خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی فروشگاه و ویترین

   تعدادبرگ: 35   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 7027 kb  تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
این که یک معمار در طراحی یک پروژه تا چه حد خود را موظف بداند تا بصورتی همه جانبه مسائل مختلف و حاشیه ای را در نظر بگیرد و صرفا با یک اندیشه خاص به قضیه طراحی نپردازد عاملی است که بايد در تمامي پروژه هاي معماري و بويژه طراحي فروشگاهي مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.
برای روشن شدن هرچه بیشتر این قضیه و شناخت عوامل حاشیه¬ای، بعنوان مثال، یک کار نسبتا خوب در زمینه طراحی داخلی با فروشگاهي كه بدون هیچ گونه طراحی خاص است مورد مقايسه قرار مي گيرند.
اگر هر دو فروشگاه نزدیک هم و در بهترین قسمت شهر واقع شوند و موقعیت تجاری فروشگاه نخست به مراتب بهتر از فروشگاه دوم باشد، اولين عاملي كه بايد مورد توجه کارفرمای چنین پروژه هایی قرار بگيرد این است که معمار و معماری بايد در جذب مخاطب بیشترین تاثیر را داشته باشد.براحتي مي توان در عمل مشاهده كرد از آنجاييكه در طرح نخست، معمار با استراتژی مشتری محوری به طراحی پرداخته، مشتری در انتخاب کالا و امتحان آن در یک محیط آرام و زیبا کاملاً آزاد است. اما در فروشگاه دوم از آنجاييكه داراي سيستمي سنتي و فروشنده محور است كه اصولا اين روش، سیستمی منسوخ شده است، این فروشگاه می-تواند به راحتی تغییر کاربری دهد، چرا که از دیدگاه مشتری، هيچگونه آرامش و جذابيتي در اين فضا وجود ندارد.
بديهي است كه به دلیل عدم استقبال از فروشگاه دوم، این مورد مي تواند کاملا در انزوا قرار گرفته و با شکست کامل تجاری مواجه شود.
سيستم تخصيص فضا در فروشگاه
در يك سيستم ساده و جامع بايد كليه موارد زير رعايت شوند:
1)    فضايي براي تعريف كالا ها
2)    فضاي مناسب تردد مشتريان و توجه به علاقه مندي هاي مشتريان
3)    امكان پيگيري وضعيت درخواست هاي خريد
4)    امكان تعريف قفسه هر كالا
5)    امكان كنترل موجودي كالا و تعريف نقطه سفارش براي هر يك از آنها
6)    تعريف كاربري فضاهاي مختلف فروشگاه و سطوح دسترسي مجاز آنها
در ادامه اين مبحث، چندين فروشگاه بزرگ جهان كه داراي طراحي موفق هستند، معرفي مي شوند.
فروشگاه هرودز:
مشهور ترين و قديمي ترين و گران ترين فروشگاه لندن فروشگاه Harrods  است. اين فروشگاه بيش از يك و نيم قرن قدمت دارد. (سال تاسيس آن 1849 بوده است) گراني شاخصه اصلي كالاهاي اين فروشگاه است يك دست كت و شلوار مردانه در اين فروشگاه 1700 پاوند (تقريبا سه ميليون تومان) است.به همين دليل بيشتر مشتريان اين فروشگاه به جاي خريد window shopping مي كنند. البته خريد كالا از اين فروشگاه هم به نوعي پرستيژ محسوب مي شود فراوان افرادي را در سطح شهر مي شود ديد كه با افتخار كيسه هاي خريد اين فروشگاه را در دست مي گيرند. عمده خريداران اين فروشگاه هم اعيان انگليسي و توريست هاي پولدار (عمدتا اعراب ) هستند. در طبقه دوم اين فروشگاه هم دفتر يادبودي به ياد پرنس دايانا و فرزندش كه گويا از مشتريان اين فروشگاه بودند قرار گرفته است.
 
 
 
فروشگاه Me & Ro:
گروه معماری Shop Architects از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کلمبیا، در نیویورک شکل گرفته است. این گروه تاکنون پروژه‌های مختلفی چون مجتمع هنری Heyri در سئول، تالار Dodge دانشگاه کلمبیا، موزه هنرمدرن Long Island، مغازه‌های جواهرفروشی Me & Ro در نیویورک، میامی و اوزاکا و . . . را طراحی نموده‌اند که بسیاری از آنها جوایز متعدد معماری را برای این گروه به ارمغان آورده‌اند.
و......
 
فهرست
- طراحی فروشگاهی     3
- فروشگاه Harrods    3
- فروشگاه Me&Ro    4
- فروشگاه jil sanders     6
- فروشگاه Planet Hollywood     7
- فروشگاه Farrutx    8
- فروشگاه Esprits    9
- فروشگاه Debenhams     10
- فروشگاه Kaufhof     11
- فروشگاه ZARA     14
- فروشگاه C&A     15
- فروشگاه S.Oliver     16
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی , فروشگاه و ویترین ,طراحی فروشگاهی ,فروشگاه , Harrods ,فروشگاه Me&Ro ,فروشگاه jil sanders ,فروشگاه Planet Hollywood ,فروشگاه Farrutx ,فروشگاه Esprits ,فروشگاه Debenhams ,فروشگاه Kaufhof ,فروشگاه ZARA ,فروشگاه C&A ,- فروشگاه S.Oliver 16 , ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی چند رسانه ای،مطالعات معماری مرکز مدیاتک
مطالعات طراحی پژوهشکده و مرکز مطالعات و شناخت ارزشهای اسلامی
مطالعات پژوهشکده علوم گیاهی با تاکید بر معماری هوشمند
مطالعات کانون فرهنگی و پژوهشی و همایش جوانان با رویکرد معماری سنتی ایران
مطالعات مجموعه پژوهشی یادمانی ملاصدرا با رویکرد معماری سنتی ایران
پروژه طراحی پژوهشکده معماری و شهرسازی با رویکرد طراحی شهری پایدار
مطالعات طراحی پژوهش سرای دانش آموزی،طراحی مرکز علمی پژوهشی کودکان
مطالعات طراحی کتابخانه کودکان،
مطالعات طراحی نمايشگاه و فروشگاه شهر کتاب ، مطالعات معماری
مطالعات طراحی موزه صنایع دستی
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی، بهمراه یک پروژه اتوکد طراحی کتابخانه
مطالعات طراحی مرکز تحقیقات هواشناسی به همراه نقشه های اتوکدی
مطالعات طراحی خانه ی کتاب کودکان و نوجوانان 160 ص فایل ورد
مطالعه کالبدی طراحی معماری کتابخانه
مطالعات طراحی بنیاد علمی پژوهشی با رویکرد ارتقا نقش معماری در فضاهای پژوهشی
مطالعات طراحی مرکز تحقیقات و توسعه بیونیک
رساله طراحی کتابخانه تخصصي معماري
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی شهر
دانلود مطالعات طراحی طرح کتابخانه -مطالعات کامل کتابخانه
مطالعات طراحی کتابخانه عمومی در مشهد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد