خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی هنرستان هنر و معماری

   تعدادبرگ: 180 برگ ورد   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 22486 kb  تعدادمشاهده  3


بخشی از مطلب
اهداف كلي موضوع
تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني وحرفه اي از اواخر قرن نوزدهم مورد توجه بسياري از كشور هاي جهان قرار گرفت.در پي پيشرفت هاي علمي و صنعتي پس از جنگ جهاني دوم اين آموزش ها به طور بي سابقه اي گسترش يافت،تاآن جا كه اكنون آموزش و پرورش در بسياري از كشور ها ،به ويژه در جوامع صنعتي،در جهت برآوردن نياز هاي اقتصادي و اجتماعي در حركت است.امروزه "ملت ها سخت در تلاش هستند تا با ايجاد نظام هاي آماده سازي افراد براي اشتغال،منابع خود را مورد استفاده بهينه قراردهند،در حقيقت همه افراد-حتي مردم در كشورهاي در حال توسعه-به شرطي ميتوانند در بازار كار رقابت كنند كه در كاربرد تكنولوژي هاي نوين مهارت داشته و از مهارت هاي تخصصي برخوردا باشند" {گرت لوز،1378} 
امروزه آموزش هاي فني و حرفه اي و پژوهش هاي ناظر بر اين آموزش ها يكي از محور هاي اصلي در توسعه همه جانبه ،به ويژه تحقق سياست هاي كلان اشتغال زايي در كشور ما محسوب ميشود.از مهمترين اهداف تحقق استقلال و خودباوري ملي است.يكي از مهمترين وجوه اين هدف تامين استقلال علمي و فني است.ولازمه تحقق چنين هدفي وجود نيروي انساني نتخصص و كارآزموده است.
آموزشهاي فني و حرفه اي نقش مهمي در تامين نيروي انساني مجهز و كارامد دارد.توسعه صنعت و تكنولوژي استفاده فزاينده از فضاهاي كارگاهي و آزمايشگاهي و همچنين ابزار و ماشين آلات فني را ايجاب كرده است.
برنامه ريزان آموزشي در آموزش و پرورش به اين مسئله مهم يعني بحث تربيت و آموزش نيروي انساني ماهردر جهت بهبود كيفيت و ارتقائ منابع نيروي انساني توجه خاص دارند.در اينجا چند نمونه از تمركز برنامه ريزي هاي توسعه منابع انساني برآموزش و پرورش در برخي از كشور ها ذكر ميگردد
1-    كشور اندونزي اولويت در توسعه آموزش خود را پيوند دادن و تلفيق آموزش شغلي و حرفه اي و آموزش فني قرار داده است.در غالب هنرستان هاي بسيار مجهز و هماهنگ با سيستم بازار كار
2-    دركشور تايلنداصول برنامه ريزي آموزشي براساس اشتغال واقعي و عشق به كار با آموزشهاي كاملا كاربردي و متناسب با نياز روز و همچنين پاسخگوي نيازهاي محلي و بومي به طوري كه همه قادر باشند متناسب با استعداد خود و ظرفيت جامعه شغلي را برگزينند.
3-    در كشور پرجمعيت چين كه بحث اشتغال بايد يك معضل باشد با برنامه ريزي آموزشي كه در آن اولويت تبيين ساختار متنوع آموزشي در جهت تربيت افراد كارآمد و ماهر در زمينه هاي مختلف نظري و مهارتي با دانش فني مناسب و به روز و كاملا كاربردي است اين معضل حل شده است.
4-    به همين منوال در مطالعه آموزش و پرورش كشور ها جايگاه خاص تربيت نيروي انساني كارامد و عاشق كار را در صدر اصول برنامه ريزي آموزشي مشاهده ميكنيد.در تبيين ساختار نظام جديد آموزش متوسطه واهداف خاص آن دركشور ما نيز اين بحث مد نظر بوده كه يكي از اهداف آن عبارتست از
«توسعه فرهنگ مهارت آموزي و ايجاد انعطاف لازم به منظور سمت گيري آموزشهاي متوسطه در جهت تعيين رشته هاي تحصيلي بر حسب نيازهاي كشور و علاقه و استعداد افراد و اشتغال مفيد و ادامه تحصيل درآموزش عالي بر طبق شرايط و امكانات محيط با توجه به پيشرفت هاي علمي وفني »
3-1 دلايل ضرورت ايجاد طرح
1-    انبوه بودن نيازهاي آموزشي (به خصوص در اين منطقه كه نياز به اين چنين فضايي د شهر احساس ميشود)،داشتن سرعت عمل و صرفه جويي در بودجه 
2-    باتوجه به گرايش نظام جديد آموزش متوسطه به سمت آموزش هاي فني وحرفه اي و تقاضاي زياد دانش آموزان راهنمايي براي ورود به هنرستان ها
3-    ساخت هرچه بهتر و استاندارد تر فضا در غالب طراحي مناسب و اصولي
4-    تحقق بخشيدن به اهداف خرد و كلان طرح
نياز به طراحي فضاهاي آموزشي مناسب را به وجود ميآورد.
4-1 مشكلات نظام آموزشي كشور
1-4-1 مشكلات و تنگنا هاي آموزش در درون هنرستان ها 
1-    برنامه ريزي اجباري براساس امكانات موجود نه مطلوب
2-    عدم ارتباط و هماهنگي بين سطوح مختلف آموزشي ، حتي در خود متوسطه
3-    عدم وجود وسايل و تجهيزات استاندارد و فضاي كارگاهيمورد نياز
4-    كمبود هنرآموزمتخصص و باتجربه به خصوص در رشته هاي نو و مورد نياز كشور
5-    فقدان جايگاه اجتماعي مطلوب براي فارغ التحصيلان هنرستانها 
6-    كافي نبودن انطباق برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي با نيازهاي اقتصادي جامعه
7-    ورود اكثر دانش آموزان به خصوص شاخه كاردانش با اكراه و نگرش منفي به اين شاخه
8-    عدم برخورداري معلمان و استادكاران از ويژگي هاي مطلوب (دانش،تخصص،تعهد و انگيزه كافي)
پيامدهاي مشكلات نظام آموزشي در جامعه
هرگاه يك سيستم آموزشي دچار مشكل باشد پس از مدتي اثر مستقيم آن بر روي جامعه مشاهده ميشود
به صورت واضح چند نمونه را ذكر ميكنم
-ديپلمه هاي بيكار (بدون تخصص)
-عدم وجود تكنيسين هاي متخصص
-جوانهاي سرخورده و ناكام از عدم موفقيت در كنكور
امروزه متاسفانه اين مشكلات دامن گير آموزشكده هاي فني وحرفه اي دانشگاهي زير نظر آموزش و پرورش نيز شده است.
كه در اين پروژه هدف اين است كه با هدايت دانش آموزان به هنرستان هاي مجهز و كارا تا حد ممكن جوانهاي پشت كنكوري و بيكار به تكنيسين هاي آماده ورود به بازار كار تبديل شوند و از هدر رفتن سرمايه هاي ملي جلوگيري شود.
و......
 
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۱ – فصل اول مطالعات مقدماتی
۱-۱ انتخاب و پذیرش موضوع ۲
۲-۱ اهداف کلی موضوع ۲
۳-۱ دلایل ضرورت ایجاد طرح ۴
۴-۱ مشکلات نظام آموزشی کشور ۴
۱-۴-۱ مشکلات و تنگنا های آموزش در درون هنرستان ها ۴
 
۲ – فصل دوم مطالعات تکمیلی
۱-۲ تاریخچه ۷
۱-۱-۲ تاریخ آموزش و پرورش ۷
۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی ۷
۳-۱-۲ آموزش در قدیمی‌ترین تمدن‌ها ۸
۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان ۸
۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام ۱۰
۲-۲ اهمیت سازمان آموزش و پرورش ۱۱
۳-۲ آموزش مدرن در ایران ۱۲
۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران ۱۲
۲-۳-۲ دوره های تحصیلی و تغییرات ساختاری تا سال ۱۳۴۵ ۱۳
۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ ۱۳
۴-۲ دوره متوسطه ۱۳
۱-۴-۲ سیرتحول تاریخی آموزش متوسطه ۱۳
۲-۴-۲ اهمیت دوره متوسطه در ایران ۱۴
۳-۴-۲ نیازها و احتیاجات اساسی جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه) ۱۴
۴-۴-۲ ساختار نظام جدید آموزش متوسطه ۱۵
۵-۴-۲ اهداف و برنامه های آموزش متوسطه : ۱۶
۶-۴-۲ ساختار کلی ۱۶
۱-۶-۴-۲ اهداف ، ساختار و برنامه درسی هر شاخه و دوره ۱۶
۵-۲ عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در ایران از دارالفنون تا امروز ۱۸
۶-۲ علل عدم گرایش لازم به شاخه آموزش متوسطه فنی و حرفه ای ۱۹
۷-۲ بررسی مسائل و آسیب شناسی آموزش فنی و حرفه ای در کشور به وسیله
تحقیقات و گزارشات مستند ۲۱
۱-۷-۲ دانش آموزان و آموزش های فنی و حرفه ای ۲۱
۱-۱-۷-۲ آموزش فنی و حرفه ای ؛ گرایش و طرز تلقی دانش آموزان ازآن در
آموزش وپرورش آذربایجان شرقی ۲۱
۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجویان پسر به آموزش های
فنی و حرفه ای در شهرستان اصفهان ۲۱
۳-۱-۷-۲ بررسی نوع نگرش دانش آموزان نظام جدید آموزش
متوسطه نسبت به شاخه فنی و حرفه ای وکاردانش در دبیرستان های اراک ۲۲
۴-۱-۷-۲ راههای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۳
۲-۷-۲ اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای ۲۴
۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش های رسمی فنی و حرفه ای با اشتغال فارغ التحصیلان ۲۴
 
۳ – فصل سوم مطالعات اقلیمی
۱-۳ معرفی استان خراسان ۲۷
۲-۳ معرفی استان خراسان شمالی ۲۷
۱-۲-۳ حدود موقعیت استان خراسان شمالی ۲۸
۲-۲-۳ جمعیت و مساحت ۲۸
۳-۲-۳ تقسیمات سیاسی ۲۹
۳-۳ جغرافیای طبیعی ۲۹
۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی ۲۹
۲-۳-۳ آب و هوا ۲۹
۳-۳-۳ منابع آب ۲۹
۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها ۲۹
۴-۳ جغرافیای انسانی استان ۳۰
۵-۳ معرفی شهرستان اسفراین ۳۰
۱-۵-۳ اطلاعات کلی ۳۰
۲-۵-۳ موقعیت و حدود جغرافیایی شهرستان اسفراین ۳۱
۳-۵-۳ نقاط دیدنی و مشاهیر ۳۲
۴-۵-۳ قومیت‌ها ۳۲
۵-۵-۳ وجه تسمیه و پیشینه تاریخی ۳۲
۶-۵-۳ پیشینه تاریخی ۳۳
۱-۶-۵-۳ اسفراین قبل از اسلام ۳۴
۲-۶-۵-۳ اسفراین پس از اسلام ۳۴
۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین ۳۶
۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین ۳۶
۲-۷-۵-۳ بازمانده‌های شهر بلقیس اسفراین ۳۶
۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی ۳۶
۸-۵-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان ۳۷
۹-۵-۳ استقرار شهر ۳۸
۱-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر قدیم ۳۸
۲-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر جدید و محلات ۳۸
۱۰-۵-۳ توسعه شهر ۳۹
۱-۱۰-۵-۳ دسترسی ها (اصلی و فرعی) ۴۰
۱۱-۵-۳ اقلیم،آب و هوا ۴۰
۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت ۴۰
۲-۱۱-۵-۳ بارش ۴۱
۳-۱۱-۵-۳ باد ۴۱
۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی ۴۲
۱۳-۵-۳ ناهمواری ها ۴۲
۱۴-۵-۳ منابع آب ۴۲
۱۵-۵-۳ زلزله ۴۴
۱۶-۵-۳ حیات وحش ۴۵
۱۷-۵-۳ جمعیت ۴۵
۱۸-۵-۳ صنایع و اقتصاد شهرستان ۴۶
۶-۳ برداشت بخش ۴۶
۷-۳ تحلیل سایت ۴۷
۱-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۴۷
۱-۱-۷-۳ شکل/زمین/ابعاد/جهت ۴۷
۲-۱-۷-۳ زمین و توپوگرافی ۴۷
۳-۱-۷-۳ زمین و دسترسی ۴۷
۴-۱-۷-۳ زمین و مقاومت ۴۷
۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح ۴۸
۱-۲-۷-۳ اقلیم و جهت های موثر ۴۸
۲-۲-۷-۳ دیدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل ۴۸
۳-۲-۷-۳ همجواری ها و همسایگی ها ۴۹
۳-۷-۳ کلیات بستر طرح مورد نظر ۴۹
۱-۳-۷-۳ موقعیت سایت در محدوده شهری ۴۹
۴-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۵۰
۱-۴-۷-۳ شکل زمین/ابعاد/جهت ۵۰
 
۴ – فصل چهارم اصول و مبانی طراحی
۱-۴ اصول و مبانی طراحی در مقیاس خرد وکلان ۵۴
۱-۱-۴ مسائل کلان در طراحی مدرسه ۵۴
۲-۴ راهکارهای کلی طراحی معماری مدرسه با هویت ۵۵
۳-۴ جزئیات معماری جهت طراحی اقلیمی ۵۶
۱-۳-۴ اقلیم و معماری بومی ۵۷
۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق کوهستانی ۵۷
۳-۳-۴- نوع مصالح ۵۹
۴-۳-۴ کالبد شهری و روستایی ۶۰
۴-۴- مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراین ۶۱
۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی ۶۱
۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی» ۶۱
۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی ۶۱
۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی ۶۱
۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها
۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی ۶۲
۶-۴ تاثیر اقلیم سرد بر معماری مدارس ۶۴
۷-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف کالبدی ۶۶
۱-۷-۴ سازماندهی فضایی ۶۶
۱-۱-۷-۴ ویژگی های حاکم بریک مجموعه واحد و سازمان یافته معماری ۶۶
۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهی های فضایی ۶۶
۲-۷-۴ انتظام فضاهای پر و خالی یا فضاهای بسته و باز ۶۷
۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضای پر و خالی به نکات زیر باید توجه کرد ۶۷
۳-۷-۴ اصول و احکام طراحی فضاهای پروخالی ۶۹
۸-۴ اصول و ضوابط طراحی مدارس ۶۹
۱-۸-۴ اصول طراحی فضایی مدرسه در رابطه با سیما و بافت شهری ۶۹
۲-۸-۴ سازه(استراکچر) ۷۰
۱-۲-۸-۴ الزامات سازه ای ۷۰
۲-۲-۸-۴ سازه های بهینه ۷۱
۹-۴ پایدارسازی ساختمان های آموزشی در برابر زلزله ۷۱
۱۰-۴ نور در فضاهای آموزشی ۷۲
۱-۱۰-۴ روشنایی طبیعی ۷۲
۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنایی طبیعی (نور روز) ۷۳
۳-۱۰-۴ معرفی انواع پنجره ها ۷۴
۱۱-۴ آلودگی صوتی و راهکارهای معمارانه مقابله با آن ۷۵
۱-۱۱-۴ راهکارهای کنترل ۷۵
۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی ۷۶
۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره متوسطه ۷۷
۱۳-۴ عرصه ها و حریمها ۷۹
۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومی و عرصه خصوصی ۷۹
۲-۱۳-۴ طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش ۷۹
۳-۱۳-۴ محرمیت در جنبه های مختلف بنا ۸۰
۴-۱۳-۴ شیوه های اصلی ساماندهی شکلی توده ساختمان ۸۱
۱۴-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف اقتصادی ۸۶
۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس ۸۶
۱۵-۴ مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید ۸۷
۱-۱۵-۴ نگره کلاسیک و الگوی عملکردی حیاط در مدارس معاصر ۸۷
۱۶-۴ روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی ۸۸
۱۷-۴ طراحی فضای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر ۸۹
۱-۱۷-۴شعاع دسترسی ۸۹
۲-۱۷-۴ نحوه دسترسی به فضاهای آموزشی ۹۰
۳-۱۷-۴ تعداد طبقات ۹۰
۴-۱۷-۴ سازماندهی فضاهی آموزشی و انعطاف پذیر ۹۱
۵-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی از دید انعطاف پذیری در مقیاس کلان ۹۳
۶-۱۷-۴ همجواری و مکان قرار گیری فضاهای آموزشی ۹۴
۷-۱۷-۴ عرصه و حریم ۹۵
۸-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی ازدید انعطاف پذیر در مقیاس خرد ۹۶
 
۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
۱-۵ مسئله جنسیت و تاثیر آن بر طرح ۱۰۱
۱-۱-۵ جنسیت در تربیت اسلامی ۱۰۱
۲-۱-۵ اعتبار تفاوت های جنسی ۱۰۱
۳-۱-۵ مشکلات ویژه دختران در آموزش و پرورش ۱۰۳
۴-۱-۵ اهمیت آموزش دختران ۱۰۴
۶-۱-۵ ویژگی ها ونیازها خاص مدارس دخترانه ۱۰۶
۲-۵ عوامل روانشناسی محیط ۱۱۰
۳-۵ تعریف مدرسه مطلوب بر اساس اولویت دانش آموزان ۱۱۱
 
۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
۱-۶ نیازهای فضایی رشته های آموزشی نظام جدید ۱۱۴
۲-۶ شاخه فنی و حرفه ای ۱۱۴
۱-۲-۶ اهداف و ساختار ۱۱۴
۱-۱-۲-۶ اهداف ۱۱۴
۲-۱-۲-۶ ساختار ۱۱۵
۲-۲-۶ عناوین رشته های هریک از زمینه ها به شرح زیر است ۱۱۵
۱-۲-۲-۶ زمینه صنعت ۱۱۵
۲-۲-۲-۶ زمینه خدمات ۱۱۵
۳-۲-۲-۶ زمینه کشاورزی ۱۱۵
۳-۶ معرفی هنرستان ۱۱۵
۴-۶ اصول و استاندارد های تخصصی مربوط به ۸ رشته ارائه شده در این هنرستان ۱۱۶
۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته های هنرستان ۱۱۷
۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷
۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸
۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی ۱۱۸
۶-۶ درصدها و مشخصات فضایی کارگاه ها ۱۱۹
۷-۶ وضعیت شیمیایی و بیولوژیکی کارگاه ها ۱۲۰
۸-۶ ظرفیت و سرانه فضاها ۱۲۰
۱-۸-۶ سرانه دانش آموزان به فضاهای آموزشی ۱۲۱
۹-۶ معرفی فضاها و ضوابط آنها ۱۲۱
۱-۹-۶ انبار ۱۲۱
۲-۹-۶ ورودی ۱۲۱
۳-۹-۶ راهروهای طبقات (ارتباط افقی) ۱۲۱
۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطی عمودی) ۱۲۲
۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن ۱۲۲
۶-۹-۶ فضای سبز ۱۲۳
۷-۹-۶ سرویسهای بهداشتی ۱۲۳
۸-۹-۶ آبدارخانه ۱۲۳
۹-۹-۶ نماز خانه ۱۲۳
۱۰-۹-۶ فضای مشاوره ۱۲۴
۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و کمکهای اولیه ۱۲۴
۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره ۱۲۵
۱۳-۹-۶ کارگاه هنر ۱۲۵
۱۴-۹-۶ کتابخانه ۱۲۶
۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازه‌های تجهیزات ۱۲۶
۲-۱۴-۹-۶تجهیزات کتابخانه‌ها ۱۲۷
۱۰-۶ آیین کار ایمنی درهای مدارس ۱۲۸
۱۱-۶ آیین کار ایمنی پنجره‌های مدارس ۱۲۹
۱۲-۶ آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس ۱۲۹
۱۳-۶ ضوابط طراحی ایمنی پلکان ۱۳۰
۱۴-۶ آیین کار مکان‌یابی , ساختمان , تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس ۱۳۰
۱۵-۶ بهداشت مدارس ۱۳۱
۱۶-۶ ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی» ۱۳۲
۱۷-۶ ضوابط فضاهای آموزشی ۱۳۳
۱۸-۶ کلاس درس ۱۳۴
۱-۱۸-۶ مکان قرار گیری ۱۳۴
۲-۱۸-۶ بررسی نور در کلاس ۱۳۴
۳-۱۸-۶ فرم کلاس ۱۳۵
۴-۱۸-۶ انواع چیدمان در کلاس ۱۳۵
۵-۱۸-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
۶-۱۸-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷
۷-۱۸-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
۸-۱۸-۶ نمونه‌هایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
۹-۱۸-۶ نظم فضایی کلاس ۱۴۰
۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حریق ۱۴۱
۲۰-۶ضوابط فضاهای بهداشتی ۱۴۱
۲۱-۶ مبلمان‌های آموزشی باید قابلیت این راداشته باشند ۱۴۲
۲۲-۶ انتخاب زمین مدرسه ۱۴۲
۲۳-۶ تعیین جهت ساختمان مدارس ۱۴۲
۲۴-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴
۷ – فصل هفتم مصادیق
۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور ۱۴۹
۶-۷ مدرسه معماری کرنل ۱۶۷
۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو ۱۷۰
۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه ۱۷۵
۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ۱۷۶
۸– آلترناتیو ها و طرح نهایی ۱۷۹

فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۳ نقشه تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران به تفکیک استانها در سال ۱۳۸۳ ۲۷
شکل ۲-۳ نقشه تقسیمات استانی خراسان شمالی به تفکیک شهرستان ها در سال ۱۳۸۳ ۲۷
شکل ۳-۳ موقعیت شهر قدیم نسبت به مکان فعلی شهر اسفراین ۳۸
شکل ۴-۳ محلات شهر اسفراین ۳۸
شکل ۵-۳ محدوده محلات شهر اسفراین ۳۹
شکل ۶-۳ جهات توسعه شهر ۳۹
شکل ۷-۳ دسترسی های اصلی و فرعی شهر اسفراین ۴۰
شکل ۸-۳ ناهمواری های اسفراین ۴۲
شکل ۹-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان ۴۴
شکل ۱۰-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴
شکل ۱۱-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴
شکل ۱۲-۳ ابعاد،شکل و جهت کشیدگی زمین ۵۰
شکل ۱۳-۳ تحلیل ریز سایت ۵۱
شکل ۱۴-۳ موقعیت دسترسی های اصلی و فرعی و معابر اصراف سایت ۵۲
شکل ۱۵-۳ موقعیت سایت در شهر ۵۲
شکل ۱-۴ تناسبات محصوریت در فضا ۶۸
شکل ۲-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۱
شکل ۳-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۲
شکل ۴-۴ نکات طراحی ورودی مدارس دختران ۸۳
شکل ۵-۴ نکات طراحی پنجره مدارس دخترانه ۸۴
شکل ۶-۴ نکات طراحی دیوار مدارس دخترانه ۸۵
شکل۱-۶ تجهیزات کتابخانه‌ها ۱۲۷
شکل ۲-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
شکل ۳-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷
شکل ۴-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
شکل ۵-۶ نمونه‌هایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
شکل ۶-۶ فضای آزاد جلوی کاسه دستشویی ۱۴۱
شکل ۷-۶ مسیر و جهت های خورشید در سال ۱۴۳
شکل ۱-۷ مدرسه هنر در سنگاپور ۱۴۹
شکل ۲-۷ مدرسه آلف ۱۵۴
شکل ۶-۷ مدرسه معماری کرنل ۱۶۷
شکل ۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو ۱۷۰
شکل ۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
شکل ۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه ۱۷۵
شکل ۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردا ۱۷۶
نمودار ۱-۲ ساختار شاخه ها و رشته های تحصیلی ۲۰
نمودار ۱-۳ متوسط بارندگی ماهیانه اسفراین ۴۱
 
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۱-۳ متوسط درجه حرارت ماهانه و میانگین سالانه اسفراین ۴۰
جدول ۲-۳ جمعیت شهرستان اسفراین به تفکیک شهر و روستا ۴۵
جدول ۱-۴ شیوه های آب و هوا ۵۶
جدول ۲-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی برای کلاس ۷۷
جدول ۳-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی گروه های اقلیمی برای راهروها ۷۸
جدول۴-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی گروه های اقلیمی برای فضای اداری ۷۸
جدول ۵-۴ جدول استفاده از رنگ مناسب در مدارس ۷۸
جدول ۶-۴ دبیرستان-حداقل سرانه زیربنا و محوطه و زمین برای هر دانش آموز به متر مربع ۸۷
جدول ۷-۴ حداکثر فاصله دسترسی دانش آموزان به واحد آموزشی ۸۹
جدول ۸-۴ معایب و محاسن انواع تعداد طبقات فضاهای آموزشی دراقلیم های مختلف ۹۰
جدول ۹-۴ کاربری آموزشی و سازگاری همجواری آنان ۹۴
جدول ۱۰ -۴ شرایط حرارتی فضاهای آموزشی ۹۷
جدول ۱۱ – ۴ ابعاد مبلمان و تجهیزات آموزشی انعطاف پذیر ۹۹
جدول ۱-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷
جدول ۲-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸
جدول ۳-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۸
جدول شماره۴-۶ درصد اختصاص یافته به هر کدام از فضاهای کارگاه های هنرستان ۱۲۰
جدول۵-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴
جدول ۶-۶ سرانه فضای آزاد و خارجی دانش آموزان


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی ,هنرستان هنر و معماری ,دانلود پروژه ,رساله معماری ,دانلود رساله , کامل هنرستان ,دانلود رساله ,کامل هنرستان ,هنر و معماری ,دانلود رساله ,معماری هنرستان ,دانلود رساله ,معماری هنرستان هنر و معماری ,دانلود مطالعات ,رایگان هنرستان هنر و معماری ,دانلود مطالعات , کامل هنرستان هنر و معمار,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی خانه کودک + نقشه های اتوکدی
دانلود مطالعات معماری طراحی مدرسه ابتدایی
مطالعات طراحی هنرستان
دانلود مطالعات طراحی مرکز استعداد یابی
دانلود مطالعات طراحی مجموعه ورزشی
دانلود مطالعات طراحی مدرسه هنر و معماری – مطالعات طراحی هنرستان معماری
مطالعات طراحی مجتمع آموزشی هنرستان فنی و حرفه ایی
مطالعات طراحی مدرسه معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد