خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مرکز خلاقیت کودکان

   تعدادبرگ: 135 برگ ورد فونت 14   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 6509 kb  تعدادمشاهده  5


بخشی از مطلب
خلاقیت ، شکل کنترل شده یا محدود شده ای از تخیل است . خلاقیت ها ی افراد نه تنها برایزیبایی ظاهری ، بلکه به خاطر نتایج نهایی که در بر دارد به کار برده میشود . این نتیجه نهایی معمولاً شکلی به خود می گیرد که دیگران نیز می توانند آن را ببینند . خلاقیت ممکن است خلق یک نقاشی ، یک لباس ، یک قطعه کوچک موسیقی یا پختن یک غذای جدید باشد به واسطه خلاقیت ، شخص می تواند به پیشرفتهای انسانی خود بیافزاید ، همچنین افرادی که دارای قوه تخیل زیادی هستند نسبت به کسانی که فاقد خلاقیت هستند ، معمولاً به پیشرفتهای بیشتری در زندگی نائل می شوند . خلاقیت حتی در سنین کودکی نیز خود را نشان می دهد.
مهد کودک به عنوان نخستین نهاد تربیتی، کمی بیش از یک قرن است که به رسمیت شناخته شده، اما تفاوت آن با مدارس ابتدایی از نظر معماری اخیراً مورد توجه قرار گرفته است.
نظریه‌های روان‌شناسی درباره‌ی آموزش در دوران کودکی از اویل قرن نوزدهم شکل گرفتند. طراحی مهد کودک‌ها با توجه به اصول مذکور منطقی محسوب می‌شده، ولی مشارکت و همکاری معماران و مربیان مهد کودک اخیراً شروه شده است.
برخلاف گسترش آگاهی عمومی در زمینه‌ی معماری، که در عصر مدرنیسم‌زاده شد، هیچ رابطه‌ی مستقیمی بین تئوری آموزشی مهد کودک و نمود سیمای ظاهری آن وجود نداشت. در نتیجه، برای سالیان متمادی مهد کودک‌ها ساختمان‌هایی بی‌رنگ، یکنواخت و عملکرد گرا بودند.
اکنون می‌دانیم که انگیزه‌های حسی‌ای که کودک از محیط پیرامونش دریافت می‌کند برای پیشرفت او اهمیت حیاتی دارند. روان‌شناسان به تأثیر فضای معماری بر رفتار کودکان پی برده‌اند و این به عهده‌ی معماران است که در فرآیند طراحی، این تئوری‌ها را با نیازهای فضایی کودک تلفیق کنند.
نیازهای اطفال و کودکان زیر شش سال ویژه هستند. حق آنها به عنوان افراد جامعه در مورد کیفیت محیطی که ایشان را بر گسترش روابط اجتماعی توانا می‌سازد، همان قدر اهمیت دارد که تأثیر معماری ساختمان‌هایی چون خانه‌ها، بیمارستان‌ها و سالن‌های تئاتر بر دیگر اقشار جامعه.
از زمانی که آموزش و پرورش بر پایه انسان و محیطی پایه‌ریزی شده که بر شکوفایی استعدادهای کودکان و تعامل آنها با محیط اطرافشان تأثیر دارد. صحبت در مورد ایده‌ی فضایی به عنوان یکی از عوامل ترتبیتی خارج از بحث نیست.
یک مهد کودک به منظور ارتقاء کیفی فرآیند آموزشی و تسهیل و پویایی آن، باید بتواند دیدگاه‌های جدیدی را به کودکان در هنگام مشاهده‌ی نیازهای مربیان و اعضای خانواده ارائه دهد.
جایی که مسیرهای ارتباطی دارای ایده‌ای غنی است و به آسانی درک می‌شود، با راهروها و پلکان‌هایی که از ازدحام جمعیت جلوگیری کرده و وضعیت نسبی اجزاء را آموزش می‌دهد. مهد کودک تمیز و ایمن مکانی است که در آن هیچگونه مواد آلوده و تأسیسات برقی قابل دسترس وجود نداشته باشد، جایی که رویه‌ها پوشش‌هایی سخت و یا تعویض‌پذیر باشند. مهد کودک دنج و آرام جایی است که مصالح جاذب سروصدا بوده و پرده‌ها باعث کاهش تبادل صوت شوند؛ مهد کودک روشن و سر زنده که بدون خیره شدن و آزار چشم، لذت تماشای مناظر بیرون را فراهم کرده و فضاهای مفیدی را برای استراحت در سایه ایجاد کند؛ مهد کودک با یک پارک دارای محوطه شن و آبنما، با تاب‌ها و چرخ و فلک‌ها، جایی که کودک می‌تواند با گیاهان آشنا شده و با هم‌کلاسی‌های خود ارتباط متقابل برقرار کند. به طور خلاصه، مهد کودک جایی است برای یادگیری، بازی و رویاپردازی.
 
فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۳
فصل اول:شناخت کودک و فرایند رشد ۵
از بدو تولد تا بیست و چهار ماهگی ۷
مرحله بیش عملکرد (۲ تا ۷ سالگی) ۱۲
مرحله درک شهودی ۱۳
برسی فرآیند رشد کودک ۱۴
نظریه رشد اریکسون ۱۷
فصل دوم: تاریخچه به وجودآمدن محیط های آموزشی برای کودکان ۲۹
تاریخچه مهدکودک ۳۰
عملکرد مهدکودک ۳۲
تعریف خلاقیت ۳۴
خلاقیت مکانیکی ۳۵
فصل سوم: مبانی نظری معماری کودک ۳۷
ذهنیت و عینیت معماری در خلاقیت کودک ۳۸
طراحی معماری برای خلاقیت کودک ۴۲
ویژگی های فضای مناسب برای کودکان ۴۸
تاثیر اشکال بر خلاقیت کودک ۵۲
روانشناسی رنگ ها ۵۴
بررسی فرم ایده آل برای طراحی کودک ۵۶
کودک و شرایط محیطی ۵۸
فصل چهارم : بررسی نمونه های مشابه ۶۰
مرکز خلاقیت الس کولر ۶۱
مرکز خلاقیت شیراز ۶۴
مهد کودک نمازی ۶۹
مرکز خلاقیت موسسه آزادی مطلق ۷۱
طرای فضای داخلی در مرکز خلاقیت ۷۳
مرکز خلاقیت در اشتوتکارت ۷۷
فصل پنجم : استاندارد های و برنامه فیزیکی ۷۸
فهرست فضاهای خانه کودک ۷۸
ساختمان مرکز خلاقیت ۸۴
استاندارهای فضاها در مرکز خلاقیت ۸۵
ابعاد فضاهای مورد نیاز برای کوکان ۹۲
چیدمان مبلمان در مرکز خلاقیت ۹۵
ابعاد و اندازه وسایل موجود در زمین بازی ۱۰۵
فصل ششم : معرفی استان کرمانشاه ۱۰۶
مکان های تاریخی استان کرمانشاه ۱۰۷
جغرافیای اقلیمی استان ۱۱۳
منابع ماخذ ۱۳۳


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی ,مرکز خلاقیت کودکان ,دانلود رساله ,مطالعات , رایگان ,معماری ,دانلود ,رساله ,طرح نهایی ,پروژه پایانی ,کامل مرکز خلاقیت ,دانلود رساله , کامل مرکز ,خلاقیت کودکان ,دانلود رساله , معماری ,رساله مرکز خلاقیت ,روانشناسی ,رنگ ها ,شناخت کودک و فرایند , رشد ,فضاهای خانه کودک ,کودک و شرایط محی,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با رویکرد ایجاد امنیت خاطر
مطالعات طراحی و معماری خانه سالمندان
دانلود مطالعات طراحی مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی خانه کودکان بی سرپرست بارویکرد ارتقاء آرامش روانی
مطالعات طراحی خانه ای برای سالمندان
مطالعات طراحی کمپ و مرکز بازپروری معتادین
مطالعات کمپ و کلینیک ترک اعتیاد، مطالعات طراحی معماری مرکز بازپروری معتادین
مطالعات طراحی خانه بازی کودک با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی مهدکودک با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سرای سالمندان – مطالعات طراحی معماری سرای سالمندان
مطالعات طراحی خانه سالمندان
مطالعات طراحی خانه کودک
مطالعات طراحی خانه فرهنگ کودک
دانلود تحقیق معماری روانشناسی طراحی خانه کودکword
مطالعات طراحی مهدکودک
مطالعات طراحی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
دانلود مطالعات خانه سالمندان و مطالعات کامل خانه سامندان
مطالعات طراحی خانه ای نگهداری رشد و تربيت كودك با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی مرکز نگهداری سالمندان مبتلا به آلزایمر
دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد