خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری مسجد و مدرسه سپهسالار تهران

   تعدادبرگ: 54 اسلاید .   قیمت: 5400 تومان   حجم فایل: 4083 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری مسجد و مدرسه سپهسالار تهران

در دوره ي قاجار ، تحولات جهاني و گسترش صنعت در جهان بر بخش هايي از معماري ايران تاثير گذاشت به طوري كه با آغاز قرن 19 نوعي آميختگي معماري اصيل ايراني با معماري مدرن ، به چشم مي خورد .
 اختراع ماشين و احداث كارخانه ها ، توليد انبوه و به دنبال آن توليد مواد و مصالح جديد ساختماني از جمله آهن را به دنبال داشت ، كه با توليد آهن به طور انبوه ‌، معماران از اين ماده جديد در ساخت و ساز و احداث بناها استفاده كردند .
 معماري مدرن به راحتي در زواياي معماري كهن ايراني رخنه كرد به طوري كه در معماري بناهاي دوران قاجار تاثير اين سبك معماري به وضوح ديده مي شود ، اما به هر حال تاثير معماري مدرن بر بناهاي سنتي ، همچون ساير بناها نبود . تغيير در مواد و مصالح معماري،‌ تغيير در شكل و ساختار معماري بناها را در اين دوره به دنبال داشت . به گونه اي كه با توجه به تغييرات ايجاد شده در عصر صنعت و نياز به امكانات جديد شهري ، ساخت برخي از بناها از جمله ايستگاه هاي راه آهن ، نمايشگاه ها و كارخانه ها از سوي معماران مورد توجه قرار گرفت . 
به دنبال سفر شاهان قاجار به اروپا به علاقه آنان به ساخت بناهايي مشابه آنچه در فرنگ ديده بودند ، منجرشد و پس از آن معماران ايراني با بهره گيري از تصوير كارت پستال هايي كه شاهان قاجار از بناهاي اروپايي به ايران آورده بودند ،‌ بناهايي را احداث كردند كه نشانگر تلفيقي از معماري كهن ايران و معماري مدرن اروپايي بود.
معماران اروپايي در اين دوران به ساخت بناهايي در ايران پرداختند كه شكل ظاهري و معماري آن با بناهاي پيشين ساخته شده در ايران متفاوت بود . در اواخر دوران قاجار و به ويژه با به قدرت رسيدن رضاخان استفاده از مواد و مصالح جديد كه در اروپا رايج بود، جايگاه ويژه اي در معماري پيدا كرد كه پس از پنج سال و با تشويق و حمايت رضاخان معماران ايراني از اين مواد و مصالح جديد براي ساخت و احداث بناها استفاده كردند . در زمينه تزيينات معماري نماي داخلي بناها، در اوايل دوران قاجار استفاده از گچ بري و كاشي كاري در نماهاي داخلي بناها مشهود است، اما با عبور از اين دوره به ويژه با ورود به دوران پهلوي اول و دوم، استفاده از تزيينات پيچيده در فضاسازي داخلي كاهش پيدا مي كند تغيير در ميزان به كار بردن تزيينات داخلي بنا، با توجه به افزايش سرعت ساخت و ساز و استفاده از مواد و مصالح جديد در احداث بناها ، به وجود آمد .
 هنر ايراني در زمان قاجار به واسطه ارتباط اين دوره با غرب پيشرفت چشم گيري داشته و هنرمندان زيادي در اين دوران به اروپا و كشورهاي غربي سفر مي كنند. به همين دليل به نوعي قاجاريه را سرآغاز مدرنيته در ايران مي دانند . روند اين پيشرفت در زمان ناصرالدين شاه سريع تر مي شود و هنر ايراني گام هاي بلندي در زمان اين شاه قاجار بر مي دارد .
فهرست مطالب

مختصر تاریخچه شهر تهران
 مروری بر معماری در عصر قاجاریه  
 موقعیت مسجد سپهسالار و میدان بهارستان
 دسترسی های مسجد سپهسالار
 تاریخ نگاری میدان بهارستان
 تاریخ نگاری مسجد و مدرسه سپهسالار
 معرفی پلان و فضاهای مسجد و مدرسه سپهسالار
ورودی های مسجد
ایوان جنوبی ( گنبد خانه )
ایوان شمالی و حیاط شمالی
ایوان شرقی ( شبستان زمستانی یا چهل ستون )
آب انبار( وضوخانه )
گنبد ها
حجره ها
مناره ها
کتابخانه
گرمابه ، سرویس بهداشتی و سلف سرویس  
 بررسی اجمالی تزئینات مسجد سپهسالار
کاشی کاری
تزئینات سنگی
تزئینات آجری
گچ بری ها
 الحاقات بنا
 آسیب شناسی بنا
تاثیرات رطوبت و تغییر دما
تاثیرات استفاده نادرست انسانی و تغییر کار بری های موضعی
آسیب های سازه ای بر اثر فشار ، نشست و یا ریزش مصالح
 طرح مرمت بنا
مرمت انواع کاشی کاری بر حسب نوع آسیب
مرمت گچبری ها
مرمت تزئینات چوبی


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,تناسبات در معماری ,مرمت مدرسه سپهسالار تهران ,پروژه مرمت مدرسه سپهسالار تهران ,نقشه مدرسه سپهسالار تهران ,پلان مدرسه سپهسالار تهران ,مقطع مدرسه سپهسالار تهران ,مسجد و مدرسه سپهسالار تهران ,پاورپوینت مدرسه سپهسالار تهران ,موقعیت مسجد سپهسالار ,مدرسه سپهسالار میدان بهارستان ,دسترسی های مسجد س,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری برج آزادی تهران ، برج شهیاد آریا مهر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد عمادالدوله کرمانشاه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع زواره
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع ورامین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد مدرسه های دوره قاجار و مدارس دوره صفویه
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد مدرسه آقا بزرگ کاشان پاورپوینت _ اتوکد
نقشه اتوکد معماری مسجد گوهرشاد مشهد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری قلعه سنت آنجلو در رم
پاورپوینت بررسی معماری جمعه‌ مسجد اردبیل بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری مساجد تاریخی ایران
پاورپوینت بررسی معماری مساجد مهم شهر یزد
بررسی معماری مسجد جامع قائن به همراه تصاویر نقشه ها
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جامع ساوه
پاورپوینت بررسی نقش نور در معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان
پاورپوینت بررسی اقلیمی و معماری بومی خانه روستایی در روستای دینک
پاورپوینت بررسی معماری مسجد کبود تبریز
پاورپوینت بررسی منطقه تاریخی پیربکران ، بقعه پیربکران ، استراخاتون ، پل بابا محمود
پاورپوینت بررسی معماری دوره اسلامی مصر
پاورپوینت بررسی معماری مسجد اموی دمشق
پاورپوینت بررسی مسجد و مجموعه سلیمیه در شهر ادیرنه ترکیه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد