خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت و مطالعات ورد طراحی پارکینگ

   تعدادبرگ: 109 صفحه فایل ورد + PowerPoint به همراه نقشه اتوکد   قیمت: 7800 تومان   حجم فایل: 15659 kb  تعدادمشاهده  5


فهرست
فصل 1- ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پارکینگ¬ها    4
مقدمه     5
استانداردها    7
ابعاد وسطح اشغال اتومبیل    9
پارکینگ معلولین    14
انواع پارکینگ    24
پارکینگ های چند طبقه    27
خصوصیات شیب بندی درپارکینگ ها    28
شیب رمپ    29
انواع سیستم های شیب بندی    31
انواع رمپ های هندسی    28
درجه شیب بندی رمپ ها    29
فصل 2- ضوابط ومقررات پارکینگ ها    59
1-    ضوابط سازمان حمل ونقل وترافیک تهران    60
2-    ضوابط ومقررات پارکینگ درتهران    61
3-    ضوابط ومقررات پارکینگ درتهران    62
فصل3- مطالعات ترافیکی پرژه    64
3-1- تعاریف    65
3-2- مشخصات کلی پروژه    63
مشخصات کلی زمین محل پروژه    70
موقعیت و مشخصات مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان    72
فصل 4- تحلیل ترافیکی پارکینگ     75
فصل 5- بررسی گزینه پیشنهادی     94
منابع و ماخذ    107
پیوست 1- مجموعه ضوابط و مقررات و بخشنامه ها    108
 
فصل 1 
ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پارکینگ¬ها
 
درطرح ریزی و ساماندهی مراکز شهرها، سیاست اصلی باید درجهت تشویق استفاده از وسایل نقلیه جمعی باشد. اما، اگر خودروها به مناطق مرکزی شهرها دسترسی نداشته باشند، این مراکز درشهرهای جدید رونق نمی گیرد، و شهرهای موجود رونق و جنب وجوش خود را ازدست می دهند و به مناطق راکد و دل مرده ای که مطلوب شهروندان نیست تبدیل می شوند.
در شهرهای بزرگ، یافتن جایگاه پارک یکی از معضلات رانندگان وسایل نقلیه شخصی می باشد. متاسفانه در سالهای گذشته به این مهم توجهی نشده است و پارکینگ های موجود ،بسیار کمتر از نیاز فعلی به محل پارک خودرو است و هر ساله با افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی ،این مشکل رو به فزونی می رود. بنابراین وسایل نقلیه شخصی حتی بدون توجه به تابلو های ایست ممنوع و یا پارک ممنوع در کناره خیابانهای پر تردد شهری که محلی برای پارک کردن و یا مانور آن در نظر گرفته نشده است ،توقف کرده و مشکلات عدیده ای را برای حمل و نقل شهری ایجاد می کنند ؛ در نتیجه ضرورت دارد هرگونه تلاشی برای بهبود این روند ، در زمانه حمل و نقل شهری مورد استقبال قرار گیرد.
 
 بنابراین، در بافت¬های پر، حذف پارکینگ¬های خیابانی باید تدریجی و همزمان با فراهم ساختن پارکینگهای عمومی باشد. در توسعه های جدید، طرح ریزی شهری باید وسایل نقلیه جمعی، سیستم پیاده روی و دوچرخه سواری، و پارکینگ¬های عمومی را هماهنگ با یکدیگردرنظر بگیرد و طرح کند.
در فراهم ساختن پارکینگ¬های عمومی، سیاست اصلی باید این باشد که استفاده کنندگان از آنها، حداقل بهای کامل این استفاده را بپردازند. درشهرهای بزرگ ممکن است به منظور تنظیم حجم ترافیک درمناطق مرکزی شهر، نرخ کرایه پارکینگ را حتی بیشتر از هزینه تمام شده آن تعیین کنند. در این موارد، به نرخ کرایه پارکینگ باید به عنوان عامل مؤثری در تنظیم تقاضا نگاه کرد.
 
معیارهای انتخاب محل مناسب پارکینگ:
درانتخاب محل پارکینگ، باید موقعیت محل اتصال پارکینگ را به شبکه خیابانها کاملا سنجید. درسنجش دسترسی پارکینگ به خیابان باید عوامل زیر را درنظر گرفت:
 
-    تداخل با ترافیک خیابان
-    تداخل با ترافیک متوقف در تقاطعها در زمان قرمزبودن چراغ راهنما
-    تداخل با ممنوعیت گردشها و یا سایر علائم و مقررات کنترل ترافیک
 
باید نحوه گردش ترافیک درداخل پارکینگ را هماهنگ باگردش ترافیک درخیابان¬های اطراف درنظرگرفت؛ و این موضوع گاهی درانتخاب محل ورودی و خروجی پارکینگ تاثیر می گذارد. همچنین باید تاثیرات ترافیکی احداث پارکینگ را برشبکه، مخصوصا تقاطعهای اطراف بررسی گردد.
درتوسعه های جدید و همچنین در بازسازی بافتهای پر، پارکینگ¬ها را باید به عنوان یکی از عناصراصلی طرح ریزی شهری درنظرگرفت، و تعداد و مکان و زمان بندی احداث آنها با سیاست های عمومی وشهرسازی و جابجایی، با توزیع کاربریها و با ظرفیت شبکه راهها هماهنگ شود.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت و مطالعات طراحی پارکینگ ,فصل 1- ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پارکینگ¬ها 4 ,مقدمه 5 ,استانداردها 7 ,ابعاد وسطح اشغال اتومبیل 9 ,پارکینگ معلولین 14 ,انواع پارکینگ 24 ,پارکینگ های چند طبقه 27 ,خصوصیات شیب بندی درپارکینگ ها 28 ,شیب رمپ 29 ,انواع سیستم های شیب بندی 31 ,انواع رمپ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد