خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی امامزاده حسین(ع) قزوین - شاهزاده حسین

   تعدادبرگ: 39 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 20239 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی امامزاده حسین(ع) قزوین - شاهزاده حسین
 
بنای امامزاده حسین با نقشه شش ضلعی نامنظم ساخته‌شده و دارای‌ گنبد دو پوش گسسته(گنبد شلجمی)بوده و نمای داخلی گنبد نیم‌ کروی است.ارتفاع گنبد از بیرون حدود 13 متر است.مقبره به‌طور کلی‌ از دو طبقه تشکیل شده است.ورودی‌های بنا در سه جهت شمالی، جنوبی و غربی واقع شده است.سردر اصلی بنا در ضلع شمالی قرار دارد و داری 6 مناره بوده که دوبه‌دو قرین یکدیگر می‌باشند.سردر جنوبی‌ امامزاده نسبت به سردر شمالی ساده‌تر بوده و دارای تزیینات کمتری‌ است.بنا در داخل صحنی واقع شده است که با نقشه چند ضلع بنا تناسب دارد.دورتادور صحن(یا میانسرا)حجره‌ها وچشمه‌تاق‌های‌ متعددی جهت استراحت زائران واقع شده است.
معرفی شهرستان و آب و هوا: اين شهرستان در 130 كيلومتری غرب تهران واقع شده و بوسيله اتوبان و راه آهن به تهران متصل است. آب و هوای اين شهرستان در تابستان خنك و در زمستان سرد مي باشد. ميزان بارش ساليانه آن حدود 318 ميليمتر و دمای متوسط هوا 26 درجه سانتی گراد است. اين شهرستان به طور متوسط 107 روز يخ بندان است و رطوبت نسبی هوا بين 49 تا 57 درصد است. بخش شمالی شهرستان قزوين را كوهستانهای البرز در بر گرفته و قسمت جنوبی و شرقی آن را دشت نسبتاً همواری احاطه نموده است.
مدخل
آستانه حضرت شاهزاده حسین در شهر قزوین-که مشهورترین و با شکوه‌ترین اماکن زیارتی و مشاهد متبرکه آن شهر،و از توجه و اعتقاد کامل مردمان آن دیار برخوردار است-از کهن‌ترین مزارهای موجود ایران است.قدیم‌ترین مأخذی که از ذکر این مزار در آن آگاه شده‌ایم‌ کتاب«تاریخ قزوین وفضائل»2تالیف حافظ ابو علی خلیل بن عبد الله‌ بن احمد قزوینی درگذشت به سال 446 هـ.ق‌3است.
خلیل(حافظ)گفت که:«فرزندی که در گورستان قزوین مدفون است‌ می‌گویند دوساله یا خردسال بوده است.منظورامام زاده حسین(ع)
از کيفيت و وضعيت ساختمان بقعه، قبل از صفويه چيزي در دست نيست بنای باشکوه این امام زاده در حمله مغول و کشمکش های دوره صفوی آسیب کلی دید که بازسازی گردید و ايوان آينه کاري کنوني به آن الحاق يافته و حجرات و رواقي به همراه سردري زيبا به دور آن ساخته شده است. تاريخ اوليهٔ بناى کنونى را به دورهٔ شاه‌صفى صفوى نسبت مى‌دهند.بقیه بنا از آثار دوره شاه طهماسب و ناصرالدین شاه است. 
طبق کتيبه‌هاى موجود، بناى امام‌زاده دراوايل قرن چهاردهم هجرى قمرى بازسازى شده است. ساختمان ايوان بزرگ شمالى، ديوارهٔ صحن و سردرِ پرکار امام‌زاده و نيز تزئينات کاشى‌‌کارى گنبد و آيينه‌کارى فضاهاى داخلى، به همين سال‌ها مربوط است.
آرامگاه امامزاده حسين (ع) در وسط صحن بزرگي واقع شده که بخش شمالي آن داراي ايواني به طول 20، عرض هفت و ارتفاع 10 متر است.
ايوان داراي دو ستون چوبي منقش، سقفي خوانچه پوش و دو کفش کن بزرگ مي باشد که توسط پله ها به حياط راه مي يابد.
ديوار جنوبي ايوان تماما آيينه کاري و پوشش بيروني سقف شيرواني است.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی امامزاده حسین(ع) , قزوین - شاهزاده حسین , ,بنای امامزاده حسین ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه تاریخی امام زاده یحیی همدان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مقبره هارونیه توس
پاورپوینت بررسی و تحلیل چهار طاقی در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آرامگاه فردوسی طوسی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مقبره مغولی اسفستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری پنج آرامگاه معروف ایران
بقعه بی بی دختران شیراز بررسی مطالعه توصیف و تحلیل معماری
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه فیروز
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه میرزبیر سیرجان
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری آرامگاه امام حسین (ع) در کربلا
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه حرم شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری خانقاه و مقبره چلبی اوغلی سلطانیه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعة شيخ صفي‌الدين اردبيلي
پاورپوینت بررسی معماری مقبره شیخ جبرئیل کلخوران اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده صالح اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده شمس الدين محمد شهر دماوند
پاورپوینت بررسی معماری امام زاده عبدالله و عبیدالله دماوند
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه چین شی هوانگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد