خانه
صنعت هتلداری یک از مهمترین فعالیتهای جهان معاصر به شماره میرود در بسیاری از کشورهای این حرفه از بهترین وپر در آمد ترین مشاعل محسوب می شود وبسیاری از این افراد خواهان این شغل هستند . در حالی است که در کشور ایران به تازگی نسبت به جهانگردی ودر پی آن هتلداری توجه بیشتر ودر خور شده است واقداماتی به طور جسته وگریخته درباره این وضعیت در حال انجام است از سوی دیگر جاذبه های جهانگردی کشورمان ایجاد می کند که اینگونه تاسیسات وتجهیزات ویژه جهانگردی به شکل گسترده ای در کشور فعالیت نمایند . وهمچنین از لحاظ چگونگی خدمات وامکانات در سطح نسبتاً مطلوبی باشند . فهرست مطالب بخش ۱:تعریف مسئله ۱-۱اهداف طراحی پروژه۲ ۱-۲-تعریف موزه۲ ۱-۲-۱ طبقه بندی موزه ها۲ ۱-۲-۲ نظریه ی ساختاری موزه.۴ ۱-۳-تعریف هتل۵ ۱-۳-۱انواع هتل ۶ ۱-۴- کلید واژه ها۷ ۱-۵-جایگاه ایران در صنعت جهانگردی ۸ ۱-۶ ایام فراغت۱۰ ۱-۷گذران اوقات فراغت در ایران و جهان۱۱ بخش ۲:معرفی بستر طرح ۲-۱-تاریخچه شهرستان۱۳ ۲-۲- موقعیت جغرافیای شهرستان.۱۳ ۲-۳-جمعیت شهرستان۱۵ ۲-۴-شرایط محیطی شهرستان۱۵ ۲-۵-بررسی شرایط اقلیمی شهرستان۱۶ ۲-۵-۱-بارندگی۱۷ ۲-۵-۲-رطوبت نسبی۱۷ ۲-۵-۳-یخبندان۱۸ ۲-۵-۴-باد۱۸ ۲-۶-نتیجه گیری (تأثیر مسائل محیطی و جغرافیایی و اقلیمی بر معماری بنا)۱۹ ۲-۷- بررسی و شناخت و معرفی مسائل فرهنگی و تاریخی مؤثر بر طرح۲۴ ۲ -۷-۱-بررسی معماری بومی منطقه.۲۵ ۲-۷-۱-۱-معماری مسکن۲۵ ۲-۷-۱-۲-المان ها و تزئینات معماری بومی منطقه۲۷ ۲-۷-۲-نتیجه گیری(راهکارهای اقلیمی با الهام از معماری بومی منطقه)۲۸ بخش ۳:شناخت و معرفی زمین طرح ۳-۱-شناخت زمین طرح۳۰ ۳-۱-۱-شناخت و معرفی مکان پروژه۳۰ ۳-۱-۲-شناخت و معرفی زمین طرح.۳۱ ۳-۱-۳-شناخت و معرفی شبکه های دسترسی اطراف پروژه۳۳ ۳-۱-۴-شناخت و معرفی کاربری های اطراف پروژه۳۴ بخش ۴:نمونه مشابه ۴-۱-فرهنگسرای نگارستان(موزه قرآن)۳۷ ۴-۱-۱-حوزه های عملکردی و ارتباط فضاها۳۷ ۴-۱-۲-نتیجه گیری۴۰ ۴-۲-مرکز میراث آمریکایی و موزه هنر۴۰ ۴-۲-۱-معرفی بنا۴۰ ۴-۲-۲-نتیجه گیری۴۴ ۴-۳-هتل شرایتون میرامار۴۵ ۴-۳-۱-معرفی بنا.۴۵ ۴-۳-۲-نتیجه گیری ۴۸ ۴-۴-هتل هیلتون۴۹ ۴-۴-۱-معرفی بنا۴۹ ۴-۴-۲-نتیجه گیری۵۲ بخش ۵:برنامه فیزیکی ۵-۱-تدوین الگوی فضایی مجموعه۵۴ ۵-۲- بر نامه فیزیکی و استانداردها۹۳ ۵-۲-۱-ریز فضاهای بخش اقامتی۹۳ ۵-۲-۲ریز فضاهای موزه۹۸ ۵-۲-۲-۱-بخش معرفی۹۸ ۵ -۲-۲-۱-۱-گالری..۹۸ ۵-۲-۲-۱-۲- آمفی تئاتر۱۰۲ ۵-۲-۱-۲-۳-کتابخانه.۱۰۶ بخش ششم: مبانی نظری و روند طراحی ۶-۱-مقدمه۱۱۳ ۶-۲-سنت در معماری۱۱۳ ۶-۳-مفاهیم مؤثر در طرح۱۱۴ ۶-۳-۱-سلسله مراتب۱۱۴ ۶-۳- ۲ پویایی و ضرب آهنگ۱۱۵ ۶-۴- نظام ساز مان دهی طرح و برنامه ریزی۱۱۷ ۶-۵-مفاهیم برگرفته از سایت و تأثیر آن در طراحی۱۱۷ ۶-۶-احکام فضایی عملکردها در بستر طرح۱۱۷ ۶-۶-۱-بخش اقامتی۱۱۸ ۶-۶-۳- بخش تفریحی۱۱۸ ۶-۶-۴-فضای سبز و محوطه سازی۱۱۸ ۶-۷-تحلیل سایت۱۱۹ ۶-۸-دیاگرام حبابی روابط فضاها۱۱۹ ۶-۹-کانسپت اولیه شکل گیری طرح۱۲۲ ۶-۱۰-روند شکل گیری طرح۱۲۲ ۶-۱۱-ایده طراحی نما۱۲۵ ۶-۱۲-انتخاب سیستم سازه.۱۲۶ ۶-۱۳-بررسی و ارائه سیستم تأسیسات.۱۲۷ بخش هفتم:ارائه نقشه ها