خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی آثار و عقاید ژاك فراسكو نظريه پرداز معماري پايدار

   تعدادبرگ: 35 اسلاید .   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 825 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی آثار و عقاید ژاك فراسكو نظريه پرداز معماري پايدار

ژاک فرسکو (13 مارس 1916 - 18 مه 2017) یک آینده نگر آمریکایی  و یک مهندس اجتماعی توصیف شده بود.  خود تدریس ، در موقعیت های مختلفی در رابطه با طراحی صنعتی کار می کرد.

فرسکو نظرات خود را در مورد شهرهای پایدار ، بهره وری انرژی ، مدیریت منابع طبیعی ، فناوری سایبرنتیک ، اتوماسیون و نقش علم در جامعه نوشت و سخنرانی کرد. وی پروژه زهره را هدایت کرد و از اجرای جهانی یک سیستم اقتصادی اقتصادی که وی از آن به عنوان "اقتصاد مبتنی بر منابع" یاد می کرد ، حمایت می کرد
ژاک فراسکو (jacque fresco) یکی از نوابغ دنیای علم و فناوری، معماری، فلسفه، و نظریات مفهومی آینده نگر می باشد که سال 1916 در منطقه بروکلین آمریکا به دنیا آمده است. برای فردی به سن و سال فراسکو بازنشستگی و استراحت بیشتر صدق می کند. شاید برای معماران جوان عجیب باشد که وی در سن 101 سالگی هنوز هم سرگرم طراحی شهرهای پایدارر و ابرشهرهای پیشرفته است. وی با سخنرانی‌ها و مقالات بسیاری ایده‌های خود را طرح و از آنها دفاع می‌کند. این ایده‌ها بازه‌ای از شهرهای پایدار، کارایی انرژی، مدیریت منابع طبیعی، فناوری سایبری‌شده و نقش علم در جامعه را شامل می‌شوند. فراسکو به همراه همکار و شریک خود رکسان مدوز (Roxanne Meadows) بنیان گذار و مدیر ارشد پروژه ونوس هستند. پروژه ای که شاید راه حل بزرگترین مشکلات شیوه زندگی به لحاظ روان شناسی، شهرنشینی، تسریع و بهبود در زندگی شهرنشینی، حفظ منابع پایدار و ذخیره عنصر زمان باشد. در ادامه خلاصه ای از فعالیت های فراسکو و پروژه ونوس را مشاهده می نمایید.

مسیر جوانی فراسکو دارای تجربیات زیادی در زمینه های شغلی مختلف برای کمپانی های متفاوتی بوده است. شرکت هوایی داگلاس اولین موقعیت شغلی را برای این نابغه فراهم نمود. پس از چند سال وی به نیروی هوایی ایالت متحده پیوست و در بخش طراحی فنی این سازمان مشغول به کار شد. زمان زیادی نگذشته بود که فراسکو از نیروی هوایی هم به خاطر اختلافات عقیده ای و مسیر فکری متفاوت استعفا داد و به صورت شخصی کار خود را دنبال نمود. پس از این سال ها وی گرایشات زیادی مانند کارخانه سازی، فناوری های سه بعدی، آزمایشگاه های پژوهش های علمی و حتی سینمای علمی تخیلی در برنامه کار وی جای گرفتند.
دوران میانسالی فراسکو به فلوریدا نقل مکان کرد و برای مدت کوتاهی بر روی یک قایق تفریحی زندگی کرد و به مطالعه روانشناسی پرداخت. او به خاطر دانش زیادی در زمینه روانشاسی، معماری، هنر و تکنولوژی در همایش های گوناگونی شرکت کرد و در تمام این مدت وی را با عنوان "دکتر" خطاب می کردند. در صورتی که فراسکو تا کنون از هیچ مدرک دانشگاهی برخوردار نبوده است. همین دلیل بر علت بود که ارتقاء ذهنی خلاق و بزرگ به همراه نظریات علمی تحقق پذیر ملزم به مدرک دانشگاهی نیست. بسیاری از نظرات شخصی و جمعی فراسکو در سه قسمت مستند مشهور به نام باورهای زمانه (Zeitgeist) به رشته تصویر در آمده که او در آنها در مورد مدیریت دنیای امروز و پروژه ونوس توضیحات کاملی می دهد. مستند The Choice is Ours یک فیلم اختصاصی در مورد نظریات معمارانه فراسکو و پروژه ونوس به شمار می رود که فراسکو و روکسان مدوز آن را مدیریت کرده اند.
پروژه ونوس سازمانی است که فرسکو تمام زندگی و آثار حرفه‌ایش را در آن گرد آورده است. این سازمان نمایانگر ایده‌ها و طرح‌های او برای آینده‌ای بدون فقر، جنگ، جرم، فساد و اتلاف است. بنیان این سازمان در سال ۱۹۸۰ میلادی گذاشته شد ولی نام پروژه ونوس در سال ۱۹۹۴ میلادی به آن اطلاق شد. روکسان مدوز همکار نزدیک وی در سراسر این پروژه بوده است. در سال ۲۰۱۰ میلادی وی تلاش کرد که اصطلاح اقتصاد منبع‌محور را به نام خود ثبت کند. اما پس از بررسی تعریف و کاربردش، آن را کلی‌تر از آن دانستند که بتواند به عنوان یک تعریف مشخص ثبت شود. اصطلاح اقتصاد منبع محور هسته مرکزی پروژه ونوس و شیوه مدیریت آن محسوب می شود. فرسکو در مبانی پروژه ونوس پیشنهاد می‌کند که در یک اقتصاد منبع‌مبنا، باید منابع را بر اساس نیاز مصرف‌کننده به کالاها و خدمات تخصیص داد و این کار باید بر پایه دسترسی‌پذیری، پایداری و پیشرفت‌های فناوریک باشد. در نتیجه، نقش پول از بین می‌رود و به جای آن، کامپیوترهای عظیم و متمرکزی صف ‌بندی کالاها و خدمات را به ‌عهده می‌گیرند و شهروندان درون این صف امکان سفارش محصول یا خدمات مورد نظر خود را خواهند داشت. وی این امر را با تمام‌کامپیوتری کردن و خودکارسازی کامل فعالیت‌هایی چون تولید، انبارداری و ترابری و ساخت شهرهای پاک و پربازده (از دیدگاه مصرف انرژی) امکان پذیر می‌داند. واقعا عجیب است که یک نفر در سال 1970 ایده ای به این بزرگی را در برنامه محبوب لری کینگ معرفی کند که حتی در آن سال هم قابل اجرا بوده است. در این بین صحبت های دکتر بهرخ خوشنویس هم در قسمت سوم مستند باورهای زمانه (Zeitgeist) در مورد دستگاه های 3D Print شنیدنی است.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
آثار و عقاید ژاك فراسكو ,نظريه پرداز معماري پايدار ,پاورپوینت بررسی ,ژاک فرسکو ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی آثار آن لاکاتون و ژان فیلیپ واسال
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار رولان مارسل دوبرول
پاورپوینت بررسی اندیشه های ارگانیک در آثار لوکوربوزیه ، ونتوری و لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری عبدالعزیز فرمانفرمائیان
پاورپوینت بررسی سیر اندیشه های معماری و آثار هرنان دیاز آلونسو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار فیلیپ کورتلیو جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز ادوارد ژان نرت- گریس لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار رم کولهاس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار زاها حدید
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار والتر گروپیوس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز جنکس (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری چارلز جنکز (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز – Richard Rogers
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری خوزه رافائل مونئو وایس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری رودولف اشتاینر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد