خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مرکز بازی های آبی،رساله طراحی پارک آبی

   تعدادبرگ: 125 برگ ورد   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 6535 kb  تعدادمشاهده  2


مطالعات طراحی مرکز بازی های آبی،رساله طراحی پارک آبی
بخشی از مطلب
تاریخچه شنا به عنوان یک ورزش ، در ایران ، بسیار کوتاه است و به طور کلی هم این رشته از ورزش به نسبت دیگر رشته ها در کشور ما چندان پیشرفتی حاصل نکرده است. در حالی که به جهت موقعیت جغرافیایی ایران که در شمال و جنوب کشور به دریا متصل است و هم به جهت تأکیدات مذهبی، می بایستی این ورزش را مورد توجه قرار می دادند.
در قدیم ، مکان هایی شبیه استخر سرپوشیده در حمام ها می ساختند ، به نام چال حوض. این چال حوض ها ، که حداکثر از 10 متر تجاوز نمی کرد، برای شنا کردن و آب بازی بود.
در اطراف چال حوض ها، سکوهایی به ارتفاع 2 یا 3 متر وجود داشت که از بالای آن به درون آب می پریدند و عملیاتی مانند پشتک و وارو انجام می دادند.روشنایی چال حوض ها از سوراخ کوچکی که در سقف بود، تأمین می شد. در این گونه آبگیرهای غیر بهداشتی ، هیچ گونه مقرراتی وجود نداشت و هر کس می توانست قبل از استحمام یا پس از آن وارد چال حوض شود و به آب بازی و شنا ( که به معنای واقعی هم شنا نبود) بپردازد. تا سال 1314 در سراسر ایران حتی یک استخر شنا هم نبود و فقط در اردوگاه  نظامی اقدسیه تهران یک استخر برای آموزش شنا به دانشجویان دانشکده افسری ساخته بودند.
در سال 1314 ، استخر دیگری در باغ فردوس شمیران احداث شد که به وزارت فرهنگ تعلق  داشت. نخستین استخری که برای استفاده ورزشکاران و تعلیم اصول جدید شنا به آنها به وجود آمد، در سال 1314در منظریه تهران بود که یک مربی ورزش خارجی به نام « گیبسون » بر آن نظارت می کرد. پایه های ورزش شنای نوین در ایران از همان استخر منظریه گذاشته شد. در حال حاضر ، استخرهای خصوصی ، آزاد یا دولتی بسیاری در تهران و شهرهای مختلف ایران هست و  نوجوانان و جوانان ، به ویژه در فصل تابستان ، استقبال زیادی از ورزش شنا می کنند.
 (1-6)آب استخر و آبدرماني:
آب مايعي بي‌رنگ و بي‌بو بي‌طعم و فاقد موادغذائي و در عين حال فوق‌العاده ارزان است. آب مهمترين ماده حيات و پيچيده‌ترين ترکيب جهان خلقت به شمار مي‌آيد.
قدرت و نفوذ آب آن را سرآمد مايعات کرده است. آب به صور مختلف يعني مايع (حالت معمولي)، جامد (يخ) و بخار وجود دارد. آب بيش از سه چهارم سطح کره زمين يعني  ۱۴۶۰  ميليون کيلومتر مکعب را پوشانده است، به‌عبارت ديگر هفتاد درصد سطح کره خاک قلمرو آب‌هاست. لازم است بدانيد هفتاد درصد وزن هر انسان هم آب هست و اين جالب‌ترين وجه تشابه هم آب هست و اين جالب‌ترين وجه تشابه انسان و کره‌زمين است! 
اگر آب بدن نبود گوشت و پوست ما به اين نرمي نمي‌شدند، بيشترين مقدار آب بدن در خون جمع شده به‌طوري‌که  ۸۳  درصد خون آب و بقيه گويچه‌ها قرمز است، حتي مغز اسفنجي ما از آب بي‌نياز نمانده زيرا همان‌طور هم نخستين آبادي‌ها و نخستين تمدن‌ها هم در کنار رودخانه‌ها، درياها و اقيانوس‌ها پديد آمده‌اند. در سرزمين ما، که در منطقهء نيمه‌خشک قرار دارد، کمبود آب از دردهاي کهنسال است. آن همه درس‌ها و سنت‌ها که در آئين‌هاي مذهبي ما با آب پيوند دارد، همه از حسرت آب کمياب است. از هزاران سال پيش ايرانيان آب را به‌عنوان يکي از عناصر چهارگانه‌اي که بنياد نخستين زندگاني‌اند مي‌ستوده‌اند، (آتش، هوا، خاک، آب) و از آلودن آب پرهيز مي‌کردند. واژه‌هاي آبادي به معني (روستا) و آباداني که از آب گرفته‌اند بيانگر اهميت آب نزد ايرانيان است. (آبان) صورت جمع واژه آب است. در ايران باستان در روز دهم آبان‌ماه که آبان روز ناميده مي‌شد جشن آبانگان برپا مي‌داشتند که به ستايش آب و فرشته آب اختصاص داشت. 
تاکنون بيماري‌هاي زيادي با استفاده از خواص درماني آب، معالجه شده‌اند... با مطالعه اين مقالات مي‌توانيد باسادە‌ترين روش‌ها و تنها به‌وسيله آب خود را معالجه کنيد.
۷۰  تا  ۷۵  درصد آن از آب تشکيل يافته است. آب در استخوان‌هاي بدن نيز نفوذ کرده و  ۲۲  درصد استخوان‌هاي ما آب مي‌باشد. هر انسان در شبانه‌روز به‌طور متوسط  ۵/۲  ليتر آب را به‌صورت‌هاي عرق و ادرار دفع مي‌کند و به جبران آن در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط  ۵/۲  ليتر آب به صورت‌هاي مختلف از جمله موادغذائي به بدن مي‌رساند. به‌عبارت ديگر هر انسان در طول عمر خود به‌طور متوسط  ۵۵۰۰۰  تا  ۶۵۰۰۰  ليتر آب مصرف مي‌کند. در اهميت آب بدانيد که هرگاه نباشد مولکول‌هاي سلولي بدن جانداران از جمله فاکتورهاي ارثي DNA  خشک شده و تأثير بيولوژيکي خويش را از دست خواهند داد. به ثبوت رسيده که هيچ مولکولي به اندازه ترکيب اتمي H۲O  در فازهاي مختلف زندگي نقشي اساسي و زيربنائي بازي نکرده است. ناگفته نماند که ما با هر جرعه آبي که مي‌نوشيم چند گرم از (اورماتري) يا ماده اوليه فضائي را نيز به بدن خويش وارد مي‌کنيم، چرا که هيدروژن، که يکي از عناصر ترکيب آب است يک (اورماتري) است که قدمتش به  ۲۰  ميليارد سال قبل مي‌رسد. فضاشناسان هيدورژن را يکي از نخستين موادي مي‌دانند که نه تنها از آغاز خلقت جهان موجوديت پيدا کرد، بلکه در فرآيند انفجار اوليه نيز رأساً دخالت و مشارکت داشته است. شگفت‌انگيز است که نياکان ما ايرانيان واژه آب را با دو حرف نخستين الفبا ساخته‌اند. به‌راستي هم آب خود الفباي زندگي و نخستين واژه در قاموس حيات است. همانطور که نخستين موجود زنده در بستر آب تولد يافته، نگهباني آب با فرشته ی مقدس (خرداد) بود، افزون بر او دو فرشته ديگر نيز به نام‌هاي اپام نپات و ناهيد (آناهيتا) نگهبان آب بودند. در اوستا کتاب مقدس ايرانيان باستان و زرتشتيان چنين مي‌خوانيم: به سرچشمه‌هاي آب درود مي‌فرستيم، به گذرگاه‌هاي آب درود مي‌فرستيم، به کوه‌هائي که از فراز آنها آب جاري است درود مي‌فرستيم، به درياچه‌ها و استخرها درود مي‌فرستيم، ايرانيان از آن پس که به دين اسلام گرويدند نيز تقدس آب را به فراموش نسپردند چرا که در قرآن‌کريم نيز آب مايه و بنياد هستي و زندگي زندگان خوانده شده است. (و جعلنا من الماء کل شي حي)؛ و از آب هر چيزي را زنده گردانيديم. از شنيدە‌هاست که آب و نمک مهريه حضرت فاطمه (س) است و به همين سبب از آلودن آن بايد پرهيز کرد. يک باور و اعتقاد مذهبي ـ مردمي حاکي از آنست که ملائکه آب‌هاي جهان را غربال مي‌کنند و اگر در آن آشغال و زباله ببينند، به کسي که آنها را در آب ريخته نفرين مي‌فرستند. ميزان بارندگي سالانه در کشور ما ايران به‌طور متوسط  ۲۵۰  ميلي‌متر است، يعني کمتر از يک‌سوم متوسط ميزان بارندگي در کل کره‌زمين، بنابراين حفظ منابع بسيار محدود آب شيرين از نظر کمي و جلوگيري از آلوده يا شور شدن آنها از نظر کيفي، براي ادامه حيات ملي ما بسياراهمیتدارد.
دکتر (ويلسون ارسموس) انگليسي نوشت: پريس نيتس قادر است از چنين روش‌هاي ساده و البته گوناگون نتيجه بگيرد، زيرا روح او سرشار از غيرممکن‌هاي پزشکي نيست. پريس نيتس خود تجارب‌اش را به رشتهء تحرير در نياورده است، بلکه اين‌کار را محققين و دستيارانش که با او همکاري داشته‌اند انجام داده‌اند. و حالا به شرح حال سباستيان کنايپ که پديده آب درماني را به شکل گسترده به جهانيان شناساند، توجه فرمائيد. (کنايپ) در سال  ۱۸۲۱  يعني  ۲۲  سال بعد از (پريس نيتس) در (استفان ريد) متولد شد. از سلامتي نسبي (نه کامل) برخوردار بود. تکرار بيما‌ري‌ها او را ناچار ساخت که تحصيل الهيات را رها کند. در خلال يک بيماري طولاني با کتابي اثر زيگموندهان با عنوان (درس‌هائي از قدرت و تأثير آب سالم) آشنا شد. مطالعه اين کتاب او را تکان داد و گرچه اواسط زمستان بود ولي به‌سوي رودخانه شتافت و خود را در آب انداخت. او تصميم گرفته بود تا خودش را مقاوم و قدرتمند سازد. هر روز به آب مي‌زد و در اندک زماني به وضوح مقاوم شد. از سال  ۱۸۴۸  انواع کاربردهاي آب‌درماني را آزمايش کرد و مابقي عمر را کاملاً سالم طي نمود. وي در سال  ۱۸۵۲  کشيش و در سال  ۱۸۸۱  رهبر کليسا و بعدها نماينده پاپ شد. کنايپ با تغييراتي آب‌درماني را ترويج نمود. با پاي برهنه روي زمين مرطوب قدم زدن، آزمايش‌هاي درماني به‌خصوص روي بيماري‌هاي کودکان، پوشيدن لباس خواب خيس شده در آب‌نمک يا محلول گياهي، استفاده از گياهاني چون کاه، جو صحرائي، جو دوسر و دمکرده علف‌هاي صحرائي براي سم‌زدائي از مهمترين کشفيات وي بود. فرو رفتن در آب گرم يا سرد، ضمادها و کمپرس‌ها، دوش‌ها و حمام‌هاي موضعي از دستورات مهم روش کنابپ مي‌باشد. امروزه بايد از او براي آنکه نگذاشت آب درماني به بوتهء فراموشي سپرده و....
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول:مطالعات پایه
(1-1)ورزش وسلامت1
 (1-2)کاهش جهانی امراض غیر مسمری1
 (1-3)منافع اقتصادی ورزش برای سلامت2
 (1-4)تاریخچه شنا2
(1-4-1)تاریخچه شنادرجهان2
(1-4-2)شنا : شنای مسافت3
(1-4-3)شنای رقابتی   4
(1-5)تاریخچه شنا در ایران5
(1-6)آب استخر وآبدرمانی6
 (1-6-1)آب استخر چگونه درمان میکند10
 (1-6-2-) انواع آب درمانی10
 (1-7)قرآن وآب وشنا11
 (1-8)انواع ورزش های آبی12
 (1-9)معرفی استخر12
 (1-10)انواع ورزش هاوتمرینات باآب12
 (1-10-1)حرکات ریتمیک در آب12
 (1-10-2)حرکات موزون در آب :تمرینات قدرتی12
 (1-10-3)تمرینات انعطاف پذیری13
 (1-10-4)یوگای آب و ریلکسیشن13
 (1-10-5)ورزش در قسمت عمیق13
 (1-10-6)جاگینگ(بالاوپایین دویدن)در قسمت عمیق دویدن13
 (1-10-7)ورزش هایی با دیواره استخر13
 (1-10-8)آمادگی جسمانی لازم در آب13
 (1-10-9)کشش14
 (1-11-1)تاثیرات موثر شنا بر بدن14
 (1-11-2)پیشگیری و درمان پوکی استخوان14
 (1-11-3)فشرده کردن استخوان ها وجلوگیری از ضایعات استخوانی 14
 (1-12)انواع حرکت های شنا15
 (1-13)آموزش انواع شنا16
 (1-13-1)شنای قورباقه16
 (1-13-2)شنای پروانه17
 (1-13-3)شنای کرال پشت17
 (1-14)انواغ شنای مسابقات17
 (1-14-1)شنای امدادی18
 (1-14-2)شنای استقامت18
 (1-14-3)شنای مختلط18
 (1-14-4)شنای آزاد18
 (1-15)شیرجه وتاریخچه آن18
نتیجه گیری 20
فصل دوم مطالعات تکمیلی
 (2-1-1)علوم ورزش21
 (2-1-2) فضاهای اصلی (مجموعه ورزشی- تفریحی) 22
 (2-1-3) تعریفی از فضاها: 23
(2-1-3-1) سولاریوم یااتاق ماساژ23
(2-1-3-2) سونا خشک24
(2-1-3-3) سونا بخار و عملکرد آن24
(2-1-3-4) کمک های اولیه28
(2-1-3-5) دردسرهاي ورزش آبي28
 (2-2)ضوابط و استاندارد های طراحی وبرنامه فیزیکی28
 (2-2-1)استخر های آموزشی خردسالان29
 (2-2-2)استخر شنای تفریحی30
 (2-2-3)استخرهای شنای حرفه ای ومسابقات30
 (2-2-4)استخر های چندمنظوره31
 (2-2-5)استخر غواصی31
 (2-2-6)شنای گروهی ونمایشی32
 (2-2-7)پارکینگ32
 (2-2-8)تعداد فضاهاوابعاد (گنجه"حوضچه های ضد عفونی) 33
 (2-2-9)اتاقک های تعویض لباس33
 (2-2-10)سرویس های بهداشتی33
 (2-2-11)ابعاد استخر34
 (2-2-12)ترتیب قرار گیری فضاها (سلسله مراتب فضا ها) 36
(2-2-13) نوراستخر 37
(2-2-14) اقدامات بهداشتي40
(2-2-15) رعايت نکات بهداشتي توسط شناگران41
(2-2-16) پيشگيري از حوادث41
(2-2-17) سیستم گرمایش استخرها: 42
(2-2-18) گرمایش آب استخر42
(2-2-19) تهویه استخر: 43
 (2-2-20) در سیستم تهویه استخر مواردی که باید در نظر گرفته شود43
(2-2-21) سیستم ایمنی مجموعه44
(2-3-1) معرفی سیستم سازه ای:44
(2-3-2) خصوصیات سازه های فضایی عبارتند از : 45
(2-3-3) هندسه های پیچیده: 49
نتیجه گیری52
فصل سوم مطالعات تطبیقی
 برسی نمونه های موردی طرح53
(3-1) مجموعه ورزشی آبی المپیک لندن53
(3-2)مرکز مجموعه ورزشهای آبی پکن59
(3-3)مجموعه ورزشی انقلاب66
فصل چهارم مطالعات زمینه
(4-1)تاریخچه فرهنگ وهنر استان قزوین69
(4-1-1)مروری برپیشینه تاریخی و پراکندگی اقوام قزوین70
(4-1-2)تاریخ نام قزوین وریشه آن70
(4-1-3)تاریخچه تشکیل استان71
(4-1-4)جاذبه های گردشگری وآثارباستانی استان قزوین71
(4-1-5)جغرافیای طبیعی استان قزوین72
(4-1-6)توپوگرافی استان قزوین72
(4-1-7)جغرافیای انسانی استان قزوین75
(4-1-8)دین مردمان استان قزوین76
(4-1-9)زبان مردمان استان قزوین76
(4-1-10)نژاد مردم استان قزوین77
(4-1-11)جمعیت استان قزوین77
 (4-1-12) مطالعات اقلیمی78
 (4-2)تحلیل وبرسی های سایت82
فصل پنجم مبانی نظری ومعماری
(5-1)مبانی نظری87
(5-2)مبانی نظری معماری90
(5-3)مبانی نظری عام طرح92
(5-4) مبانی طراحی معماری پروژه94
(5-4-1) سیمای قابل تفکیک94
(5-4-2) برسی فضا در معماری97
(5-4-2-1) فضای باز97
(5-4-2-2) فضای نیمه باز97
(5-4-2-3) فضای بسته98
(5-4-3) وحدت بیرون ودرون99
(5-4-4) مسیر ها ومکان ها99
(5-4-5) هماهنگی فرم و عملکرد100
(5-4-6) نور وحرکت101
(5-4-7) ریتم موسیقی فضا101
(5-4-8) کل وجز102
(5-4-9) ایستایی وپویایی فضا102
(5-4-10) مقیاس وتناسبات103
فصل ششم برنامه فیزیکی
(6-1) جدول ریز فضا ها105
(6-2) دیاگرام ها109
منابع112
 
فهرست شکل ها
شکل(1-4) تاریخچه شنا
شکل(1-12-1) شنای پروانه15 
شکل(1-12-2) شنای کرال پشت51
شکل(1-12-3) شنای غورباقه51
شکل(1-12-4) شنای آزاد 16
شکل(1-12-5) شنای کودکان 16
شکل(1-15-1) تخته شیرجه 20
شکل(2-1-1)ورزش کششی21
شکل(2-1-3-2-1)سونا بخار42
شکل(2-2-5-1)آموزش غواصی23
شکل(2-2-11-1)چگونگی شیب استخر63
شکل(2-2-12-1)چگونگی قرار گیری تماشا گران73
شکل(2-2-13-1)نوراستخر83
شکل(2-2-13-2)نوراستخر38
شکل(2-2-13-3)نوراستخر39
شکل(2-2-13-4)نوراستخراز سقف39
شکل(2-3-1)انواع سازه های فضا کار47
شکل(2-3-2)نوعی دیگراز سازه های فضا کار48
شکل(2-3-3-1)هندسه های سازه های فضا کار50
شکل(2-3-3-2)نمایی داخلی از سازه های فضا کار51
شکل(2-3-3-3)لایه خارجی شبکه سقف سالن ورزشی پالافوس51
شکل(3-1-1)مجموعه ورزشی آبی المپیک لندن53
شکل(3-1-2) قسمتی از مجموعه المپیک لندن54
شکل(3-1-3)استخر شیرجه مجموعه المپیک لندن55
شکل(3-1-4)جایگاه تماشا گران56
شکل(3-1-5)نمایی از سقف مجموعه ورزشی آبی المپیک لندن56
شکل(3-1-6)پلان مجموعه ورزشی آبی المپیک لندن57
شکل(3-1-7)سقف سازه فضا کارمجموعه آبی المپیک لندن58
شکل(3-1-8)تصویری سه بعدی مجموعه ورزشی آبی المپیک لندن58
شکل(3-2-1)ورودی مجموعه آبی پکن59
شکل(3-2-2) مجموعه آبی پکن یا مکعب آبی61
شکل(3-2-3)نمایی بر گرفته از حباب های کف صابون مجموعه آبی پکن61
شکل(3-2-4)فرم سازه ای مجموعه آبی پکن62
شکل(3-2-5)ساختار کف صابون63
شکل(3-2-6)ساختار سازه ای مکعب آبی63
شکل(3-2-7)پروژه بر اساس حباب های آب63
شکل(3-2-8)سازه فضایی بنای مکعب آبی64
شکل(3-2-9)(3-2-10)قاب های درونی وبیرونی سازه64
شکل(3-2-11)قاب مسطح درونی مجموعه66
شکل(3-2-12)نمای داخلی از استخر مکعب آبی65
شکل(3-2-13)(3-2-14)مراحل نصب نمای بیرونی پوسته65
شکل(3-2-15)پلان مجموعه آبی پکن66
شکل(3-3-1)استخر مجموعه ورزشی انقلاب67
شکل(3-3-2)استخر مجموعه ورزشی انقلابدر حال باز سازی68
شکل(4-1-5-1)نقشه ایران72
شکل(4-1-7-1)نقشهاستان قزوین76
شکل(4-2-1)همجواری سایت82
شکل(4-2-1-1)سایت پلان83
شکل(4-2-1-2)مرکز خرید83
شکل(4-2-1-3)میدان میر عماد83
شکل(4-2-1-4)خیابان کنار سایت83
شکل(4-2-1-5)میدان عدل83
شکل(4-2-1-6)بلوار عدل84
شکل(4-2-1-7)میدان عدل84
شکل(4-2-1-8)بلوار عدل84
شکل(4-2-1-9)سایت انتخابی84
شکل(4-2-1-10)آنالیز اقلیم85
شکل(4-2-1-11)آنالیزدسترسی ها86
شکل(5-1-1)شناگر87
شکل(5-1-2)ورزش واتر پلو89
 
فهرست جدول هاو نمودار ها
جدول(2-2-10-1)تجهیزات بهداشتی34
جدول(2-2-11-1)مشخصات انواع استخر35
جدول(2-2-11-2)استاندارد استخر ها35
جدول(2-2-18-1)دمای مناسب آب استخر ها42
نمودار(4-1-11-1)نمودار جمعیت استانقزوین87
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات , طراحی مرکز ,بازی های آبی،رساله طراحی , پارک آبی ,پایان نامه ,طرح نهایی ,پروژه پایانی , مطالعات طراحی ,پارک آبی ,مرکز بازی های آبی ,رساله مرکز ,بازی های آبی ,پایان نامه , مرکز بازی های آبی ,معماری مرکز ,بازی های آبی ,نمونه موردی ,مرکز بازی های آبی ,برنامه فیزیکی ,مرکز بازی های آبی ,است,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری دهکده ورزشی
دانلود مطالعات باشگاه ورزشی محله با رویکرد تمرین و فعالیت بدنی
دانلود قوانین و استانداردهای زمین و برنامه فیزیکی سالن فوتسال , پاورپوینت
پروژه کامل طراحی مجتمع ورزشی جانبازان و معلولین
دانلود مطالعات مجتمع گردشگری ورزشی با رویکرد معماری پایدار(کمپ ورزشی)
مطالعات طراحي مجتمع فرهنگی ورزشی تفریحی
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی تفریحی ، مطالعات طراحی مرکز ورزشی تفریحی
مطالعات طراحي مرکز ورزش های آبی ،مطالعات معماری مجتمع ورزش های آبی
مطالعات طراحی مجتمع کوهنوردی، مطالعات کمپ کوهنوردی
مطالعات طراحی زورخانه
مطالعات طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
مطالعات طراحی و معماری استادیوم های فوتبال
مطالعات طراحی معماری مجموعه ورزشهای آبی
مطالعات طراحی مجموعه ورزشی - مطالعات مجموعه ورزشی
مطالعات طراحی مجموعه ورزشی جوانان
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی چند منظوره با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه اختصاصی ژیمناستیک - طراحی باشگاه ژیمناستیک
مطالعات طراحی مجموعه اختصاصی ورزش های آبی
پاورپوینت ضوابط واستانداردهای مجموعه ورزشی
مطالعات طراحی معماری طراحی مجموعه ورزشي معلولین

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد