خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی فضا ، زمان معماری

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی فضا و زمان

ما ساختمان‌ها را می‌سازیم و پس از آن ساختمان‌ها به ما شكل می‌دهند.
وینستون چرچیل، سخنرانی سال 1945 در پارلمان
ساختمان‌ها بر اساس پیش‌بینی بنا می‌شوند و هیچ پیش‌بینی بدون اشتباه نیست.
استوارت براند
پیش‌بینی
استفاده كنندگان اكثر زبان‌ها قادرند دریابند كه چه اتفاقی هم اكنون در جریان است. چه اتفاقاتی در گذشته واقع شده و در آینده چه اتفاقاتی ممكن است رخ دهد. بنابراین اكثر زیان‌ها 3 زمان حال، گذشته و آینده را دارند.
در معماری نیز 3 رویكرد به طراحی وجود دارد. طراحی به تعویق اندازنده، طراحی غیر متعهد و طراحی كم مصرف. هر كدام از این استراتژی‌های برخاسته از رشته‌های متفاوت طراحی است. استراتژی به تعویق اندازنده بر پایه تفكری محتاط است. او معتقد است كه در آینده به طریقی بهتر و مطمئن‌تر كارها انجام می‌شود اگر كمی به تعویق افتد. گروه دوم معتقد به ساخت بناهایی بدون تعهدو خنثی هستند. درون این بناها ویژگی خاصی نداشته و بنا به نیاز كاربران تغییر می‌كند. استراتژی سوم معماری روز و مد نگهدار سات. این معماری تنها برای مدت محدود حاضر مناسب است و متناسب با نیازهای آینده نیستو بنابراین هر روز در حال تغییر و دگرگونی است.
ظرفیت زمان در فضا
درك بشر از زمان به طور اساسی تغییر می‌كند. در دنیایی كه زمان به نسبت به ظرفیت زندگی بشر سرعت می‌گیرد، چه چیزی برای عامه مردم تغییر می‌كند؟
در قرن‌های ابتدایی بشر بی تفاون به گذشت زمان بود. اغلب تغییراتی كه در سطح هوشیاری بشر نسبت به زمان رخ داد،‌ ماحصل اتفاقات رخ داده در اواخر نیمه دوم قرن بستم است كه در راه ادراك بشر از زمان تغییرات بنیادین رخ داد. انیشتن برای اولین بار زمان و فضا را پدیده‌ای غیرواقعی دانست. بر اساس آن استفان هاوكینگ[xiv] خلاصه تاریخ زمان را نوشت.اكثر این ایده‌های جدید تاثیرات اندكی بر روی زندگی روزمره گذاشتند. چیزی كه واقعا برای عامه مردم تغییر كرد،‌ راه تسریع زمان در دنیای غرب به نسبت ظرفیت زندگی بشر بود.
اولین مشكل خلق سالنامه‌ای مشهود و قابل تكرار با دقت ظرفیت اندازه‌گیری زنام گذشته و ساعت‌ها بود. این امر میسر نشد تا زمانیكه تیم امپراطوری روسیه برای كشف موعد ناسازگاری سالنلمه‌هایشان در زمان المپیك به لندن سفر كردند. سالنامه‌های آنها دو هفته غقب‌تر بود. این سفر مبدا پیدایش سفرهایی با نیاز به نگهداری دقیق زمان و نمونه‌ای از پیوند فضا و زمان بود. زمان یك امر محلی و تابع حركت خورشی در آسمان بود و در زمان سفرهای طولانی بشر قادر به محاسبه آن نبود. ثبت سیستم زمان بین المملی و انتخاب مبدا گرینویچ هر چند در ابتدا مورد توافق نظر نبود،‌ اما به نیاز به نگهداری زمان پاسخ داد.
نوآوری‌های فن‌آورانه سریع‌تر از انكه جامعه قادر به جذب آن باشد، رخ می‌دهد. بشر به ساخت بناهایی سنگین و پایدار و قابل پیش بینی جامعه عادت دارد. اما تاریخ مصرف وسایل روزمره پس از مدتی می‌گذرد. ساختمان‌ها عمر مفید طولانی‌تری دارند، هرچند عملكرد آنها با تغییر فن‌آوری نیاز به تجدید نظر و به روز شدن دارد. برای زنده ماندن بنا باید همیشه به روز باشد. اما معماران ترجیح می‌دهند وضع موجود ادامه یابد. اكثر ساختمان‌ها طبق افسانه اودیسه برای زمان عمیق[xv] طراحی شده‌اند. جیمز جویس این زمان را چنین توصیف می‌كند:


فهرست مطالب

فضا به مثابه زبان

هنر معماری

هنر اجتماعی

زبان فضا

خواندن زبان

فضا و ابعاد انسانی

انسان دنیای امروزی

روان انسان

مكانیزم درك فضا

احساس و ادراك

اندازه و فاصله

مقیاس

پس زمینه و پیش زمینه

راه‌های ادراك فضا

ادراك به مثابه یك فرایند فعال

نظم، الگو و فراوانی

بیان رومانتیك

معنای ساختمان

فضا و فاصله

معنای فاصله

قرابت

اجتماع همگرا[viii] و واگرا[ix]

قلمرو

فضا و زمان

منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فضا و زمان ,پاورپوینت بررسی ,پاورپوینت بررسی , فضا ، زمان معماری ,وینستون چرچیل، ,فضا به مثابه زبان , ,هنر معماری , ,هنر اجتماعی , ,زبان فضا , ,خواندن زبان , ,فضا و ابعاد انسانی , ,انسان دنیای امروزی , ,روان انسان , ,مكانیزم درك فضا , ,احساس و ادراك , ,اندازه و فاصله , ,مقیاس , ,پس زمینه و پیش زمین,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقاشی در کوشک های دوره زندیه و قاجاریه شیراز
پاورپوینت بررسی فلسطین و شعر آن
پاورپوینت بررسی فنگ شويي
پاورپوینت بررسی ایده و کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی مهربانی در معماری: زندگی مشترک و طراحی مشترک چند گونه
پاورپوینت بررسی همزيستي هنر معماري
پاورپوینت بررسی جامعه شناسی و معماری
پاورپوینت بررسی ایده و کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی کاربرد خط و خوشنویسی در معماری
پاورپوینت بررسی زیبایی‌شناسی معماری مدرن
بررسی مبانی هنر در ایران
پاورپوینت بررسی پایه مبانی نظری معماری
پاورپوینت بررسی مبانی پایه مشترک در ادبیات و معماری
پاورپوینت بررسی پدیدار شناسی در معماری
پاورپوینت تحلیل مبانی نظری معماری از ایده تا فرم
پاورپوینت بررسی اصول و مبانی سواد بصری در هنر و معماری
پاورپوینت بررسی معماری زمینه گرا
پاورپوینت بررسی جامع مبانی نظری معماری
پاورپوینت بررسی مبانی و فلسفه رابطه معماری و موسیقی
پاورپوینت بررسی مبانی و فلسفه نور در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد