خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود مطالعات موزه خودرو<<>> ۱۳۰ص

   تعدادبرگ: 130   قیمت: 13000 تومان   حجم فایل: 9760 kb  تعدادمشاهده  1


 دانلود مطالعات موزه خودرو<<>> ۱۳۰ص
فهرست مطالب
مقدمه    2
مركز موزه تكنولوژي    3
تاريخچه    4
مبانی نظری    12
جهاني شدن    18
مقدمه    19
اهداف راهبردي    21
1-1- تاريخچه تشكيل موزه:    23
1-2- تاريخچه موزهها در ايران:    25
1-3- شناخت موزه:    29
1-4- انواع موزه در جهان    30
1-5- بررسي اثرات ورود اتومبيل در شهرها    31
1-5-1- اتومبيل چيست؟    31
ضرورت موزه    36
2-1- اثرات مختلف برگزاري موزه ها    37
2-1-1- نقش ارتباطي يك موزه    37
2-1-2-1- اثرات هنري موزه ها:    38
1) نقش موزه ها در پيشرفت هنر معماري    38
2-1-2-2- اثرات اقتصادي موزه:    39
2-2-تكنولوژي ضرورت زمان و مكان    41
2-2-1- ضرورت زماني و مكاني:    41
2-2-2- ضرورت فرهنگي:    41
2-3- مركز همايش موزه بين المللي:    42
نمونه هاي از مراكز اتومبيل    43
نمونه اي از ساختمان مركز بنز    44
3-2- 1928/    45
1983 مركز توزيع رنو در سويندون (استان ويلت شاير)    45
معمار كوپ هيمبل بلا    51
ساختمان مجموعه    51
مصالح به كار رفته در نما    51
سايت پلان مجموعه    52
موقعيت در شهر    52
زيبايي و ابهت فضاها از اصول طراحي مجموعه اتومبيل    53
سازه فضاكار انتخاب شده براي اجراي حجم    53
فضاهاي داخلي    54
3-4- مركز بنز طراحي از زاها حديد    61
موزه های اتومبیل جهان    98
موزه پورشه    101
موزه بی اِم دبلیو    111
معماري موزه خودرو    111
. پارک موزه ها    125
4-1- استان تهران    133
4-2- شهرها، شهرستان‌ها و دهستان‌ها    134
4-3- طبيعت‌گردي    136
مناطق محبوب گردشگران طبيعت در استان تهران:    136
4-4- ناهمواري‌ها    136
ديواره شمالي.    136
ديواره مياني:    137
ديواره جنوبي:    137
4-5- آب و هوا    138
کوير يا دشت کوير:    138
کوهپايه:    139
نيمه خشک و خشک    140
4-6- منابع آب    141
4-7- استان تهران در گذر زمان    141
4-8- پيشينه تاريخي :    146
مطالعات سايت    152
5-1- معرفي سايت :    153
قرار گيري سايت در منطقه و دسترسي‌هاي آن    159
معابر اطراف سايت و گره هاي شهري    160
5-3- جهت و درجه بندي سرعت باد (ميانگين سالانه)    161
5-4- چرخش زاويه اي خورشيد در فصول مختلف    163
مباني نظري طراحي    164
6-1- مباني طراحي    164
انعطاف‌پذير ي    164
جامعيت و ساختار بافت    165
دسترسيها و روابط داخلي    165
استفاده از نور طبيعي    165
ملاحظات مربوط به ايمني    165
ملاحظات مربوط به تاسيسات مكانيكي    166
ملاحظات مربوط به تاسيسات برقي و الكترونيكي    166
10-اقتصادي بودن:    166
6-2- آشنايي با فضاهاي موزه    167
6-2-1- برنامه ريزي فضاهاي خدماتي موزه    167
6-2-2- نيازهاي انساني و فضايي بخش هاي خدماتي    167
6-2-3- فضاي نمايش كالا- (محدوده غرفه) – فضاي حركتي راهروها    167
6-3- نيازهاي انساني وفضايي بخش خدمات اطلاعاتي    169
6-3-1- خدمات غذايي    169
6-3-2- نيازهاي انساني و فضايي بخش خدمات فني    169
بخش تبليغات و انتشارات    169
انتظامات محوطه    170
6-4- سازه و تاسيسات پيشنهادي براي موزه    172
6-5- سيستم هاي خرپايي(خرپا و پرلين)    172
فصل هفتم    175
نمونه نقشه ها و سه بعدي- عكس از ماكت    175
منابع    176
 
 
 
 
 
 
 
 
مقدمه
مركز موزه  تكنولوژي  Technology Exhibitional Center در بحث تكنولوژي شايد اين جمله از ريچارد راجرز پاسخگو تمامي سئوالات در اين عرصه باشد : در دنياي مدرن بايد در ساختمانهاي مدرن زيست در اين مقوله سعي خواهم كرد كه ارتباط بيشتري با ساختارهاي تكنولوژيكي در معماري برقرار  نمايم  تا بتوانم معماري تكنولوژيكي را معرفي نمايم كه با فرهنگ ايراني ارتباطي نزديكتر پيدا كرده ومدرنيزاسيون را در يك معماري ايراني ببينم  و نمايش اين فرهنگ در قالب يك موزه دائمي ضروري است.( با اميد به خدا).   
«در حقيقت ريشه اصلي كلمه تكنولوژي به معناي فن‌آوري، واژه ي Tekhne‌ و در اصل به معناي هنر بوده است». يونانيان باستان تفكيكي بين مفهوم هنر و اثر مصنوع قائل نبوده اند. از اين رو براي تعريف اين مفاهيم هيچ گاه دو واژه متفاوت بكار نبرده اند.
 
مركز موزه تكنولوژي    
  Technology Exhibitional Center

فصل اول
تاريخچه
 
 
 
دهه آخرين سده بيستم، تحولاتي عميق در مفهوم هنر و ساختار زيبائي و تکنولوژی  را شاهد بوده و از اين رهگذر قلمروي گسترده و متنوعي از ابزارها و روش هاي بيان هنري جديد را تجربه کرده است. اساساً مهمترين خصيصه هنر اين قرن وجه تجربي آن بود، که اين خود از ميلي خستگي ناپذير به نوآوري و شيفتگي بي حد و حصر نسبت به پديده هاي نو سرچشمه گرفته است. تحولات شکلي هنر در ابتداي قرن، با بکارگيري موادي فراتر از رنگ و بوم – في المثل بريده هاي کاغذ و پارچه در کولاژهاي هنرمندان کوبيست- آغاز و در سال هاي آخرين آن به آزادي کامل هنرمندان از هر گونه قيد وبند نقاشي و مجسمه سازي و رويکرد بسوي رسانه ها و امکانات جديد آفرينش هنري منتهي گرديد. تلاش پرشور هنرمندان پيشرو در بکار گيري هر وسيله و روش ممکن براي ابراز منويات شخصي خويش، بدين معني است که اکنون هنرمند خود در مرکزيت ابداع هنري قرار گرفته است. به بيان ديگر رسانه هاي جديد با همه نيروي بصري و فن آوري پيشرفته شان ، اينک شخص هنرمند- و نه اثر هنري- را در مرکز توجه قرار دهند. بدين ترتيب در بستر جريان پيشگام ،«هنر» و «شيوه بيان هنري» هر دو به حاشيه رفته و اين همان نقطه تحول بنياديني است که از آن به عنوان «پايان هنر» ياد مي شود. منشاء اين تحول وبه دنبال آن پديدار شدن هنر جديد، به عواملي چند باز مي گردد. اولاً هنر جديد نوعي از تعامل آشکار بين نوآوري هاي جديد در هنر و ظهور نهادهاي نوين هنري سر چشمه گرفته است. بدين مفهوم که هنر جديد کانون هاي هنري نويني را اقتضا کرده و اين کانون ها نيز هنري جديد و متفاوت را پيوسته مورد تشويق و حمايت خود قرار مي دهند. موزه هاي هنرهاي مدرن پس از نيم قرن جديد، در سالهاي دهه0197 خود را با بحران هويتي فزاينده اي مواجه مي ديدند. بسياري از هنرمندان وبازديد کنندگان اين موزه ها ، نگاه به گذشته در معرفي آثار دوره مدرن را نوعي اشرافيت واپس گرا پنداشته و عدم حضور فعالانه آنها را در صحنه فرهنگ و هنر معاصر نمي پسنديدند. با همين انگيزه موزه هاي هنرهاي معاصر، به هدف معرفي تکاپوي جديد و تحول يافته هنرمندان، ظهور پيدا کرده و عرصة تازه اي براي اشاعه هنر جديد فراهم ساختند. پس از آنها مراکز هنري فعال و گالري هاي پيشرو به صحنه معرفي تلاش هاي نويني که در پيشتر در دهه 0196 جرقه شان زده شده بود، تبديل شدند. طبيعي بود که مکان هاي جديد،‌ مخاطبان متفاوتي نسبت به بازديدکنندگان سنتي موزه هاي مدرن به خود جذب نموده و لذا هنري جديد را ، هم به لحاظ شکلي و هم از نظر مفهومي،‌ مورد توجه قرار دادند.  
در لابه لاي همه بحث ها، اين نکته بطور پيوسته اي جاريست که هنر آوانگار در اين سال ها مولود شرايطي تحول يافته بوده و لذا علي القاعده بايد در شکل و شيوه نويني ارائه شود.  
عامل دومي که انگيزش هاي فکري را براي تحول در شکل و ساختار هنر معاصر تقويت نمود،‌ گرايش وسيع هنرمندان به طرح مسائل اناني و اجتماعي است. هنر معاصر به دليل همين خصلت موضوع گراي خود، در واقع واکنشي است عليه بي تفاوتي هاي ذاتي و جوهرة بي تعهد هنر مدرن ، که شکل غايي آن در هنر مينيمال ظاهر شد. گرايش مفرط هنر مدرن به تکنيک و مفاهيم هنري، آن را به طور جدي از پرداختن به مسائل انساني و اجتماعي باز داشت، تا جايي که فقط به خودش مقيد بود و بس. هنر جديد با همه امکانات و ابزارهاي نوينش بر آن است تا همواره بر دعوي خود نسبت به موضوعات مهم جهاني همچون آزادي ، محيط زيست، خطرات هسته اي،‌ فمينيسم، تکنولوژي و بيکانگي انسان با ماشين، فجايع انساني و کشتارهاي جنگ جهاني پافشاري ورزد. منتقدين، صاحب نظران هنري و مجريان نمايشگاههاي امروز، غالباً بر نگرش قهر آميز هنرمندان نسبت به بسياري از مسائل مبتلا به بشري تأکيد داشته و اذعان دارند که هنر معاصر نوعي رجعت به تعهد گرايي احساسي دوره رمانتيسيسم را در ذات خود تجربه مي کند.  
با اين تمايلات، مراکز هنري جديد عملاً‌ به پايگاههاي طرح مسائل مهم انساني تبديل و بعضاً عامل جنجال هاي اجتماعي و تعارضات سياسي شده اند. اين در حالي است که موزه هاي هنر مدرن،‌ حرکتي کاملاً مستقل داشته و هرگز در صدد ايفاي نقشي مؤثر در تحولات اجتماعي نبوده اند. جلوه هاي مختلف هنر معاصر گرايش به نوعي هنر جديد است که در اشکال چيدمان ،‌ ويدئو، عکس و هنر محيطي ظاهر شده است.  
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود مطالعات , موزه خودرو ,مركز موزه تكنولوژي ,موزه ماشین ,موزه اتومبیل ,رساله موزه خودرو ,معماری موزه خودرو ,طراحی موزه خودرو ,استاندارد موزه خودرو ,ضوابط موزه خودرو ,نمونه موزه خودرو ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری موزه ماشین
دانلود مطالعات و مبانی نظری نمایشگاه
دانلود مطالعات طراحی موزه مجسمه و سفال
مطالعات موزه اتومبیل
مطالعات طراحی و معماری طراحی موزه خودرو - مطالعات طراحی موزه خودرو

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد