خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات کامل مجموعه تفریحی توریستی ۲۲۰ صفحه

   تعدادبرگ: 220 صفحه ورد   قیمت: 12500 تومان   حجم فایل: 1907 kb  تعدادمشاهده  0


 مطالعات کامل مجموعه تفریحی توریستی ۲۲۰ صفحه
مقدمه
نیاز انسان به طبیعت، نیازیست انکار ناپذیر، سفر در طبیعت و هم اقامت در آن و مأنوس شدن با آن در ساختن روح انسان بسیار تأثیر گذارند و معماری از عوامل تعیین کننده نحوه اقامت و بی شک نحوه برخورد او در این اقامت با طبیعت است. معماری علاوه بر این که به ایجاد رابطه با محیط طبیعی کمک می‌کند، وظیفه محافظت از آن را در برابر آسیبهایی که از طرف انسانها به آن وارد می شود برعهده دارد تا تخریب گریز ناپذیر محیط بدست انسان را به حداقل برساند.
منطقه آبسر و یکی از مکانهایی است که ناهماهنگی بین انسانهای دوستدار طبیعت با محیط طبیعی در آن نتیجه‌ای جز آسیب و تحلیل رفتن پیوسته زیباییها بدست علاقمندان به آن نداشته است. منظور از ناهماهنگی، همان نداشتن درک صحیح انسان از محیطی است که برای لذت بردن و استراحت، از فضاهای شلوغ و پردغدغه. به آن پناه می‌برد. حضور معماری در این مکان تفریحی و طبیعی می‌تواند با ساماندهی فضا و در نتیجه عملکرد انسان، هم بهره او را از محیط افزایش دهد و هم محیط را از اسیب او در امان دارد.
مطالعات تفریحی توریستی - پایان نامه تفریحی توریستی - طرح نهایی مجموعه تفریحی توریستی - رساله مجموعه تفریحی توریستی
 
هدف از این مجموعه توریستی – تفریحی، فهمیدن نحوه برخورد و درک صحیح و رسیدن به ماهیت دریاچه است و اینکه بدانیک به کدام دلایل به بازدید دریاچه می‌رویم و راه مناسب برای دستیابی به اهدافمان چیست.
 
تعریف پروژه
پروژه در کنار یک محیطی مسطح در کنار کوههای لرستان در نظر گرفته شده است. این پروژه شامل اقامتگاه و امکانات تفریحی برای گردشگران در محدوده سایت و نیز فضاسازی مناسب مسیر کوهستان در ضمن حفظ کردن خصوصیات طبیعی آن و شاخص نمودن مسیرهای خاص و چشم اندازهای زیبا و نیز ایجاد محلهای اقامتی در کنار ورزشگاه به صورت اقامتگاههای بومی منطقه می‌باشد.
اقامتگاه، شامل هتل برای اقامت چند روزه بازدید کنندگان و اقامتگاههای موقت به صورت بومی و سوئیت برای علاقمندان به این نوع اقامت می‌باشد.
امکانات تفریحی شامل امکانات ورزشیاز قبیل تنیس، شنا، اسب سواری، و … و نیز ورزشهای زمستانی با توجه به برفگیر بودن منطقه می‌باشد. البته تمامی طرحهای برنامه ریزی شده با توجه به ظرفیت منطقه و مسائل زیست محیطی آن در مطالعات آتی صورت خواهد گرفت.
به دلیل پوشش غنی گیاهان دارویی آزمایشگاه و مراکز تحقیقی برای محققان ایجاد خواهد شد.
 
برای توضیحات بیشتر و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…
 
اهداف پروژه
دربخشهای پیشین در مورد اهداف پروژه توضیحاتی داده شد اما به طور خلاصه هدف از این طرح را در موارد زیر می‌توان بیان کرد:
– ساماندهی فضای طبیعی برای استفاده مناسب انسان
– حفاظت از محیط زیست در مقابل آسیبهای وارد از طرف استفاده کنندگان
– توجه به مسأله اکوتوریسم و جذب گردشگران
– کمک به اقتصاد منطقه
این اهداف کلان پروژه به کمک اهداف کوچکتری که در زیر آمده‌اند دنبال می‌شوند :
– ایجاد امکانات اقامتی مناسب برای بازدیدکنندگان
– ایجاد زمینه‌های مناسب برای شناخت منطقه و استان به کمک ساخت موزه، نمایشگاههای موقت و دائم، بازارچه‌ها و …
آنچه در بالا آمد خلاصه‌ای بود از تعریف این پروژه توریستی – تفریحی- پژوهشی برای برخورد مناسب تر و مفیدتر انسان با طبیعت پیش بینی شده است.
 
فصل اول
فلسفه وجودی طرح
 
مقدمه
پیش از پرداختن به موضوع پروژه در این فصل گردشگری و نقش آن در زندگی افراد جامعه بررسی شده‌ است. پس از آن انواع فراغت، روشهای توسعه طرحهای گردشگری، انواع گردشگران و منابع گردشگری و در نهایت پیشنهاداتی برای بهبود این صنعت داده شده است.
۱-۱ مفهوم گردشگری
امروزه در جهان با توجه به دیدگاههای جدید در مورد گردشگری و تعاریف نهادهای جهانی، پدیده‌ی گردشگری به عنوان بخشی از تمدن معاصر و یک شیوه‌ی جهانی برای تأمین نیازهای معنوی انسان و ارتقاء کیفیت زندگی از طریق همبستگی جوامع و فرهنگهای کوچک و بزرگ، محسوب می‌شود. از این دیدگاه گردشگری شامل سه عرصه اصلی محلی، ملی و بین المللی است که از هم جدایی ناپذیرند. در واقع در پیوند و همکاری این سه بخش است که اهداف عالی و نهایی گردشگری تحقق پیدا می‌کنند و حتی رونق و نتایج اقتصادی گردشگری نیزبه این همکاری وابسته است.
گردشگری اگر چه معمولاً به عنوان یک صنعت سودآور و اشتغال زا مطرح می‌شود ولی به هیچ وجه یک پدیده‌ی صرفاً اقتصادی نیست. گردشگری در ماهیت خود یک پدیده‌ی پیچیده‌ی اجتماعی است که از ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی، زیست محیطی، فرهنگی و مدیریتی برخوردار است. در واقع ارزش اقتصادی و سودآوری آن از کیفیت و ارزشهای اجتماعی و فراغتی آن منشأ می‌گیرد. از این رو فعالیت گردشگری وقتی از نظر اقتصادی مفید و سودآور خواهد بود که از نظر اجتماعی و فرهنگی ارزش آفرین باشد.
۲-۱ جایگاه گردشگری در زندگی امروز 
۱-۲-۱ ضرورت برنامه ریزی برای زمانهای فراغت
طبق نظریه‌های جدید برنامه ریزی، تأکید بر اهداف صرفاً کالبدی و تصمیم گیری از بالا به ویژه در زمینه هایی که به زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم مربوط می‌شود، به هیچ وجه قابل قبول و کارساز نیست. در این مورد آنچه که لازم است، تعیین اهداف و راهبردهای کلان توسعه است که در آنها اهداف گردشگری نیز معلوم و مشخص می‌شود.
در شهرنشینی جدید، به ویژه در شهرهای بزرگ به دلیل توسعه ابعاد کالبدی، سلطه حرکت سواره، جدایی کار و فراغت و جدایی از محیط طبیعی، ایجاد تعادل در روابط انسان و محیط و چگونگی سامان دادن به اوقات فراغت به عنوان یک نیاز اساسی مطرح گردیده و به یک محور اصلی در برنامه ریزی شهری و محیطی تبدیل شده است.
به نظر برخی از جامعه شناسان، اهمیت فراغت در جامعه جدید شهری به اندازه‌ای است که از آن به عنوان چهارمین بخش فعالیت انسانی پس از کشاورزی، صنعت و خدمات یاد می‌کنند.
در واقع اگر حیات انسان را به سه عرصه اصلی یعنی کار، خواب و فراغت تقسیم کنیم و تحول آنها را در طول تاریخ مورد مطالعه قرار دهیم در می‌یابیم که مفهوم فراغت در تمدن و شهرنشینی جدید، ابعادی بسیار وسیعتر پیدا کرده است. شاید بتوان گفت که کار و فراغت، نقشی برابر در زندگی انسان یافته‌اند‌، چرا که هر دو به نیازهای اساسی جامعه پاسخ می‌گویند. به همان اندازه که کار برای انسان لازم است، فراغت نیز ضرورت دارد و چون از اجبار و ضرورت بیرونی آزاد است توان عظیم تری برای بالندگی انسان دارد.
فراغت در معنای عام خود، به بخش عمده‌ای از زندگی مردم تبدیل شده که در آن تأمین بسیاری از نیازهای فردی و اجتماعی خود را جستجو می‌کنند و جهت تکامل شخصیت و غنای بیشتر زندگی به آن روی می‌آورند. در این راستا مردم به شرایطی نیاز دارند که بتوانند به اهداف خود دست یابند و اوقات فراغت خود را به نحوی رضایت بخش پر کنند انجام این امر به برخی امکانات برنامه ریزی و مدیریت فراغت نیاز دارد.
۲-۲-۱ فراغت فعال و غیر فعال
«فراغت فعال» نوعی از گذران فراغت است که معمولاً با تحرک جسمانی، فعالیت ذهنی و خلاقیت همراه است و «فراغت غیر فعال» نوعی از گذران فراغت است که معمولاً ساده و مانند جنبه ایستا و انفعالی مانند تماشا کردن، گوش کردن، مطالعه ساده و مانند آن دارد. فراغت فعال مثل هنر آفرینی، پژوهش، ورزش و سیاحت مستلزم تحرک جسمانی و آفرینش است بنابراین محتوای اصلی آن را کار خلاق و مولد تشکیل می‌دهد. در حالی که در فراغت غیر فعال خصلت پذیرندگی و مصرف کنندگی غلبه دارد.
در شهرهای امروزی به دلیل رواج فرهنگ آپارتمان نشینی و کمبود فضاهای طبیعی و باز و نیز رواج سریع و همه گیر رسانه‌های جمعی، میزان زیادی از اوقات فراغت افراد به صورت غیرفعال در آمده که با اثرات زیانباری همراه شده است.
۳-۲-۱ نقش گردشگری در گذران فراغت
دامنه و نحوه گذران فراغت، هم از نظر اهداف و انگیزه‌ها و هم از نظر زمان، مکان و نوع فعالیت بسیار متنوع و گسترده است. هر یک از انواع فراغت نقش خاصی در زندگی فردی اجتماعی افراد دارد و نیازمند فضاها، تسهیلات و مدیریت ویژه می‌باشد.
باتوجه به رشد بی رویه و نامتعادل فراغت غیر فعال و پی آمدهای نامطلوب کمی و کیفی آن، امروزه یکی از اهداف برنامه ریزی فراغت، گسترش فراغت فعال به ویژه گردشگری است که علاوه بر اهداف اقتصادی و زیست محیطی، نقش بسیار سازنده‌ای در ساماندهی اوقات فراغت و تعادل بخشی به اشکال مختلف آن و نیز تأمین نیازهای عمیق روانی و فرهنگی دارد. در واقع بخش مهمی از نیازها و انگیزه‌های فراغتی انسان به دلبستگی انسان به طبیعت و آشنایی با سرزمین‌ها و مردمان دیگر برمی‌گردد. این امر اهمیت ویژه‌ای به گذران فراغت به صورت گردشگری می‌بخشد که با فعالیتهای مختلف مانند طبیعت گردی، سیر و سفر، تفرج و … همراه است.
۴-۲-۱ نقش گردشگری در کیفیت زندگی 
دلبستگی و علاقه انسان به طبیعت، ریشه‌هایی عمیق در نیازهای زیستی، روانی و اجتماعی او دارد. به همین دلیل تلاش برای تأمین آنها یکی از عوامل اساسی در تأمین رضایت، آسایش و سعادت انسان محسوب می‌شود. از این دیدگاه گردشگری یک تجربه چند بعدی و پیچیده انسانی است که هیچ پدیده دیگری نمی‌تواند جای آن را بگیرد. از طریق فعالیت گردشگری، انسان در کانون ارتباطات مختلفی قرار می‌گیرد که در ان ارزشها و لذتهای عاطفی، جسمانی، شناختی، اجتماعی، زیباشناختی و غیره در هم می‌آمیزد و اثراتی پایدار و عمیق در زندگی انسان به وجود می‌آورد.
با توجه به نقش گردشگری در ایجاد ارتباطات مختلف میان انسان و محیط، می‌توان گفت که تجربه گردشگری یک تجربه کیفی و یک تجربه عمیق درونی است که می‌تواند رضایت بیشتری نسبت به سایر فعالیتهای فراغتی، برای انسان ایجاد کند و تأثیرات سودمندی برای فرد به بار آورد. اما از جدا از تجربه عمیق شخصی، اثرات گردشگری در دراز مدت و در عرصه‌های وسیع، بیانگر منافع گوناگونی است که از نظر اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی بسیار حایز اهمیت است.
در اینجا می‌توان به دو منبع جهانی در مورد لزوم گردشگری اشاره کرد:
سند آکاپولکو : دولت‌ها باید در جهت پراکنده و متناوب ساختن تعطیلات و همچنین تدوین سیاستهای جدید برای تشویق سرمایه گذاری در تاسیسات جهانگردی ساده وقابل استفاده تر تلاش کنند تا ضمن ایجاد گوناگونی و تنوع در انواع تاسیسات، طبقات متوسط و کم درآمد بتوانند از آنها استفاده کنند.
با توجه به گستردگی جهانگردی داخلی در سطح بین المللی که بیشتری تعداد جهانگردان را به خود اختصاص داده است، دولتها باید تلاشهای خود را در جهت توسعه هماهنگ و مداوم جهانگردی داخلی کشورشان معطوف دارند.
جهانگردی داخلی می‌تواند در ایجاد آگاهی و تعلق روحی افراد نسبت به کشور خود مهم بوده و آنها را برای شناخت دنیایی که در آن زندگی می‌کنند آماده سازد.
دولتها باید اهمیت بیشتری برای جهانگردی داخلی قائل شده و توجه بیشتری نسبت به فوائد اجتماعی، آموزشی و فرهنگی آن معطوف کنند.
توسعه جهانگردی داخلی باید جزء لاینفکی از برنامه توسعه ملی کشورها باشد.
اعلامیه حقوق جهانگردی : ماده ۱- حق همگانی استراحت و فراغت، محدودیت معقول ساعات کار، مرخصی‌های دوره‌ای و آزادی بدون قید و شرط مسافرت در محدوده قوانین، در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است.
ماده ۲- با توجه به حقوق یاد شده، دولتها باید سیاستهایی را تدوین و دنبال کنند که هدف آن توسعه هماهنگ جهانگردی داخلی وخارجی باشد زیرا فعالیتهای همگام فراغت به سود کلیه کسانی است که در آن سهیم هستند.
ماده ۳- دولتها باید برای تحقق هدف بالا به کارگیری روشهایی که همه افراد را به مشارکت در جهانگردی داخلی و بین المللی قادر می‌سازد، تشویق کنند. به ویژه از راه تقسیم بهتر ساعات کار و اوقات فراغت، تأسیس یا بهبود سیستمهای مرخصی‌های با حقوق سالانه، متناوب کردن تاریخ تعطیلات و توجه خاص به جهانگردان جوانان.»
۳-۱ راهبردهایی در توسعه گردشگری
به طوری که از مجموع مطالعات و تجارب برمی‌آید، توسعه گردشگری ضرورتاً با دو گونه اثرات مثبت و منفی در عرصه‌های محیطی، اجتماعی و فرهنگی همراه است. از مهم ترین اثرات منفی توسعه گردشکری می‌توان به ایجاد و افزایش آلودگی، فرسایش محیط زیست، فرسایش آثار تاریخی، شیوع بیماریهای مسری، افزایش بزهکاری، تضعیف فرهنگ بومی، تشدید نابرابری اقتصادی و … اشاره کرد. البته لازم به یادآوری است که اثرات منفی گردشگری لازمه ماهیت آن نیست، بلکه تا حد زیادی به نحوه برنامه ریزی و مدیریت گردشگری بستگی دارد. امروزه راهبردهای جدیدی برای غلبه بر عوارض منفی گردشگری و تقویت ارزشهای مثبت آن مطرح شده که دیدگاهها و راهکارهای جدیدی را در عرصه برنامه ریزی و مدیریت گردشگری پدید آورده است.
توسعه گردشگری باید به نحوی سامان داده شود که بیشترین پیامدهای مثبت و کمترین نتایج منفی را به بار آورد. از این رو درهر کشور و در هر منطقه باید باتوجه به شرایط و فرهنگ خاص آن، راهبردها و سیاستهایی را برای توسعه گردشگری برگزید که با اهداف ملی و ارزشهای بومی انطباق و هماهنگی داشته باشد.
یکی از این راهبردها توسعه پایدار گردشگری است. «توسعه پایدار گردشگری عبارتست از استفاده‌ی بهینه از منابع طبیعی و فرهنگی کشور در جهت تأمین نیازهای نسلهای کنونی و آینده به نحوی که ضمن حفظ یکپارچگی و هویت فرهنگی، سلامت محیط زیست و تعادل اقتصادی، بتوان رفاه آسایش مردمان شور و میهمانان آن را بصورت متعادل و پایدار تأمین کرد.
ظرفیت پذیری : یکی از مفاهیم کلیدی در تأمین توسعه پایدار گردشگری ظرفیت پذیری است که میزان استفاده بهینه ازمنابع گردشگری را تعیین می‌کند. میزان و نحوه استفاده از منابع گردشگری را تعیین می‌کند. میزان و نحوه استفاده از منابع گردشگری، علاوه بر کیفیت محیطی آن به عوامل متعدد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مثل امکانات دسترسی، نوع تسهیلات، میزان هزینه‌ها، نوع گرایشها، نحوه مدیریت و مانند آن بستگی دارد.
ظرفیت گردشگری، معرف حدود کلی میزان استفاده از یک گردشگاه در زمان معین و افزایش آن تا سطحی معین است، بدون آنکه آسیب و زیانی به محیط یا کیفیت تجربه گردشگر وارد شود. از مهمترین راهبردهای پیشنهاد شده برای حفظ ظرفیت گردشگاهها، می‌توان موارد زیر را نام برد:
۱٫ ایجاد مناطق حفاظت شده
۲٫ سهمیه بندی میزان استفاده
۳٫ ایجاد محدودیت در دسترسی
۴٫ حذف دسترس سواره
۵٫ افزایش مبلغ ورودیه‌ها
۶٫ محدود کردن زمان استفاده
۷٫ وضع قوانین و جریمه‌ها
۸٫ توسعه سازمان نظارت و حفاظت
۹٫ توسعه هم زمان گردشگاههای مختلف
لازم به ذکر است مفهوم حفاظت از محیط زیست به معنای محدود کردن و محصور کردن منابع محیطی نیست، بلکه بیانگر نگهداری و توسعه منابع به صورت پایدار در جهت غنی تر کردن زندگی نسلهای کنونی و آینده است. یکی از راههای مناسب برای حفاظت منطقی از منابع با ارزش محیطی، بهره برداری سنجیده از آنها در راستای اهداف فراغتی، تفریحی و فرهنگی است که تا حدود زیادی هم با اهداف زیست محیطی و هم با اهداف اجتماعی و فرهنگی انطباق دارد. در قوانین محیط زیست ایران، مفهوم حفاظت بیشتربه عنوان قرق و ممنوعیت تلقی شده است، بنابراین بسیاری از ارزشهای فراغتی و تفرجی منابع محیطی به هدف رفته است. تغییر این وضع به یک بازنگری اساسی در مورد نحوه نگرش به منابع محیط زیست و چگونگی بهره گیری از آنها در زمینه توسعه گردشگری نیاز دارد.
 
 
 
 
فهرست مطالب:
 
تعریف پروژه 
اهداف پروژه  
فصل اول
فلسفه وجودی طرح
 
مقدمه
۱-۱ مفهوم گردشگری
۲-۱ جایگاه گردشگری در زندگی امروز
۱-۲-۱ ضرورت برنامه ریزی برای زمانهای فراغت
۲-۲-۱ فراغت فعال و غیر فعال
۳-۲-۱ نقش گردشگری در گذران فراغت
۴-۲-۱ نقش گردشگری در کیفیت زندگی
۳-۱ راهبردهایی در توسعه گردشگری
۴-۱ منابع گردشگری
۵-۱ طیف گردشگران
۶-۱ فعالیتهای گردشگری
۷-۱ ضرورت طرحهای گردشگری و نتایج آن
۸-۱ نتیجه گیری
 
فصل دوم
مطالعات محیطی طرح
 
۲-۱-۱-۲ ویژگیهای تاریخی
۱-۲ مطالعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی
۱-۱-۲ استان لرستان
۱-۱-۱-۲ موقعیت جغرافیایی
۳-۱-۱-۲ ویژگیهای اجتماعی
جمعیت
ساختار جنسی و سنی استان
۴-۱-۱-۲ ویژگیهای اقتصادی
۵-۱-۱-۲ ویژگیهای طبیعی
ویژگیهای اقلیمی
۷-۱-۱-۲ جاذبه‌های گردشگری
۲-۱-۲ شهرستان بروجرد
۳-۱-۲- روستاهای منطقه
روستاهای شمال غربی :
روستاهای شمالی
روستاهای شمال شرقی :
روستاهای شرقی و جنوب شرقی :
روستاهای جنوبی :
روستاهای جنوب غربی :
روستاهای غربی :
۴-۱-۲ کشاورزی و باغداری در منطقه
۵-۱-۲ دامپروری و دامداری منطقه
۶-۱-۲ ایلات و عشایر و مردم منطقه
۲-۲ مطالعات پایه
۱-۲-۲ منطقه حفاظت شده آب سرد
۱-۱-۲-۲موقعیت جغرافیایی
۲-۱-۲-۲- موقعیت طبیعی
۳-۱-۲-۲ پوشش گیاهی
۴-۱-۲-۲ حیات وحش
مهمترین گونه های جانوری منطقه به شرح زیر می باشند:
۲-۲-۲- اقلیم منطقه
تقسیمات اقلیمی:
۱-۲-۲-۲- عوامل اقلیمی مهم در منطقه آبسرد
۲-۲-۲-۲- بارندگی
۳-۲-۲-۲- باد
۴-۲-۲-۲- تابش
۵-۲-۲-۲ یخبندان
۶-۲-۲-۲- رطوبت
۷-۲-۲-۲- نمودار بیوکلیماتیک ساختمانی
۸-۲-۲-۲- نیازهای آبی در محدوده سایت
۳-۲-۲ – شناخت زمین و خاک منطقه
۱-۳-۲-۲- زمین شناسی منطقه
تشکیلات زون سنندج – سیرجان:
 
تشکیلات زاگرس:
۲-۳-۲-۲- خاک شناسی منطقه
بافت خاک و قابلیت نفوذ خاک
ویژگیهای خاک منطقه و محدودیتها:
۳-۳-۲-۲ – مصالح شناسی
۴-۳-۲-۲- ژئومورفولوژی (لرزه خیزی)
۴-۲-۲ راههای دسترسی به منطقه
۵-۲-۲- قابلیتهای منطقه
۳-۲- نتیجه
 
فصل سوم
معماری بومی منطقه
 
مقدمه
۱-۳- مبانی معماری بومی
۲-۳- روند شکل گیری معماری بومی
۳-۳- دلایل کم رنگ شدن معماری بومی در جهان امروز
۴-۳- معماری بومی منطقه
۵-۳- معماری خانه های روستایی
۱-۵-۳-نظام فضایی کالبدی روستاها
۲-۵-۳- معماری مسکن روستایی
۳-۵-۳ – مصالح و شیوه ساخت
۱-۳-۵-۳- شیوه ساخت
۲-۳-۵-۳- مصالح
۶-۳- الگوهای طراحی منطقه
۱-۶-۳- مسیرهای دسترسی
۲-۶-۳- کانونهای تجمع
۳-۶-۳- ساختمان و طبیعت
۴-۶-۳- معابر عمومی
۵-۶-۳- ساخت و ساز و مصالح
۶-۶-۳- حصارها
۷-۶-۳- آلاچیق و سایبان
۷-۳- نقش اقلیم در معماری بومی
۱-۷-۳- ویژگیهای طراحی اقلیمی در منطقه
۲-۷-۳- سیستمهای ایستا و پویا
سیستم جذب و دفع مستقیم
سیستم جذب و دفع غیرمستقیم
دیوار ترومپ
دیوار آبی
بام آبی
سیستم جذب و دفع مجزا
گلخانه
ترموسیفون
۳-۷-۳- تدابیر اقلیمی در محدوده طرح
۸-۳- نتیجه گیری
 
فصل چهارم
نمونه طرحهای مشابه
 
مقدمه
۱-۴- باغها
۱-۱-۴- تعاریف مربوط به باغ
۲-۱-۴- تاریخچه و سبک های گوناگون هنر باغ سازی
۱-۲-۴- باغهای ایرانی
۱-۱-۲-۴- باغهای صفوی یا شاه عباسی
۲-۱-۲-۴- باغ های قاجاری
۲-۲-۴– باغ های ایرانی و ویژگی های آنها
۱-۲-۲-۴- هندسه باغ های ایرانی
۲-۲-۲-۴- آب در باغ ایرانی
۳-۲-۲-۴- گیاهان باغ
۳-۲-۴- اشکال باغ ها
۱-۳-۲-۴- باغ های منظم
۲-۳-۲-۴- باغ نامنظم
۴-۲-۴- اصول بنیادی طراحی باغ
۱-۴-۲-۴ – خط یا محور
۲-۴-۲-۴- فرم
۳-۴-۲-۴- بافت
۴-۴-۲-۴- رنگ
۵-۴-۲-۴- مقیاس
۶-۴-۲-۴- تنوع
۷-۴-۲-۴- توالی
۸-۴-۲-۴- تعادل
۳-۴- آب در طراحی پارک
۴-۴- آب در باغ های ایرانی
۱-۴-۴- آب و روانشناسی
۲-۴-۴- آب و انعکاس
آب و تأثیر آن در کاهش درجه حرارت و افزایش رطوبت
طراحی آب در سبک های مختلف
۳-۴-۴- استخر
۴-۴-۴- آب نما
۵-۴-۴- چشمه
۶-۴-۴- برکه ها یا باغچه های آبی
۷-۴-۴- آبشار و جویبار
۸-۴-۴- فواره ها
۹-۴-۴- آب و مجسمه
۱۰-۴-۴- آب و حیات وحش
۵-۴- موزه ملی آب ایران
۶-۴- مجموعه ورزشی رفسنجان
۷-۴- باغ فردوسی(گسترش باغ جمشیدیه تهران)
۸-۴- باغ شازده ماهان
۹-۴- موزه دریایی اوزاکا
۱۰-۴- مرکز فرهنگی ژان ماری تجیبائو
 
فصل پنجم
بررسی موضوع طرح و 
اثرات آن در منطقه
 
مقدمه
۱-۵- جاذبه‌های منطقه و موضوع طرح
۲-۱-۵- محدودیتهای منطقه برای طراحی
۳-۵- نقش منطقه در محدوده غرب کشور
۴-۵- نقش منطقه در طرحهای ملی
۵-۵- بررسی حجم قابل انتظار بازدید کنندگان
جدول شماره ۱-۵- آمار بازدیدکنندگان از منطقه آبسرد
جدول شماره ۲-۵- آمار بازدیدکنندگان به تفکیک تحصیلات
۶-۵- بررسی تاثیرات متقابل اجتماعی و فرهنگی و تاریخی بازدیدکنندگان و فضا
۱-۶-۵- چگونگی تاثیرات
۱- فرهنگی
۲- سنتی
۷-۵- تأثیرات اقتصادی طرح در منطقه
۱-۷-۵- بررسی زمینه‌های اقتصادی جمعیت استفاده کننده
۲-۷-۵ بررسی امکان توسعه برخی فعالیتهای اقتصادی منطقه
شناخت بنیه اقتصادی :
تعیین جایگاه و نقش منطقه :
پیش بینی اشتغال
۳-۷-۵- بررسی امکان سرمایه گذاری در فضا
۸-۵ نتیجه
 
فصل ششم
برنامه ریزی فیزیکی و 
معیارها و ضوابط طراحی
 
مقدمه 
۱-۶- برنامه ریزی فیزیکی
 
۱-۱-۶- نتیجه گیری جمعیتی
جدول شماره ۱-۶ خلاصه نتیجه گیری جمعیتی
۳-۲-۶- موزه
پیدایش موزه‌های تاریخی طبیعی
اهداف موزه‌های تاریخ طبیعی
بخشهای موزه‌های تاریخ طبیعی
بخشهای اصلی یک موزه تاریخ طبیعی عبارتند از:
-جانور شناسی (پرندگان، پستانداران، خزندگان، ماهیان، نرم تنان، سخت پوستان، کرمها و حشرات)
-زمین شناسی و دیرینه شناسی
-گیاه شناسی
-انسان شناسی
-آموزش و تحقیقات
ایمنی و حفاظت
نور در موزه
نور طبیعی
جدول شماره ۴-۶- برنامه ریزی فضاهای موزه
۴-۲-۶ رستوران
۵-۲-۶ آزمایشگاههای پژوهشی
روکار سطوح
۶-۲-۶ اداری
جدول شماره ۷-۶ برنامه ریزی فضاهای اداری
۳-۶-نتیجه گیری
 
فصل هفتم
معرفی پروژه و اهداف آن
 
مقدمه
۱-۷- اهداف و عملکردهای پروژه
-خلق فضایی تفریحی و همگن با محیط
-توسعه و رشد فرهنگی و اجتماعی
-توسعه و رشد اقتصادی
-فرهنگی
-اقامتی
-ورزشی
-پژوهشی
-تفریحی
-اداری
۱-۱-۷ حوزه فرهنگی
– موزه مردم شناسی و صنایع دستی
– کارگاههای صنایع دستی
۲-۱-۷ حوزه اقامتی و استراحت
– پذیرش
– اقامتگاه
– کمپ
– کلبه
– آلاچیق‌ها
۳-۱-۷ حوزه ورزشی
۴-۱-۷ حوزه پژوهشی
-پذیرش
-آزمایشگاه‌ها
-کتابخانه
-مدیریت
-سالن همایش
-موزه طبیعی
– اتاقهای مطالعه
۵-۱-۷ حوزه تفریحی
-فضاهای سبز طراحی شده
-فضاهای بازی کودکان
-رستورانهای سنتی
-کافه‌ها
۶-۱-۷ حوزه اداری
۲-۷ توجیه اقتصادی طرح
۱-۲-۷ فازبندی پروژه
فاز یک پروژه
فاز دو پروژه
فاز سه پروژه
۳-۷- نتیجه گیری
 
فصل هشتم
بررسی سایت و ایده‌های طراحی
 مقدمه
۱-۸- ایده‌های کلی
۱-۱-۸- منابع و جاذبه‌های طبیعی
۲-۱-۸ منابع و جاذبه‌های اجتماعی و فرهنگی
۲-۸ طراحی فضای سبز
۱-۲-۸ امکان ایجاد منظر با توجه به کاربریهای پیشنهادی
۲-۲-۸ لزوم حفظ دید به سمت سایت
۳-۲-۸ ایجاد کریدور سبز دور سایت
۴-۲-۸ لزوم حفظ گیاهان بومی
۳-۸ پیش‌بینی‌های طرح برای حفظ اکوسیستم منطقه
۴-۸ شناخت سایت
۱-۴-۸ وسعت فضا
۲-۴-۸ موقعیت فضا
۳-۴-۸ فرم فضا
در صفحات قائم، افقی و نیمرخ
-۴-۸ نظام شکلی استقرار

۵-۸ مطالعات کالبدی
بررسی ارزشهای بصری و عملکردی فضا
۷-۸ دیدهای مطلوب به سایت
۸-۸ جهت گیری ساختمانها در مجموعه
۹-۸ نتیجه گیری از بررسی سایتها و عملکردهای مناسب برای آنها
۱۰-۸ ورودی به مجموعه
۱۱-۸ عملکردهای پیش بینی شده
۱-۱۱-۸ پارک حاشیه سایت
۲-۱۱-۸ مجموعه پذیرایی و اقامتی
۳-۱۱-۸ موزه شناخت
۱۲-۸ روند طراحی
۱-۱۲-۸ باغ ایرانی
۱۳-۸ سازه
۱۴-۸ تاسیسات
سیستم تهویه یکپارچه با کانال
سیستم تهویه یکپارچه فن کوئلی
سیستم چیلر مرکزی با فن کوئل آبی
سیستم چیلر مرکزی با هواساز و کانال
منابع و ماخذ

کتابها

مقالات

پایان نامه ها
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات ,کامل مجموعه تفریحی ,توریستی ۲۲۰ صفحه ,تفریحی توریستی, رساله تفریحی تریستی, رساله کامل تفریحی تریستی, طرح نهایی مجموعه تفریحی توریستی, طرح نهایی کامل مجموعه تفریحی توریستی, مجموعه تفریحی توریستی, مطالعات مجموعه تفریحی توریستی, مطالعات و رساله مجتمع تفریحی توریستی, مطالعات کامل مجموعه تفری,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری مجموعه تفریحی توریستی ساحلی
مطالعات طراحی مجتمع تفریحی توریستی دریایی
مطالعات طراحی مرکز هيدروتراپي - آب درماني - اسپا و موزیک درمانی
مطالعات طراحی مرکز توریستی در کویر
مطالعات طراحی مجتمع تفریحی توریستی واقامتی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع تفریحی توریستی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی توریستی اقامتی
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی توریستی در نوشهر با رویکرد گسترش علمی توریسم در ایران
مطالعات مجموعه بین المللی تفریحی توریستی
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی توریستی اقامتی
مطالعات مجتمع تفریحی توریستی کویر با رویکرد معماری پایدار
مطالعات استراحتگاه تفریحی توریستی ساحلی
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی توریستی اقامتی دماوند
مطالعات طراحی اقامتگاه تفریحی توریستی کوهستانی
مطالعات طراحی استراحتگاه تفریحی توریستی اردبیل
مطالعات طراحی مجتمع تفریحی توریستی با رویکرد گردشگری (نمونه موردی دهکده تفریحی گردشگری گاوازنگ)
مطالعات و مبانی نظری مجموعه تفریحی ساحلی(مطالعات طراحی)
مطالعات طراحی مرکز تفریحی توریستی گردشگری اقامتی آستارا
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی توریستی ارومیه
مطالعات طراحی مجموعه جهانگردی وتوريستي اقامتي تهران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد