خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری ,word

   تعدادبرگ: 85   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 4789 kb  تعدادمشاهده  2


سرفصلها                               صفحه

چکیده                    1

مقدمه                            1

فصل اول:شناخت موضوع                                                             

هنرچیست                                         5

تمایزهنروزیبائی                     5

هنرایرانی                          6

هنربودن معماری           6                               

تعلیم وتربیت معمار                             8

نگرشی به روشهای آموزش معماری درگذشته وحال             9

تاریخچه ی دانشگاه درغرب وجهان                  10

بوزارفرانسه                                    12

مدرسه ی باوهاس                          13

دانشگاه معماری لندن                16

مدارس معماری ایتالیا               16

بررسی سیستمهاواهداف آموزشی دردانشگاههای مهم خارج ازکشور        16

دانشگاه بروکلی آمریکا                     16

ذانشگاه معماری A-A                 17

دانشگاه MIT                          24

تاریخچه ی آموزش عالی درایران              25

 

انگیزه ها ی ایجاددانشگاه تهران                 26

فصل دوم:نمونه های داخلی وخارجی دانشکده

دانشگاه هنرتوکیو                                 30

دانشکده ی هنرومعماری سین سیناتی              36

دانشکده ی معماری دانشگاه شهیدبهشتی            39

دانشکده ی معماری دانشگاه  علم وصنعت             41

دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران          42                                      

فصل سوم:استانداردهاوضوابط طراحی   

مشخصات عمومی کلاسهای درس نوررسانی طبیعی کلاسها              46     

عایق سازی صوتی                               46

خصوصیات عمومی آتلیه های طراحی              47

آرایش میزهادرآتلیه ی طراحی               47                                                   

 

روشنایی                                        48

کارگاه طراحی وساخت ماکت                    48

کلاسهای سمیناروگردهمائی                       49

کتابخانه ی تخصصی                           50

فضاهای خدماتی وتسهیلی رفاهی                                     

فضای نمایشگاهی                               52

سالن غذاخوری                                 52

واحدانتشارات وخدمات چاپ                  52

استانداردها

پلکان                                   53

راهروومسیرهای شیبدار                 53

دربها                                   55

کیفیت هوا                        55                                                               

راندمان دید     

روشنائی مصنوعی                            56

روشنائی روز                           57

رنگ                                      57

طرح وبافت                                 61

نویز اغتشاش صوتی                             62

مسیرهای پیاده رو                        65

دسترسی ومسیرگردش یاسیرکولاسیون            65

تئاترهاوسالنهای سخنرانی                        66

شکل اساسی                                   67

سالنهای سخنرانی:مقررات آتش نشانی             70

آکوستیک                                         70

فصل چهارم:برنامه ی فیزیکی                72

فصل پنجم:تحلیل سایت                      80

 

چکیده

رساله حاضر، تلاشي است در جهت رفع يكي از مهمترين  موانع آموزش معماري در كشور و هدف آن دست يابي به يك الگوي كالبدي ـ تحت عنوان دانشكده ی هنرومعماري ـ با توجه به مباني و مفاهيم معماري از يك سو و ضوابط و معيارهاي خاص مربوط به طراحي در فضاهاي آموزشي از سوي ديگر است.

هدف اصلی نگارنده در اين تحقيق، نبود فضاي آموزشي مناسب ـ چه به لحاظ كيفي و چه به لحاظ كمي ـ براي دانشجويان رشته معماري بوده و سعي در آن دارد، مكاني مناسب و پاسخگو از هر حيث، براي بهره وران آن ـ هر چند در قالب يك پروژه طرح نمايد.

مقدمه

هنر يك فعاليت انساني و عبارت از اين است كه انساني آگاهانه و به ياري علايم مشخصه ظاهري (حركات واشارات و خطها و رنگها و صداها و نقشها و كلمات) ، احساساتی  را كه خود تجربه كرده است به ديگران انتقال دهد؛ به طوري كه  آنها نيز آن احساسات را تجربه نمايند و از همان مراحل حسي كه او گذشته است بگذرند. يا بطوركلي مي توان گفت كه : فعاليت هنري عبارت است از فعاليتي كه منجر به خلق اثر مي شود كه افزون به كاركردهاي نخستين و اوليه پيام ياكاركردي خاص در زمينه انتقال مفاهيم آرمانها و خواسته ها داشته باشد.

هنر چنانچه متافيزيستها مي گويند، تجلي مسيح تصور مرموز تجلي زيبايي با خداوندنيست هنر تظاهر احساسات سركش كه با علائم ظاهري جلوه گر شده باشد نيست،هنر وسيله ارتباط انسانها است، براي حيات بشر و براي به سوي سعادت فرد و جامعه انساني موضوعي ضروري و لازم است، زيرا افراد بشر را با احساساتي يكسان به يكديگر پيوند مي دهد.

آیا گفتگو درباره معماری ارزشی دارد؟ درعرصه عمل است که ارزش معماری معلوم خواهد شد یعنی معماری خواهد توانست بی واسطه منتقدان و هنرسنجان، خود با مردم با قلب و روحشان سخن بگوید؟

تا بنائی برپا نشود معماری ظهور پیدا نمی­کند و گویا روزگاری بوده است که برای تذکر ارزش آن زیاداز الفاظی کوتاه چون زیبا، موزون یا با شکوه بر زبان نمی رفته و پیداست که اگر روزی طبع زیباپرستی از کار باز ایستد از تحلیل و استدلال کاری برنخواهد آمد، اما افزون بر اینکه از روزگار قدیم آموزش هنر و از جمله معماری با تعریفها و معیارهایی همراه بوده موجبات جدیدی برای بحث درباره معماری پیدا شده است.

یکی اینکه از روزگار ما روزگار سیطره علم تحلیلی است و عرصه هنر هم از آن برکنار نمانده، دیگر اینکه معماری در دامان حرفه و حرفه در دامان فرهنگ رشد می­کند و امروز که حرفه در تکنیک و فرهنگ در مردم پذیری داخل شده است، معماری هم بیش از پیش موضوع نقد وتفسیر قرار گرفته و آخر آن که نقد و تفسیر در فضای مردم پذیری به قیل و قال تنزل یافته، صفای دریافت بی واسطه را مکدر کرده است.

معماری در حقیقت گهواره رشد بشریت بوده و معماران سازنده این مهد بشریتند آن چنان که جسم نوزاد بشر درگهواره به آسودگی امکان رشد و نمو می­یابد. جسم و روح بشریت نیز در بستر معماری مجال نمو و بالندگی خواهد یافت.

در جوامعی که ارزش این بستر مادی تکامل بشر و ارزش معماری و بهای تک تک عناصر و جزء جزء بدنه­ها و سطوح فضاهای آن شناخته شده است. بهای کار معماران نیز به درستی سنجیده و محترم شمرده می­شود و حاصل پویایی هر چه بیشتر معماری و تکاپوی معماران آن جامعه برای بهبود کیفی و کمی معماری در سطح جامعه بومی و حتی در مقیاس جهانی است. جامعه ایران در گذشته و حال دارای معماران بنام و گمنامی بوده است که در تلاش و کوشش در این راستا بوده و هستند و اینکه تا چه حد موفق بوده­اند و عوامل رشد معماران و یا عوامل بازدارندۀ تلاش و پیشرفت آنان چه بوده و هست جای تفحص بسیار دارد.شناخت این عوامل و تأثیر آن بر محیط آموزشی این گروه خاص اجتماع می­تواند در جهت طراحی فضاهای مستعد مفید واقع شود.

معماری و شهرسازی در هر کجای دنیا با فرهنگ شیوۀ زندگی و اقلیم ارتباط ناگسستی دارد و معماری مطلوب آن است که بتواند با مسائل مادی و معنوی جامعه هماهنگ باشد و چنانچه نتواند پاسخگوی وجه هنری و روانی سرزمین و مردم آن باشد با شکست مواجه خواهد شد.

با توجه به آنکه یک معمار چه در دوران تحصیل و چه در زندگی حرفه­ای خویش همواره می­کوشد تا با توجه به توانایی­های طراحی خویش فضای شایسته متناسب با احتیاجات مادی و معنوی انسان را خلق کند، بنابراین فضای تربیتی چنین شخصیتی نقش بسیار.........


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود مطالعات ,طراحی دانشکده ,هنر و معماری ,word ,دانلود رساله , طراحی دانشکده هنر و معماری , ,رساله ,طراحی , دانشکده , هنر و معماری , , دانلود , رساله دانشکده هنر و معماری , , رساله , دانشکده هنر و معماری ,دانشکده ,هنر و معماری,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی مطالعات مبانی نظری دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری و شهرسازی
دانلود مطالعات دانشکده هنر و معماری ,word
مطالعات دانشکده معماری با رویکرد روانشناسی محیط
مطالعات طراحی و نقشه های مجتمع علمی آموزشی علوم اسلامی
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری ،مطالعات معماری دانشکده
مطالعات طراحی دانشکده معماری با رویکرد معماری سبز
مطالعات دانشکده هنر و معماری ،رساله دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری,
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طرح دانشکده معماری
مطالعات طراحی مدرسه هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری 112 ص فایل ورد
دانلود مطالعات دانشكده هنر و معماری Architectural university
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنرومعماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری با رویکرد تعاملات اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد