خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مرکز تولید موزیک و استودیوی ضبط موسیقی با رویکرد معماری پایدار

   تعدادبرگ: 240 برگ ورد با فهرست رفرنسی   قیمت: 55000 تومان     تعدادمشاهده  3


مطالعات طراحی مرکز تولید موزیک و استودیوی ضبط موسیقی با رویکرد معماری پایدار
فهرست کلی و بخش بندی مطالب
چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت 
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
موسیقی در فرهنگ ایرانی،اسلامی 
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ    
 
بخشی از مطلب
موسيقی صنعت ترکيب اصوات و صداهاست، به طوری که خوشايند باشند و سبب لذت سامعه و انبساط و انقلاب روح گردند. « موسيقی در لغت يونان، الحان است و لحن را به دو معنی استعمال می کنند: اول جماعتی نغمه ی مختلف که آن را قوسی محدود می باشد و ديگر جماعتی نغمه که آن را قوسی محدود باشد و کلام مفيد به آن مقرون و بر اساس اين تفسير، آنچه قراء و خطبا بر آن ترنم می کنند، لحن باشد و يا به عبارتی لحن عبارت است از اجتماع نغمه  های مختلف که آن را تربيتی محدود باشد.  »
 
علم موسيقی به طور کلی از شناختن انواع الحان و آنچه از آنها تاليف می شود بحث می کند و روشن می سازد که الحان برای چه غرض هايی تاليف می شوند و چگونه بايد تاليف شوند و چگونه تاثير آنها بيشتر و دلنشين تر گردد. از اين رو موسيقی بر پايه ی دو علم تعريف شده است:
1-علم موسيقی عملی  2- علم موسيقی نظری ( تئوری )
موسيقی عملی که الحان را در آلات طبيعی يا مصنوعی به صورت محسوس ايجاد کند، آلت طبيعی شامل حنجره، گلو، بينی و آلات مصنوعی شامل نی، عود و . . .
 
و اما موسيقی نظری شامل پنج بخش می باشد: 
 
اول: گفتار در مبادی آداب اوليه ای که برای استخراج آنچه در اين علم است مورد استفاده قرار می گيرد
دوم: گفتار در اصول اين صناعت، شامل استخراج نغمه ها و تعداد و چگونگی آنها
سوم: گفتار در تطبيق چيزهايی که در اصول ثابت شده و بحث درباره ی آلات و شيوه ی ايجاد الحان در آلاتچهارم: گفتار در ترکيب الحان و چگونگی ساختن آنها
پنجم: گفتار در ايقاعات
يا به عبارت ديگر:
1-    قواعد نت نويسی:حالات و کيفيات صداها و طرز تشکيل گامها و اوزان مختلف موسيقی
2-    علم صدا شناسی: يکی از مباحث فيزيک که بر دو قسم است: يک قسم از نظر علمی و از روی قواعد رياضی آن بحث می شود که فرا گرفتن آن جز برای آشنايان به اصول فيزيک و رياضی ميسر نيست. قسم ديگر از نظر موسيقی از آن گفتگو می شود و در اين صورت تا کسی با موسيقی آشنايی نداشته باشد،به درستی از آن استفاده نخواهد کرد.
3-    علم هماهنگی: يا علم توافق و تناسب اصوات که در آن از آميختن صداهای مختلف صحبت می شود.  
4-    علم ترکيب موسيقی يا سازندگی: ساختن يک قطعه موسيقی برای يک يا چند صوت يا برای يک يا چند ساز
 
 
 
تئوری موسيقی
 
مهمترين عاملی که به معنای اعم، پايه و اساس جدی در آموزش موسيقی به شمار می رود،" سلفژ " است که از دو قسمت تشکيل شده است:
1-    قسمت عملی        2-  قسمت نظری ( علمی )
 
قسمت عملی شامل خواندن و تلفظ نتها به شکل آوازی ( SIGHT-SINGING ) و به شکل وزن خوانی (SIGHT-READING) است و قسمت نظری ( THEORY ) شامل شناخت کليه ی علامتها و قواعدی است که در طی قرون متمادی، به منظور اجرای هرچه دقيق تر موسيقی، به تدريج ابداع شده و تکامل يافته اند تا بتوان شناخت هنری ( ART COGNITION ) را که واقعيتی درونی است و بيشتر جنبه ی عاطفی دارد، با اين علامت ها و قواعد،  به شناخت علمی ( SCIENTIFIC COGNITION ) تبديل نمود. به جز بعضی از کشورهای شرقی که در آنها ساز و آواز به روش سينه به سينه تعليم داده می شود، در تمامی مدارس و کنسرواتورهای موسيقی، تئوری از جمله مباحث بنيادي به شمار می رود. تئوری موسيقی علمی است که از قواعد و اصطلاحات موسيقی گفتگو می کند، قواعدی که بی ارتباط با قواعد رياضی نیستند.
ارسطو، فيلسوف بزرگ يونان، فلسفه را دو قسم می داند: فلسفه ی علمی و فلسفه ی نظری. فلسفه ی نظری شامل رياضی و طبيعی و علم الهی است و موسيقی هم يکی از شعب رياضی به شمار می رود. فيلسوفان اسلامی هم تقسيم بندی ارسطو را در کتابهای فلسفه ذکر کرده و موسيقی را در شمار رياضی محسوب داشته اند. پس با توجه به نظرات ايشان، موسيقی يکی از شعب رياضی است و در حقيقت می توان آن را علم موسيقی گفت، زيرا عنصر اصلی موسيقی يعنی صوت و زير و بم اصوات، در اثر نسبت های رياضی پديد می آيند. از طرف ديگر چون تمام قواعد موسيقی، مانند قواعد رياضی مسلم و بدون تغيير نيست و ذوق سازنده هم در آن دخالت بسزایی دارد، پس می توان آن را هنر ناميد.
در نتيجه موسيقی در عين حال دارای دو جنبه است: جنبه ی علمی و جنبه ی هنری؛ همچنين موسيقی را می توان به زبان هم تعبير کرد. زيرا همانطور که زبان از ترکيب حروف، کلمات و جمله ها تشکيل می شود، از ترکيب اصوات و صداها هم جمله های موسيقی پديد می آيد. آنچه را که می توان در مجموعه ای تحت عنوان تئوری موسيقی بررسی کرد شامل چند عامل اصلی می شود، از جمله: وزن، ريتم، تناسبات، تصادف، تکرار، قرينه سازی، والر و هماهنگی زير و بمی بين درجات، فرم و شکل اوج و حضيض
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی مرکز تولید موزیک و استودیوی ضبط موسیقی با رویکرد معماری پایدار ,فهرست کلی و بخش بندی مطالب ,چکیده ,مقدمه ,تعاریف ,فصل اول مطالعات پایه ,بیان مسئله ,اهداف ,ضرورت ,روش تحقیق ,فصل دوم مبانی نظری ,فصل سوم استانداردها و ضوابط ,فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرا,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی تالارشهر،سیتی هال،city hall،با رویکرد تعاملات اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد