خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مقبره سید حسین و سید ابراهیم لنگرود

   تعدادبرگ: 24 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 17000 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماری مقبره سید حسین و سید ابراهیم لنگرود

معماری مقبره سید حسین و سید ابراهیم لنگرود از آثار تاریخی مربوط به سدهٔ ۸ ه.ق است که در بافت قدیم شهر لنگرود، جنب بازار لنگرود واقع شده است. این اثر در تاریخ ۴ تیر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است قدیمی ترین وقفنامه مقبره مورخ ۱۲۶۸ است. منوچهر ستوده در کتاب از آستارا تا استارباد، احتمال داده است که این مقبره مدفن سید حسین کیا فرزند سید علی کیا باشد. در حدود سال ۷۹۰ میان سید حسین کیا و برادرانش بر سر حکمرانی منطقه نزاع در گرفت و سید حسین شکست خورد و به زندان افتاد. پس از رهایی از زندان، در حدود سال ۷۹۶، روستای راه پشته به او سپرده شد. اهالی این روستا با کمبود آب مواجه بودند و سید حسین کیا با احداث استخر و آبگیر موجبات آبادانی روستا را فراهم آورد. وی بقیه عمر خود را در این محل گذراند و در همان جا فوت کرد. بنا بر زیارت نامه قدیمی مقبره و به گفته اهالی محل، برادر کوچک سید حسین، به نام سید ابراهیم در جوار وی مدفون است.

بانی اولیه مقبره سید حسین و سید ابراهیم لنگرود شناخته نشده است. براساس کتیبه مرمر بنا، پس از آتش سوزی لنگرود، یکی از تجار، به نام حاجی حسن، این بنا را تعمیر یا بازسازی کرده است. کاشی‌های ازاره ایوان شرقی را، با توجه به کتیبه آن، خلیلی بن احمد کاشیگر ساخته است. در کتیبه های درهای چوبی گنبدخانه، خطاطان کتیبه های درهای شرقی و غربی به ترتیب، حسین طالقانی و حسین معرفی شده اند. این بنا در چهارسوی خود ایوانهای مجللی داشته که امروزه ایوان شرقی تقریبا به شکل اولیه خود باقی است. در چهارگوشه بنا، چهار پایه آجری وجود داشته که اکنون تنها دو پایه ایوان شرقی برجاست. ازاره ایوان شرقی کاشیهایی با نقوش پرندگان و حیوانات و گل و بوته و اسلیمی است.

در شمال مقبره سید حسین و سید ابراهیم لنگرود نیز، قسمت هایی از ایوان باقی است. ازاره قدیمی ایوان این جبهه نیز شبیه ازاره ایوان شرقی است. ظاهرا ساخت همان استاد است. امروزه ایوان‌های شمالی وغربی به صورت فضاهای بسته ای درآمده و محل برگزاری مراسم مذهبی است.

گنبدخانه در میانه بنا نشسته و برگرداگرد آن، ابیاتی از محتشم کاشانی گچ بری شده است. بر دیوار فضا کتیبه و نقوشی حاکی از معراج پیامبر وجود داشت که در حین تعمیرات ازبین رفته اند. کف این فضا با کاشی سبزرنگ مفروش بوده که در نوسازی دوره اخیر تغییر یافته است. در اطراف صحن بقعه نیز، حجره هایی بوده که در پیش از سال ۱۳۲۰ شمسی تخریب شده است. همچنین در نوسازی های دوره معاصر، در صحن و زنجیر بست آن از بین رفته است. نقاشی های دیوارهای گنبدخانه وایوان مقابلش آسیب زیادی دیده است. این مقبره به همراه مسجد و سقاخانه نزدیک آن مجموعه ای تشکیل داده که مورد توجه اهالی محل است. (منبع: الف-۱) این مقبره در تاریخ ۴ تیر ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۴۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری , مقبره سید حسین ,سید ابراهیم لنگرود ,پاورپوینت بررسی ,معماری مقبره سید حسین ,سید ابراهیم لنگرود , از آثار تاریخی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری برج قابوس گنبد کاووس
پاورپوینت بررسی موزه آرامگاه بوعلی سینا همدان
پاورپوینت بررسی معماری حرم امیرالمومنین حضرت علی (ع) نجف
پاورپوینت بررسی معماری و پیشینه ساخت حرم حضرت معصومه در قم
پاورپوینت بررسی معماری امام زاده قاسم ازنا
پاورپوینت بررسی معماری بقعه امامزاده جعفر یزد
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی کرمان
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه میرزا عبدالله در شهر زنجان
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه فرهنگی و بنای یادبود پروفسورحسابی در شهر تفرش
پاورپوینت بررسی مقبره ولادیمیر لنین The tomb of Vladimir Lenin
پاورپوینت بررسی مقبره درب شیخ نهاوند
پاورپوینت بررسی معماری بقعه چهار امامزاده قم
پاورپوینت بررسی معماری بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی
پاورپوینت بررسی معماری بقعه پیغمبریه در قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه آرامگاه چهل‌دختران و امام زاده جعفر دامغان
پاورپوینت بررسی معماری برج پیرعلمدار بهمراه نقشه ها
پاورپوینت بررسی معماری ویلای مدرن دوبلکس دماوند با فرم خلاق ، نمونه موردی موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه امام زاده سید میر محمد شیراز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد