خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مطالعات معماری مرکز مدیاتک

   تعدادبرگ: 90 برگ ورد   قیمت: 35000 تومان   حجم فایل: 6084 kb  تعدادمشاهده  3


رساله طراحی مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مطالعات معماری مرکز مدیاتک
 
بخشی از مطلب
لحظۀ انتقالی بین پایان دوره ای کامل و ورود به عصری جدید، در نمایشگاهی به سال 1968 تحت عنوان "ماشین آنگونه که در پایان عصر مکانیکی دیده شد"خلاصه می گردد.این نمایشگاه به مدیریت پانتوس هولتن در موزه هنر مدرن نیویورک برپا شده بودو نوعی واکنش فرهنگی بود به افول جامعه مدرن تولید صنعتی بر اساس ماشین های تولیدی به مثابه "توان" صنعت، و طلوع فرهنگ جامعه اطلاعاتی پسا صنعتی و پسامدرن بر اساس خدمات آنی ارتباط.گذشته از این آثار هنری به نمایش در آمده یا اظهار نظر در مورد فناوری و یا نمایشی از زیبایی شناختی، ماشین به مثابه جزیی از سبک بود که پیش از این بعنوان جنبه های جدید بازنمود از طریق کامپیوتر و رسانه های الکترونیکی ویدیو به نمایش گذاشته می شدند. ویژگی عمده این رسانه های قوی، توانایی آنها برای انتقال صدا، تصویر و اطلاعات از فاصله بسیار دور است، که هر نوع جنبه زندگی معاصر را در بر می گیرد و عمیقا بر آگاهی عمومی تاثیر گذاشته و به فرهنگ مدرنیستی هنر های بصری بر اساس سرکوب جهان خارج پایان می دهد.
در دهه های گذشته تغییراتی اساسی در "فرهنگ مطالعه" کشور های مختلف بوجود آمده است ، تغییراتی که در هر تمدنی بر مبنای ریشه ها و پیشینه های فرهنگی موجود، به نحوی متفاوت آشکار شده و عکس العمل های متفاوتی را نیز به دنبال داشته است.یکی از عمده ترین دلایل تغییر ماهیت کتابخانه ها و همچنین کاهش میزان مخاطبین پیشرفت های سریع در انتقال اطلاعات از طریق اینترنت بوده است."کتابخانه های دیجیتال" در تمام ساعات شبانه روز و در هر مکان پاسخگوی نیاز مخاطبین بوده و بدین ترتیب علاوه بر پتانسیل های بسیار چنین دستاورد هایی باید اذعان نمود که رقابت میان کتابخانه های مجازی و خقیقی به چالشی برای نمونه های حقیقی آن بدل گشته است.بی شک چنین رقابتی در میان کشور های توسعه یافته که دسترسی به اینترنت پرسرعت برای عموم ممکن می باشد پررنگ تر بوده و مطالعل آنلاین به صورت رفتاری اجتماعی در غرب نهادینه می شود.اکنون جچم بسیاری از کتب قدیمی تصویربرداری شده و موتور های عظیم جستجو نظیر "گوگل" نیز روزانه بر این مقدار می افزایند.همچنین بسیاری از ناشرین اینترنتی مشغول به انتشار متب ، صرفا در فضای مجازی می باشند که این رویکرد نیز مورد استقبال نسل جوان قرارگرفته  و رو به افزایش می باشد.با وجود تمامی این تغییرات، پیداست که سالانه در کشور های توسعه یافته کتابخانه های بسیاری احداث می شوند و این بنا های فرهنگی جایگاه خود را در میان مردم پررنگ تر نموده اند.
از میان تمامی ترفند های بکار رفته در جهت حفظ و ارتقای جایگاه کتابخانه، معماری کتابخانه ها نقشی به مراتب مهمتر از پیش یافته و در تبدیل این بنا به شاخصه هایی برای رشد فرهنگی اجتماع موثر بوده است. طراحی معماری همواره در گرو شناخت مناسب از نیاز های عملکردی، ویژگی ها و مقیاس موضوع طراحی می باشد.در خصوص طراحی بنایی نظیر کتابخانه آگاهی از تنوع نیاز های عملکردی پروژه ضروری است.کتابخانه ها از لحاظ نوع مخاطب و موضوعات کتب به انواع مختلفی دسته بندی می شوند.صرف نظر از کتابخانه های آموزشی که در اکثر مراکز آموزش عالی وجود داشته و مخاطبین انها دانش آموزان، اساتید و محققین می باشند، کتابخانه های عمومی مهمترین و پرمخاطب ترین انواعاین عملکرد می باشدکه در مقیاس های متفاوتی پاسخگوی نیاز های مخاطبین می باشند: کتابخانه های ملی در مقیاس کشور، کتابخانه های مرکزی در مقیاس کلان شهر ها، و کتابخانه های محلی در مقیاس منطقه و محله.کتابخانه های عمومی امروزه دارای بخش های متنوعی برای اقشار مختلف از جمله زنان، کودکان، سالمندان، ناشنوایان، نابینایان،جوانان و .... بوده و علاوه بر ارائه گنجینه های کتاب و مجلات، از ابزار ها و فضاهای لازم برای اطلاع رسانی و مطالعه اینترنتی نیز برخوردار بوده و حتی در مواردی به مراکزی برای دید و بازدید روزانه و تعاملات اجتماعی مردم بدل شده اند.
و.....
 
فهرست مطالب
 
گفتار اول: کلیات پژوهش           7
 
1- بیان مسئله و رویکرد تحقیق     7
 
2- اهمیت و ضرورت موضوع      7
 
3- اهداف پژوهش          7
 
4- روش تحقیق  8
 
1-4-  روش جمع آوری داده ها   8
 
2-4-  روش تحلیل داده ها          8
 
گفتار دوم: مبانی نظـری   9
 
5- مقدمه           9
 
6- رسـانه          10
 
1-6- تاریخچۀ رسانه      11
 
2-6-  فلسفه رسـانه         13
 
3-6- نظام چند رســانه ای           14
 
4-6- ابعـاد منفی رسـانه   16
 
1-4-6- دنیای دروغین    16
 
2-4-6- معایب اینترنت   17
 
1-2-4-6-  عدم وجود مدیریت و کنترل شبکه      17
 
2-2-4-6- عدم دسترسی اقشار اجتماعی با درآمد کم        17
 
3-2-4-6- ترس از فقدان قدرت فکر        18
 
5-6-  تاثیر رسـانه بر دیگر حوزه ها         18
 
1-5-6- رسـانه و هنـر     18
 
1-1-5-6- هنر چیدمان   19
 
2-1-5-6- هنر چیدمان ویدئویی  20
 
3-1-5-6-  هنر ویدئو     21
 
4-1-5-6-  هنر دیجیتال 21
 
5-1-5-6-  هنر های کامپیوتری   22
 
6-6-  سواد رسـانه ای     23
 
1-6-6- تعریف سواد رسانه ای    23
 
2-6-6-  ضرورت توجه به سواد رسانه ای 23
 
7- ارتباط          24
 
8- اطلاعات       24
 
9- عرصه های عمومی     25
 
1-9- تعریف عرصه عمومی         25
 
2-9-  عرصه های عمومی در طول تاریخ   26
 
1-2-9- آگورا   26
 
2-2-9- فوروم   27
 
3-2-9- بازار     27
 
10- مدیاتـک    28
 
1-10- تعریف مدیاتک   28
 
2-10- انواع کتابخانه      29
 
1-2-10- کتابخانۀ سنتی 29
 
2-2-10- کتابخانۀ بدون کاغذ     29
 
3-2-10- کتابخانۀ بدون دیوار     30
 
3-2-10- کتابخانۀ دیجیتال         30
 
3-10- ویژگی ها و عناصر          31
 
4-10- طراحی و ساخت 32
 
5-10- مواد اطلاعاتی      33
 
6-10- خدمات  34
 
1-6-10- جست و جو و بازیابی اطلاعات 34
 
2-6-10- خدمات مرجع 34
 
3-6-10- آموزش کاربران          34
 
4-6-10- خدمات اگاهی رسانی  35
 
7-10- جایگاه مدیاتک در شهر های امروزی        35
 
8-10- تکنولوژی چند رسانه ای و خدمات مرجع   35
 
11- پایداری      38
 
1-11- مفهوم پایداری     38
 
2-11- تاریخچه پایداری 40
 
3-11- انواع پایداری       41
 
1-3-11- پایداری زیست محیطی 41
 
2-3-11- پایداری اقتصادی         42
 
1-3-3-11- شاخص‌های پایداری اجتماعی           44
 
2-3-3-11- اصول راهبردی پایداری اجتماعی       47
 
3-3-3-11- معماری و پایداری اجتماعی  48
 
4-3-3-11- راهکارهای طراحی براساس پایداری اجتماعی 50
 
گفتار سوم :نمونه موردی 53
 
12- نمونه موردی           53
 
1-12- مدیاتک سیاتل    53
 
1-1-12- تاریخچه         53
 
2-1-12- اقلیم   54
 
3-1-12- ایده طراحی    56
 
2-12- مدیاتک سندای   57
 
1-2-12- ایده طراحی    58
 
2-2-12- سازماندهی فضایی       58
 
3-2-12- سازماندهی ارتباطی      60
 
گفتار چهارم: بستر شناسی            61
 
13- بستر شناسی            61
 
1-13- در مقیاس شهر     61
 
1-1-13- موقعیت جغرافیایی        61
 
2-1-13- اقلیم   61
 
1-2-1-13- دمای هوا    62
 
2-13- در مقیاس منطقه   62
 
1-2-13- دسترسی         62
 
2-2-13- کاربری ‌های شاخص در همسایگی        63
 
گفتار پنجم: استاندارد های طراحی           65
 
14- استاندارد های طراحی          65
 
1-14- گالری های هنری            65
 
1-1-14- ورودی           65
 
2-1-14- سیرکولاسیون  65
 
3-1-14- چیدمان           67
 
4-1-14- نـور    67
 
1-4-1-14- نورپردازی طبیعی (نور روز)   68
 
2-1-4-14- نورپردازی مصنوعی 69
 
5-1-14- شرایط محیطی 69
 
6-1-14-  آکوستیک     70
 
2-14- کتابخانه 70
 
1-2-14- ورودی           70
 
2-2-14- پذیرش مراجعین          71
 
3-2-14- سالن مطالعه    71
 
4-2-14- مخزن و قفسه ها           72
 
5-2-14- نور     73
 
6-2-14- آکوستیک      73
 
3-14- فضای اداری        74
 
1-3-14- ابعاد بهینه        74
 
2-3-14- نور پردازی     75
 
3-3-14- شرایط محیطی 75
 
4-3-14- آکوستیک      75
 
4-14- سالن نمایش        76
 
1-4-14-  ورودی          76
 
2-4-14- جایگاه تماشاگران       76
 
3-4-14- صحنۀ نمایش  79
 
4-4-14- اتاق بازیگران  80
 
5-4-14- اتاق پروژکسیون          81
 
6-4-14- سالن انتظار     82
 
7-4-14- نور     82
 
8-4-14- آکوستیک      83
 
1-8-4-14-  شکل سالن 83
 
2-8-4-14- سقف سالن 84
 
5-14- سیستم های اطفای حریق  85
 
1-5-14- سیستم های آب پاش   85
 
2-5-14- سیستم لوله کشی آب   85
 
6-14- پله های برقی       86
 
7-14- پله های فرار        87
 
15- منابع          


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی ,مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مطالعات معماری , مرکز مدیاتک ,دانلود نقشه , طراحي , پلان مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مرکز مدیاتک, طرح, معماري دانلود , اتوکد مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مرکز مدیاتک، dwg,پلان , plan,cad , مقاطع مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مرکز مدیاتک, نماي , نقشه مرکز فرهنگی چند رسانه ا,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی فروشگاه و ویترین
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی 237 ص فایل ورد
مطالعات طراحی بنیاد علمی پژوهشی با رویکرد ارتقا نقش معماری در فضاهای پژوهشی
مطالعات طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک
مطالعات طراحی کتابخانه تخصصي معماري
مطالعات طراحی کتابخانه
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی
مطالعات طراحی کتابخانه
رساله طراحی کتابخانه تخصصي معماري
مطالعات طراحی کتابخانه
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی شهر
مطالعات طراحی کتابخانه مرکزی شهر
مطالعات طراحی مجموعه شهر کتاب
مطالعات باغ کتاب ,, ۱۶۰ص
مطالعات طراحی کتابخانه
مطالعات طراحی پژوهشکده نجوم
مطالعات طراحی كتابخانه مركزي
دانلود مطالعات طراحی کتابخانه
دانلود مطالعات كتابخانه معلولين -معماری كتابخانه معلولين

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد