خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی معماری مجتمع ورزشی مختص بانوان با رویکرد معماری پایدار

   تعدادبرگ: 240 برگ ورد با فهرست رفرنسی صفحات   قیمت: 60000 تومان   حجم فایل: 14377 kb  تعدادمشاهده  0


چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل چهارم استانداردها و ضوابط
فصل پنجم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل ششم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل هفتم  ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل هشتم سازه و تاسیسات
فصل نهم منابع و ماخذ  
 
 
بخشی از مبانی نظری
 
اولين سئوالي که در ذهن مطرح مي شود اين است که آيا بين مردان و زنان تفاوتهاي جسمي که در ورزش کردن تأثير بگذارد وجود دارد يا خير ؟ بايد بگويم بله ، در بسياري از موارد تفاوتهايي وجود دارد که برخي از آنها به نفع خانمها بوده و باعث مي شود آنها در برخي ورزشها موفق تر از آقايان باشند . به طور مثال : توانايي زنان در سرعت بخشي به دويدن بيشتر از مردان است و از آنجائيکه ميزان چربي بدن آنها نيز از آقايان بيشتر است و به عنوان منبع انرژي عمل مي کند ، خانمها در دوهاي با مسافت طولاني از آقايان موفق ترند . از طرفي خانمها در دماهاي بالا قابليت عرق ريزي بيشتري دارند و اين سبب تحمل بيشتر آنان در ورزش در هواي گرم مي شود و بدليل لايه ضخيم تر چربي تحملشان در هواي سرد نيز بيشتر است . البته قدرت عضلاني خانمها ۳۰٪ کمتر از آقايان است و مردان داراي استخوانهاي بلند و متراکم تري هستند . در نتيجه در ضربه زدن مانند ضربات پا نيروي بيشتري وارد مي کنند . از طرفي خانمها بدليل اينکه پاهاي کوتاهتري دارند در فعاليتهاي تعادلي پايداري بيشتري از خود نشان مي دهند . در هر صورت اين تفاوتهاي جسمي هيچگاه سبب ممنوعيت ورزش خاص براي خانمها نشده است . 
در گذشته تصور مي کردند خانمها بدليل گذراندن مراحلي خاص مانند عادت ماهيانه ، حاملگي ، يائسگي و ... نبايد ورزش سنگين انجام دهند در صورتيکه در حال حاضر اين عقايد منسوخ شده اند و حتي در اين مراحل نيز ورزش براي بانوان بسيار مفيد است که در ذيل به آن مي پردازيم . 
تمرينات منظم ورزش داراي فوايد مشابهي در زنان و مردان است يعني کاهش فشار خون ، پائين آوردن تعداد ضربان قلب و کاهش درصد چربي بدن که تمامي اين موارد به پيشگيري از بيماريهاي قلبي کمک مي کنند . به علاوه ، ورزش هاي توأم با اعمال وزن روي بدن ، سبب تقويت استخوانها و جلوگيري از پوکي استخوان بخصوص در خانمها مي گردد . 
  تأثيرات مثبت ورزش در دوران قاعدگي 
هيچ دليل قاطعي وجود ندارد که قاعدگي بر عملکرد بدني تأثير منفي داشته باشد . در ميان زناني که در دانشگاه به ورزش مي پردازند ، تفاوتي در حداکثر جذب اکسيژن در مراحل مختلف قاعدگي وجود نداشته است . لذا دليلي وجود ندارد که خانمها تمرينات و مسابقات ورزشي را در زمان قاعدگي تغيير دهند و يا قطع کنند . 
در برخي خانمها به علل مختلف مانند علل رواني ، ايجاد اختلالات و علائم شديد در زمان قاعدگي مانند درد ، ضعف شديد و يا علائم پيش قاعدگي مانند سردرد ، علائم گوارشي ، ممکن است در عملکرد جسمي شان در زمان قاعدگي اختلال ايجاد  شود . برخي از مطالعات نشان مي دهند که تمرينات ورزشي مي تواند در کاهش درد قاعدگي مؤثر باشد . در يک مطالعه درد قاعدگي در زنان دانشجو وقتي که به مدت يکسال تحت تمرينات جسماني قرار گرفتند تا ۵۵٪ کاهش يافت . از طرف ديگر انجام تمرينات سبک مي تواند در جلوگيري و تسکين درد قاعدگي مفيد باشد . انجام منظم اين تمرينات باعث بهبود گردش خون در ناحيه شکم ، افزايش قوام عضلات شکم و انعطاف پذيري ناحيه کمر و لگن و انبساط عضلاني ناحيه لگن مي گردد . 
بنابراين ورزش براي خانمها حتي در برخي مراحل مانند قاعدگي ، يائسگي ، پس از زايمان و ... نه تنها ضرري ندارد بلکه بسيار مفيد است و حتي خانمهاي ورزشکار با قرار گرفتن در اين مراحل نيازي به تغيير و يا قطع فعاليتهاي ورزشي شان ندارند . 
فوايد ورزش در دوران حاملگي 
ورزش مي تواند براي خانم حامله بسيار مفيد باشد . همچنين وقتي خانمهاي ورزشکار حامله مي شوند . در طي دوران حاملگي به ورزش خود ادامه مي دهند . لذا بايد اثرات مفيد و خطرات انجام فعاليتهاي ورزشي طي دوران بارداري را دانسته و توصيه هاي مربوط به سالم ورزش کردن در اين دوران را به خاطر بسپاريم . 
 
فوايد انجام فعاليت ورزشي در دوران بارداري : 
نرمشها و ورزشهاي سبک با توصيه هاي لازم انجام مي شوند ، هيچ خطري براي مادر و جنين ندارند بلکه به دلايل زير مي توانند براي مادر بسيار مفيد باشند . 
ظرفيتهاي ريوي و توانائيهاي تنفسي مادر در حين بارداري را افزايش مي دهند . 
احتمال بروز برخي بيماريهاي در حين حاملگي مانند بيماري قند حاملگي و فشار خون بالا را کاهش مي دهند . 
•    از افزايش وزن بيش از حد مادر جلوگيري مي کند 
•    آمادگي و تناسب جسماني مادر را حفظ مي کنند . 
•    کمردرد و وريدهاي واريسي که در حاملگي شايع است کاهش مي دهند . 
•    شرايط روحي و خودباوري و وضعيت خواب مادر را بهتر مي کنند و باعث افزايش اعتماد به نفس در وي مي گردند . 
•    زايمان را آسانتر کرده و بهبودي بعد از زايمان را سريعتر ميکنند . 
•    به دليل ارتقاء سطح سلامت جسمي و روحي مادر به زايمان طبيعي وي کمک مي کنند
•    از آنجا که بر روی ورزشکاران زن پژوهش‌های دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است یک اتفاق نظر و تفاهم کلی در مورد سطح عملکرد آنها وجود ندارد . وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است . در اینجا به تعدادی از ویژگی های جنس مؤنث در ارتباط با ورزش و فعالیت بدنی اشاره می کنیم . اگر چه بر اساس نظرسنجی ها ، اکثر ورزشکاران زن معتقد به افت عملکرد بدنی در دوران قاعدگی هستند . اما از لحاظ فیزیکی زنانی بوده اند که در طی زمان قاعدگی قادر به شکستن رکوردهای جهانی شده اند .         
•    از آنجا که بر روی ورزشکاران زن پژوهشهای دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است یک اتفاق نظر و تفاهم کلی در مورد سطح عملکرد آنها وجود ندارد . وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است . در اینجا به تعدادی از ویژگی های جنس مؤنث در ارتباط با ورزش و فعالیت بدنی اشاره می کنیم . اگر چه بر اساس نظرسنجی ها ، اکثر ورزشکاران زن معتقد به افت عملکرد بدنی در دوران قاعدگی هستند . اما از لحاظ فیزیکی زنانی بوده اند که در طی زمان قاعدگی قادر به شکستن رکوردهای جهانی شده اند . فعالیت ورزشی شدید سبب کاستن سطح استروژن خون می شود ، اما لزوماً بر سطح عملکرد بدنی اثری ندارند . در تمرینات با شدت برابر ، اختلافی در میزان بروز آسیبهای ناشی از ورزش در زن و مرد دیده نمی شود . قرصهای ضدبارداری هر چند ممکن است سبب تغییرات چشمگیرفیزیولوژیک در بدن زن شوند، اما تأثیر عمده ای روی عملکرد فرد نخواهند گذاشت . حاملگی در ۲ تا ۳ ماه اول ، اثر منفی روی عملکرد نمی گذارد ، لابد می دانید در المپیک سال ۱۹۵۶ ملبورن ، ۳ تن از برندگان مدال طلا حامله بودند . حتی بعد از طی حاملگی اگر وضعیت جسمی و شکل پیش از حامگی زن بازگردد ، مشکلی در رقابتهای ورزشی نخواهد داشت . ورزش سبب بهبود دانستیه ( تراکم ) استخوان زنان نمی شود بلکه فقط سبب حفظ آن می گردد . در صورت مصرف مقادیر کافی کلسیم ، ورزش احتمالاً در شکل گیری استخوانهای قویتر کمک خواهد کرد . هیچ محدودیت سنی برای شرکت در ورزشهای استقامتی وجود ندارد . حتی زنان ۸۰ ساله هم توانایی شرکت منظم در دوهای ماراتن را دارند ، اگر چه مدت زمان طی شده بیشتر خواهد بود . دقیقاً معلوم نیست که آیا زنان سریعتر می دوند یا مردان ؟ فقط می دانیم که در ازای هر دهه عمر ، زنان توانایی سرعت بخشی در دویدن به میزان ۱۴ متر در دقیقه دارند . در حالیکه این رقم برای مردان ۷ متر در دقیقه است . البته با توجه به اختلالات فیزیکی به نظر نمی رسد که زنان توانایی غلبه بر مردان در مسافتهای کوتاه را داشته باشند . اما ، عکس این موضوع در دوهای با مسافت طولانی صدق می کند که به نظر می رسد به علت چربی بالاتر موجود در بدن زنان است و به عنوان منبع انرژی عمل می کند . به علاوه تعریق در دماهای بالاتر بدن ، سبب حفظ و نگهداری بیشتر آب بدن خواهد شد . 
تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار : 
•    این اختلافات در زمینه سیستم اسکلتی و عوامل بیومکانیکی نمود دارند ، ورزشکاران زن بطور معمول ( ولی نه همیشه ) کوچکتر و کوتاهتر بوده ، لگنی پهن تر دارند ، زانوها به داخل متمایل شده و ساق پاها انحنای کمتری دارند . این ویژگیها از جمله مواردی هستند که احتمال ایجاد برخی از آسیها مانند درهای کشککی - رانی را بالا می برند . ورزشکاران زن درصد بالاتری از چربی بدن داشته و حدود ۳۰٪ قدرت عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند که بویژه مربوط به اندام فوقانی است . اما در هر صورت به رشته ورزشی خاصی بستگی دارد تا اینکه جنسی خاص عامل آن باشد . 
سودمندی ورزش در بانوان : 
•    تمرینات منظم ورزشی دارای فواید مشابهی در زنان و مردان است . یعنی کاهش فشار خون ، پائین آوردن تعداد ضربان قلب و افزایش ظرفیت هوازی همراه با کاهش درصد چربی بدن ، تمام موارد به پیشگیری از آترواسکلروز و بیماریهای قلبی کمک می کنند . به علاوه ورزشهای توأم با اعمال وزن روی بدن ، سبب تقویت استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان می شوند . 
موارد منع ورزش در بانوان : 
•    زمانی تصور می شد که ورزش شدید به سیستم تولید مثل زنان آسیب می رساند . در ضمن عقیده داشتند که زنان بویژه در جریان عادت ماهیانه نباید ورزش کنند . امروزه خلاف هر دوی این موارد ثابت شده است . 
•    اثرات ورزش روی قاعدگی : 
•    زنان ورزشکار مستعد اختلالات قاعدگی از جمله تأخیر در شروع آن ، فقدان اولیه و ثانویه ، افزایش فاصله بین دوسیکل قاعدگی و فقدان تخمک گذاری می باشند . به عنوان مثال ، فقدان قاعدگی در سه تا پنج درصد کل جمعیت رخ می دهد اما در ۶۰-۱۵٪ زنان ورزشکار مشاهده می شود . از جمله علل آن ، وزن پائین بدن ، از دست دادن سریع وزن ، شروع سریع ورزشهای سنگین ، تغذیه ناکافی در مقایسه با احتیاج به انرژی و وجود استرسهای فیزیکی و روانی است. در صورت فقدان قاعدگی به مدت طولانی ، خطر کاهش دانستیه استخوانی و ایجاد پوکی استخوان زودرس وجود دارد . به نظر می رسد سایر اختلالات قاعدگی خانمها از هر ورزش هم در کاهش دانستیه استخوان در دراز مدت مؤثر باشند. فقدان هورمون استروژن ، لااقل به صورت تئوریک سبب بالا رفتن چربیهای خون و ایجاد اترواسکلروز زودرس می شود . پس درمان مناسب اختلالات قاعدگی اهمیت به سزایی دارد . 
•    بهترین راه جلوگیری از بارداری در یک زن ورزشکار در سنین باروری : 
•    یکی از قابل پذیرش ترین این روشها ، استفاده از قرصهای ضدبارداری است که با توجه به نسل جدید آنها که تعادل مناسبی از هورمونهای استروژن و پروژسترون است ، دارای عوارض کمتری می باشند . از جمله فواید دیگر آنان می توان به رفع علائم دردناک پیش از قاعدگی ، کاهش آنمی فقر آهن ، ضایعات خوش خیم پستان ، بیماریهای التهابی لگن ، کیستهای تخمدان و روماتیسم مفصلی اشاره کرد . به هر حال در صورت نیاز از طریق مشاوره با پزشک نوع و نحوه مصرف دارو معلوم خواهد شد . 
 
فواید فعالیت بدنی و ورزش در یک زن باردار : 
انجام تمرینات منظم بدنی در طی بارداری : 
•    سبب بهبود خواب ، بالا رفتن حس اعتمادبه نفس ، کاهش شدت و یا بروز دردکمر و ورید های واریسی ، جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن و حفظ سطح آمادگی بدنی مادر می شود . اگر چه از لحاظ تئوریک ، ورزش شدید در جریان حاملگی می تواند سبب ایجاد آسیبهایی به نوزاد و یا مادر شود . با توجه به این پژوشها ، لزومی به کاهش شدت ورزش در زنان باردار حس نمی شود . در جریان حاملگی ، ورزشهایی با شدت کم تا متوسط انجام می شود ، ورزش منظم ( حداقل ۳ بار در هفته ) به شکلهای مقطع ترجیح داده می شود . بعد از سه ماه اول حاملگی از ورزش در حالت خوابیده به پشت خودداری ورزند . چرا که این حالت سبب کاهش برون ده قلبی در برخی زنان می شود . در ضمن دوره های طولانی مدت ایستادن هم توصیه نمی شود . در صورت احساس خستگی باید ورزش را قطع کنند . اصولاً فعالیت تا حدی توصیه می شود که به خستگی نیانجامد . ورزشهای بدون وزنه مثل دوچرخه سواری و شنا با حداقل خطر آسیب به مادر و جنین همراه بوده و می توانند تا پایان دوره حاملگی ادامه یابند . انجام هر گونه ورزش که با خطر برخورد ضربه و آسیب به شکم همراه باشد ، ممنوع است . بویژه در سه ماهه آخر حاملگی ، با توجه به وزن رحم حامله و نیز اضافه وزن ، مادر باید مراقب از دست دادن تعادل بدن ، ناشی از تغییر در محور ثقل باشد . باید رژیم غذایی مناسب و ورزش در جریان حاملگی تأمین شود . به علاوه تأمین آب مورد نیاز بدن دارای اهمیت است . ورزشهای دوران حاملگی وابسته به وضعیت هر فرد تفاوت خواهد کرد . نوع این ورزشها بسته به سطح آمادگی قبلی خانم باردار ، وضعیت پزشکی وی ، در دسترس بودن وسایل تمرینی و ترجیح خود وی است.قطع ورزش در صورت وجود هر یک از علائم زیر توصیه می شود : 
•    تنگی نفس 
•    سردرد 
•    ضعف عضلانی 
•    تهوع 
•    خستگی 
•    درد قفسه سینه 
•    درد پشت 
•    درد لگن 
•    اشکال در راه رفتن 
•    کاهش فعالیت جنین 
•    انقباضات متوالی رحم 
•    خونریزی از واژن 
•    ترشح مایع آمنیوتیک 
•    منع مطلق انجام ورزش در حین حاملگی : 
•    خونریزیهای اخیر رحمی 
•    دیسترس جنینی 
•    بیماریهای قلبی 
•    سابقه سقط یا زایمان زودرس ( بیش از یکبار ) 
•    فشارخون حاملگی 
•    دیابت و بیماریهای کلیوی کنترل نشده 
•    پارگی اخیر پرده ها 
•     از شیرجه زدن در آب ، رفتن به مکانهای با ارتفاع زیاد و اکسیژن کم ، شنا در آب بسیار گرم یا بسیار سرد و اسکی روی آب نیز خودداری شود 
 
تغذیه بانوان ورزشکار
•    نیازهای پروتئینی در ورزشکاران بیش از سایر افراد است، که البته تامین این نیازپروتئینی در افرادی با رژیم های عادی،( یعنی افرادی که از گوشت و منابع حیوانی استفاده می کنند) راحت تر از گیاهخواران است.     
•    نیازهای پروتئینی در ورزشکاران بیش از سایر افراد است، که البته تامین این نیازپروتئینی در افرادی با رژیم های عادی،( یعنی افرادی که از گوشت و منابع حیوانی استفاده می کنند) راحت تر از گیاهخواران است. 
•    استفاده از منابع حیوانی و گوشت می تواند تمام اسیدهای آمینه ی ضروری و پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا را در اختیار بدن قرار دهد. منابع گیاهی پروتئین اغلب ارزش بیولوژیکی پایینی دارند. برخی از گیاهخواران به جهت استفاده از شیر کم چرب و مشتقات آن، قادرند نیازهای پروتئینی خود را از این طریق بر طرف کند. 
•    در ورزشکاران گیاهخواراغلب منابع پروتئین شامل: حبوبات، دانه ها ی روغنی، سویا ، غلات سبوس دار، تخم مرغ ، شیر و مشتقات آن است. 
•     ویتامین ها 
•    غلات، دانه های روغنی، میوه ها، سبزیجات ،حبوبات، دارای ویتامین های گروه B (غیر از B۱۲) ، ویتامینC و فولات بوده که برای ورزشکاران ضروری هستند. متاسفانه ویتامین B۱۲ در محصولات گیاهی یافت نمی شود و منبع اصلی این ویتامین غذاهای با منشاء حیوانی و گوشت هستند. برخی از گیاهخواران ازطریق شیر و مشتقات آن و نیز تخم مرغ مقدار ویتامین B۱۲ مورد نیاز خود را تامین می کنند. 
•    مواد معدنی 
•    استفاده از مقادیر زیاد فیتات و اگزالات (غلات با فیبر بالا، سبزی جات برگ سبز و...) می تواند باعث کاهش میزان برخی از مواد معدنی در بدن شود.استفاده زیاد از آهن غیر هم،(آهنی که در منابع گیاهی یافت می شود) فیبر های غذایی و اسید فیتیک می تواند جذب روی را کاهش دهد. 
•    روی ماده ای است معدنی، که اغلب در رژیم ورزشکاران زن مطرح است و کمبود آن معمولاً در زنان ورزشکار مشاهده می شود. از منابع غنی روی می توان به گوشت، حبوبات، محصولات دریایی، غلات سبوس دار و دانه های روغنی اشاره کرد. 
•    استفاده زیاد از آهن غیر هم ،(آهنی که در منابع گیاهی یافت میشود) فیبر های غذایی و اسید فیتیک می تواند جذب روی را کاهش دهد. 
•    ▪ ورزشکاران زن گیاهخوار باید به دریافت موارد زیر دقت بیشتری کنند: 
•    ـ انرژی 
•    ـ پروتئین 
•    ـ ویتامین B۱۲ 
•    ـ آهن 
•    ـ کلسیم 
•    ـ روی 
•    برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ کالج پزشکی ورزش آمریکا برای ورزشکاران زن یک مثلثی با ۳ بخش پوکی استخوان، آمنوره و مشکلات غذا خوردن مطرح کرده است. 
•    مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که، این مشکلات فقط در ورزشکاران حرفه ای مشاهده نمی شود، بلکه در دختران جوانی که ورزش و نرمش می کنند هم مشاهده می شود. 
 در زیر به بیان این مشکلات می پردازیم: 
مشکلات غذا خوردن: 
که نتیجه ی آن کاهش وزن می باشد. 
 آمنوره: 
•    شروع نشدن قاعدگی منظم تا سن ۱۶ سالگی در افرادی که حامله نیست، را آمنوه گویند. قاعدگی وابسته به تعادل هورمونی مرکبی در بدن است. رژیم های شدید و غیر علمی ورزش های شدید و طاقت فرسا باعث برهم خوردن تعادل هورمونی زنان شده و می تواند باعث برهم خوردن سیکل قاعدگی شود. در آمنوره مقدار استروژن کاهش می یابد. 
•    در ورزشکاران زن به دلیل ورزش های شدید آمنوره مشاهده می شود و دلایل آن عبارتند از کاهش استروژن در بدن، ترکیب بدن، تغذیه نامناسب، نوع و شدت ورزش، شروع ورزش به صورت سریع، شدید و سنگین، استرس. 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,معماری مجتمع ورزشی ,مختص بانوان با ,رویکرد معماری پایدار ,مجتمع ورزشی مختص بانوان , طرح ,مطالعات,پروژه , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی م,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری دهکده ورزشی
دانلود مطالعات باشگاه ورزشی محله با رویکرد تمرین و فعالیت بدنی
دانلود قوانین و استانداردهای زمین و برنامه فیزیکی سالن فوتسال , پاورپوینت
پروژه کامل طراحی مجتمع ورزشی جانبازان و معلولین
دانلود مطالعات مجتمع گردشگری ورزشی با رویکرد معماری پایدار(کمپ ورزشی)
مطالعات طراحي مجتمع فرهنگی ورزشی تفریحی
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی تفریحی ، مطالعات طراحی مرکز ورزشی تفریحی
مطالعات طراحي مرکز ورزش های آبی ،مطالعات معماری مجتمع ورزش های آبی
مطالعات طراحی مرکز بازی های آبی،رساله طراحی پارک آبی
مطالعات طراحی مركز علمي ورزشي بانوان
مطالعات طراحی مجتمع کوهنوردی، مطالعات کمپ کوهنوردی
دانلود مطالعات طراحی معماری مجموعه ورزشی جوانان/word
مطالعات طراحی زورخانه
مطالعات طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
مطالعات طراحی و معماری استادیوم های فوتبال
مطالعات طراحی معماری مجموعه ورزشهای آبی
دانلود تحقیق معماری مرکز تفریحی- ورزشی- رفاهی
مطالعات طراحی مجموعه ورزشی - مطالعات مجموعه ورزشی
مطالعات طراحی مجموعه ورزشی جوانان
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی چند منظوره با رویکرد معماری پایدار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد