خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
معماری/ پروژه های رو.ستا
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی روستای باویل در استان آذربایجان شرقی ، شهرستان اسکو

   تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی روستای باویل در استان آذربایجان شرقی ، شهرستان اسکو

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه دهکده باویل

دهکده باویل

دهکده باويل سفلی و عليا در دهستان باویل

تقسیم بندی باويل

مساجد باويل

امکانات روستای باویل

باغات و زمین های سرسبز باویل

مرمت و بازسازي جاده

طرح جمع آوری زباله

 اصلاح شبکه آبیاری دهکده

و.....

تصاویر روستای باویل

منابع

دهکده باویل یکی از با قدمت ترین دهکده ها واقع در استان آذربایجان شرقی ، شهرستان اسکو است که چسبیده به شهرستان اسکو می باشد و از مردمی با فرهنگ  و تحصیل کرده تشکیل شده است که اکثریت مردمان كارمند و از معلمان مطرح در سطح استان می باشند و در كنار آن به كشاورزي هم مشغول هستند اگر در استان آذربایجان شرقی زندگی کرده باشید حتما نام پزشکان بزرگ استان را شنیده اید که در میانشان کم نیستند پزشکان متخصصی که در این دیار با فرهنگ باویل متولد شده اند و در این طبیعت زیبای دهکده عزیزمان باویل می زیسته اند و اکنون به کشور عزیزمان خدمت می کنند سلام و تشکر ویژه داریم به همه عزیزانی که یک روزی در این دیار زندگی می کرده اند و الان در دیگر نقاط کشور عزیزمان یا دیگر نقاط  دنیا هستند و زندگی می کنند و به نوعی نام دهکده عزیزمان باویل را سر افراز می کنند.
دهکده باويل سفلی و عليل در دهستان باویل و در 4 كیلومتری غرب بخش مرکزی شهرستان اسکو و 25 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است که از شرق به دهکده باویل علیا ، از غرب به دهکده کلجاه ، ازشمال به شهر جدید سهند و از جنوب به دهکده بایرام (باغات و زمینهای زراعی) منتهی می شود . این دهکده دارای قدمت زیادی می باشد . جمعیت این دهکده براساس سرشماری سال 1385 ، 475 خانوار و 1502 نفر می باشد و در آخرين سرشماري سال 90 جمعيت باويل  1541 نفر و 506 خانوار مي باشد
باویل در دامنه کوه سهند و در واقع زیر شهرک جدید سهند واقع شده است که به تازگی از کوهای این دهکده به عنوان ساخت مسکن مهر برای شهر تبریز و شهرستان اسكو استفاده می شود .
باویل از نظر طبیعت بسیار زیبا و پر از درختان میوه هست که شاید میوه گردوی باویل بیشتر از دیگر محصولات این دیار مورد اهمیت است درختان دیگری مثل بادام ، زردآلو ، گیلاس ، سنجد ، توت ، زرشك و غیره ... نیز در این دهکده فراوان هست و طرفداران زیادی دارد.
باویل به دو محله باویل سفلی و باویل علیا تقسیم می شود .
از آب چشمه ها و استخرها برای آبیاری درختان و مزارع استفاده می شود و به همین دلیل میوه های سالم و مقوی در مزارع پرورش می یابد ، مردم باویل در کنار شغلشان اکثرا کشاورزی هم می کنند در واقع مردمان سخت کوشی هستند.
باويل داراي دو مسجد قديمي مي باشد كه مسجد جامع باويل و مسجد علي باغي باويل از مسجد هاي قديمي آن مي باشد كه مسجد جامع به همت مردم عزيز باويل تجديد بنا شده هست و مسجد علي باغي هم به تدريج در حال گسترش و تجديد بنا مي باشد . حتما همه مردم باويل و شهرستان اسكو نام احسان شام تاسوعاي علي باغي باويل را شنيده اند كه به همت مردم عزيز باويل تهيه مي شود .
مردم باويل داراي فرهنگي غني هستند كه در تمام شهرستان زبان زد مردم مي باشد .
باويل داراي چشمه هاي فراوان آب زيرزميني مي باشد كه  به دهكده چشمه هاي زير زميني نيز معروف هست و به گفته پزشكان اكثر چشمه هاي باويل داراي خاصيت درماني بوده و شفا بخش مي باشد .
این دهکده  ازسال 1339 دارای برق بوده که توسط یک دستگاه موتور دیزلی تولید می شد و درسال 1354 به شبکه برق سراسری متصل شد . آب شرب این دهکده قبلا از چشمه ها و آبهای زیرزمینی باحفر چاه تامین می شد . اما ازسال 1371 به بعد با شبکه گذاری و لوله کشی توسط آب و فاضلاب آن زمان که زیر نظر جهاد کشاورزی بود با خودیاری اهالی محترم به شبکه آب و فاضلاب شهری شهرستان اسکو متصل گردید.
دهکده باویل سفلی ازسال 1371 دارای خطوط ارتباطی تلفن خانگی می باشد و درسال 1389 به شبکه اینترنت پرسرعت ( ADSL) متصل گردید و لوله کشی گاز این دهکده درسال 1381به بهره برواری رسیده است که اولین دهکده استفاده کننده از نعمت گاز شهری درشهرستان اسکو می باشد . اولین مدرسه و مرکز آموزش دهکده باویل سفلی وعلیا درسال1318 تأسیس شده می توان گفت اولین مدرسه دهکده هم درسطح شهرستان اسکو می باشد ولی متأسفانه اکنون به علت مهاجرت اهالی به شهرها و کنترل جمعیت یک مدرسه که دختر و پسر ادغام شده ابتدایی (باویل سفلي و عليا) موجود می باشد . کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) باویل سفلی درسال 1357 توسط اهالی محترم  تاسیس و درسال 1387  بصورت مشارکتی با اداره کل نهاد کتابخانه های استان و جهاد کشاورزی فعالیت می نماید هم اکنون 8000 جلد کتاب دارد.
انجمن امورخیریه باویل درسال 1385 تاسیس و مهمترین وظیفه اش 1- کمک به افراد بی بضاعت وکم درآمد 2- کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی سرپرست وکم درآمد 3 - تهیه جهیزیه به زوج های بی سرپرست و بی بضاعت 4- کمک و آزادی زندانیان بی گناه بی بضاعت 5-  کمک به افراد سالخورده و بیماران کم درآمد.
دهکده باویل سفلی باغات و زمین های سرسبز و آباد بوده و آبیاری باغات این دهکده از آبهای زيرزميني تامین می شود که حدود 20 رشته قنات می باشد باغات و زمین های سرسبز این دهکده درفصل بهار و تابستان خصوصا درروزهای تعطیل به علت دارا بودن هوای سالم و محیط پاک پذیرای مهمانان و گردشگران شهرهای اطراف خصوصا تبریز می باشد که برای استراحت واستفاده از هوای تمیز به این دهکده عزیمت می نمایند . این دهکده دو سال متوالی از سوی شبکه بهداشت شهرستان اسکو به عنوان دهکده ی پاک وسالم معرفی و اعضای شورای اسلامی این دهکده هم دو سال بعنوان شورای نمونه شهرستان و دهیار این دهکده درسال 1384 به عنوان دهیار نمونه کشوری به جهت فعالیت زیاد در آبادانی دهکده با استفاده از خودیاری اهالی و اعتبارات دولتی معرفی گردیده است. علاوه برانجام پروژه های یاد شده کارهای دیگری نیز بصورت طرح انجام یافته است که بشرح ذیل می باشند:
مرمت و بازسازي جاده اصلي باويل و دو بانده كردن اين مسير براي رفت و آمد راحت تر اهالي و مهمانان
طرح جمع آوری زباله های خانگی و دفع بهداشتی آنها درمکان مناسب که قبلا در رودخانه و ورودی دهکده ریخته می شد و علاوه بر بدجلوه نمودن ورودی دهکده موجب آلودگی محیط و افزایش میکروبهای بیماری زا را فراهم می آوردند. (خودیاری مردمی)
نصب سطل های توری زباله درمکانهای مناسب جهت جلوگیری از پراکنده شدن زباله بوسیله حیوانات (سگها وگربه ها)
نصب صندلی در میادین و مکانهای مناسب جهت رفاه و استراحت اهالی محترم (اعتباردولتی )
نصب تیرهای پایه فلزی 12متری درمیادین بهارستان و همت باهمکاری اداره برق اسکو (اعتبارات دولتی )
تعویض چراغهای کهنه وکم نور معابرعمومی و نصب چراغهای پورنور باهمکاری اداره برق اسکو
 اصلاح شبکه آبیاری دهکده و توسعه شبکه باهمکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان اسکو جهت رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی اهالی

و......


 


کلمات کلیدی مرتبط:
روستای باویل ,روستای باویل آذربایجان شرقی ، روستای باویل شهرستان اسکو ,پاورپوینت روستای باویل ,تاریخچه دهکده باویل , ,دهکده باویل , ,دهکده باويل سفلی و عليا در دهستان باویل , ,تقسیم بندی باويل , ,مساجد باويل , ,امکانات روستای باویل , ,باغات و زمین های سرسبز باویل , ,مرمت و بازسازي جاده , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای اخته چی قائم شهر
پاورپوینت بررسی روستا قادیکلا ساری بهمراه نقشه هاي اتوكد
پاورپوینت بررسی روستاي دركش بجنورد خراسان
پاورپوینت بررسی روستای فخر داوود مشهد
پاورپوینت بررسی روستاي مايان طرقبه مشهد
پاورپوینت بررسی روستای حطیطه بردسکن
پاورپوینت بررسی روستای دوین مشهد
پاورپوینت بررسی روستای برازق سبزوار
پاورپوینت بررسی روستا شير علي آباد
پاورپوینت بررسی روستاي استون آباد شهرستان بندر گز
پاورپوینت بررسی روستا قره تپه بندر ترکمن
پاورپوینت بررسی روستاي گوش مشهد
پاورپوینت بررسی روستاي آسياب سر شهرستان بهشهر
پاورپوینت بررسی طرح هادی روستای کلاته نو بردسکن
پاورپوینت بررسی دهستان بفروئيه ميبد یزد بهمراه فایل ورد و نقشه هاي اتوكد
پاورپوینت بررسی روستاي بسطاق شهرستان فردوس خراسان طرح هادي
پاورپوینت تحلیل و بررسی روستای کورانه قزوین
پاورپوینت بررسی روستای احمد آباد خزائی تربت حیدریه
پاورپوینت بررسی معماری روستاي ماژان شهرستان بيرجند
پاورپوینت بررسی طرح هادی روستای ایزی شهرستان سبزوار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد