خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی سالن موسیقی

   تعدادبرگ: 201 صفحه با فرمت word   قیمت: 7800 تومان   حجم فایل: 5254 kb  تعدادمشاهده  3


رساله سالن موسیقی 
 
دانلود مطالعات طراحی معماری طراحی سالن موسیقی در 201 صفحه با فرمت word 
 
1-1 مقدمه:
 
از روزي كه انسان به آواز آهنگين يك پرنده گوش داد نقش موسيقي و تأثير آن به رسميت شناخته شد، براي لحظه‌اي چشمانتان را ببنديد و به ديروز، به كودكي برگرديد و به ياد نواهاي آهنگيني بيفتيد كه در روحتان زمزمه مي‌شد. طنين لالايي مادر خواب شبهايتان را پر مي‌كرد، آنگاه كه صداي قلب مادر نشان امني بود تا آرامش را تجربه كنيد. با صداي اكسيژن نفسهايش، نفسهايتان گرم شد و حجم گرفت و نبضتان آهنگ زندگي نواخت و طنين قلبتان طپشي بود براي بودن و زيستن.
 
بدون ترديد موسيقي از توانايي انگيزه بخشي برخوردار است:‌ ريتم زندگي، آهنگ طبيعت؛ نواي باد؛ آواز گياه؛ پرنده؛ موسيقي آب و حتي صداي سكوت شب روي حالات جسماني، روحي، رواني و احساسي انسان تأثير بسزايي دارد.
 
شادروان حسن مشحون معتقد است، از زماني كه بشر توانست انفعالات دروني خود را به وسيله‌ي صدا نمايش دهد و وزن را از صداهاي منظم و مختلف طبيعت به دست آورد، موسيقي را به وجود آورد زيرا جهان پر از اصوات است و عالم خلقت بر توازن و انتظام استوار است.[1]
 
موسيقي در تمام مراحل زندگي با انسان آميخته بوده، زيسته و تكامل يافته است. لئوپلددوفن مي‌نويسد: ريشه موسيقي به عهد كهن ارتباط دارد، موسيقي صوتي با سخن به وجود آمده است و در واقع همان روزي كه انسان توانست براي نخستين بار خوشي‌ها و رنج‌هاي خود را با صدا نمايش دهد، مبدا موسيقي است.[2]
 
قرن‌هاي متمادي از صداي موسيقي به شكل طبل براي خبر رساني و كوس و دهل براي پيش بردن جنگ‌ها و پيروز شدن استفاده مي‌شده است اما موسيقي به همين اندازه مي‌تواند آرام بخش و مسكن نيز باشد و به روش‌هاي مختلف بر شرايط انسان تأثير گذارد. قدما معتقد بودند كه موسيقي شيطان را فراري داده و سبب التيام مي‌گردد بطوريكه بيشتر قبايل در سرتاسر دنيا براي فراري دادن شيطان از جسم و روح بيمار و بسياري از آيين‌هاي قبيله‌اي از موسيقي استفاده مي‌كردند و مي‌كنند. موسيقي نشانه فرهنگ و زبان آفريقايان بوده و قرنهاست كه در برنامه‌هاي خود از موسيقي استفاده مي‌كنند. در ايران نيز از موسيقي تعزيه تا موسيقي صوفيانه، با تار و پود فرهنگي ايراني عجين شده است و همگي در زندگي مردم نقش موثري را ايفا مي‌كرده است بطوريكه گوياي فرهنگ و تمدن ايراني است كه البته در طول تاريخ همگام با تغيير در ساختار سياسي؛ اجتماعي و فرهنگي كشور دستخوش تغييراتي شده و هرگونه غم و شادي مردم به نوعي محسوس در آن اثر گذاشته است.
 
در روزگار ما به شكل علمي خاصيت التيام بخشي موسيقي براي تغييرات احساسي يا التيام جسماني بيمار به اثبات رسيده است و در زمينه موسيقي درماني و تأثيرات التيام بخش صداي آواز يا صداي ادوات موسيقي، كاستن استرس و افزايش آرامش و آراميدگي حتي افزايش خلاقيت اشخاص، افزايش شير مادر و رشد و پرورش گياهان و.. به نتايج قابل ملاحظه‌اي رسيده است.
 
اما نبايست فراموش گردد كه سرزمين ما خاستگاه فرهنگ و تمدن بشري است با پيشينه چندين هزار ساله در هنر، بويژه در موسيقي كه گنجينه پر ارزشي از پيشنيان برايمان به يادگار مانده است كه بايسته است از آن به بهترين شيوه استفاده كنيم و بهمراه دانش امروزي از آن بهره بجوييم.
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده 1
 
فصل اول : كليات.. 2
 
فصل دوم:شناخت.. 9
 
بخش اول: تعریف موسیقی. 10
 
بخش دوم:بررسی موسیقی در دوره های مختلف تاریخی. 14
 
گفتار اول:همنوایی معماری و موسیقی در مغرب زمین: 15
 
گفتار دوم:موسیقی در ایران زمین. 22
 
بخش سوم:بررسی انواع موسیقی. 30
 
بخش چهارم:بررسی سازهای ایرانی. 34
 
بخش پنجم:رابطۀ بین موسیقی و معماری: 40
 
بخش ششم:چگونگی پیدایش هنرستان عالی موسیقی در ایران: 50
 
بخش هفتم:بررسی نمونه های موجود 54
 
گفتار دوم بررسی نمونه های داخلی: 83
 
امکانات مرکز همایشها : 89
 
بخش هشتم:استانداردها و ضوابط.. 91
 
فصل سوم:بررسی اقلیم و تحلیل سایت انتخابی. 138
 
بخش دوم:اقلیم. 143
 
آبعلي. 147
 
بخش سوم:تحلیل سایت انتخابی. 156
 
فصل پنجم: مبانی طراحی و برنامه فیزیکی: 181
 
فهرست منابع و مآخذ: 200

 

بخشی از مطلب



بشر همواره در طول تاريخ به تلاش‌هاي گوناگون دست زده تا باورها و آرمان‌هاي انساني خويش را در قالب اشكال مختلف بيان و به ديگران منتقل كند. بي‌ترديد تاكنون اهميت هيچيك از تلاش‌ها به اندازه هنر، در نمايان ساختن جوهر پندار و انديشه انسان و فرهنگ او امكان‌پذير نگشته است و هنرهاي گوناگون همچون موسيقي، نقاشي، معماري، مجسمه‌سازي، رقص، تآتر و غيره به مثابه يكي از راه‌هاي بيان دانش و اشتياق بشري نقش ارزنده‌اي در دريافت كلي فرهنگ و جامعه بزرگ بشري ايفا كرده است. اين گفته شوپنهاور كه «همه هنرها مي‌خواهند به مرحله موسيقي برسند»  در بر گيرنده حقيقتي است مهم كه آگاهي از آن ما را به شناخت واقعي از تمام هنرها رهنمون مي‌گردد.
اصل مهمي كه از گفته شوپنهاور مطرح مي‌شود وجود كيفيت انتزاع و تجربه در هنر موسيقي است. آنچه موسيقي را از ساير هنرها متمايز مكند، بيان صريح و بدون واسطه با مخاطبان خود است كه انتقال پيام‌ها و آرمان‌هاي ذهني و عواطف و احساسات هنرمند را به ديگران آسانتر مي‌سازند. به بيان زيباتر مي‌توان گفت:
«موسيقي، هنر بيان احساسات بوسيله صداهاست»
«موسيقي را مردم بوجود مي‌آورند و آهنگسازان آن را تنظيم مي‌كنند » بطوريكه تاريخ موسيقي نشان مي‌دهد، آهنگسازان بزرگ پيوسته كساني بوده‌اند كه با مردم آميخته و روح زمان را دريافته باشند. فقط كسي كه ضربان قلب‌هاي مردم را درك كند مي‌تواند افكار مردم را بيان كند.

2-1-2 تعریف واژه موسیقی:
لغت موسيقي در لفظ يوناني بصورت موزيك Musique به معناي تعليمات روحي كه در برابر ژيمناستيك Gymnastique به معناي تعليمات جسمي قرار دارد مي‌باشد و اين كلمه از لفظ Muse نام يكي از فرشتگان نه‌گانه‌اي مشتق شده است كه در جوار آپولون (Apollon) خداي موسيقي وهنرهاي زيبا در كوه پارناس (Parnasse) بسر مي‌بردند و هر كدام بر يكي از نه فن هنرهاي زيبا موكل بوده‌اند.
لفظ موسيقي به معناي آهنگ است و آهنگ گاهي به گروهي از نت (نغمه) هاي پي‌درپي با ترتيب معين گفته مي‌شود و گاهي به گروهي از نت‌ها كه به‌منظور همگامي با حروف الفاظ يك عبارت منظوم كه براي بيان يك معني و مقصود بنابر قواعد جاري زبان تركيب شده‌اند اطلاق مي‌شود.

2-1-3 موسيقي از نظر اسلام:
بر خلاف آنچه عده‌اي تصور مي‌كنند از نظر اسلام مردود نيست، البته تا وقتي كه از آن در جهت ايجاد نزديكي و كشش به دين الهي استفاده شود.
قرآن كريم به‌عنوان يك معجزه علاوه بر فصاحت و بلاغت، داراي هارموني نيز است. هنگامي كه پيامبر (ص) و مومنين با موسيقي دلنشين اين كلام تأثيرگذار و شگرف را تلاوت مي‌كردند بسياري از مخالفان و مشركان در برابر اين نغمه‌هاي زيبا، تاب مقاومت نداشتند و مجذوب آن شده و همين عامل باعث مي‌شد كه به دين اسلام ايمان بياورند. اين تأثير تا جايي بود كه بسياري از معاندان به هم كيشان خود توصيه مي‌كردند كه هنگام شنيدن كلام وحي از زبان پيامبر و مومنين در گوش‌هايشان پنبه فرو كنند.
تأثير عامل موسيقي در تلاوت قرآن آن قدر زياد است كه خداوند در سوره مباركه مزمل آيه چهارم مي‌فرمايد:
«... ورتل قرآن ترتيلا»
لازم به يادآوري است كه قرآن با 7 نغمه كه با دستگاه‌هاي موسيقي ايران بي‌شباهت نيست قرائت مي‌شود كه عبارتند از: بيات، هبا، حجاز، نهاوند، رست، سه‌گاه، چهارگاه (ماهور) .
شكي نيست كه سرشت بشر همان‌طور كه خواهان هر نوع زيبايي است به موسيقي نيز علاقه‌مند است.
در روايات آمده كه يكي از تفريحات اهل بهشت گوش دادن به صداي دلنشين حضرت داوود پيامبر و تلاوت‌هاي قرآن است.

و...


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,رساله سالن موسیقی ,سالن موسیقی , رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماري ,دانلود ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی تالارشهر،سیتی هال،city hall،با رویکرد تعاملات اجتماعی
دانلود رساله طراحی سینما
پروژه طراحی مرکز تحقیقاتی آموزشی نمایشی موسیقی کلاسیک ایران
مطالعات طراحی پردیس سینمایی با رویکرد افزایش دلبستگی مکان، با تاکید بر پایداری اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز تولید موزیک و استودیوی ضبط موسیقی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد پایداری اجتماعی
مطالعات طراحی آمفی تئاتر
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي
مطالعات طراحی سالن تئاتر شهر
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد معماری مدرن
مطالعات سالن نمایش یا تئاتر,,, ۱۹۰ص
مطالعات طراحی تالار نمایش و کنسرت
مطالعات طراحی پردیس سینمایی
دانلود مطالعات پردیس سینمایی شمال با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی پردیس سینمایی شهر
مطالعات طراحی سینما -دانلود رایگان سینما

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد