خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی خانه مد و فشن

   تعدادبرگ: 150   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 2602 kb  تعدادمشاهده  4



 
دانلود مطالعات طراحی معماری طراحی خانه مد و فشن 149 صفحه با فرمت word 
 
 
 
چکیده: 
 
این مجموعه به منظور اشاعه ی فرهنگ مد ولباس در کشور و استفاده از پتانسیل موجود در کشور برای صادرات البسه و ترویج طرح های ایرانی در جهان ساخته میشود و علاوه بر صادرات و اشتغال زایی باعث ترویج فرهنگ ایرانی در کشورهای دیگر می شود.
 
سایت منظور شده نیز با همسایگی های مناسب به این کاربری انتخاب شده است و می تواند حتی باعث جذب گردشگر در این منطقه نیز بشود که اگر همه ی مراحل کار به درستی پیش رود انشاالله به این مهم نیز دست پیدا می کنیم.
 
اما لزوم وجود چنین مجموعه ای به دلیل عدم وجود ان به صورت گسترده و اصولی و کمبود ان حتی به صورت خیلی ابتدایی از دیگر دلایل انتخاب چنین طرحی بود.
 
از به مقابله گذاشتن طرح ها در مجموعه و بالا رفتن کیفیت و ارزان شدن لباس ها تا دعوت از کمپانی های بزرگ برای جذب خریدارو موزه های فرهنگی لباس از نکات دیگر  این مجموعه است.
 
لباس گذشته از جنبه پوشانندگي كه پيوسته مد نظر بوده است و به نوعي اولين اختراع بشر محسوب مي شود و همواره او را ازگرما وسرما ، مصون داشته دراثر مرور زمان به نوعي ،  جنبه نمايشي نيز يافته است و بدين منظور چه هنرها كه در تزيين آن به كار نرفته است و چه ابداعات و ابتكاراتي كه درتحقق اين جنبه دكوری لباس صورت نگرفته است. البته اين وسيله پوشش يا در واقع اين رشته از هنر نيز پيوسته پا به پاي توسعه و پيشرفت تمدن و همگام زمان تغيير كرده و در هر عصر و دوره اي در قالبي و فرمي تازه ريخته شده و دستخوش تغييرات و تحولات بسياري گشته است .
 
نقش تربيتي و فرهنگي لباس برانسان واجتماع، بركسي پوشيده نيست. لباس همواره به عنوان وسيله اي مناسب در جهت تعارضات فرهنگي  نيز به كار گرفته شده و امروز در تهاجم فرهنگي غرب ، لباس نيز به  عنوان بهترين وسيله مورد استفاده  قرار گرفته است .
 
 
 
با توجه به موارد فوق وجود مراکز با عنوان خانه مد و لباس با اهداف زیر در هر محله و به شکل وسیع تر در هر شهری با توجه به تفاوت فرهنگ ها کاملا ضروری به نظر می رسد .
 
خانه مد شامل بخش های زیر است:
 
1- بخش وسیع نمایشگاهی با سالن های متعدد که در هر سالن رویکرد های متفاوت و اجناس متفاوت وجود دارد.
 
2- بخش آموزشی تخصصی طراحی
 
3- کتابخانه تخصصی
 
4- سالن همایش تخصصی
 
5- بخش اداری و خدماتی وابسته
 
6- بخش تفریحی مراجعین
 
7- بخش مدیریتی و تاسیساتی
 
 
 
 فهرست مطالب: 
 
چکیده 1
 
فصل اول: مبانی نظری 
اهمیت توجه به لباس ، ضرورت ایجاد خانه مد و نمایشگاه های لباس 5
سرچشمه وتاریخچه نمایشگاه 7
اهداف مشارکت در نمایشگاه ها 9
نمایشگاه های عمومی 9
نمایشگاه های تخصصی 10
1- انواع نمایشگاه‌ها از نظر جغرافیای محل برگزاری 10
2- انواع نمایشگاه‌ها ازنظر مدت زمان برگزاری 11
3- انواع نمایشگاه‌ها از نظر هدف 11
4- انواع نمایشگاه‌ها از نظر تنوع كالا 12
آشنایی بیشتر با برخی نمایشگاه‌ها 12
مهمترین مزایای مشاركت در نمایشگاه‌های تخصصی 13
مقایسه نمایشگاه‌های بین‌المللی بازرگانی و نمایشگا‌های جهانی 14
لزوم ، نقش و اهداف مراکز بازرگانی و نمایشگاهی 17
اهداف نمایشگاه بین المللی 17
اثرات نمایشگاه بین المللی 17
اثرات فرهنگی 17
- جنبه آموزشی نمایشگاه ها 18
- موزه ها ، نمایشگاه های دائمی تداوم میراث ها 19
اثرات هنری 19
- نقش نمایشگاه ها در پیشرفت معماری 19
اثرات اقتصادی 22
اثرات اجتماعی 24
 
فصل دوم: استانداردها ، ضوابط طراحی و برنامه فیزیکی خانه مد
سالن همایش خانه مد 27
-موزه ها وگالری های هنری 29
نکاتی در باب معماری موزه 29
خصوصیات گالری ها 32
کتابخانه تخصصی خانه مد 33
دفاتر اداری 37
اصول کار اداری و دفتری 38
طراحی محل کار 40
امکانات سرویس 41
رستوران ها 42
سالن های نمایش 43
پنجره ها 46
پله ها 46
بخش پژوهشی خانه مد 47
بخش آموزش طراحی پارچه و لباس 47
انبارها 47
پارکینگ 49
تاسیسات 49
بخش نمایشگاهی خانه مد 49
پشتیبانی و تجهیزات 50
فرهنگی اجتماعی 50
اداری تجاری رفاهی 51
فضای سبز 51
محاسبه ظرفیت خانه مد ( نمایشگاه و مرکز آموزش طراحی ) 51
بخش اداری 52
معاونت بازاریابی 52
معاونت تحقیقات و برنامه ریزی 52
تولید نخ و پارچه و سایر لوازم طراحی لباس 53
معاو نت خدمات صادراتی 53
معاونت مالی اداری 53
بخش خدماتی 54
سالن های اجتماعات ( آمفی تئاتر ) 54
کامپیوتر ( مرکز اطلاعات ماهواره ای ) 54
پست 54
بیمه 55 فضاها وسرویس های خدماتی - رفاهی 55
گروه بندی کاربری ها 56
کار بری های گسترده 56
کار بری های متمرکز 56
فضاهای نمایشگاهی 56
تجهیزاتی پشتیبانی 57
خدمات عمومی 57
مکان یابی کاربری ها در سایت 58
ورودی ها 58
شبکه ارتباطی 58
پارکینگ ها 58
خدمات عمومی 58
مجموعه نمایشگاهی 59
‏جزئیات و کلیات در طراحی نمایشگاه 59
‏ روشنایی در نما یشگاه 59
‏کنترل نور مصنوعی 60
‏ طریقه نمایش یک شیء 60
تجزیه کالا 61
‏اهمیت جلب انظار 61
سیرکولاسیون 61
تالار ورودی 61
گالری ها یا تالار نمایش 62
‏طراحی برای مردم 62
 
فصل سوم: نمونه های مشابه
اولین نمایشگاههای امروزین 66
نمایشگاه های جهانی در قرنی که گذشت 67
نمایشگاه بزرگ لندن 1851 (قصر بلورین) 69
تاریخچه نمایشگاه در ایران 73
اتحادیه نمایشگاه های جهانی و عضویت ایران در آن 75
موزه ی لباس ژاپن 77
نمایشگاه مجموعه ی لباس های موزه بروکلین 77
London fashion house 80
نمونه های داخلی 83
موزه ی مردم شناسی تهران 83
نقد نمونه ها 83
مرکز خرید الماس ایرانیان در تهران 84
مرکز خرید الماس شرق در مشهد 89
آشنایی با وضع موجود نمایشگاه تهران 91
ارزیابی وضع موجود نمایشگاه تهران 93
 
فصل چهارم: مطالعات اقلیمی ومحیطی بستر طرح
مقدمه 96
ويژگيهاي جغرافيائي شهر تهران 96
موقعيت طبيعي شهر تهران 96
ويژگي‌هاي اقليمي‌‌شهر تهران 97
توپوگرافي 106
آب هاي سطحي 107
آب هاي زيرزميني 108
مطالعات زمين شناسي 109
خطر زمين لرزة گسترده تهران 111
جهت گيري ساختمان در رابطه بااقليم 113
فرم ساختمان در رابطه با اقليم 113
جهت در سايبان 114
 
فصل پنجم: روند طراحی
سایت پلان 117
ایده اصلی شکل گیری طرح (انگاره طرح ) 119
کانسپت در فرایند طراحی 119
روند طراحی 120
مفاهیم به کار رفته در پروژه (فرآیند طراحی) 127
بخش بندی فضاها 127
گالری ها 128
فضاهای بخش اداری 131
کافی شاپ و مدیا بار 131
بخش های اجتماعی 132
پلان های اولیه و اتود وسرانه ها 132
منابع 149
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله خانه مد و فشن ,دانلود مطالعات طراحی , معماری طراحی خانه مد ,و فشن ,رساله خانه مد و فشن , خانه مد و فشن , مطالعات خانه مد و فشن , برنامه فیزیکی, طراحی, پروژه, طراحی معماری,ریز فضاها،پلان، مرکز مد، ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری مهد کودک
مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آیینی ایران
مطالعات طراحی معماری خانه هنر
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات طراحی نمایشگاه و خانه لباس با رویکرد هنر اقوام ایران
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعاليتهاي اجتماعي – اقتصادي و ... در جامعه
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکزهنرهاي تجسمي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سالن موسيقي
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد فرهنگ ایرانی اسلامی
مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری
مطالعات طراحی خانه‌ي هنرمندان با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تئاتر با رویکرد معماری پایدار
دانلود،رساله،طراحی خانه موسیقی،با رویکرد پایدار
مطالعات طراحی خانه ی هنر
مطالعات طراحی دهکده آرامش ، رساله دهکده آرامش
مطالعات طراحی خانه ای نگهداری رشد و تربيت كودك با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی قریه ای برای هنرمندان - دهکده هنرمندان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد