خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی و نقشه های مجتمع علمی آموزشی علوم اسلامی

   تعدادبرگ: 238 برگ ورد+نقشه های اتوکد+تصاویر سه بعدی   قیمت: 80000 تومان     تعدادمشاهده  2


مطالعات طراحی و نقشه های مجتمع علمی آموزشی علوم اسلامی 
238 برگ ورد+نقشه های اتوکد+تصاویر سه بعدی
 
فهرست مطالب
فصل اول:بیان مسئله و معرفی اجمالی    1
1-1-تصور اسلامی علم :    1
1-2-بعد علمی قرآن    3
1-3-پیدایش علوم قرآنی    6
1-4-آموزش علوم قرآنی    11
1-5-هدف از تأسيس دانشكده:    12
1-6-وظايف دانشكده    12
1-7-موضوع اين رشته تحصيلي:    13
1-8-حوزه علمیه    14
1-9-حوزه در لغت و اصطلاح:    14
1-10-تاریخچه حوزه علمیه:    14
1-11-مقایسه اجمالی نظام آموزشی حوزه و دانشگاه علوم قرآنی:    17
1-12-نظام آموزشی دانشگاه    18
1-13-سرچشمه های روحانی هنر و معماری اسلامی :    19
1-14-هنر سنتی : سرچشمه ی معرفت و رحمت    20
1-15-اصول معماری اسلامی از قرآن سرچشمه گرفته است    21
1-16-اصل وحدت و معماری قدسی    23
1-17-روح هنر اسلامي :    26
1-18-فرهنگ و نمادها در معماری ایران    28
منابع:    28
فصل دوم :مطالعات پایه    29
2-1-آموزش در ایران باستان    29
2-2-آموزش عالی در ایران    29
2-3-آموزش در دوران قاجار    31
2-4-بنیان‌گذاری دارالفنون    32
2-5-تربیت معلم    33
2-6-اولین دانشگاه جامع ایران    35
2-7-تاریخچه آموزش معماری    37
2-7-1-تاریخچه آموزش معماری در غرب و جهان    37
2-8-اولین آرشیتکت تحصیل کرده ایرانی    40
2-9-بررسی سیستمها و اهداف آموزشی در دانشکده های مهم خارج از کشور    44
2-9-1-دانشگاه برکلی امریکا:    44
2-9-2-دانشگاه معماری A.A    45
2-9-3-دانشکده MIT    47
2-9-4-انستیتو شاهزاده ویلز    48
2-9-5-دانشگاه اورگن    48
2-10-نتیجه اهداف دانشگاه    49
2-11-نظر صاحب نظران در مورد سیستم آموزش هنر و معماری در گذشته و حال در ایران :    52
2-12-تنگناهای موجود در آموزش دروس نظری :    58
منابع:    59
فصل سوم:مبانی نظری    60
3-1-بررسی مفهوم فضا در معماری    60
3-1-1-کیفیت فضا:    60
3-1-2-ویژگیهای فضا    64
3-1-3-معماری بر پایه فضا    67
3-1-4-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان    68
3-1-5-نظر اندیشمندان در مورد فضا    72
3-2-رابطه درون و بیرون در معماری    74
3-3-رنگ در معماری ایران    81
3-4-ایهام وتداعی    83
3-5-گوناگونی معماری در ایران    84
3-6-حجم در معماری ایران    85
منابع:    86
فصل چهارم: برنامه فیزیکی و استانداردها    87
4-1-اركان عمومي فضاهاي آموزشي    87
4-2-بررسی عوامل موثر در برنامه فیزیکی    87
4-3-مشخصات فضاهای آموزشی    90
4-4-عملکردها:    93
4-5-آموزشی-تئوری:    93
4-6-عکس و اسلاید:    95
4-7-اتاق کنفرانس:    96
4-8- آموزشی-عملی    96
4-9-کارگاه ها:    98
4-10-آزمايشكاه ها:    100
4-11-امکانات مرکزی:    101
4-12-    کیفیت صوت و نور پردازی:    102
4-13-کتابخانه ها:    102
4-14-بخش فرهنگي-رفاهي    103
نماز خانه:    105
4-15-سالن اجتماعات:    105
4-16-اداري:    106
4-17-مكانيابي فضاهاي آموزشي    108
4-18-ضوابط طراحی محیط هاي آموزشی:    109
4-19-تراکم جمعیت کلاس:    109
4-20-الگوي چیدمان در کلاس درس    110
4-21-ضوابط عمومی طراحی فضا    110
4-22-برنامه فيزيكي    112
4-22-1-ريز فضاها    112
4-23 کمک آموزشی    116
4-24-سالن اجتماعات    117
4-25-فضاهاي اداري    118
4-26-فضاي تفریحی    118
4-27-فضاهاي ارتباطی    120
4-28-پارکینگ    120
منابع:    125
فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی    126
5-1-موقعیت جغرافیایی    126
5-2- موقعیت طبیعی    126
5-3-توپوگرافی و ناهمواری های شهر تهران    126
5-4-تاریخچه شهر تهران    127
5-5-ویژگی های اقلیمی    152
5-5-1- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی    152
5-5-2- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی    152
5-5-3- بررسی نمودار بیوکلماتیک شهر و انسانی تهران    153
5-6-اصول طراحی اقلیمی    154
5-6-1-تعیین جهت و فرم ساختمان با توجه به اقلیم    155
5-6-2-تهويه طبيعی در رابطه بااقليم    156
5-6-3-فرم ساختمان در رابطه با اقليم    158
5-6-4-نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی    159
5-7-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران    160
5-8-مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران    163
5-9-کيفيت هوا در منطقه 22 شهرداري تهران    166
5-10-شبکه حمل و نقل منطقه 22 شهرداري تهران    168
5-11-ضرايب تعديل زيست محيطي و شهرسازي    174
5-12-ضوابط جلوگيري از افزايش محدوده شهرها  ( مصوبه مورخ 10/8/78)    177
منابع    179
فصل ششم: مطالعات تطبیقی    180
6-1-مدرسه بوزار    180
6-2-مدرسه باهاوس    185
6-3-دانشگاه هاروارد    195
6-4-دانشگاه آکسفورد    202
6-5-دانشگاه ییل آمریکا    205
6-6-پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران    209
منابع:    211
فصل هفتم :کانسپت و طراحی    212
7-1-طراحی    212
7-1-1-كانسپت ها:    212
7-1-2- ايده و طرح نهايي    215
7-1-3- طراحي معماري    217
7-2-ايده ها:    219
7-3-سناريوهاي کانسپچوال ( مفهومي )    221
7-4-نظریه کوين روش مي گويد    223
7-5-نظریه :ادوارد لارابي بارنز مي گويد    224
7-6-سلسله مراتب کانسپت    225
7-7-انواع پنجگانه کانسپت:    226
7-7-1-کانسپت قياسي (Avalogies)    226
7-7-2-استعارات و تشبيهات (کانسپت هاي استعاري) (Metaphores and Similes)    229
7-7-3- (کانسپت هاي جوهري) Essences    229
7-7-4-پاسخ مستقيم  و حل مساله (کانسپت هاي برنامه اي) Prigrammatic    232
7-7-5-ايده آل ها (کانسپت هاي  ايده آل گرا)    233
7-8-کانسپت طرح    234
منابع:    234
 
بخشی از مطلب
تحقیق در مراکز علمی آموزشی کهن اسلامی بدون شک عرضه کارنامه درخشان پایگاه های دانش و دانشمندانی است که از آغاز ظهور اسلام  در قلمرو این دین به وجود آمده است و طی سده های متمادی و با گذشتن از مراحل نشیب و فراز در هر رشته از رشته های دانش بشری و به وسیله دانشمندان اسلامی مرکب از نژادهای مختلف فعالیت داشته و در روزگار درخشش و دوره تلاش خود فرهنگ پرمایه و تمدن عظیمی را به جهان انسانی عرضه داشته است.
 
دانشگاههای اسلامی مانند دیگر پدیده های زندگی یکباره به وجوذ نیامده است .بلکه دوره های پی در پی و دگرگونی های بسیاری را پشت سر گذاشته تا اینکه رشد و کمال یافت و سرانجام به مرحله ای از تحول گام نهاد که به پیدایش مراکز علمی و تحقیقاتی اسلامی منتهی گردید.در این پایان‌نامه به طراحی معماری مجتمع علمی آموزشی علوم اسلامی پرداخته شده است .لذا  ساختار کلی رساله نیز منطبق با همین مطالعات و روند دستیابی به طرح شکل گرفت که کلیات مطالعات، مبانی نظری طراحی، تدوین ضوابط و برنامه فیزیکی، نمونه های موردی و آنالیز سایت در چارچوب کلی رساله فهرست شده اند و در فصل آخر نیز پروسه دستیابی به طرح توضیح داده شده است. و....


کلمات کلیدی مرتبط:
مجتمع علمی آموزشی ,علوم اسلامی , رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها ,اتوکد مجتمع علمی آموزشی علوم اسلامی , ,نقشه مجتمع علمی آموزشی علوم اسلامی , ,پلان مجتمع علمی,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی مطالعات مبانی نظری دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری و شهرسازی
دانلود مطالعات دانشکده هنر و معماری ,word
دانلود مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری ,word
مطالعات دانشکده معماری با رویکرد روانشناسی محیط
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری ،مطالعات معماری دانشکده
مطالعات طراحی دانشکده معماری با رویکرد معماری سبز
مطالعات دانشکده هنر و معماری ،رساله دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری,
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طرح دانشکده معماری
مطالعات طراحی مدرسه هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری 115 صفحه فایل ورد
مطالعات طراحی دانشکده معماری 112 ص فایل ورد
دانلود مطالعات دانشكده هنر و معماری Architectural university
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد