خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری اکولوژی

   تعدادبرگ: 58 اسلاید   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 1171 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی معماری اکولوژی 
 
بخشی از مطلب
در جوامع پویا و سرزنده شهری در طول زمان و در جهت تحقق ایده¬آل¬ها و یا نیاز ساکنین شهرها، فضاهای مختلف و متنوعی پدید می¬آید که در مجموع منظر شهری را شکل می¬دهد. یکی از این فضاهای شهری،پارک¬های شهری هستند باغ¬موزه¬ها نیز نوعی از پارک¬های شهری ، با کارکردی خاص¬تر ، می¬باشند که می¬توانند عملکرد ویژه¬تری در راستای نمایش آثار یا هدفی خاص در قالب موزه داشته ¬باشند. سواحل دریاها، رودخانه ها، تپه ها و مانند آن ها که روزگاری هویت یک ملت بودند، اینک در غیاب سیاست و مدیریت صحیح شهری به ورطه ی نابودی کشانده شده اند. ارتقای کیفی زندگی اجتماعی، یکی از مشغله های جدی منظرپایدار به شمار می رود، به نظر می رسد بهره گیری از اصول طراحی منظر پایدار در طراحی مناظر طبیعی می تواند این گستره های هویت ساز را به جایگاه والا و اصلی خود باز گرداند. باغ ها از مظاهر فرهنگی و تاریخی ملت ها به شمار می آیند و انسان ها با ساخت آنها به نوعی با طبیعت ارتباط برقرار نموده اند. موزه مکانی است که به شما القاء می کند که به چه چیز و چگونه بیندیشید. موزه مکان هایی هستند که تاریخ هنر را شکل می دهند. مجموعه هایی که تاریخ را جمع آوری نموده و به نمایش در می آورند. موزه ها بر سیر تحول فکری جامعه تاثیرگذار است آنچه به عنوان "باغ موزه معماری" طرح شده و مورد اهتمام قرار گرفته است، زمینه ساز آشنایی مخاطبین با جلوه های فرهنگی ایران در زمینه کالبدی و معماری آن می‌باشد. توجه به نوع نگاه مخاطب ایرانی به فضا و معماری، در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است (خلیلی خواه، 1393)
 
 روستا و شهرسازی اکولوژی
   روستا و شهرسازی بومی با توجه به دانش و بینش و فرهنگ بومی شکل می گیرد،  همانند شکل گیری روستاهایی که با مصالح و تکنولوژی و فرهنگ بومی بوجود آمده است. با نیم نگاهی به وضعیت روستاهای ایران به جرأت می توان گفت که اکولوژی در سرزمین ایران، مربوط به روستاهاست. چون با توجه به غنای طبیعت هر اکوسیستم از نظر مواد و مصالح و همچنین توان زیست محیطی و زیستگاههای روستایی پی به این مورد می بریم
 
قلمرو معماری اکولوژی
معماری اکولوژی روش طراحی عمومیت یافته ای است که از معماری مردمی زاییده شده است و می توان آن را شکل پیشرفته معماری طبیعی یک خطه معین به حساب آورد که در ارتباط با فرهنگ، آب و هوا و مصالح ساختمانی بیان می گردد. مختصات جغرافیایی و اجتماعی هر اکولوژی از عوامل اصلی شکل گیری معماری یک زیستگاه است. بدون در نظر گرفتن نقش اساسی اکولوژی، هر گونه نظریه پردازی در خصوص طراحی و ساماندهی هر اکولوژی با چالشی عمیق و غیر قابل حل روبرو خواهد بود. مدیریت هر اکولوژی در راستای تعالی و تقرب، موجب توسعه و رشد امکانات کمی و کیفی – مادی و معنوی آن اکولوژی خواهد بود.  
می توان دریافت که اکولوژی نه تنها در زمینه منظر و معماری بلکه در زمینه تک تک مباحث بنیادی جامعه اعم از علم، فرهنگ، اقتصاد و سیاست می تواند پیش نیاز باشد. به کارگیری فنون علمی با توجه به قابلیت سنجی از مورد زمینه می تواند نمونه ای خاص از هنجارها را متناسب با کارکرد مبنایی به وجود آورد. در خصوص معماری با در نظرگیری سرزمین (اکولوژی)، در زمانی که خواستگاه های استفاده کنندگان را هم تراز نماید و همین طور بر عکس با نگاه به این که در هر زمان نگاه به گذشته سنتی را القا می نماید و این که امروز نیز گذشته ای از فردا خواهد بود و در سرزمین الگو خواهد شد تلفیقی به وجود می آید که معماری با هویت گویند. بررسی ساز و کارهای مربوط به معماری در حوزه های اکولوژی در تلفیق با محیط اصالت و ویژگی خاص در راستای هویت بخشی به فرهنگ هر سرزمین است.  
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری اکولوژی ,پاورپوینت بررسی ,روستا و شهرسازی اکولوژی ,قلمرو معماری اکولوژی ,معماری اکولوژی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سازماندهی مرکزی در معماری ، کانسپت شعاعی در معماری
پاورپوینت بررسی فضا ، زمان معماری
پاورپوینت بررسی نقش و کاربرد رنگ در فضاي معماري
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری مسکونی ایران
پاورپوینت بررسی ماهیت آفرینش در معماری
پاورپوینت بررسی مدارس معماری صاحب سبک جهان و اصول فکری معماری آنها
پاورپوینت بررسی سازماندهی فضا در معماری
هندسه و شبكه در معماري ، پاورپوینت بررسی هندسه و شبكه در معماري
پاورپوینت بررسی مبانی نظری حس مکان معماری، و هویت مکان در معماری
پاورپوینت بررسی 13 اصل اساسی انتخاب رنگ
پاورپوینت بررسی اصول کلی معماری و دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی مفهوم معمار و معماری
پاورپوینت بررسی انواع رنگ و تاثیرات آن در دکوراسیون
پاورپوینت بررسی تاثیر فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی تقسیم فضا در دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی نماد پردازی عدد و شکل در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی هندسه و تناسبات در معماری
پاورپوینت بررسی بیان مفاهیم معماری در قالب زبان تصویر
پاورپوینت بررسی مبانی نظری پژوهش در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد