، این قبرستان قدیمی تخریب شد و به جای آن باغ باصفایی به نام باغ فردوس پدید آمد.این بقعه همانند اکثر بناهای قاجاری دارای چهار ایوان است. در این اثر از آینه‌کارى، گچبرى، گچکارى و رنگ‌آمیزى زمینه و طرح‌ها سنگ حجارى استفاده شده و به دلیل نوع تزئینات و کاشیکاری های نفیس شده از جمله بناهای فاخر دوره قاجاریه می باشد.

بنا به شکل مستطیل و بر روی سکویى به ارتفاع یک متر از سطح و در جهت شرقی - شرقی احداث شده است.

در نماى بیرونى بقعه 4 ایوان وجود دارد که در هر ضلع خودنمایى مى‌کند. این بنا دارای محوطه‌ای مستطیل شکل است و روی سکویی به ارتفاع یک متر از سطح محوطه اطراف خود قرار گرفته است.

بنای اصلی در جهت شرقی - غربی احداث شده و گنبد بزرگ آن بر فراز بخش میانی ، روی جرزها و پایه های بنا استوار گردیده؛ در نمای بیرونی بقعه چهار ایوان وجود دارد که در هر ضلع خودنمایی می‌کند.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری ,بقعه و گنبد سر قبر آقا در تهران ,سر قبر آقا، , عنوان بقعه و گنبدی ,قبر میرزا ابوالقاسم تهرانی،,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری امام زاده یحیی همدان  
دانلود پاورپوینت توضیحی بر آرامگاه های مشاهیر
پاورپوینت بررسی معماری خانه مهربان گودرز یزد، خانه مستروای
پاورپوینت بررسی معماری بقعه امام زاده سید منصور ساوه
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری و تزیینات گنبد سلطانیه
پاورپوینت بررسی امام زاده اسماعيل شناط ( ابهر )
پاورپوینت بررسی و تحلیل بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری
پاورپوینت بررسی مجموعه معماري مزار شيخ احمد جام
پاورپوینت بررسی شکل گیری مجموعه های آرامگاهی در معماری ایران
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده سید نصرالدین
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده معصوم تهران
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده زید تهران
پاورپوینت بررسی معماری تکیه نیاوران
پاورپوینت بررسی معماری آرمگاه سعدی ، محسن فروغی
پاورپوینت بررسی،مزار خواجه عبدالله انصاری ، هرات، افغانستان
پاورپوینت بررسی،آرامگاه گوهرشاد بیگم، هرات، افغانستان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری آرامگاه حافظ در شیراز
پاورپوینت بررسی امامزاده سید نصرالدین تهران - امامزاده سید ناصرالدین تهران
دانلود پاورپوینت بررسی گنبد جبلیه کرمان
دانلود پاورپوینت بررسی برج کشمار کاشمر -برج علی‌آباد کاشمر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد