خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی دانشکده معماری و شهرسازی

   تعدادبرگ: 211 برگ ورد   قیمت: 17500 تومان   حجم فایل: 23018 kb  تعدادمشاهده  3


بخشی از مطلب
  معماری اجتماعی‌ترین هنر بشری است. به غیر از دوران گردآوری خوراك، حضور فضا، بنا و شهر از گذشته تا امروز و در آینده، لحظه‌ای از زندگی روزمره آدمیان غایب نبوده و نخواهد بود. بشر نیازمند فضایی است كه او را در مقابل تأثیرات محیط محافظت نماید. این نیاز از ابتدای زندگی تا به امروز تغییر چندانی نداشته است. این فضای محافظ یا همان فضای معماری، مركزی است كه بر مبنای آن تمامی ارتباطات فضایی شكل یافته و سنجیده می‌شوند    .
ارتباطات فضایی بین افراد، سیستمی است پیچیده از تمایل به نزدیكی، فرار، نادیده گرفتن، توجه نكردن و ... به این دلیل فضای معماری نمی‌تواند تنها با توجه به فضایی ریاضی طرح شده باشد، بلكه لازم است طرح فضا به ترتیبی باشد كه تمامی ارتباطات اجتماعی ـ روانی انسانها تقویت شوند یا اینكه لااقل برای آنها مزاحمتی ایجاد نشود.
مفهوم فضای ساخته شده یا فضای كالبدی به معنای كلیه شكلهای كالبدی قابل لمسی كه انسان‎ها به وجود می‌آورند و یا تغییر شكل‎هایی كه در همین زمینه اعمال می‌كنند، می‌تواند به صورت یك مفصل بین فضای كالبدی ـ طبیعی و فضای زیستی انسانها تعریف شود. این فضا نقطه شروع انسان برای شناخت محیط است.
فضای معماری به بیانی توصیف مادی مكان یا ظرفی است كه در آن بخشی از فعالیتهای مربوط به زندگی بشر صورت می‌پذیرد. بنابراین فضای معماری با زندگی رابطه‌ای ناگسستنی دارد. انسان هنگامی كه از رحم مادر جدا می‌شود، در فضایی جدید قرار می‌گیرد كه همان فضای معماری است. انسان در فضای معماری زندگی می‌كند، به فضا فكر می‌كند و فضا را خلق می‌نماید. معماری هنر به نظم درآوردن فضاست و انسان نمی‌تواند قبل از آنكه افعال خود را منظم كرده و به زندگی خود نوعی سازمان بخشیده باشد، فضا را به نظم درآورد.   
رابطه انسان با فضای معماری رابطه‌ای است روزمره كه بخش مهمی از زندگی او را در بر می‌گیرد. این رابطه پیچیده‌تر از رابطه انسان با فضای هنری نقاشی و مجسمه سازی‌ است، زیرا انسان این فضا را از درون نیز تجربه می‌كند. از این رو بعد از قرن‎ها، هنوز مسأله اصلی معماری، فضا و زندگی و چگونگی ارتباط بین این دو است. فضای معماری كه اصلی‌ترین وجه معماری است، از طریق اصلی‌ترین وجه زندگی یعنی خلاقیت می‌تواند ایجاد شود. با اینكه فضای معماری به فضای زندگی انسانها مربوط است، ولی این ارتباط از فرمول خاصی نتیجه نمی‌شود. فضای زندگی بصورت الگویی از پیش تعیین شده، در جهان ایده‌آل‎ها وجود ندارد، بلكه بایستی ایجاد شود و معمار مسؤول ایجاد آن است.
و.....
فهرست مطالب
فصل اول ۴
۱-۱ چکیده ۴
۲-۲ تعریف هنر ۸
۲-۳ دسته بندی هنرها ۹
هنرهای پلاستیک و فنوتیک ۹
۲-۴ ریشههای هنر ۱۰
۲- سخنوری ۱۰
۳- موسیقی ۱۰
۴- نقاشی و مجسمه سازی ۱۱
معماری ۱۴
۲-۹- درباره معماری ۱۵
۲-۱۰- هنر بودن معماری ۱۷
۲-۱۱- تعلیم و تربیت معمار ۲۱
۲-۱۲- نگرشی به روش آموزش معماری در گذشته و حال ۲۴
تحلیل طراحی ۵۶
دید از حیاط ۵۹
پلانهای گالری و سالن دفاع ۶۱
ساختمان معماری دانشگاه ییل ۶۴
نمایی از ساختمان معماری دانشگاه ییل ۶۵
نمایی از حوض وایوان خانه رسولیان ۶۹
پلان خانه مرتاض ۷۰
حیاط بزرگ و ایوان خانه مرتاض ۷۱
طبقه اول، کلاسهای نظری ۸۱
آتلیه معماری (دانشکده هنرهای زیبا)۸۴
 
فصل پنجم ۸۵
۵-۱سازمان یابی فضائی کل دانشگاه ۸۵
۵-۱-۱- سازمان یابی قضائی کاملاً متمرکز ۸۶
۵-۱-۲- سازمان یابی فضائی نیمه متمرکز ۸۶
۵-۱-۳- سازمانیابی فضائی کاملاً پراکنده ۸۷
۵-۱-۵- سازمان یابی فضائی به شکل تقسیم دانشگاهی ۸۸
۵-۱-۶- سازمانیابی فضائی کلی به شکل گسترده منطقهای ۸۹
۵-۲- شناسائی طراحی دانشگاهی ۹۰
نظم و الگوهای موجود جهت طراحی دانشگاه ۹۰
– سازمان دهی فضائی کلان – مجتمع های آموزشی ۹۱
۵-۲-۱- گسترش خطی ۹۱
۵-۲-۲- گسترش شبکهای (یا شطرنجی) ۹۱
۵-۲-۳- گسترش مرکزی (یا متمرکز) ۹۲
۵-۲-۴- گسترش گلبرگی ۹۲
۵-۲-۵- گسترش مولکولی (یا پراکنده) ۹۲
۵-۲-۶- گسترش صلیبی ۹۲
شناسائی مشخصات کالبدی و اقلیمی ۹۸
اهداف عمده راهنمای طراحی اقلیمی در ساختمانهای آموزشی ۹۸
۵-۳- نورپردازی طبیعی ۹۹
۵-۴- کنترل تابش آفتاب بر جدارههای شفاف ساختمان ۱۰۲
۵-۵- سازماندهی پلان، فرم کالبدی و بافت مجموعه ساختمانی ۱۰۳
۵-۶- مصالح ساختمانی و رنگ سطوح خارجی ۱۰۵
 
فصل ششم ۱۰۷
پیشینه تاریخی ، جغرافیایی واقلیمی استان کرمانشاه ۱۰۷
تاریخ و فرهنگ- کرمانشاه ۱۰۷
ایل های کهن کرمانشاه ۱۱۴
نوروز و آتش افکنی مردم کرمانشاه ۱۱۵
شهر کرمانشاه در دوران معاصر : ۱۱۷
مختصات جغرافیایی و کالبدی استان ۱۱۷
مطالعات جمعیتی – اجتماعی ۱۲۰
رشدسالانه جمعیت در شهرستان کرمانشاه ۱۲۱
ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی ۱۲۱
مذهبی فرهنگی : ۱۲۳
زبان وگویش : ۱۲۵
 
گویش کردی اورامی : ۱۲۶
بررسی های اقتصادی : ۱۲۸
مرکبات و محصولات کرمانشاهان ۱۲۹
هنرهای سنتی ۱۲۹
گلیم بافی ۱۳۰
موج بافی ۱۳۱
پرده بافی ۱۳۲
جاجیم بافی ۱۳۲
ابزارهای فلزی ۱۳۳
عوامل عمده شکل دهنده بافت کالبدی شهر: ۱۳۴
مسائل کلی زمین شناسی ۱۳۵
ویژگی های اقلیمی استان کرمانشاه ۱۳۶
دمای هوا ۱۳۹
رطوبت نسبی ویخبندان : ۱۳۹
تاثیر توده های هوا : ۱۳۹
تاثیر ارتفاع بر اقلیم استان : ۱۴۱
کوههای کرمانشاهان ۱۴۲
تاثیر منابع رطوبتی بر اقلیم استان ۱۴۴
کالبد شهری وروستای ۱۴۶
 
فصل هفتم ۱۴۸
شرح برنامه دانشکده معماری و شهر سازی ۱۴۸
۷-۱- آشنایی با رشته های آموزشی ۱۵۱
حوزه فن ساختمان ۱۶۴
حوزه تاریخ معماری و مرمت و احیای ابنیه و بافتها ۱۶۵
رشته طراحی شهری و برنامه ریزی شهری ۱۶۷
۲- شاخه طراحی شهری ۱۷۰
۷-۲- نحوه تشکیل فضایی یک دانشکده معماری ۱۷۳
آتلیه ها و کارگاههای طراحی ۱۷۵
ب- آرایش میزها در آتلیه طراحی ۱۸۳
ت- روشنائی ۱۸۳
آرشیو کارها و پروژه‌های دانشجویان ۱۸۴
مشخصات عمومی ۱۸۶
مشخصات و ابعاد ۱۸۶
مشخصات عمومی ۱۸۷
کلاس‌های درس ۱۸۸
ضریب اشتغال جا × ضریب کارآیی کلاس × ساعات هفتگی دانشکده ۱۸۹
ب- خصوصیات مشترک کلاس‌های درس ۱۸۹
– عایق سازی صدا (آکوستیک) در کلاس ۱۹۰
سالن مطالعه ۱۹۰
۷-۲-۲-۲- بخش سمعی و بصری ۱۹۱
موقعیت فضاهای مورد نیاز ۱۹۳
۷-۲-۲-۴- آمفی تاتر و سالن اجتماعات: ۱۹۳
۷-۲-۲-۶- آتلیه عکاسی ۱۹۴
۷-۲-۲-۷- آزمایشگاههای تحقیقاتی ۱۹۴
۷-۲-۲-۹- کارگاههای کمک آموزشی ۱۹۶
مشخصات عمومی کارگاهها ۱۹۶
۷-۲-۲-۹-۲ کارگاه سفال و سرامیک ۱۹۷
۷-۲-۲-۹-۳ کارگاه چوب ۱۹۷
۷-۲-۲-۹-۴ کارگاه فلز ۱۹۸
۷-۲-۳-۲-۱ موتورخانه و برق اضطراری ۱۹۸
۷-۲-۳-۲-۳ انبار مرکزی ۱۹۹
۷-۲-۴- مجموعه اداری دانشکده ۲۰۰
۷-۲-۴-۲- بخش امور اداری و آموزشی ۲۰۰
ظرفیت آتلیه و کارگاه ۲۰۳
۸-۱سازه ۲۰۵
۸-۲ نازک کاری : ۲۰۸
۸-۳سیستم تاسیسات

فهرست منابع و مواخذ


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,دانشکده معماری و شهرسازی ,دانشکده معماری و شهرسازی،,رساله،,طرح نهايی،,مطالعات،,پروژه،,پروپوزال،,برنامه فیزیکی ،, استاندارد،, تحقیق رساله،,ppt،,pptx،,doc،,iran،,معماري،,دانلود،,رايگان،,طراحي،, نامه،, طرح نهایی،,استانداردها،, اصول،, تاريخچه،, مباني،,نمونه موردي،,دانلود رساله ،,پروژه ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری ،مطالعات معماری دانشکده
مطالعات طراحی دانشکده معماری با رویکرد معماری سبز
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنرومعماری
مطالعات طراحی دانشکده فیلم و انیمیشن
مطالعات طراحی و نقشه های دانشکده معماری
مطالعات طراحی و معماری دانشکده هنر
مطالعات طراحی مدرسه معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات دانشکده معماری >> ۱۱۰ص
مطالعات طراحی دانشگاه هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری در تنکابن
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده مکانیک
مطالعات طراحی دانشکده هنر و موسیقی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد